عکس هایی از تجمع مردم در استادیوم هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۱    ۱۳۹۱/۵/۳۱ کد خبر: 40359 منبع: پرینت

کانسرت شفیق مرید در ولایت هرات لغو شد

قرار بود امروز سه شنبه در استادیوم ولایت هرات شفیق مرید خواننده هموطن که از کابل به هرات آمده بود ، برای مردم این شهر کانسرت موسیقی اجرا کند ، با تهدید مولوی مجیب الرحمان یک تن از علمای برجسته هرات مواجه شده از اجرای کانسرت منصرف گردید.

شفیق مرید در این رابطه اظهار داشت که بخاطر مردم شریف هرات این کانسرت را که مشکلی پیش نیاید لغو کرده است. 

شب گذشته تعدادی که خود را لباس آبی ها نام نهادند به خیابان های شهر هرات آمدند و ترانه سردادند.

این تعداد امروز عصر مردم را به استادیوم هرات فراخواندند و قرار است بجای کانسرت شفیق مرید برنامه های دیگری از جمله اتن ملی و ترانه خوانی آرش بارز اجرا گردد.

اینهم گوشه ای از تجمع مردم در استادیوم هرات :

 

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851462323.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851464851.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851461480.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851461095.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851462566.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851463347.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851462351.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851462123.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851463230.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201208/201208210851461842.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بدا به حال ملتیکه جوانانش به اشاره یک مولوی از اشتراک در کنسرت محروم شود. چرا مولوی صاحب هنرمند جوان را تهدید کرده؟ کسی میتواند بنیویسد؟
کدام سبب خاص بوده یا .

>>>   خوب شده که منحل شده کنسرت این شیطان.
مردم را به بکار های غیر اسلامی دعوت میکند این شفیق مرید.

>>>   بسیار جای شرم است که فرزانه ناز سرلوچ د هلمند مرکزِ ملا‌ها و طالب‌ها کنسرت میدهد و شفیق مرید کسی که همه هاهنگ های خود را به وطن، مادر ، اطفال ، زن ، اردو و پلیس ، اسلام اختصاص داده اجازه کنسرت را در شهر علم و فرهنگ ( هرات ) را نداره .
مجتبی‌ هاشمی‌ / سویدن

>>>   مردم متمدن هرات باید خود را از شر چند تا ملاه با طرز تقکر طالبی خلاص کنند.
در غیر آن برای شان شرم خواهد بود که چند ملاه خودفروخته سرنوشت شانرا تعین کند.
نادر

>>>   این ملاها چرا خلاف کسانکه بمب به شکم خود می بندد چیزی نمیگوید کانسرت بدتر از انفجار مسجدو مکتب نیست .
محمد

>>>   يا الله تو اشخاصى چون استاد مجيب الحمن را در حفظ و امان خود نگهدار ، در حقيقت اگر اين نوع علماى واقعى در جامع اسلامى نباشند شياطين انسى و جنى و پيروان اين شياطين انسانهاى بى خبر را گمراه و جامع را فاسد مىكنند.
زنده باد شيخ مجيب الرحمن انصارى .

>>>   همین ... افغانستان را خراب کردن .... ما یک اتا ترک میخواهیم
مرادی

>>>   به کار و تلاش ادامه دهید، کشور تان را بسازید، عبادت و بندگی خدا را بکنید، دست از جنگ و خون ریزی بردارید، موسیقی درد را دوا نمی کند، الکی خود را فریب ندهید، به فکر زندگی دنیا و آخرت باشید، موسیقی به کسی نان نمی دهد و در آخرت هم پاداشی ندارد.
حسین از هرات

>>>   و مردم غافل اگر بهمین ترتیب برنامه های موسیقی و ساز و طرب آزادانه در بین تان رواج شود بخدا قسم بعد از مدت زمان بسیار کمی شما نه مالک اولاد خود خواهید بود و نه فامیل خود. این که همه و همه برنامه های غرب است. در قدم اول جوانان بی خبر از دین و مذهب و کلتور اسلامی را به بیراهه میکشانند بعد که از دست سال مندان یک جامعه به تنهایی چیزی بر نمیاید. کمی سر به گریبان کنید. و این مولوی صاحب را خداوند کامیاب دنیا و آخرت بسازد...

>>>   ... بايد كساني كه حملات انتحاري ميكنند آن ها رامنع كنند ازين كار شان كه استعمال ديگران نشوند.
ما ملاي در افغانستان كار داريم كه اخلاق،علم،عمل،و علم كامل ديني داشته باشد و اين را بداند كه ما در كره زمين زندگي ميكنيم و با ديگر انسانها در ارتباط بايد باشيم و غير مسلمين را به اسلام دعوت كنيم با تمثيل يك مسلمان واقعي با اخلاق و با وجدان
تشكر

>>>   ... مگر نمی دانند که آهنگ و سرود و آواز خوانی ها همه طبق دستورات شریعت ممنوع است ؟ .... و بهی خواهی شما مسلمانان را می کنند .
وای بر حال این ملت ... که تمدن را در گمراهی میدانند.
برین عقل و دانش باید گریست.

>>>   كارى خوبى نشده
احمد

>>>   رسول الله صلي الله عليه و سلم مي فرمايد: "ليکونن من أمتي أقوام يستحلون الحر و الحرير و الخمر و المعازف..." (خواهند بود از امت من اقوامي که ... و ابريشم و خمر و آلات موسيقي را حلال مي شمارند...) [بخاري آن را بصورت معلق در صحيح خود به شماره  5590 روايت کرده و طبراي و بيهقي آن را بصورت متصل روايت کرده اند. علامه آلباني آن را در سلسلة الصحيحة به شماره 91 صحيح دانسته است]

>>>   ... علت اش شفیق مورد به خطری وطن و ملت میخانه نه بخاطر جنگ همین علت اش است
نقیب الله مهاجر از ایتالیا

>>>   من نمیدانم ارزش این کانسرت اگربرگذارمیشد چقدرمی بود و درحالی ماشاهد چندین کانسرت دیگه ازهنرمندان داخلی و خارجی در دیگر ولایات کشوربودیم، امروز یکی ازتمدن و نمدانم ازخراسان و دیگری از جامعه مدنی حرف میزند و بیداری جوانان، آیا بعداز ۱۱سال باسرازیرشدن ملیاردها دالر و بیش از۳۰ و چند کشو و مهمتراز همه کشتن اطفال بیگناه و زن هایکه طفل شان در شکم شان بود و پیر و جوان ما آنهم شب در هنگام خواب آیا تنها برای ما این را مساعد ساختن که برای ما یک کانسرت بر گزارکنند و بس، برای کدام جوان ما کار و اشتغال مساعد ساختن آیا کشور ما تا حال بیشترین مهاجردر سطح جهان را ندارد آیا کشور مآ ز امنیت نسبی برخوردار هست و یآصلا کشور ما برنامه ای دارد که تو و یا من بفهمیم ،علت این همه مهاجرت ها چیست بی امنیتی و فقر و بیچارگی و نبود یک برنامه درست و صحی ،این قدراز این کانسرت و جوانان حرف زدیم که .....آیا بفکرآن جوانی که سرچوک به دنبال کار و غذا میگردد هستیم و یا بودیم و هزاران مشکلی دیگر، پس ازاین یکی را به افراطی گری متهم کنیم و کشور خوش را به این کشورآن کشور مقایسه کنیم بهتر هست که بفکریک برنامه درست برای کشور عزیزخود باشیم و متحد و بفکر بعد از سال ۲۰۱۴باشیم که چه خواهد شد. امیدکه درک کرده باشید
و سلام

>>>   خوب شد که کنسرت این خواننده لغوع شد امکان داشد که دشمنان افغانستان از این وقت استفا ده میکردن
محمد شاکر از ولایت کاپیسا ولسوالی نجراب

>>>   درود وسلام های فراوان به ان عالم و مولوی که باعث برهم زدن این کانسرت که درحقیقت زمینه فساد اخلاقی را مساعد میسازد شد و قابل یاداوری میدانم که علمای ولایات دیگرکشور هم باید ازهمچو محافل که زمینه ساز فساد اخلاقی خصوصآ در بین جوانان کشور میشوند جلوگیری کنند تا در اینده کسی جرات بر پا کردن همچو محافل رادربین مردم نداشته باشد
فریدون هراتی

>>>   افرادی که در استدیوم هرات جمع شده بودند همه را نزیر احمد رها و بقیه پول داده لوبودند و اورده بودند
فرید از هرات

>>>   واقعآ متأ سف هستم!!!!!
واي به حال ما............
اين هم ازشهرعلم وفرهنگ؟؟
كجاشد فرهنگ تحمل پذيري ؟؟
مشمر ازهرات

>>>   انتحاری و کشتن اطفال در روز و لحظه افطار در شهر قندوز...درد اور نیست و لی خواندن ترانه برای وطن و خاک برای آنها درد اور است .
افسوس می خورم تنها شهر هرات بود که می توانستیم که بهترین بود...
زنده باد آزادی
کابل

>>>   سلام بر همه
... چرا از برگذاری کنسرت ستاره های افغان جلو گیری نکردند چرا از کنسرت فرهاد دریا جلو گیری نکردند و چرا از پخش نشرات تلویزون های طلوع و آریانا و دیگر تلویزیون های که رقص را به خانه خانه میبرند جلو گیری نمیکنند که از کنسرت یک جوان که عمدتا سروده های میهنی و حماسی دارد جلو گیری میکنند. من معتقدم که این عمل انگیزه و پیام دیگری دارد و هدفمند بوده است.
ما هراتیان با ابراز تشکر از شفیق مرید که قدم رنجه نمود و برای خدمت به این مردم با مصارف گزاف به هرات امد قدر دانی نموده...

>>>   ما بحیث مسلمان ازین اقدام این عالم برجسته اظهر قدردانی نموده و برای وی طول عمر خواهانیم و به سایر مردمان این سرزمین که فریفته دشمنان دین شده اند از بارگاه رب العزت هدایت نیکی خواهانیم.
درین شرایط این موسیقی و تشویق نمودن جوانان به بازیگری و کسب دلاکی سبب شده که اکثر مردم ما از درس و تعلیم به دور بمانند و به طرف وحشی گری و بی دینی تمایل پیدا نمایند درین حالت کشور عزیر ما به علم و ترقی نیاز دارد نه به رایج ساختن فساد و بی دینی .
شریف از کابل

>>>   بنده یگانه ملا امام که بالایش حساب میکنم محترم داکتر صاحب نیازی است که واقعآ در رشته شریعات دکتوری نموده است و...

>>>   باید خلاف انتحاری های... هم مخالفت صورت بگیرد ولی اینکه به شفیق مرید اجازه کنسرت داده نشد، کار خوب شد...

>>>   شهر علم و فرهنگ (هرات) را هم دیدیم مردمش همه ... هر کاری می کنند. ها ها

>>>   ما هم بحیث یک مسلمان و یک افغان... از کشته شدن مردم بی گناه... درد نمی گیرد ولی از کنسرت کسی که صدای افغانها را به دنیا نشان می دهند دردش می گیرد...

>>>   درد ملت متمدن نی طولک و رقص و سما نیست برادر....

>>>   سلام به همه شما !
به نظر من این یک خصومت شخصی بوده با همین آواز خوان ، چون در افغانستان هنرمندان بسیار رقابت دارند
...
نبی الله از هالند

>>>   کنسرت در مملکتی که عده بسیاری از آنها محتاج نان شب خود هستند!

>>>   خوب شد که لغو شد. ده سال است که گوش ما را این خواننده های رقم رقم که معلوم نیست چقدر موسیقی یاد دارند کر کرده است. و باز این آقایانی که از شقیق مرید و از کنسرتش حمایت کرده اند بفرمایند تا حالا این همه موسیقی های قسم قسم که از شبکه های مختلف افغانی و خارجی پخش میشه کدام درد ما را دوا کرده است که یک کنسرت چند ساعته دوا بکنه. اگر کسی زیاد به موسیق علاقه داره یک سی دی را به بیست افغانی برود و بخرد و صبح و شب گوش کند یا بنشند پای تلویزیون های همین هرا خود ما و ببیند که بیشتر از 90% موسیقی پخش میکنند و باز هر چه فایده از دیدن و شنیدن موسیقی عایدش شاد بیاید و برای ما هم بگوید و نشان دهد. آیا موسیقی که به این آسانی قابل دسترس اسد به این می ارزد که خدای ناخواسته در این شرایط بد وطن ما با وقوع کدام حادثه جان چند نفر یا حتی جان یک نفر را ما به خطر بیندازیم و آیا برگزاری یک کنستر که معلوم نیست چه فایده ای دارد به این همه ریسک می ارزد؟ سوالم متوجه آقایان به اصطلاح روشنفکر مانند آقای رها و .... است

>>>   خداوند پاک این عالم جوان و آگاه را از سر ملت افغانستان و هراتی کم نکند که همیشه به غم ملت و این خاک است. این عالم بزرگوار همیشه در تلاش است تابرادران مسلمان خدای نکرده به دام دشمنان اسلام نیفتند، و تمام کوشش وی عزت عفت، سعادت، اتحاد، وعدت و صلح دایمی در کشور است، برادران ایم عامل مبارک را از دعای نیمه شبی خود فراموش نکنید.
برادر تان از هرات باستان

>>>   زنده باد این جوانان ...!

>>>   بسيار عالي ! زنده باد مولوي صاحب مجيب الرحمان. بسياركار خوب كرد كه شفيق مريد ... بزرگ را به اجراي كنسرت نماند. اگر بياد تان باشد ... كه بنام هنرمند مشهور ياد ميشود و فرهاد دريا نام دارد سالهاي گذشته در هرات كنسرت داشت و در تلويزيون نشان ميداد كه دختران به وي در حين خواندن دست ميدادند كه اين همه خلاف اصول اسلامي است. ما و شما بايد غيرت اسلامي داشته باشيم و نمانيم ... ما طرفدار اقدام اسلامي مولوي صاحب هستيم خداوند برايش اجر بدهد و خداوند ... مثل فرهاد دريا و شفيق مريد را نيست و نابود كند.
اسمعيل

>>>   از نگاه دین مقدس اسلام موسیقی خرام است حالا هرکس خوشش میاید یا بدش این بستگی به طرز فکر او دارد اما باید که وافعیت ها را و لو که بمزاج ما سازگار هم نیست بپذیریم و اشتباه خاقی ها و پرچمی های دو آتشه را تکرار نکیم.
هر چه از مردم افغانستان میخواهی بخواه بجز دین و ناموس شانرا
مشکل دیگر اینجاست که دولت ما با سیمای غیر اسلامی نام چمهوری اسلامی را بالای خود مانده که این هم یکنوع سو استفاده از نام اسلام است با این اخلاق و کرکتریکه دولت دارد و از طرف دولت های غربی بدولت هدایت داده میشود، بیشتر باعث بد نامی اسلام میشود.
مردم نان ندارند، آب ندارند،برق ندارند و.... ندارند اگر واقعاً دولت و حامیان غربی اش بفکر مردم است اول ضروریات اولیه مردم را مرفوع بسازند باز ما که نان و آب و برق و امنیت که داشتیم هرلحظۀ زندگی ما لذتبخشتر از کنسرت شفیق جان است.

>>>   نباید موضوعات کوچکی مثل موسیقی یا کنسرت را بزرگ کرد اگه این مولوی اعتراض نکرده بود کنسرت برگزار میشد آب هم از آب تکون نمی خورد.
کوشا

>>>   جای عالیقدر امیرالمومنین ملا عمر مجاهد حفظ الله خالی.

>>>   خو شحا ل شد م از مخا لفت اقا ی مجیب الر حما ن با این ...ن صفتا ن از خدا وند منا ن می خوا هم که این گو نه عا لما ن با عمل را در جا معه ما زیا د کند انشا ء الله مر دم متدین مو ء مین افغا نستا ن فر یب این عمال کفا ر را نخو ا هند خورد

>>>   جناب مولوی واقعا مسلمان ؟!‏ ایشان از یک کنسرت موسیقی که حرام هست و ما هم قبول داریم ممانعت کرد و گفته که جوانان را به فساد میکشانند اما از تعدادی مزدور،جنایت کار وجاهل که بنام اسلام هزاران زن،مرد، پیر، جوان و کودک بیگناه را با انتحار و سر بریدن میکشند چیزی نمیگوید که آیا این اعمال جنایتکارانه را توسط طالبان انجام میگیرد مورد تأیید قرآن و اسلام هست یا نه؟ کدام یک از اینها فساد و گناهش بیشتر است؟ آنکه را همه میدانند اما برای اینکه سرگرمی و اوقات فراغت باشد مردم به کنسرت میروند اما جان کسی را نمیگیرد؟ یا آنانکه بنام دین تیشه به ریشه دین میزنند ،انسانی را نجات نمیدن اما جان هزاران انسان بیگناه را میگیرند؟...
نادرچاووشی 

>>>   ... جای خیلی های تأسف است.

>>>   ماازاین اقدام مولوی صاحب حمایت می کنیم ماهمه مسلمان استیم در جامعه اسلامی اجرا همچو کنسرت ها حرام است.
موضوع دیگر انکه دردهه آخرماه مبارک رمضان در ولایت کندز و نمروز انتحاریها بابم های که به شکم خود بسته بود جان 62 مسلمان روزه دار را گرفت اما این مولوی هاکجا بو د ...مولویها در قبال ملت و انتحاری کدام مسئولیت ندارد؟
سرور از بامیان

>>>   ... تمامی دنیای اسلام را ببینید که عالمان دینی شان با افکار روشن و مجهز با فناوری روز دنیا اما... ما برای ما اسلام را تاریک میسازند. در حالیکه چنین نیست. افسوس که از این دریای پهناور اسلام برای کشورما حتی یک قطره هم نرسیده. پاکستان منبع صادرات خرافات درجهان. خدایا از تو پناه میطلبم.

>>>   بهترین کار کردی مولوی صاحب
افسوس به شما مردم ... که از کارهای ... (موسقی) اجتناب نمیکنید
انور

>>>   بحث حرام بودن موسيقي از نگاه اسلام يك موضوعي است كه فقه هاي بزرگ اسلام در مورد آن اجماع نظر ندارند، عده كثيري از فقه ها حرام بودن موسيقي را رد ميكنند، البته در انواع موسيقي بعضي ملاحظاتي دارند اما به هيچ وجه موسيقي را حرام نميدانند، كسانيكه بدون آگاهي كافي بر حلال بودن و حرام بودن چيزي از نگاه دين حكم ميكنند دشمنان دين و يا هم دوستان جاهل دين اند نبايد به هر نا اهلي اجازه داده شود كه سليقه شخصي خود را زير پوشش حكم ديني به انسان ها تحميل نمايد، از كسانيكه آگاهي كافي ندارند خواهش ميشود راجع به هر قضيه اي از لحاظ ديني قضاوت جاهلانه نكنند و خود را به گناه آلوده نسازند.
بااحترام
عبدالملك مومني

>>>   خدايا !!...
شفيق جان مريد آهنگ هاي ميهني ميخواند و احساسات پاك وطن دوستي دارد نجات بده
اين كشور... به روز عيد كنسرت را كه مايه خوشي هموظنان رنجديده است...
... ما بيچاره ها سرود هاي ميهني را شنيده نميتوانيم!!! افغانستان سرزمين نفرين شده است فقط بخاطر...
مسلمان غريب از هرات

>>>   باید فرهنگ اصیل خراسان زمین و ادبیات عارفانه احیا شود که مادرجهان نام اور هستیم چرا به کنسرتهای اواز خوانانی که الفبای ادبیات و لغت و شعرو هنر رانمی دانند واکثرا غربزده هستند و ازموسیقی و ادب خود محروم و از خانه هایشان قهر کرده با ساپورت مخفی غربیها نوازنده و خواننده می شوند .همه انهابه ... استاد سراهنگ نمی رسد .
نواندیشان بلخ

>>>   فرهنگ و هنر مردم افغانستان منحصر به یک موسیقی نیست. یک کنسرت برگزار نشد که نشد. کاش مردم ما یک مقداری عقل میداشتند و میدیدند که هزاران اثر هنری از کشور ما به سرقت میرود ولی یک نفر صدایش در نمی آید. سر مردم خوب با این ساز و آوازها گرم کدند.
احمد

>>>   بدبخت کسانی که از باطل پیروی میکنند و بخاطر یک .... ، شهری را به فحشا کشانده و از باطل و جریانات ضد دینی استقبال میکنند.

>>>   آقاي مجيب الرحمان خان را يك روزنديديم كه درمورد حملات انتحاري و انفجاري كه روزانه جان صدهاتن ازاطفال، مردان وزنان مظلوم، گرسنه و بيگناه اين كشور را ميگيرد صدا بلندنمايد. باوركنيد كه اين ..چراغ افروزان دشمنان دين و وطن هستند،
باورداشته باشيدحرف ها وعمل اين ... يكي به نفع دين، مردم وناموس اين كشورنيست.

>>>   مولوي صاحب مجيب الرحمن بسيار خوب كار كرد/كه مانع اين كنسرت شد/چرا كه موسيقي را خداوند ج حرام گفته است/ولزت بردن از موسيقي حرام است/ودر يكي از كشور هاي خارجي يك دانشمند موسيقي را بيش گاو پلي كرده مانده و از لاخ هاي پستان گاو شير پائين ميشد/حيوان حيوان است از موسيقي بد ميبرد/
نام:بشير/انتظار
محل بود وباش؟مراز شريف ديدادي
وظيفه/كمپيوتر كار در يكي از موسسات خارجي

>>>   ... خسته شده ایم .
یک هراتی

>>>   سلام به هم دوستان عزیز انعد کسانی که لغو شدن کنسرت را محکوم کردن بدانند که تا اکنون که ما اهنگ گوش کردیم هیچ گونه نفع را ازش ندیدیم عاقلان باید فکر کرد این موزیک یا اهنگ کدام درد ما را دوا میکنند هیچ نوع نفع را بره ما قابل نیست به جذ ضایع کردن وقت ما
تشکر
محمود ضربی
کابل

>>>   سلام برای تمام شما وطن داران عزیز و دوست داشتنی؟
الحمدالله ما و شما همگی مسلمان هستیم و بهترین پیعمبر حضرت محمد (ص) از ما و شما است، بهترین کتاب قران کریم از ما و شما است و الحمد الله خداوند (ج) بهترین چیز عقل به ما و شما داده است بیاید پشت سر مولوی صاحب مجیب الرحمان حرف نزنیم فقط خود را یک تکلیف بدهید به مدت یک هفته تفسیر و ترجمه قران شریف را مطالعه کنید بعد خود شما انتخاب کنید که در جریان روز های عید چه باید کرد؟
البته بسیار زیاد برادر کوچک خود را به بخشید خدا کند که حرف های بند بالای شما بد تاسیر نکند.
باز هم تشکر از وقت تان که به مطالعه این مطلب سپری کردید
برا در کوچک شما دوست محمد از شهر کابل

>>>   با محمود ضربی موافقم. در عین حال موسیقی در اسلام حرام است. باید معلومات اسلامی خویش را بیشتر سازیم.
امیدورام که دیگر کنسرت های همچو ....نیز لغوء شود. ان شاءالله.

>>>   تشكرازهمه برادران وخواهران مخلص ومتدين كه ازحق دفاع نموديد (الله ج) براي شماسعادت مندي دنيا و أخرت را نصيب بفرمايد و دوستان كه ازاسلام و قرأن بي خبراند (الله ج)ايشان را هدايت كند.بااحترام
مولوي مجيب الرحمن انصاري
خادم دارالعلوم عالي انصار(افغانستان هرات)

>>>   تشكر ازهمه شما برادران و خواهران مسلمان مخلص و متدين كه از ارزشهاي ديني و اسلامي خود دفاع نموديد (الله ج)بشما سعادت مندي دنيا و أخرت را نصيب بفرمايد و كسانكه ازمسايل شرعي واقف نيستند و از منكرات دفاع ميكنند (الله ج) ايشان را هدايت نمايد
بااحترام
مولوي مجيب الرحمن انصاري
خادم دار العلوم عالي انصار (افغانستان هرات)

>>>   سلام علیکم و رحمته الله و برکاته به تو ای مرد قهرمان ای کاش از تو همگی بیاموزند، .که بعضی از وطن داران ما از کشور تاجیکستان... را میاورند به یک مرد و زن مسلمان بسیار شرم است که این نوع شیطان ها ره تماشا تشویق کند بسیار جای شرم چه شد اینقدر خون شهید های افغانستان، باور کنید که گفتنی ها زیاد است اما باوجود این قدر شبکه های تلویزونی یک روز یک تلویزون پیدا نشد از این بند حقیر و فقیر یک مصاحبه بگیرد در...خوب به هرصورت به امید اینکه ادامه پیدا کند و یک زوز به جای ستار افغان از هرات یک ستاره سیرت نبی کریم (ص) نبی کریم که تا دم مرگ به خاطر این امت های خود امتی می گفت یک کمی سیرت بخوانید او مردم و یا ستار ه قرآن از هرات داشته باشیم
باز هم تشکر از برادر خوب ما مولوی صاحب مجیب الرحمن انصاری من از کابل به یک چند روز هرات امده بودم باز بسیار پرسان کردم بلاخره نماز جمعه موقیعت مسجد شریف ره پیدا کردم که شما در انجا بودید بسیار خوش شدم که یک نماز جمعه امرای شما ادا کردم
بازهم تشکر از تمام شما دوستان و سایت دوست داشتنی شبکه اطلاع رسانی افغانستان که ماره وقت داده است تا دردی دل کنیم
برادر کوچک شما دوست محمد شهر کابل
اگرکدام اشتبای شده بود بنده را به بخشید چون کمپیوترمن فارس نداشت

>>>   راست گفته مولوی صاحب . روزی بود که ما یک لقمه نان نداشتیم بخوریم و برای یه لقمه نان به سر و کوفت هم میزدیم. حالی که وضع مردم خوب شده و پولشان از پارو بال میزنه راه افتادن دنبال این...
خدا لعنت کنه عامل این فسادها را در افغانستان. الهی آمین

>>>   خداوند مولانا انصاري را حفظ بفرمايد كه درمقابل منكرات ايستاد و هرات را سر بلند ساخت فدايت شويم اي عالم رباني
فاطمه ازهرات

>>>   من يك دختر بيحجاب بودم خداوند مرا بوسيله سخنان مولوي مجيب الرحمن انصاري هدايت كرد باحجاب شدم از تمام خواهران خواهش ميكنم كه نورهاي اين عالم رباني را بشنوند حالا دعا ميكنم كه خداوند دشمنان اين عالم را خار و ذليل نمايد كه عليه او توطئه ميكنند
زينب كابل

>>>   زنده بادحاميان مولانامجيب الرحمن انصاري .
فرهاد ازباميان

>>>   سلام برهرات وهراتيان: افتخاربرشماكه مولانامجيب الرحمن راداريد ماخواهران مسلمان دركابل بوجود اين عالم رباني افتخار ميكنيم هميشه ازسخنان علمي شان بهرمند ميشويم شهركابل رافساد برداشته كسي نيست كه جلوفساد رابكيرد أفرين برتواي عالم رباني مارا خوشحال ساختي درين حركت خود دراخيراين را ميكوييم كه تنها شما محبوب برادران نيستيد بلكه ما خواهران هم بشمامحبت ديني واسلامي داريم .
جمع ازخواهران كابل

>>>   مولوي مجيب الرحمن انصاري يكتن ازعلماي برجسته هرات است و ازخانواده حضرت ابوايوب انصاري كه سلسله نسب اين عالم رباني به حضرت خواجه عبدالله انصاري ميرسد خلاصه اين عالم ازاولاد انصار است .
رسول الله ص فرمودند كسكه باانصارمحبت نمايد مومن است و كسكه باانصاردشمني كند منافق است :حالاقضاوت بدست خودت .
سيداقا جلال اباد

>>>   كسانكه ميكويند جرا مسؤلين جلو حركت هاي مولانا انصاري را نميكيرند من به أن عده ازفساق ميكويم مسؤلين اينقدر بي ايمان نشدند كه حرف عالم حودرا نشنوند و از يك فاسق دفاع نمايند.
ماعده ازمسؤلين تاقطره خون داشته باشيم ازين عالم خود دفاع ميكنيم :حق همراهت مولانامجيب الرحمن .
يكتن ازمسؤلين فعال افغانستان

>>>   وا بحال این مردم ساده لوح و بیچاره که از یک افراطی و ... دفاع بیجا میکنند!
مبارز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است