افغانستان هنوز در کانون توجه امنیتی امریکا
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۹    ۱۴۰۵/۲/۲۸ کد خبر: 200191 منبع: پرینت

فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) اعلام کرده که افغانستان همچنان یکی از محورهای اصلی نگرانی امنیتی واشنگتن به شمار می‌رود و امریکا فعالیت‌های مرتبط با تهدیدهای احتمالی ناشی از این کشور را از نزدیک زیر نظر دارد.

برد کوپر در نشست کمیته‌ی سنای امریکا گفته است که واشنگتن افغانستان را به‌گونه‌ی کامل نادیده نگرفته و همچنان با شریکان منطقه‌ای خود برای مهار و سرکوب تهدیدهای احتمالی همکاری می‌کند.
او تأکید کرده است: «ما افغانستان را کامل نادیده نگرفته‌ایم. این کشور هم‌چنان یک منطقه نگران‌کننده باقی مانده است.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های امارت اسلامی افغانستان بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود.
این در حالی‌است که ایالات متحده چندی پیش سند "راهبرد ملی مبارزه با هراس‌افگنی ۲۰۲۶" را منتشر کرد؛ سندی که برخلاف گزارش‌های سال‌های گذشته، در آن نامی از حضور یا فعالیت گروه‌هایی مانند داعش خراسان و القاعده در افغانستان برده نشده است.

بی‌بی آمنه حکیمی
طلوع‌نیوز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   بی بی مرغیلان برو چپ باش امریکا تباه شد شکست خورد رفت دگه هیچ غلطی کرده نمی تواند این ....
آریا از جرمنی

>>>   امریکا هم در محراق توجه چین وروسیه قرار دارد چندین حمله بالای ترامپ شد ولی جان به سلامت برد زور بالای زور است هیچ غرور نشوید.
آریااز جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است