یازده هزار مهاجر در زندان‌های ایران و پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۴۰۳/۲/۱ کد خبر: 175213 منبع: پرینت

یازده هزار مهاجر افغان در زندان‌های ایران و پاکستان به‌سر می‌برند.
به گفته عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها، در یک سال پسین، دوازده هزار زندانی از پاکستان و ایران آزاد و دوباره به کشور برگشته‌اند.
سخنگوی وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها گفت: «در یک سال گذشته تقریبن ۱۲۰۲۰ تن از زندان‌های ایران و پاکستان آزاد شده‌اند و اکنون حدود ۱۱ هزار افغان که به جرم‌های گوناگون بازداشت شده‌اند در زندان‌های این کشورها به‌سر می‌برند. امارت اسلامی به‌خصوص وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها تلاش می‌کند که این زندانیان را نیز آزاد کند.»

هم‌زمان با این، شماری از مهاجران افغان که در ایران و پاکستان بودوباش می‌کنند از چالش‌های فرا راه شان در این دو کشور شکایت دارند.
به گزارش طلوع، مهدی مهاجر افغان در ایران گفت: «چند روز پیش در جنوب تهران بس‌های را تنظیم کرده بودند بخاطر اخراج مهاجرین که دها تن را با این بس‌های شهری به اردوگاه‌ها انتقال دادند.»
هوا مهاجر افغان در پاکستان گفت: «متاسفانه وضعیت مهاجرین در پاکستان وخیم و نگران‌کننده است یک افغان در پاکستان از کوچک‌ترین سهولت شهروندی برخوردار نیست.»
پیش از این، قونسل‌گری طالبان در کراچی پاکستان آمار داده بود که در دوسال پسین، بیش از چهار هزار افغان را از زندان‌های پاکستان آزاد کرده‌اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندان‌های
ایران وپاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   🦆 از سبب نامبد بودن (افغانیت-فغآنی) با هویت زشت شرارت پیشه (افغان-ترورست) بیچاره مردم ناافغان/فارسیزبان نباید زندانی، سرکوب و شکنجه شوند و...

>>>   آنهای بی گناه زندان شده خداوند کمگ کند آنهایی سهوا گناه انجام داده برای یک تجربه عنایت کن آنهایی خلاف کار وگناه کار بزودی اعدام شود دستش این دنیا کوتاه شود

>>>   بهتربود می گفته میشد ده میلیون زندانی
چراکه افغانهاییکه درایران هستن ۹۹درصدشان ازبیمه حق وام مسکن کسب وکار شرکتها رشته های ورزشی اقامت درشهرها وخدمات دولتیوغیر.. محرومند مانند یک تبعیدی نفی البد آیااینابدترازندان نیس بخداهست

>>>   نظر دهنده سوم کم دروغ بگو
افغانهای مجاز در ایران حق همه چیز دارند خوبه تیم فوتسالتان بیشترشان از افغانهای مهاجری هستند که در ایران ورزش میکنند در ایران افغانها دانشگاه میروند مدرسه میروند از خقوق برخوردارند آنهایی که حقی ندارند هملنهایی هستند که مانند دزد از دیوارهمسایه بالا آمدهاند ویک چیز دیگر اگر ایران برای افغانها بد بود هرگز هرگز در ایران نمیماندند .....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است