چرا عده‌ای به اسراییل تمایل دارند؟
عده‌ای از کاربران فضای مجازی افغانستان نه به خاطر این که اسراییل خوب است بلکه به دلیل این که ایران دشمن اسراییل است، به اسراییل متمایل شده‌اند....! 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۴۰۳/۱/۳۱ کد خبر: 175210 منبع: پرینت

به رغم کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی از جمله هزاران کودک و زن در شش ماه گذشته توسط اسراییل در غزه، هنوز عده‌ای از کاربران فضای مجازی و به خصوص کاربران افغانستانی، به اسراییل تمایل دارند. گاهی این تمایل از مرز گرایش عبور می‌کند و به خود شکل همدردی با اسراییل می‌گیرد. در این میان شماری نیز این تمایل را در مخالفت با محورهایی که علیه اسراییل می‌جنگند، نشان می‌دهند.
سوال اساسی این است که چرا این عده آگاهانه و غیرآگاهانه در جبهه اسراییل قرار گرفته‌اند؟ برای پاسخ به این سوال، گزینه‌های زیر قابل طرح هستند اما نتیجه‌گیری نهایی به خوانندگان واگذار می‌شود.

۱- خبرگزاری‌ها و غول‌های رسانه‌ای مشهور و تأثیرگذار جهان شامل هزاران وب‌سایت، روزنامه، مجله، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، در اختیار حامیان اسراییل است. رسانه‌های حامی اسراییل که به زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی برنامه پخش می‌کنند، عمدتاً در دو بخش که یکی جریان‌سازی و دیگری سبوتاژ و انحراف وقایع از مسیر خود است، فعالیت می‌کنند. این رسانه‌ها اکنون در یک اقدام نرم و با شیوه‌های مختلف به حمایت از اسراییل برخاسته‌اند. لذا در جهان هیچ نقطه و انسانی نیست که کم‌وبیش از تأثیرپذیری رسانه‌های همسو با اسراییل در امان باشد. غیرطبیعی نیست که در چنین شرایطی، شماری از شهروندان افغانستان و کاربران فضای مجازی این کشور هم تحت تأثیر رسانه‌های همسو با اسراییل قرار بگیرند.

۲- فضای خبری جهان، جنگ روایت‌ها است. هر کسی در این جنگ، هدف، دیدگاه و خواسته‌های خود را از رویدادها روایت می‌کند. ابزار نشرِ روایت نیز قدرت و رسانه است. هر کسی قدرت و رسانه بیشتری داشت، روایت او بیشتر مورد توجه و قبول واقع می‌شود. این که هنوز جهان با کشتار ۳۴ هزار زن و کودک فلسطینی تکان نخورده است، به جنگ روایت‌ها برمی‌گردد. در جنگ روایت‌ها، رویدادها به گونه‌ای روایت می‌شوند که مخاطب، توان تجزیه، تحلیل و قدرت نتیجه‌گیری را نداشته باشد. مثلاً در گزارش اخیر سازمان ملل آمده است که در جنگ غزه، ۱۰ هزار زن کشته شده‌اند اما این که چه کسی این زنان را کشته است، معلوم نیست. چرا معلوم نیست؟ چون اگر معلوم شود که اسراییل این زنان را کشته است، مخاطب به تجزیه و تحلیل رویداد نزدیک می‌شود و نتیجه می‌گیرد که اسراییل یک رژیم خون‌ریز و جنایتکار است و حامیان این رژیم نیز در جنایت اسراییل دست دارند. بنابراین حامیان اسراییل، در چگونگی روایت رویدادها دست می‌برند و آنچه خود می‌خواهند روایت می‌کنند. به همین دلیل هنوز بسیاری‌ها عمق درد و جنایت را در غزه حس نکرده‌اند و در همسویی با اسراییل قرار دارند و یا در صورت خوش‌بینانه، در برابر جنایت‌های اسراییل بی‌تفاوتی اختیار کرده‌اند.

۳- در حال حاضر کشورهای زیادی مانند آفریقای جنوبی در برابر اسراییل قرار گرفته‌اند اما هیچ کشوری مانند ایران در خط مقدمِ جنگ با اسراییل قرار ندارد. در این میان، عده‌ای از کاربران فضای مجازی افغانستان نه به خاطر این که اسراییل خوب است بلکه به دلیل این که ایران دشمن اسراییل است، به اسراییل متمایل شده‌اند. به عبارتی، آن‌ها بین «تز» و «آنتی‌تز»، تز را به دلیل دل‌خوری از آنتی‌تز، انتخاب کرده‌اند. چرا این اتفاق افتاده است؟ چون آن‌ها در گذشته از سوی ایران نامهربانی دیده‌اند و دلِ خوشی از این کشور ندارند. این عده سال‌ها در ایران زندگی کرده و می‌کنند و بارها رفتار نامناسب کارگزاران ایرانی را در برابر خود دیده و می‌بینند. آن‌ها در ایران طعن شنیده‌اند، تحقیر شده‌اند، توهین شده‌اند، محرومیت کشیده‌اند و مورد تبعیض قرار گرفته و می‌گیرند. لذا ناخودآگاه در ضدیت با ایران و با هدف انتقام‌گیری روحی و روانی از این کشور، چراغ سبز به اسراییل نشان می‌دهند. در بین این عده، نه تنها عوام بلکه شماری از اهل قلم افغانستان نیز قرار دارند که در ایران زندگی و تحصیل کرده و اکنون در شماری از رسانه‌های داخلی و برون‌مرزی افغانستان فعالیت می‌کنند.

۴- اسراییل در سه دهه اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی افغانستان انجام داده است. هرچند «بخش افغانستان» اسراییل به صورت مخفیانه فعال است اما گاهی گزارش‌هایی از گستره فعالیت‌های آن منتشر می‌شود. حاصل این فعالیت‌ها، تشکیل انجمن‌هایی تحت عنوان «دوستی اسراییل و افغانستان» است. این انجمن‌ها نیز به نحوی غیرمستقیم روی تفکر عده‌ای تأثیر گذاشته و آن‌ها را به اسراییل متمایل کرده است. در این میان، گزارش‌های متعددی از حمایت مالی اسراییل از شماری رسانه‌های برون‌مرزی افغانستان مانند «افغانستان اینترنشنال» وجود دارد که این گزارش‌ها نیازمند راستی‌آزمایی بوده و نمی‌توان صرفاً به خاطر همسویی این رسانه با اسرائیل، نتیجه‌گیری کرد. البته هرچه باشد، چنین رسانه‌هایی نقش خود را روی مخاطب افغانستانی برای گرایش به اسراییل دارند.

۵- نکته حایز اهمیت در تلاش‌های اسراییل برای جذب و جلب توجه مردم جهان به خود، استفاده از دختران و بانوان جوان در نهادهای اطلاعاتی و نظامی این رژیم است. وفور انتشار تصاویر دختران ارتشی اسراییل در رسانه‌های فارسی‌زبان اسرائیلی مانند «اسراییل به فارسی» تصادفی نیست زیرا ارتش اسراییل با استفاده از پدیده‌های روانشناختی، می‌داند که دل عده‌ای با دیدن تصاویر بانوان زیبا در ارتش اسراییل نرم می‌شود و بدون اراده، حسی از همسویی و همدردی با اسراییل پیدا می‌کنند. در سلسله مطالبی، نقش زنان و دختران را در پیشرفت اهداف اسرائیل، مرور کردیم.

۶- در حال حاضر دین، مذهب و زبان، سه نماد جبهه مخالف اسراییل است. آنان که با دین اسلام، میانه خوبی ندارند و یا به دلیل رفتارهای کارگزاران اسلامی، از دین اسلام دل‌زد شده‌اند، ناخودآگاه از نگاه فکری در جبهه اسراییل قرار گرفته‌اند. تعصب و بدبینی به مذهب تشیع نیز باعث گرایش به اسراییل و یا حداقل بی‌تفاوتی در برابر اسراییل شده است زیرا جریان‌هایی که اکنون در برابر اسراییل قرار دارند، عمدتاً شیعه هستند. از دیگر شاخصه‌های جبهه مخالف اسرائیل، زبان فارسی است. البته عرب‌زبان‌ها نیز در بین مخالفان اسراییل قرار دارند ولی زبان فارسی اکنون به عنوان نماد جبهه مخالف اسراییل شناخته می‌شود. با توجه به اهمیت زبان فارسی در جنگ با اسراییل است که رژیم صهیونیستی در تشکیلات خود، جایگاه ویژه را برای زبان فارسی اختصاص داده و فارسی‌زبانان زیادی را استخدام کرده است. سخنگوی فارسی‌زبان ارتش اسرائیل، نمونه‌ای از توجه اسراییل به زبان فارسی و فارسی‌زبانان است. در این میان، عده‌ای که با زبان فارسی میانه خوبی ندارند نیز حس نزدیکی به اسراییل پیدا کرده و با قلم و اندیشه خود در صدد تضعیف جبهه مخالف اسراییل هستند.

۷- در متون دینی و روایی اسلام، آمده است که ارتکاب معصیت و گناه که شهوت‌رانی و خوردن لقمه حرام را نیز دربرمی‌گیرد، باعث اشتباه در تشخیص حق و باطل و دوری از مظلوم و نزدیکی به ظالم می‌شود. این گزینه را شاید عده‌ای قبول نداشته باشند ولی ما اکنون عملاً می‌بینیم که شماری در جهان اسلام و فراتر از جهان اسلام، کشتار هزاران زن و کودک را در غزه نادیده گرفته و به ظالمان که عامل این قتل‌عام هستند، تمایل دارند.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
افغانستان
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کس به اسرائیل خونخوار تمایل ندارد بدون خاندان مسعود و جبهه به نام مقاومت که از دزدان لندغر و چپاولگران اختطافگر تشکیل شده که آنها به نام دین و مذهب چیزی را نمیشناسد دین آنها چور لندغری و مذهب ایشان دلار و اختطاف است این موضوع برای همه مانند آفتاب معلوم است

>>>   همین خبرگذاری شما با نویسندگان معلوم الحال و تبلیغات منفی علیه ایران باعث این وضعیت شده است اخبار متناقض و ضدیت با منابع غیر معتبر و در حد گمانه زنی مانند اینترنشنال و بی بی سی فارسی و....و البته تعصب نژادی و قومیتی و مذهبی اقوامی همچون پشتو و ازبک با هزاره و تاجیک و زبان فارسی و مذهب شیعه مزید بر علت است
مجتبی

>>>   🕋🕌 در زمانه جریانی، گرایش و تمایل و برعکس تعصب و تضاد ها ریشه در زبان گویشی، قومیت، دین و مذهب و هم در احساسات عقده و کینه و بغض پرورش یافته قومیتی دارد.
🕛 زور قدرت نیرو مادیات ظاهرنمایی پول و وابستگی-غربی نیز تاثیر دارد
🕛 عده ای خصوصیات دجیتلی/شنیداری شده اند تا واقعیت پذیر
🕛 روش زندگی ناخودآگاهانه و یا کوک شده و هم غریزه فطرت و سرشت پذیریی که از فلم و سریال و کلپهای خشن جنسی هیجانی خودنمایی، گیمهای نظامی، صحنه های کشت و خون و پیام های احساساتی را برای جوانان ساطع نموده نوعی معتادی یا نوعی غذای روحی جور شده است که مردم احمق شده را تسکین و دلگرم می کند.
🕛 مردم جامعه متملق توهینگر تحقیرکننده خودنمایشی شده و نظردهنده یا کمنتفرست آنی جور شده اند که در رقابت زور آزمایشی ما افتند.
🕛 و خیلی مسئله مهم و قابل تفکر کردن است، که از ۱۰۰ نفر ۷۵ نفر آن چند شخصیته شده اند همزمان ضد و نقیض وهمی می شوند که در وجود و جسم چنین آدمها جن و شیاطین جا گرفته و با مخلوق نامره ای ترکیب شده اند و نوعی رباط آدمی بیعقل ناقرار شریر مضر شده اند که موجب تباهی دیگران می شوند این واقعیت حقیقی است.
🕛 اکثر مردم، گفتار اخبار تصدیق القا تاییدی پیام ها و تبلیغات ضدبشر که از طرف نامسلمان مافیایی آمریکایی-غربی نشر می شود آن نشرات را قانون و فورمول قبولشده زندگی می پندارند.
🕛 عده هم فریب خورده نادان بیدون درک و مثل من بیخبر استند
🕛 عده هم ناخودآگاه تمایل به فرهنگ غرب و متاثر از رسانه ها نیز می شوند.
🕛 اکثریت غیرمستقیم تلقینخور القاپذیر و در کل شکار رسانه های دروغ می شوند تا حقیقت.
🕛 رسانه ها هم تجارتی استخباراتی نیابتی استعمالی دلخوش کننده هستند، چون مردم بگونه مرموز غمگین-درون هستند و زود طرف شادی کوتاه مدت و کاذب سوق میشوند
🕛 خبرنگاران یا نطاقان یا روزنامه نگاران نسبت به امر خداوند و انسانیت همان مزد مزدوراجیری خودش را اهمیت و ترجیح میدهند.
🕛 نوع تاثیر یا روش اکثریتی رسانه ها هم تاثیرءگذاری بمردم کور کر دلقکمنش و بدون احساس تاثیر دارد که شکارش می شوند طرف ک منت اکثریت لول میخورند نه حق.
🕛 روش دروس دینی تبلیغ و نشرات ما باید به روش عصری یا این زمانه عیار شود نه بگونه سنتی یا تنها از مهراب منبر آنهم با چپن و لنگی! که حساسیت برانگیز درونی مردم است حقیرنما و...،
🕛 دروس دینی با تفکر اشتقاقی ار هدایات آسمانی در دروس حقوقی اجتماعیات تکنالوجی اقتصاد... و ساینس تطبیق، عصاره کشی و استحصال و ربط اثباتی داده شود که این کار کاملا شدنی است، که دانشکده ساینس-دینی-معنوی/اسما الحسنی/تقربگاه الهی با مضامین شیطانشناسی/دفاع جهادطبیعی-ساینسی دفاع از انسانیت-بشریت ایجاد شود.
🕛 چون زمانه فتنه حیله مکر وسوسه و وقت تکنالوجی... ساینس اقتصاد ظلم تهاجم روان شده است.
🕛 سرعت و توضیح نشرات شبکه ها، ضمیر نیمه خودآگاه، ضمیر خودآگاه، ضمیر ناخودآگاه، روح روان غریزه-احساسات که مستعد و متاثر از چه شده یا می شوند قابل تفکر و غور است،
🕛 روش برخورد دوگانه افراد، استندردهای چندگانه ترویج شده، قضاوت های یکبام و چندهوایی سوق شده و ایمان ضعیف بر غیب و برزخ ... هم تاثیر کرده.
🕛 بازرسی و کنترول رسانه ها و فضای مجازی ضروری است ورنه افرادی خودش را بدتر از حیوان بی شعور میسازد که الگوی برای اندامها و احمقان میگردد
مردم شکار لفظ دموکراسی-تروریستی شده است
🕛 مردم بیشتر مادیات پرور شانمنش شده اند که از حالت طبیعی و انسانی معنوی-دنیایی بیرون می شوند.
🕛 مردم قومیتی از امر به معروف و نهی از منکر واقعی-خدایی دور شده و چنین فرموده های آسمانی کاربرد سیاسی نظامی پیدا کرده و در استفاده اهدافی و سیستماتیک حفظ قدرت تسلط قومیتی و حاکمگرایی های خود خواسته و نسلکشی غیربشری بکار گرفته می شود و تنفردینی را ایجاد میکند که در تار ریش و نوک چادر مردم پشه-گزشی/پشه-گردشی دارند
🕛 خلاصه نوعیت و ویژگیهای (مضامین، نصاب تعلیمی یا کریکولم درسی) کودکان و نوجوان و جوانان این زمانه قابل اصلاح قابل تغیر است که سبب پیشگیری میشود در برابر رویدادهای نادرست ناحق ضدبشری و بد.
🕛 رهنمایی هدایات... اوامر نصایح که از جانب خالق بر مخلوق یعنی بر من آدمی که فرستاده یا ترانسفر پیام دونلود/اپلود شده است آن هدایات استحصال در امور و ارتباطات مردم جامعه نشده و ربط داده نشده، البته توسط من و تو و شما و ما.
🕛 یعنی فزیکل-کمستری، فزیکل-بیالوژی، کیمیای عضوی، بهزیستی زیست-شناسی، زیست-شناسی مالیکولی، ... را خوب تحلیل تجزیه کنکاش، کنجکاوی و ارتباط دهی در امور زندگی روزمره و بیماری جسمی مان میکنیم، اما علل و سبب شناسی بدبختی مانرا از هدایات دینی-ساینسی نمی گیریم یا نمیکنیم،
🕛 جوهر و مغز هدایات دینی-انسانی/دینی-ساینسی/ انسانی-معنوی-ساینسی را رها کرده ایم یا نمی فهمیم بلکه در پوست دین مصروف شده ایم و پوست شریعت را بر مردم تحمیل میکنید.
🕛 اکثرا آخوند-ملا بدون تفکر کاپیگر نقلکننده بدون تجزیه و تحلیل آیات/حدیث/نصایح و بدون دلایل ساینسی-معنوی اند که تبلیغ و پیامرسانی (خسته و کسل کننده تکراری) در بلندگو دارند و..... .
🕛 بهرحال و بلاتشبیه، تمام رهنمایی های گفتاری و تحریری نازل شده از آسمان-خالق برما آدمی، در واقع-دقیق-عملی (گرداننده/اوپراتور/راننده ما، انتیویروس/برنامه/پروگرام/سافتیر/اپلکشن/درایور سیستم سافتویر جسم و روح ما/ ... / کودشدهها/پلتفارم) های برای طرز-روش زندگی <خوب داشتن، خوببودن، خوبشدن، راحت و خوشبودن> ما انسانها فرستاده یا سیند شده است تا راه گم و بدخلق نشیم، ولی ما و شما تایید ساینس و تایید غربی و نامسلمان-مخلوقی را قبول داریم نه از خالق متعال و پیامبرش را.
🕛 که افسوس خودمانرا را توسط همان هدایات (فلش، انستال، بکپ، اپدت، اپگرید، فارمت، ... ریفریش، ریپروگرام یا ویندوز پروگرام نمی کنیم،
🕛 پس از من خودرو بدون تفکر چه جور میشه ؟ خودباختگان خودبدبختساز جور شده میشیم یعنی شیطانخوش خدابیزار ویروسزده !؟
🕛 افسوس و وای که ما ناآدمی-ناانسان میکروبی بیزار-از-خود-و-مردم عیار شده ایم که برضد همنوعان و مخلوقات دیگر خداوند عملکرد و راهکار غیرانسانی دور از مسلمانی-مومنیت را پیشه گرفته ایم
مثل یک قومیت پوج توهمی برترطلب افراطی 🕋🕌

>>>   اگر به دلایل سیاسی موافق اسرائیل باشند خیلی قابل درک تر و قابل توجیه تر هست تا مخالف کشور ایران و موافق لطمه به سرزمین ایران باشند به دلیل دیدن نامهربانی چون مهاجر بودن و یا بخاطر اینکه حقشونو کارگزار ایرانی خورده... چون در ایران و هر جای دیگه خود شهروندان هم از هم نامهربانی می بینند.. مثلا در افغانستان آیا خود مردم از یکدیگر نامهربانی نمی بینند؟! دیدن نامهربانی از انسان ها یه پدیده همه گیر هست

>>>   با ور کنید که رفیقان من از افغانستان زنگ میزنند که ایرانی ها نیرو نمی فرستن فلسطین برای جهاد ،تااین درگیری پیش آمده بین ایران و ظالم صهیونیستی بخاطر مردم مظلوم فلسطین آخرم باید بادستانه جهادی مردم افغانستان فلسطین آزاد شود از عرب های تر سو خاک به سر کاری بر نمیاد

>>>   من خود یکی از آنانی ام که "به دلیل رفتارهای کارگزاران اسلامی، از دین اسلام دل‌زد شده‌اند" و پارسی زبان هم هستم، مگر نه تنها از اسراییل بلکه از "مولی کراسی" و چکره های اروپایی اش همیشه نفرت داشته و دارم.
"رژیم صهیونیستی در تشکیلات خود، جایگاه ویژه را برای زبان فارسی اختصاص داده و فارسی‌زبانان زیادی را استخدام کرده است." اینها یا خود فروشانی اند که استعداد دیگری ندارند که پول بدست آرند و یا هم جهودانی اند که از کشور ما و ایران به اسراییل مهاجر شده اند.
آتش خاوری

>>>   بسیار مقاله خوبی ارایه داده اید

>>>   🕷🕷 اکثر (مردم افغانپشتونهای ناقلینسرحدی) از بابت حسادت و تعصب فرهنگی (زبانی-فارسی و قومستیزی) که در فطرت ذاتی شان نهادینه و پرورش یافته است بهمین دلیل چرایی از فرهنگ و مردمان-دانشی (فارسیزبان تاجکستان،...، ازبکستان پاکستان ایران ناافغانستان) سخت متنفر-توهمی هستند،
🐦 که اسرائیل یهودی و افغانپشتوناقلین بیفرهنگ هردو برترطلبی-کل-خواهی واهی دارند
که دلیل خونریزی و ناامنی منطقه جنوب آسیا سرزمینی بنام ناافغانستان میدانجنگ تروریستی-نیابتی از همین زاویه و بعد سرچشمه می گیرد و بس.
🐦 و هر کشور کفری که برضد فارسیزبانان و ترکتباران جنگ و جبهه بگیرند، آنوقت است که مردم افغانپشتونسرکش ناقلینسرحدی بدلیل میکروب بغض کینه و دشمنی درونی شان فورا مزدورنیابتی کافران برعلیه ترکتباران/فارسیزبانان می شوند،
🐦 تا اینکه از طریق همین مزدوری و جنگ نیابتی آب صاف امنیتی سرزمین ما خت گردد و جنگها را بهدف اشغالگری زمین، جایداد و مناطق مردم فارسیزبانان سوق بدهند و هجوم ببرند و مدافعین برحق را بنام این و آن سرکوب و بقتل برسانند و تاریخ فرهنگ را نابود کرده که همین وضعیت و جریان فعلی ناافغانستان مستند ثبوتی است که شاهدش هستید و...
🐦 این مردم افغانپشتون ناقلینسرحدی باید بطرف چراهگاه ذاتی شان دوباره رانده شوند تا امنیت منطقه و...

>>>   🐓 مشاور ناملا هبت-الله آخندزاده/ملازوی رهبر توهمی افغانپشتونطالبان ناقلینسرحدی که روز های قبل در قندهار ترور شده است،
این آمدنی های تدریجی نتیجه تعصب و اعمال زشتقومیتی شان است که از دوران عبدالرحمن قرانخور و محمد گل مومند بشمول رژیم فعلی پشتونناقلینی، (ملیونها مردم و شخصیت های فارسیدانشی) را ناحق و به ظلم بقتل عام و نسلکشی گرفته اند و...

>>>   ما باید آمریکا اسرائیل انگلیس و همه جنایتکاران غربی را از منطقه خود بیرون کنیم. تا اینها دیگر سرمایه های مارا دزدی نتوانند و منطقه ما را داعش سازی نکنند.

>>>   سیاست هم علم است و هم هنر،
اشتباه بزرگ ایران این است که در گزینش سیاست درازمدت خارجی خود جاذبه قوی ندارد اما دافعه اش در حال قوت گرفتن است.
برای مثال
افغانستان ، پاکستان ، عراق ، آذربایجان کشور هایی هستند که با ایران هم سرحد اند و در پهلوی آن مشترکات دینی و فرهنگی و مذهبی و زبانی و تاریخی هم دارند اما در همین وضع بحرانی ایران با این چهار کشور مشکل دارد و در پی رفع مشکل هم نیست.
در افغانستان ایران با طالب برای مقاصد استراتیژیک نزدیک شده اما در عوض کتله بزرگ مهاجرین افغانستانی در ایران و مردم افغانستان در داخل را از خود ناراض کرده یعنی سود موقتی سیاسی استراتیژیک را بر روابط پایدار ملت ها برتری داده است.
در آذر بایجان هم سیاست های اشتباه ایران باعث نزدیکی آن کشور به اسراییل و غرب شده است.
در پاکستان با علم به اینکه پاکستان کشوری است خوابیده زیر شکم امریکا و انگلیس اما با آن هم ایران هر از گاهی به جای استفاده قوه جاذبه عنصر دافعه را فعال میکند و در نهایت باعث رشد جدایی طلبی بلوچ ها میشود.
در عراق با نقض حامیت ملی عراق نیرو های نیابتی فعال میکند و در نتیجه کشور عراق را آسیب پذیر و ضعیف میسازد.
اما طرف مقابل با استفاده از فرصت دشمن های دیرنه عرب خود را در محور ایران ستیزی با خود همراه میکند در حدی که اردن خطر را به جان میخرد.
و بد تر از همه اینکه ایران در معضله فلسطین حاکمیت خودگردان و در راس آن فتح را نا دیده میگیرد و در عوض زمینه بر پایی آتشی را زمینه میشود که در قدم نخست داعیه فلسطین مستقل را در خود میبلعد.
من فارسی زبا سنی و بردر فارسی زبان شیعه من هردو از سیاست های طالب پروری ایران ناراض هستیم اما با آنهم طرفدار جنگ نابودی و بربادی ملت بزرگ ایران نیستیم ، هرچند که هموطنان مهاجر من که از ترس طالب به ایران پناه برده اند دو دسته تسلیم طالب داده میشوند و این نا مردی است و نا جوانی و در نهایت نا مسلمانی.

>>>   💥💣💥💣💥💣💥💣💥 هشداریه قطعی!
توجه جدی هوشیار باخبر شوید و جلوگیری کنید که؛
💤 فرضا، اکنون (پروژه جذب و پرورش افغانپشتونسازی) که نفوس تمام مدرسه شاگردان/چلی نوجوانان-۱۲ساله پشتونی-افراطی (مفتخور در لیلیه) اگر هر سال یک دوره شاگردان در حدود ۲۸۰۰۰۰ جذب چلی باشد!
💤 ۸ سال بعد نفوس ناامنسازان-نیابتی تروریست-افغانپشتونی در کشور و منطقه در حدود ۲۲۴۰۰۰۰/۲۲۵۰۰۰۰
و احتمالا ۲۵-ملیون انتحاری و تروریست میگردند!
💤 که همین سرزمین یا قاره آسیا به قتلگاه و باروتگاهی اتومی آماده و به اسرائیلافغان جدید مبدل می شود !؟؟
💤 پس وای به حال جان های بیچاره، مردمان کشورهای همسایه و آسیایی ها و...
💥💣💥💣💥

>>>   💀 پس در اطراف و زیر پا های ما باروت-آدمی یا بم-ایدئولوژیکی افغانپشتونطالبانی=داعشی مایه می گیرد،
میکروب-کرونا افغانپشتونی ماست-مایه-بدبو ای است که خیلی خطر پیش بین ناشده هست
که از همین حالا بوی خون و گوشت-بو آدمی محسوس میشه

>>>   ✋✋✋ وای به حال مردمان کشور های همسایه و کشور های آسیایی !
چون رژیم خطرناک و تهدید کننده جهان یعنی ۲۵/۳۰ ملیون نیروی افراطی-تروریستی را اگر (!؟!) برسمیت بشناسند !؟
به رسمیت شناختن رژیم افغانپشتونی یا نیروی ایدئولوژیک تروریستی-افراطی افغانپشتونطالبان عینا بمثابه انفجارخودی کشور تلقی میگردد.
که دولت-کشورها ناخواسته بدست خود خودشان را و منطقه را به نابودی ناامنی و انفجار سوق میدهند،
بی توجهی، غفلت و سهل انگاری در این موضوع (برسمیت شناختن) باریکه-حساس و قابل تآمل است برای همه دولتمردان همه کشور ها !؟؟
فضانورد عبدالاحد مومند

>>>   👨‍🎓👩‍🎓 روی جنایات اسرائیل را سفید میکند همین مردم افغانپشتونطالبان پشتونی!
🤷‍♂️ دقیقا بعد از ۷/۱۰ سال اگر همین رژیم افغانپشتونی در حاکمیت و قدرت باشد این رویداد حتمی و شدنی است.
🤷‍♂️ جنگ مزدورنیابتی و جنایات خون آشام مدرن با نیروی ملیونی-تروریستی در چندین جبهه را برعلیه (تاجکستان، چین، ایران، ازبکستان، ترکمنستان، هند و پاکستان) ضرور و حتما می بینید تا جنگ اکراین/فلسطین فعلی کاملا فراموش تان میشود!
🤷‍♂️ آنهم قبلا از جنگ کشوری، اگر در داخل وطن خودت به عنوان فرد غیرپشتونی (از خاطر ثواب-نمودن) نسلکشی و کشته نشده باشید !؟
🤷‍♂️ بیاد دارید در زمان جمهوریت اشرف غنی، از رسانه و شبکه ای اخباری (مصاحبه ای) نشر شد که نماینده جوان گروهی از افغانپشتونکوچی ها در آمریکا یک پیمان و قرارداد سیاسینظامی ژئواستراتژیکی را به امضا رسانده بودند،
🤷‍♂️ و نمایندگی سیاسی پشتونکوچی ها نیز در آمریکا به فعالیت خود آغاز کرد.
🤷‍♂️ در آنزمان خبری در رسانه نشر شد که تعدادی نماینده مردم افغانپشتونکوچیها از امریکا/ناتو طلب تحویلدهی (... کوه های استراتژیک افغانستان را) برای مردم پشتونکوچی ها شده بود.
🤷‍♂️ که تعدادی پشتوزبانها بشمول اتمر، ستانکزی نظامی، احدی افغانملتی، مشاور امنیت محب احمدزی و خانم یهودی-امریکایی اش به سرکردگی رولاغنی خانم اشرف غنی در آن مجلس/پیمان شامل بوده و شرکت داشتند.
.....، که پس از اندک زمانی مذاکرات گروه پشتونطالبان با آمریکا (در قطردوحه و جا های دیگر) آغاز شد، و .....
🤷‍♂️ که یک نکته مذاکرات پیمان امریکا=پشتونطالبان《مدرسه سازی و پرورش افراطگرایان گروه های میلیونی مزدورنیابتی ها》در عوض بسته های دالری هفته وار جریان فعلی بوده است که خوب سیل دارید و .....
🤷‍♂️ بیخبر ازینکه، خون و جانهای شما فارسیزبانان/ترکتباران این سرزمین توسط حکومت های پشتونی و گروههای افغانپشتونطالبان از قبل فروخته و مرده حساب شده اید !؟

>>>   🌏 بدون شک که، عقل و منطق (جایگزین شدن و بودن پشتوزبان-افغانپشتونهای ناقلینسرحدی مزدورنیابتی ) را در سرزمین فارسیزبانان/ترکتباران اجازه و قبول نمیکند و...
که بکدام دلیل در سال اول رژیم افغانپشتونطالبان یک پروژه از میدان هوایی با شرکت اسرائیلی قرارداد و واگذار شده است، چرا !؟؟؟

>>>   چه جالب های بد و تباهکننده در پیشروی ماست ؟

>>>   👩‍💻👨‍💻 مشکلات جریانی مداوم و جنگ فرهنگی (قومیتی-زبانی و خونریزی-نسلکشی بیش از یک قرن) کشوری بنام ناافغانستان/میدان جنگ نیابتی، از اجازه دادن دختران-زنان در مکاتب دانشگاه و اجازه کار در ادارات دولتی حل فصل نمی گردد،
🕳 و با تشریک و سهیم نمودن قومیتها و مذاهب در قدرت دولتی نیز مشکلات کم و حل نمی شود بلکه خطرناک و شدیدتر نیز میگردد، زیراکه در قبل به چنین وضعیت فوق بوده است، اما با بدترین مشکلات بوده است
🕳 همین بدبختی های خونی از حذف هویت اصیل مردم فارسیزبان/ترکتباران و تحمیل هویت پشتونی (افغان-افغانستان) توسط روسیه و انگلیس و پشتونهای ناقلینسرحدی بر دیگران نقطه حساس جنگ افروزی و ناامنی دایمی را آغاز کرده است که جریانش را اکنون می بینید.
🕳 بدترین سیستم حکومتی پشتونقدرت (مرکزی-جمهوری پشتونمحور) آزمایش شده چندین قرن است که کشور و مردم ما را به بدبختی، تباهی، قانونشکنی، بغاوت قومیتی، ... بربادی فقر و ناامنی نهادینه و سوق داده که در نتیجه امروز کشور و مردم را به میدان جنگ نیابتی تروریستی و زورآزمایی قدرتها بدل کرده است.
🕳 و برنامه یا لفاظی های همچون (حکومت فراگیر، دولت همه شمول، مذاکره بین الافغانی، ... و کلمه <وحدت ملی> کاملا پوچ و حیله گرانه و استفاده جویانه بوده) که تمام این لفاظی ها مردم ما را به جهنم برده و میبرد که وضعیت کشوری و جامعه ما تغییرات نوین و بنیادی را ضرورت دارد و...
🕳 دولتمردان کشور های جهان و همسایه از واقعیتها و اصل مشکلات ۱۳۰-ساله و جنگ قومیتی-فرهنگی درونی-خانگی ما بیخبر و بدور مانده است !؟
🕳 احمق دولتمردان (چین روسیه ایران ... هند و پاکستان) چنین پیشنهاد نسخه خون آلود《حکومت وحدت ملی، دولت فراگیر یا همه شمول و مذاکره بین الافغانی》تجربه شده تباه کننده را بما محک و القا نکنند،
🕳 چنین لفاظی و کلمات ترور-زایی را تحمیلی بما تجویز ندهد، که بیشتر از دو قرن میگذرد که همین لفاظی های کورکورانه و بی سنجش زندگی میلیونها انسان این جامعه (ناتفکیک و نامشخص مانده) ما را تباه کرده و موجب کشتار میلیونی مردم ما و منطقه شده است،
🕳 همه چنین لفاظی فوق پوچ و واهی سبب تروریست-زایی در کشور و منطقه شده است و بس،
🕳 که فقط چند سال بعد نزدیک {نیروی چندمیلیونی مزدور-نیابتی مربوط امریکا-اسراییل-غرب و نازیستی نوین} در زیر گلو و یا بیخ گوش شما دولتمرد-کشورها چندین دگرگونی تباه کننده با [سر های مسلح و اتومی بلند می شوند] که این وضعیت حتمی آمدنی است اگر پیشگیری نکنید و یا نشود.
من هشداریه انسانی امرا و رویداد خونبار را از قبل به شمایان رساندم و گفتم !؟
👈 دوستان پیشگیر ناامنی،

>>>   جناب مرادی.
هیچگاه اهل سنت دوست صهیونستهانبوده ونه در اینده خواهد بود. شماتنها به چند نفر محدود سردمداران مزدور عرب حساب نکنید،در مجموع تمام اهل سنت مخالف سرسخت یهود استند ومیباشند، حماس شیعه نیست وضربه ایکه مجاهدین قهرمان حماس به یهود وارد کرد ایران هزار سال دیگر وارد کرده نمیتواند، مماشات ایران سردمدار شیعه ها با امریکا واسراییل از هیچ کس پنهان نیست. جنگ زرگری بین مثلث امریکا،ایران ویهودبرای امت مسلمه از چراغ روشنتر است وجنگ عوام فریب که در هفته گذشته بی ایران واسرییل رخ داد میدانیم که چه نوع سیاستها در پشت پرده بین ایران،امرکا واسراییل در جریان است. این جنگ زرگری برای مهار کردن اعراب است که بیشترین ذخایر نفتی دنیا در انجا موقعت دارد.زمامدداران مزدور عرب هم میدانند که این جنگ زرگری برای چیست.بناء فکر نکنیدکه شیعه بیشتراز سنی به فکر ازادی قدس است.نه هرگز نه. دایی هیچ وقت از مادر مهربانتر ودلسوزشده نمیتواند.
به امید پیروزی اسلام ومسلمین در سراسر گیتی.

>>>   چون تمایل به فساد وفحشا دارند و اسرائیل منبع فساد وفحشا وچوچه دست پرورده امریکا است.
آریا از جرمنی

>>>   هیچ انسانی از اسرائیل حمایت نمی کند هر کسی به این دولت و ملت غاصب تمایل پیدا کرد در انسان بودنش باید شک کند.

>>>   چونکه که ما اسلام گرایان خیری ندیدیم ولی اسراییل آن قدر بد هم نیست اگر بد کشور عربی طرفدار اسراییل نمیبود ولی یک مشکل حماس داره یا بسیار تندرو هست وحرف گوش کن نیست این آخری حمله القصا نامگذاری شد هزار نفر اسرایلی کشت همه مردم ملکی بوده کشتن مردم ملکی وحشت ناک هست دوم جواب مرتضی جان افعان پییر بسیار خبر گزاری عدالت خاهی دروغ نمگوید عین حقیقت را بیان مکند

>>>   چرا باید با ایران واسرائیل دشمنی کنیم .هر دو کشورهای عضو سازمان ملل متحد هستند.با هیچ کشوری دشمنی نداریم.

>>>   🦋 خیلی کشور های عربی و غیر عربی اهل سنت سنی-مذهب که در جهان و اطراف فلسطین بوده است
همین کشور ها فقط با آمریکا، اسرائیل و غرب همکاری و همنوایی نموده و برضد ایران روسیه چین و کره شمالی ... دشمنی کرده اند بخصوص دشمنی دیرینه بر علیه ایران تحریم شده.
⚘ ایران شیعه (برضد یهود و اسرائیل) یگانه کشوری است که با حماس-سنی-مذهب همکاری عملی کرده است !
⚘ شیعه ایران و اندکی دیگران عملا بر آزاد سازی قدس قبله اول مسلمانان مبارزه عملی نموده و شهید دادند شعار دادند و جهاد کرده اند.
⚘ مماشات تملق دلقکبازی (فحاشی و عیاشی سردمداران کشور های اهل ....در کشور های غربی ... و عربی) به امت مسلمه و هم به ملت کافران مثل آفتاب روشن بوده است، خداوند حق المبین و شاهدست.
⚘ همین کشور های سنی-مذهب وهابی/غیروهابی مانند امارات، عربستان، مصر، اردن، سوریه، لبنان ... و ترکیه حیله گر که در اطراف کشور و ملت مظلوم فلسطین قرار دارند که فلسطینی ها از ۶ ماه تا اکنون تنها ۳۵ هزار شهید/کشته در برابر تجاوز و آشغال اسرائیل-یهود داده است !
⚘ همین تو و اهل ..... (مانند من و تو) چه عکس العمل در برابر ظلم کافران و اسرائیل/امریکای شیطان انجام داده است !؟؟
⚘ سردمداران، جنرالان نظامی و عالمان دینی سنی-مذهب (کدام فرمان آیات قرآنی و احادیث نبوی را درین مدت ۶-ماه برضد اسرائیل و شریکانش) عملا انجام داده است، بگو !؟؟
⚘ که حتا یک جمع آوری کمک اعانه بر مظلومین فلسطین نرساندیم که حتی شعار و تبلیغ خشکه و تاثیرگذار در برابر کفار یهود اسرائیل آمریکا... نکردید و مانع تجاوز و اشغال ظالمان نشدیم
⚘ تو و من شما و همه اهل سنت شعاری-پوچ هزار بار خجالت بکشید، من که از سنی بودنم می شرمم!
⚘ اگر پیامبر خداوند و یارانش زنده شوند اولتر جهاد سوچه را برضد ما (اهل سنت !؟؟ منافقگونه خواببرده) ها اعلان میکند یا نه !؟
⚘ از شیطان انسی و جنی نمایندگی نکنید و از احساسات وسوسه احساساتی ناعقلی و غیرانسانی نظر و تلقین مده.
⚘ سر در گریبان کو که (درین مدت ۶-ماه-نسلکشی-مسلمانان فلسطین) چقدر مورد لعنت خداوند و فرشتگان قرار گرفته اید واضح است که آزمایش شده و منفور شده ایم یا نه !؟؟
خروس حیوان از بعضی آدمی ها بهتر است که بانگ خدایی می زند.
قضاوت انسانی که اگر همین است، دعوای دینی-مذهبی و امت مسلمه بودن در جایش باشد!

>>>   بدبخت نادان !؟
پیروزی اسلام و مسلمین در شعار پوچ و توکل شیطانی نمیشه بلکه جهادی عملی جاننثاری و جان-شهادتی میخواهه

>>>   هویت افغانی را انگلیس بر پایه دشمنی با ایران و ایرانی پایه گذاشته است حضرات پان پشتون تا حد فوبیا به زبان فارسی و بخصوص ایرانی ها نفرت دارند

>>>   یک نگاه به روند تاریخی به قدرت رسیدن صهیونیزم که به برپا کردن کشور اسرائیل منتهی شد کافی است تا متوجه بشویم آنها یک مشت تروریست بودند. از همین اینترنت سزچ کنید بمب گذاری های آنها را بین مردم در بازارهای شهرهای مختلف عربی اسلامی و حمله به روستاها و کشتار مردم رو... ما مشابه این تروریست ها که حاکم شدند را نیز داریم.. آل سعود با همین وحشت افکنی و کشتار از نجد به حجاز رسبد و قدرت را در شبه جزیره عربستان به دست آورد.. طالبان با همین کشتار و ترور به حکومت رسبد وگرنه اینها کی به قدرت می رسیدند.. اگر داعش هم در سوریه و عراق به قدرت می رسبد الان سفارت خانه ها و کنسولگری های خارجه در حله برپا بود..غرض اینکه دنیای خوبی نداریم

>>>   رژیم اشغالگر قدس تنها کشور با فرهنگ لیبرال در آسیای غربی است. تنها کشور در آسیای غربی است که در آن سواحل برهنه وجود دارد و تنها کشور در آسیای غربی است که در آن لواط به رسمیت شناخته می شود. هر مسلمان که لیبرالیسم را دوست دارد در حقیقت ....است و لاجرم دیوانه چو دیوانه بیند خوشش آید و طرفدار از کفار می کند.

>>>   احمقانه ترین تفکر این است که به خاطر ظلم ویا بی عدالتی گروهی به سوی ظالم کودک کشی برویم که در طول شش ماه بیش از سی هزار انسان بیگناه را قتل عام کرده است این یعنی چه؟ اگر نوشته نویسینده محترم حتی نزدیک به واقعیت باشد باید به این مفکوره کودکانه خندید؟! نه به خدا باید گریه کرد.نکند در طرفداری ها وهمنوایی های دیگر ودر سیاست های کلان هم دنباله روی این سیاست کودکانه هستیم؟ به بهانه دلخوری از نفری زیر چتر نفری برویم که ظلمش عیان است. امیدوارم که اینگونه نباشد

>>>   چه ربطی به ایران داره؟ ینی برادران محترم افاغنه موضع مستقل راجع به صهیونیزم ندارن؟ رفتار ایران تعیین می‌کنه راجب صهیونیزم چه فکری کنن؟

>>>   خیلی هم عالی. باز هم تفرقه و اختلاف.
با همین تفرقه انداختن بین مردم انگلیسی ها چه کارها که نکردند با برادران خراسان و افغان و مزار و قندهار.
حالا این وسط یک عده از اسراییل دفاع میکنند؟
خداییش ایران بدی کرده به شما؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است