نشست توسعه روابط بازرگانی کابل و بی‌جینگ در چین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۴۰۳/۱/۳۱ کد خبر: 175209 منبع: پرینت

سومین نشست زیر نام کارشیوه ارتباطی بازسازی اقتصادی و همکاری بشردوستانه در چین برگزار شد.
حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت که در این نشست، افزون بر بازنگری کارشیوه همکاری بشردوستانه چین در دو نیم سال گذشته، در باره بازسازی افغانستان، توسعه روابط بازرگانی و مسایل دیگر اقتصادی گفتگو شد.
آقای تکل افزود: «در چوکات بازسازی مکانیزم اقتصادی افغانستان روی افزایش روابط تجارتی بین دو کشور به‌ویژه زمینه‌سازی بیشتر برای صادرات کالاهای افغانی به چین، ظرفیت‌سازی و فرصت‌سازی گفتگوی همه‌جانبه شد.»

در خبرنامه وزارت خارجه چین آمده است که رییس بخش آسیایی وزارت امور خارجه این کشور در این نشست با اشاره به ادامه کمک‌های بشردوستانه و پشتیبانی چین از افغانستان بر توسعه روابط اقتصادی میان این دو کشور تاکید کرده است.
بر بنیاد آمار ارایه شده از سوی وزارت خارجه چین، حجم تجارت دوجانبه میان چین و افغانستان در سال ۲۰۲۳ میلادی یک اعشاریه ۳۳ میلیارد دالر بوده است.

در سوی دیگر اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، نقش چین را در رشد و توسعه اقتصاد افغانستان ارزشمند عنوان می‌کند.
میرویس هوتک رییس هیأت عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری به طلوع‌نیوز گفت: «چین یکی از اقتصادهای بزرگ جهان است بنابراین نقش چین در رشد و توسعه اقتصاد کشور ما از اهمیت ویژه برخوردار است.»

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روابط بازرگانی
کابل وبی‌جینگ
نظرات بینندگان:

>>>   کار بسیار عالی، ما باید با کشور دوست ایران،چین، روسیه، هند، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان روابط خوب بر قرار کنیم. و دزدهای آمریکای غربی را از کشورهای خود بیرون بیندازیم.

>>>   ☠ که به سرپرستی مافیایی-افغانپشتونی (مهامله گران مواد مخدر/مواد معدنی) با حیله گری سیاسی و غیرمستقیم مدیریت می گردد

>>>   خداعاقبت کشورافغانستان را باطمع وزیادیخواهی های چین ختم بخیرکند چینی ها همیشه موضع بیطرفانه وبیرحمانه وناعادلانه ای دارن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است