گفتگوی هیات افغان‌ مقیم اروپا با طالبان در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۴۰۳/۱/۳۱ کد خبر: 175208 منبع: پرینت

محمد خالد حنفی وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با برخی چهره‌های افغان مقیم کشورهای دیگر گفت که حقوق زنان در چارچوب قوانین اسلامی در کشور تامین است.
این وزیر همچنان در این دیدار گفت که به هیچ کسی اجازه داده نخواهد تا حقوق زنان را در کشور نقض کند.

حکمت‌الله حکمت رییس اتحادیه افغان‌های مقیم سویدن در باره این دیدار به طلوع‌نیوز گفت: «با رهبر درباره مسایلی گفتگو کند که حل آن هم مهم است. از جمله حقوق زنان، موضوع مکتب‌های دختران، ایجاد حکومت قابل قبول برای همه که هر افغان خود را در آن ببیند و موضوعات دیگر.»
ملک افغان یکی از افغان‌ها مقیم اروپا که به کابل آمده گفت: «هدف اصلی آمدن ما به کشور گشودن دروازه‌های آموزش به‌روی دختران است و همچنان ایجاد نظامی که برای همه افغان‌ها قابل قبول باشد.»

هم‌زمان وزیر ارشاد، حج و اوقاف که دیدار جداگانه با نماینده‌ها و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا داشته، از تمامی افغان‌های مقیم خارج خواسته است تا به افغانستان برگردند و در بازسازی و پیشرفت کشور سهیم باشند.
پیش از این معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با این نماینده‌ها و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا گفته بود که پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، تلاش‌ها برای تجزیه کشور ناکام شده است. مولوی عبدالکبیر همچنان از آنان خواسته بود تا واقعیت‌های کنونی کشور را به جهانیان بازتاب دهند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات افغان
طالبان اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان به جای در خواست برگشت افغانستانی های مقیم اروپا و امریکا در قدم اول زمینه کار و زندگی را برای جوانان موجود در کشور فراهم کنند تا نیاز به مهاجرت کتلوی جوانان به خارج نباشد و در قدم دوم زمینه بازگشت شش ملیون مهاجر را از ایران و پاکستان فراهم کنند تا هموطنان مهاجر ما در این دو کشور بیشتر از این ذلیل نشوند و در نهایت زمینه کار و تجارت و سرمایه گذاری را برای سرمایه گذران فراهم کنند تا آنها بتوانند در مشارکت با شرکت های هوایی بین المللی زمینه پرواز های مستقیم از اروپا و امریکا را فراهم کنند و آنگاه است که هم سرمایه و هم دانش و نیروی فکری افغانستانی های مقیم اروپا و امریکا به کشور سرازیر میشود در غیر آن در وضعیت موجود کسی حتی قصد سفر به کابل نخواهد کرد چه رسد به بازگشت.
آنهایی هم که زیر نام نماینده های مهاجرین اروپا و امریکا سر و کله شان در کابل پیدا میشود همان لابی های طالبان هستند که به جز از خود از هیچ کس دیگری نمایندگی کرده نمیتوانند.

>>>   خوب در پهلوی ملیشه هایی مزدور بیگانه (اکثریت) یک اقلیت وطن فروش خودی که مرکب از فاشیستان پشتونوالی (خلقی، اشرار، افغان ملت و مائویست) هم در ترکیب طالبچه هایی پاچه کشال قرار دارند. وقتی سور خلقی "ملگری استانکزی" با چهره یی "مولوی استانکزی" در پرده می آید (آیسکریم به سر) جای تعجب نیست که "ملگری حکمت" هم با چهره یی "حاجی حکمت" (مگر با دریشی) طالبانه آواز کرگس را بکشد!!!!!
آتش خاوری

>>>   واقعیتهای کنونی مردم افغانستان این است که مردم افغانستان را گرو تروریستی طالبان به اسارت گرفته اند و مردم افغانستان نان خوردن خود را ندارند کار و درآمد وجود ندارد مردم بخاطر پول یک لقمه نان مجبور هستند اولادهای خود را بفروشند اما طالبان تروریست هرهفته از طرف باداران خود آمریکا دالر دریافت میکنند تا همدیگر نخورند این اوضاع فعلی نتیجه بیست سال ماندن آمریکا و متحدانش در افغانستان است آنها با آمدن خود بعد از حمله القاعده و طالبان به برج های دو قلو در یازده سپتامبر به مردم افغانستان صلح و امنیت را وعده داده بودند اما صلح و امنیت که نیامد هیچ بلکه دوباره همان دشمنان و قاتلان مردم افغانستان را به قدرت آوردند...
محمد اکبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است