"۳۰۰" مهاجر از پاکستان برگشت داده شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۴۰۳/۱/۳۰ کد خبر: 175203 منبع: پرینت

وزارت مهاجران و عودت کننده‌ها اعلام کرد که نزدیک به ۳۰۰ مهاجر در یک روز (سه‌شنبه، ۲۸ حمل) از پاکستان به کشور بازگشته‌اند.
عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت مهاجران و عودت کننده‌ها به طلوع‌نیوز گفته است که گفتگوها با مقام‌های پاکستانی در زمینه ایجاد یک راهکار منظم برای برگشت مهاجران افغان ادامه دارد.
آقای حقانی افزود: «ما از حکومت پاکستان خواستیم که اگر افغان‌ها اخراج می‌شوند باید بر بنیاد یک مکانیزم مشترک و تفاهم اخراج شوند و از سوی دو کشور در این راستا یک کارشیوه ساخته شود.»

از سویی‌هم انتظار می‌رود که در روند دوم اخراج مهاجران از پاکستان، دارنده‌های کارت ای‌سی‌سی یا کارت شهروندی افغانستان نیز اخراج شوند.
عبدالجبار تخاری سرقونسل امارت اسلامی در کراچی پاکستان گفت: «خواست ما از حکومت پاکستان همین است که افغان‌هایی که دارای دست‌آویز هستند باید همرای آنان رویه خوب شود و آنان را بگذارند که در پاکستان زندگی کنند.»
بر بنیاد اطلاعات برخی از رسانه‌های پاکستانی، قرار است در این مرحله نزدیک به ۸۰۰هزار مهاجر به کشور برگشت داده شوند.

شماری از مهاجران تازه برگشته از تصمیم اسلام‌آباد انتقاد کرده و گفته‌اند که پولیس پاکستان مهاجران را بدون درنظرداشت قوانین بین‌المللی اخراج می‌کند.
سخی جان مهاجر اخراج‌شده از پاکستان گفت: «آنان زیاد ظلم می‌کردند، سرانجام ما مجبور شدیم که به کشور برگردیم.»
از سوی هم اکسپرس تربیون پاکستان به نقل از سخنگوی وزارت داخله آن کشور نگاشته است که در این مرحله نزدیک به یک میلیون مهاجر افغان که دارای کارت ای‌سی‌سی یا کارت شهروندی افغانستان نیز هستند، اخراج می‌شوند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجر پاکستان
مهاجرین
نظرات بینندگان:

>>>   صدرحمت به گاورکه شیرمیده وزنبوراعسل امابنظرتون پاکستان چی تاحالاچه عایدوحاصلی برای افغانستان داشته؟
پاکستان مثل گرازوحشی می مونه که چمنزاراوزمینای کشاورزی را ریشه کن وشخم میزنه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است