"۱۶۰۰" شرکت افغانستانی در خراسان فعال است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۴۰۳/۱/۲۹ کد خبر: 175197 منبع: پرینت

اتباع افغانستانی با ثبت رسمی حدود هزار و ۶۰۰ شرکت در حوزه های اقتصادی در استان خراسان ایران فعالیت می‌کنند.
حاج بشیر احمد اربابی رییس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی ایران روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حوزه فعالیت این شرکتها شامل هتلداری و گردشگری، پتروشیمی و سوخت، صنعت و معدن، خدمات، بازرگانی و کشاورزی است.
وی گفت: مجوز فعالیت رسمی این شرکتها در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و یا دفتر مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجـی در استان ثبت شده است.

رییس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی اظهار داشت: محاسبه میزان دارایی شرکتهای افغانستانی فعال در این استان دشوار است، اما با توجه به فعالیت پرتعداد شرکتها و حضور دستکم ۱۶ هزار فعال اقتصادی در قالب آنها، اعلام حدود یک میلیارد دلار دارایی برای این تعداد تاجر و شرکت دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: مجوز فعالیت انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی، شهریور ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ تاجر افغانستانی مقیم استان عضو آن هستند.

به گزارش ایرنا مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی شهریورماه (ماه سنبله) گذشته گفت: فقط در حوزه تجار و سرمایه گذاران خارجی، خراسان رضوی برای بیش از هفت هزار شرکت خارجی متعلق به اتباع خارجی کشورهای مختلف مجوز فعالیت داده است و به واسطه همین نوع فعالیت برای نخستین بار در کشور توانستیم مجوز انجمن فعالان اقتصادی افغانستانی در استان را کسب کنیم.
به گفته علی قاسمی افزود: تشکیل این نوع تشکلهای اقتصادی به نفع تجارت و اقتصاد ۲ کشور ایران و افغانستان است. پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود. ۹۸ درصد مهاجران خارجی مقیم استان در کلانشهر مشهد سکونت دارند.
خراسان رضوی ۶.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که چهار میلیون نفر آنها در شهرستان مشهد سکونت دارند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرکت افغانستانی
خراسان رضوی
نظرات بینندگان:

>>>   تمام این شرکت ها باید به افغانستان منتقل شوند و فعالیت تجاری و اقتصادی انجام دهند

>>>   توصیه من به .... ایران این است که به وزارت خارجه ایران وظیفه بدهد تا به تمام اتباع افغانستان حاضر در ایران کارت مهاجرت سه ساله توزیع کنند تا نیازی به پاسپورت و ویزه نباشد و و هر سه سال این کارت ها تجدید شوند و راهکاری ایجاد شود که افراد دارنده این کارت که البته کارت هوشمند است نمبر مالیاتی دریافت کنند و مطابق قوانین ایران اجازه کار و فعالیت و استفاده از خدمات داشته باشند و در ضمن مالیات و عوارض لازم را هم بپردازند و اگر احیانا" از کسی خلافی سرزد مطابق قانون مجازات شود و در نهایت کارت اش باطل و خودش اخراج شود.
در غیر آن با بودن طالبان در کابل مردم افغانستان مجبور به فرار و مهاجر شدن به ایرات و پاکستان هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است