طالبان فعالیت تلویزیونهای ربانی و حکمتیار را متوقف کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۴۰۳/۱/۲۹ کد خبر: 175196 منبع: پرینت

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نشرات تلویزیون‌های خصوصی «نور» و «بریا» را متوقف و پرونده‌های این تلویزیون‌ها را به دادگاه فرستاد.
به گزارش باختر، «کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای» که زیر نظر وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان فعالیت می‌کند، در نشست روز (سه‌شنبه، ۲۸ حمل) خود فیصله کرده‌ است که نشرات این تلویزیون‌ها تا زمان تصمیم دادگاه متوقف شود.
اعضای این کمیسیون در یک نشست خبری، دلیل توقف نشرات این تلویزیون‌ها را «عدم رعایت اصول خبرنگاری و ارزش‌های ملی و اسلامی» عنوان کرده‌اند.
آنان همچنین گفته‌اند که این تلویزیون‌ها به هشدارهای مکرر این کمیسیون توجه نکرده‌اند.

حبیب غفران، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان مدعی شده است که این وزارت برای حمایت رسانه‌ها تلاش می‌کند و از رسانه‌ها نیز می‌خواهد به ارزش‌های اسلامی، منافع ملی و اصول رسانه‌ای پایبند باشند.
حبیب غفران گفت: «ما بارها به رسانه‌ها گفته‌ایم که اصول را مراعت کنند. حتی تا سرحد اخطار هم هشدار داده‌ایم. به همین دلیل کمیسیون تصمیم گرفت که این رسانه‌ها باید به محکمه معرفی شوند و فعالیت آنها تا تصمیم محکمه توقف داشته باشد.»
این مقام طالبان گفت هر رسانه‌ای که به اصول وضع شده از سوی این گروه پایبند نباشد ممکن است با سرنوشت این دو رسانه دچار شوند.

تلویزیون «نور» متعلق به حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی است.
تلویزیون «بریا» متعلق به گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی است.
شبکه تلویزیون نور از صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت است که در ۲۸ اسد سال ۱۳۸۶ در کابل تاسیس شد.
تلویزیون بریا نیز پنج سال پیش در سال ۲۰۱۹ در کابل آغاز به فعالیت کرد.

حفیظ‌الله بارکزی، عضو این کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای گفت طالبان بارها به این دو رسانه به دلیل عدم رعایت «منافع» ملی هشدار داده بود. تا زمانی که دادگاه طالبان تصمیم خود را در مورد فعالیت این دو رسانه اعلام کند، فعالیت آنها متوقف شده است.

ذبیح سادات، رییس تلویزیون طلوع‌ و عضو این کمیسیون تصریح کرده است که این دو رسانه چندین بار اصول را زیر پا کرده بودند و بارها برای‌شان گفته شد که باید به اصول خبرنگاری پابند باشند.
به گفته سادات، تصمیم بر این شده است تا زمانی‌که دوسیه این دو تلویزیون را دادگاه فیصله می‌کند، دروازه آنان مسدود باشد.
با این حال، منابع در این دو تلویزیون می‌گویند که نشرات‌شان از سال‌ها به این‌سو مطابق با قوانین رسانه‌ها و ارزش‌های ملی و اسلامی بوده است.
گفته می‌شود که طالبان بدون اطلاع قبلی فعالیت تلویزیون‌های خصوصی نور و بریا را متوقف کرده‌اند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فعالیت تلویزیونهای
ربانی حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   تلویزیون های نور و بریا در کابل از نشر باز داشته شدند. تلویزیون نور مربوط صلاح الدین ربانی از رهبران جمعیت اسلامی بود و تلویزیون بریا به حزب اسلامی برهبری حکمتیار تعلق داشت. طالبان فعالیت احزاب سیاسی و تنظیم های جهادی را قبلاً ممنوع کردند و ریاست مربوط به احزاب سیاسی را مدت ها پیش از تشکیل این وزارت برداشتند. گفته شده است طالبان از دیروز به این سو به گلبدین حکمتیار امیر یا رهبر حزب اسلامی گفته اند دیگر حق ملاقات دسته جمعی با مراجعین را از نام حزب و تنظیم ندارد.
اندیشمند

>>>   سادات بچیم من و تو که خوب همدیگر را میشناسیم.
چرا نگفتی که کدام تخلفات انجام شده و چرا این تخلفات مغایر ارزش های دینی و ملی بودند؟؟؟
اصلا" ارزش های دینی و ملی به گونه تعریف شده وجود دارند یا اینکه هر کس از دید و سلیقه خود این ارزش ها را تعین میکنند؟؟؟؟؟

>>>   کار بسیار عالی کرده.

>>>   کاری خوب کردن

>>>   باید قرضه های شان را هم بپردازند

>>>   طالبان حتی از سایه خود هم میترسند.

>>>   این باند هایی مافیایی شرور چرکستان بیشتر از نیم قرن است که بر علیه کشور ما مجریان جنایات و توطئه هایی بادار هایی دالخور خود بوده و هستند، بهتر است دهن هایی خونی شان بسته شود.
آتش‌خاوری

>>>   خوب چل باز هست امارت یک تلویزیون پشتو زبان ها ویک تلویزون فارسی زبان ها را را قطع کرد که مردم اعتراض نکنند اصل هدف تلویزون نور بوده نه بریا.
گلبدین قلب امارت است.
آریا از جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است