مرتضوی: مخالفان طالبان در ایران اجازه‌ فعالیت ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۴۰۳/۱/۲۸ کد خبر: 175187 منبع: پرینت

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفته است که مخالفان این گروه در ایران اجازه‌ی فعالیت سیاسی ندارند.
بر اساس اعلامیه‌ی دفتر نخست‌وزیر طالبان، معاون سفارت ایران در این دیدار که روز (دوشنبه، ۲۷ حمل) انجام شده، گفته است که مخالفان طالبان در ایران همانند «مهاجرین عادی» زندگی می‌کنند.

دفتر نخست‌وزیر طالبان افزوده است که آقای مرتضوی در این دیدار بر گسترش روابط میان ایران و طالبان تأکید کرده و گفته است که تهران تلاش می‌کند تا راه تعامل مثبت طالبان با کشورهای منطقه را هموار سازد.
این اولین‌بار است که یک مقام ایرانی به صراحت اعلام می‌کند که آن کشور به مخالفان طالبان اجازه فعالیت نمی‌دهد.

در دور اول حاکمیت طالبان در افغانستان، شماری از احزاب سیاسی کشور در ایران مستقر بودند و از آنجا فعالیت می‌کردند.
اما پس از تسلط دوباره‌ی طالبان بر کشور، اکثر رهبران و چهره‌های سیاسی برجسته‌‌ی مخالف طالبان در ترکیه و تاجیکستان و یا کشورهای اروپایی و امریکا مستقر شده‌اند و تعداد کمی از مقام‌های دولتی و فعالان سیاسی به ایران رفته‌اند.
به گزارش اطلاعات روز، ایران و طالبان در نزدیک به سه سال اخیر تعامل گسترده داشته‌اند و مقام‌های سفارت این کشور همواره بر افزایش تعامل منطقه با طالبان تأکید کرده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرتضوی
مخالفان طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   چونکه طالبان و داعش و القاعده در ایران فعال اند پس مخالفین شان حق فعاایت ندارند.

>>>   جناب مرتضوی!!!
این همه .... نکنید ، طالبان با امریکایی ها قرارداد دوحه را امضا کرده اند و از جمله تعهدات آن قرار داد تشدید نا آرامی های سرحدات سیستان و بلوچستان و اکمال داعش پنهان در جیش العدل است.
اگر و باز هم اگر احتمالا"" ایران به خواست طالب ها تغیر مذهب بدهد ، باز هم رفاقت طالب و امریکا خدشه نمیبیند .
چاپلوسی بس است.
جبهات مقاومت به توکل خدا دل بسته اند نه به کمک همسایه های پله بین.

>>>   ایران اگر با این تعامل خود می خواهد طالبان را تسلیم خود کند چنین چیزی محال است. طالبان دشمن سرسخت ایران است و هر گاه قدرتش برسد لحظه ای برای سرکوبی ایران درنک نمی کنند. بنابراین ایران آگاهانه یا ناخود آگاه در صدد تقویت دشمن خود در افغانستان است. وروزی خواهد آمد که پشیمانی دیگر سودی نخواهد داشت.

>>>   همکاری ایران با طالبان چه در زمان جمهوریت و چه در حال حاضر خیانت بزرگ در حق ملت افغان است و ایجاد دشمنی با ملت افغان انشاءالله از دست همین طالبان ترورست بربادی ....ایران رقم خواهد خورد چون طالبان و ایرانیان دو مذهب مختلف دارند و عقیده مخالف .

>>>   خدمت سفیر عرض شود شما این مشکل مهاجرین حل کنید خوب وقت که پنج ملیون نفر راه دادید خود به خود اینها گرفتاری داره از لحاظ حقوقی با ایرانی ها درگیر مشود سهوا عمدا یا از روی نا چاری یا دعوای حقوقی اگر این مشکل حل نکنید نه اینک در بابت خدمات شما تحقیرات بی احترامی را به افغان های مهاجر کم نه اینکه شما اخراج نکنید ولی هر کار مکنید با احترام باشید به خدا شاید من ایطوری فکر کنم شما اینطوری پیش بروید نیاز به دشمن در افغانستان ندارید اگر صد هزار مهاجر عقده ای در افغانستان باشد این صد برابر از دشمنی طالبان هست واگه صد هزار مهاجر افغان رفیق ودوست داشته باشید هیج مشکل نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است