طالبان: حمله ایران به اسراییل «دفاع مشروع» بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۴:۰۲    ۱۴۰۳/۱/۲۷ کد خبر: 175183 منبع: پرینت

وزارت خارجه طالبان با پخش اعلامیه‌ای، حمله پسین ایران به اسراییل را اقدام‌ دفاعی مشروع خوانده است.
بر بنیاد این اعلامیه، طالبان از همه کشورهای منطقه و جهان خواسته است تا برای جلوگیری از گسترش بیش‌تر بحران، نبردها در نوار غزه را متوقف سازند.

این در حالی‌است که سخنگوی ارتش اسراییل از شلیک بیش از ۳۰۰ موشک و هواپیمای بی‌سرنشین از سوی ایران بر شهرهای اسراییل خبر‌ می‌دهد.
دانیل هاگاری می‌افزاید که ۹۹ درصد این موشک‌ها و هواپیماهای بی‌سرنشین ایرانی، رهگیری و منهدم شدند.
بر بنیاد آمارهای رسمی، در این حمله‌ها، تا اکنون سی‌ویک شهروند اسراییلی زخمی و به شفاخانه منتقل شده‌اند.
دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسراییل گفت: «ایران حمله هماهنگ‌شده گسترده‌ای را بر اسراییل انجام داد. رژیم ایران، بیش از ۲۰۰ هواپیمای بی‌سرنشین، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را به سمت اسراییل شلیک کرد.»

این حمله ایران بر اسراییل دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که قنسولگری ایران در شهر دمشق، پایتخت سوریه آماج حمله‌های هوایی قرار گرفت و در نتیجه هفت نظامی به‌شمول دو فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران کشته شدند.
رییس ستاد ارتش ایران هشدار داده که در صورت اقدام مجدد از سوی اسراییل، پاسخ آنان قاطع‌تر خواهد بود.
محمد باقری رییس ستاد ارتش ایران گفت: «از نظر ما این عملیات تمام شده است و قصدی برای ادامه عملیات نیست. اما اگر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مکان‌های متعلق به ما در سوریه یا جاهای دیگر اقدامی انجام دهد، عملیات بعدی ما بسیار گسترده‌تر خواهد بود.»

این حمله‌ ایران بر اسراییل، با استقبال گسترده شهروندان این کشور روبرو شده است.
شهروند ایران گفت: «من هرگز در هیچ‌کشوری ندیده‌ام که حمله به کشور دیگری و جنگ باعث خوش‌حالی مردم شود. اما مردم امشب خواب خود را رها کردند تا بتوانند به اینجا بیایند و نشان دهند که این جنگ چقدر برای ما مهم است و چقدر از این حمله به اسراییل خوشحال هستیم.»

پس از این حمله‌ها، کابینه جنگ اسراییل به ریاست بنیامین نتنیاهو تشکیل جلسه داده است.
بنیامین نتنیاهو نخست‌وزیر اسراییل گفت: «سیستم‌های دفاعی ما مستقر شده‌اند. ما برای هر سناریویی چه دفاعی و چه تهاجمی آماده هستیم. دولت و ارتش اسراییل قوی است.»

به گزارش طلوع، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا، آلمان و چندین کشور دیگر، حمله‌های ایران بر اسراییل را نکوهش کرده و آن را تهدیدی برای صلح، ثبات و امنیت کشورهای منطقه و جهان خواندند.
جوبایدن رییس‌جمهور امریکا نیز گفته که امروز با سران کشورهای گروه هفت دیدار می‌کند تا پاسخ دیپلماتیک مشترکی به ایران بدهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله ایران
طالبان اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   💦💥 پس اگر ایران بر رژیم افغانپشتونطالبان مزدورنیابتی ناقلینسرحدی حمله جانانه کند، آن دفاع مشروع میباشد،
دیر وقت نگذشته، که افغانپشتونطالبان تروریست در مزار شریف بر قنسلگری ایران حمله کرده بود و تعدادی از کارمندان ایرانی را بقتل رسانده است را بیاد دارید !؟
ملامفتی سرحدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است