غارت والی بامیان و برادرش تمامی ندارد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۴۰۳/۱/۲۲ کد خبر: 175162 منبع: پرینت

عبدالله سرحدی والی و بردارش محمد غازی، از گردش کل امور اقتصادی به شمول استخراج معادن در ولایت بامیان سهم بالای خود را میگیرند؛
عبدالله سرحدی والی بامیان برخلاف فرمان رهبری طالبان، برادرش محمد خان غازی را رییس مالی و اداری ولایت مقرر کرده است. از طریق برادرش در ولایت بامیان به تاراج، دزدی و غارتگری می پردازد. تمامی پروژه های دولتی و غیر دولتی را کنترل و رصد نموده سهم و فیصدی معین خویش را جدا می کند، هیچ پروژه ای در سطح مرکز و ولسوالی های ولایت بامیان تطبیق شده نمی تواند؛ مگر اینکه سهم والی و برادرش را جدا کند.

علاوه بر آن چندین زیارت که در واقع آثار عتیقه گرانبهایی را در دل خود پنهان داشتند، بعضا از گنجینه باختر ارزشمندتر ارزیابی شده است، با مدیریت و رهبری محمد خان غازی تحت تدابیر شدید امنیتی با همکاری عناصر خود فروخته داخلی کشیده و انتقال داده شده است مانند: "خاک بی بی در پای کوتل تربلاق در پنجاب، مزار ده سرخ در یکاولنگ و حفاری دور و اطراف بودا و شهر ضحاک و غلغله در مرکز بامیان".

از مدت بیشتر از یک سال بدینسو از طریق «شرکت افغان درانی» با همآهنگی و همکاری شیر احمد/حکمت حسین ولسوال نمبر یک یکاولنگ، دست به غارت معدن لیتیوم، طلا، اورانیوم و سرب در منطقه سیادره یکاو اولنگ معروف به «گنده کوتل» زده اند، قرار گزارشات واصله از منابع محلی قرارداد شرکت افغان درانی همراه اداره معادن، استخراج ۱۲۰ هزار تن در طی مدت چهار سال می باشد که سالانه باید تا ۳۰ هزار تن استخراج صورت گیرد و در مقابل هرسال استخراج ۳۰ هزار تن ذخایر معدنی حداقل ۹ میلیون خدمات عام المنفعه برای مردم محل ارایه دهد که تا هنوز خلاف مواد قرار دادنامه، طی مدت یکسال بیشتراز ۱۲۰ هزار تن استخراج نموده اند که در مدت ۴ سال بیشتراز ۴۸۰ هزار تن را استخراج خواهد نمود و نه تنها یک مورد خدمات عام المنفعه ارایه نشده است بلکه با تخلیه مواد معدنی در نزدیکی محلات عامه چون مدرسه، مکتب و شفاخانه اثرات سوء محیط زیستی بجا گذاشته که این مواد معدنی بالای صحت و سلامت زنان، اطفال و همه ساکنین محل اثرات بدی را خواهد گذاشت و از طرفی در مسیر نزدیکی محل استخراج معدن و در مسیر انتقال کاملا قریه جات و محلات مسکونی و کشت زراعت مردم قرار دارد؛ و محیط پیرامونی از این ترافیک سنگین به شدت متضرر گردیده است.

حال سهم حکمت حسین و همدستانش چیست؟
آنان علاوه بر سهم و فیصدی مخفی تنظیم موترهای که مواد را انتقال می دهند و در شراکت با حکمت حسین و حاجی غازی برادر عبدالله سرحدی است که سالانه حد اقل پانزده میلیون افغانی را از این بابت بصورت علنی کسب و کمایی می کند. ولی مردم آسیب دیده، مریض و فقیر محل همچنان بی پناه، فقیر، گرسنه و فاقد عرضه ای هیچگونه خدمات از سوی والی، برادرش و ولسوال به عنوان متصدیان امور اداری، باقی میمانند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تلکس شایعات
والی بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   جای دزدان قبلی را دزدان جدید عمامه دار و ریش دار گرفته اند.

>>>   کله پز برخاست جایش .... ووو نشست کفن کش قدیم تنها کفن مرده رادر میاورد اما کفن کش جدید برعلاوه از دراوردن کفن مرده چوب را هم به م ق ع مرده میزند اینکار شانرا اسلامی و شریعت میخوانند که اگر انتقعاد بالای شان کردی بنام مخالف اسلام و شریعت زندانی و مجازات ظالمانه کنند چرا جعفر مهدوی و معاون وزارت اقتصاد اقای نظری کرنش ردند حرف نمی زنند بدهن شان قیزه طالبان انداخته شده حال نظری و جعفرمهدوی از از عمل ضد انسانی و کمک رسانی شان به طالبان در زمان جمهوریت وپس از فروپاشی جمهوریت و قدرت بخشیدن به طالبان طبق قرار داد دوحه شرم زده شده اند دربین قوم خود روی و ابرو برایشان نمانده از کار حمایتی شان به طالبان خجل و شرمنده هستند اما حال دیگر پشیمانی شان بی فایده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است