"۹۳" درصد نظامیان طالبان پشتون اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۴۰۳/۱/۲۲ کد خبر: 175160 منبع: پرینت

روند سبز، به رهبری امرالله صالح، با نشر فهرست ۱۸۹ مقام ارشد طالبان اعلام کرد که این گروه «یک شبکه اندیوالان، عشیره، قوم و مدرسه» در وزارت دفاع ایجاد کرده است. تنها یک نفر از این مقامات غیر طالب است و تمام آنها در «مدارس دینی پاکستان آموزش دیده اند.»
افغانستان اینترنشنال نمی‌تواند مستقلانه صحت هویت و مناصب مقام‌های طالبان و همچنین اطلاعات افشا شده دیگر توسط روند سبز را تایید کند. اما، پیش از این از انحصارطلبی سیاسی و قومی طالبان، از جمله در ادارات دولتی انتقاد شده بود.

روند سبز اخیراً چند فهرست‌ از مقام‌های طالبان در وزارتخانه‌ها را در شبکه اکس منتشر کرده که به گفته آن، قوم‌گرایی و جناح‌گرایی طالبان را در گماشتن افراد در پست‌های بالای دولتی به نمایش می‌گذارد.
روند سبز افغانستان موسوم به رسا روز سه‌شنبه (۲۱ حمل) نوشت که از میان ۱۸۹ مقام ارشد در وزارت دفاع طالبان، فقط یک غیر طالب در راس شفاخانه چهارصد بستر اردو قرار دارد.
رسا افزود که ملاها و مولوی‌های عضو طالبان در بست‌های دگروالی تا جنرالی گماشته شده و همه آموزش‌دیدگان مدرسه‌های پاکستان‌اند.
روند سبز مدعی است که «وزارت دفاع طالبان بالاتر از ۱۴۵ هزار نفر را در فهرست معاشات» خود دارد و عمدتاً متعلق به «لوی قندهار، لوی پکتیا و طالبان فارسی‌وان» اند.

پیش از این، لطیف‌الله حکیمی، رییس کمیسیون تصفیه وزارت دفاع طالبان در میزان ۱۴۰۲ گفته بود که نیروهای نظامی این گروه به ۱۷۰ هزار نفر رسیده‌ است
روند سبز مدعی شد که «طالبان در ۹ ولایت شمال افغانستان، ۶۳ هزار ملیشه در چوکات وزارت‌های دفاع، داخله و استخبارات دارد که ۹۳ درصد پشتون اند.»
این گروه همچنان گفته که «طالبان در پنجشیر ۱۷ هزار ملیشه جابجا کرده اند.»
بنابر ادعای روند سبز، وزیر دفاع طالبان خواهان جذب بیش از ۳ هزار کادر باتجربه نظامی دولت پیشین در وزارت دفاع است.
طالبان پس به قدرت رسیدن، فرماندهان و نیروهای وفادار به خود را در نهادهای دولتی جا به جا کرده است. این گروه برای آنها امتحانات دولتی برای تثبیت سویه تحصیلی شان برگزار کرده و به اسناد آموزش و فراغت از مدارس دینی آنان معادل درجه‌های تحصیلی در نظام تحصیلات عالی افغانستان داده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان طالبان
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   این بچه .... اگر هر قدر بگوید باز مردم میداند .
باز هم دولت طالبانی از حکومت پنچرمین ها بهتر است حد اقل ۷ فیصد مردم دیگر اقوام است در حکومت پنچرمین ها حتا ۲فیصد کسی دیگری حضور نداشت آفتاب به دو انگشت پنهان نمی‌شود

>>>   برای تثبیت قدرت هرجنایتی انجام میدهند چه برسد به اینکه تمام نیروهایش ازتیره وقبایل خودشان باشد بهرحال مردم افغانستان اصلن راضی به حکومت طالبان نیستن واین یک ضربه ی محکمی به اعتبارسیاسی وبین المللی این گروه است ودرحیات حکومتشان بسیارخطرناک

>>>   👨‍🦽👩‍🦽 همه .....یا پشتوزبان ناقلین ملخی و کوچی هستند، که فقط همین پشتوزبانهای توهمی با هویت افغان-زشت هستن و بس، افغانپشتون = پشتونی = $تروریست و $انتحاری ...

>>>   منظور از حکومت پنچرمین ها کرزی و غنی است؟؟؟؟
قبل از طالب کرزی و غنی و قوم و قبیله شان قدرت داشتند و رای های گوسفندی را به کار بردند و در نهایت با طالب برادر شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است