طالبان دفاتر دو حزب و ۷۵ انجمن را مسدود کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۴۰۳/۱/۲۰ کد خبر: 175150 منبع: پرینت

وزارت عدلیه‌ی طالبان اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی دفترهای دو حزب سیاسی و ۷۵ انجمن اجتماعی را به‌دلیل «فعالیت غیرقانونی» مسدود کرده است.
این وزارت روز (یک‌شنبه، ۱۹ حمل) اعلام کرده است که مسوولان این احزاب و انجمن‌ها به ادارات امنیتی طالبان معرفی شده‌اند.
بررسی‌های این وزارت نشان داده که این احزاب و انجمن‌ها «بدون مجوز» و به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند.

این وزارت افزوده است که در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، همچنین دفترهای ۱۹ مؤسسه‌ی خیریه به‌دلیل عدم تمدید به موقع جوزا شان مسدود شده است.
از ۱۷ مؤسسه‌ی خیریه نیز تعهد گرفته شده است که نواقص کار خود را برطرف و براساس «اصول» کار کنند.

این در حالی است که پیش از این عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه‌ی طالبان نام بردن از حزب در افغانستان را «جرم» دانسته بود.
او در یک نشست در کابل با اشاره به تنش میان این گروه و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی گفته بود که احزاب در رژیم این گروه «جایی ندارند و گرفتن نام حزب جرم است».

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جزب طالبان
انجمن طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   شما هم درافغانیستا ن حکومتنمتانید آن روز زود میآید درهرحال دره شما را بگیرد بکشد آن روز حتمی هست بیسار خاطر جم باشید خانه شما آباد یک عفو عمومی اعلان کردید ولی نوبت اینها برسد زنده نیستید

>>>   از هر نهاد و دفتر خیریه که به طالبان پول بنام مالیات پرداخت نگردد ویا از جانب ان نهاد و دفاتر حساس خطر و از بین رفتن خودشان را کنند فوراً علیه انها اقدام مسلحانه راانجام میدهند.

>>>   چقدرخنده داره سیاست پشتون ها
مانند سریال برره

>>>   به مسجدرفتم وازملاصاحب اموختم که:
قتل انسانها یک عمل خیر وصواب وتجاوز برمال وناموس انسانها حلال است. بیاییدهمه بایک صدافریادبکشیم که:
لعنت برهمه احمق های جهان.
ناصرمحرابی

>>>   ایا گاهی فکر کرده ایدحزب اسلامی وجناب جکمتیار با وجود ناکامی های پیهم باز به تلاشهای مذبوحانه ای خود ادامه میدهند؟
در ظاهر چنین مینماید که حزب اسلامی دارای کدر های مجرب اگاه ومخلص میباشد ولی اگر چنین است واگر ادعای این حزب درست است که طرفدار انتخابات وگزینیش ازاد اند چرا خود ظرف چهل سالیک بار هم در بین اعضای حزب وبخاطر رهبری حزب انتخابات ازاد انجام نمیدهد وبصورت نمایشی هم که شده برای یک دوره ای دو ویا سه ساله کسی دیگری را به صفت رهبر حزب انتخاب نمیکنند واگر رهیر فعلی شان جامع الکمالات ونماینمده ای خدا در روی زمین است پس چرا این همه برنامه وپلانها وتلاشهایش همیشه نا کام وناتمام میماندیک روز دریکی از میز های گرد نماینده ای الجزیره وجناب امیر صاحب حزب اسلامی اشتراک داشتند امیر صاحب فرمودند حزب اسلامی با هرطرفی که قرار بگیرد انطرف سنگین وبرنده میشود!!!؟ تیسر علونی نماینده ای الجزیره جواب داد جناب حکمتیار شما با که نبود که یک بار ایتلاف واتحاد انجام ندادید با داود خان با امین با ربانی وبا کرزی وغنی و...وشورای هم اهنگی و...اثر ورسوخ شمارا در هیچ کدام این ایتلاف ها ندیدیم!!!؟ وهم در یک انتخابات تقریبا دموکراتیک دومرتبه در انتخابات اشتراک نمودند که در هردو بار بیش از دونیم در صد رای نیاوردند اگر میگویند در انتخابات تقلب بود بلی تقلب در ارای کرزی وغنی صورت گرفت در ارای حزب اگر تقلبی هم شده به نفع انها صورت گرفته نه به ضررشان
ازین همه معلوم میشود که حزب اسلامی از سوی بیرونی ها هدایت ورهبری میشود وجزءی برنامه های خارجی ها هستند اگر کارهای خوب طالب ولو انگشت شمار هم باشد یکی از اقدامهای نیک شان همین منحل کردن حزب جناب حکمتیار خواهد بود
محمد داود نصیب مقیم دبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است