طی دوماه ۱۲۰هزار افغان از ایران اخراج شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۴۰۳/۱/۱۹ کد خبر: 175149 منبع: پرینت

مسوولان محلی در نیمروز از بازگشت اجباری حدود ۱۲۰هزار مهاجر افغان در دو ماه پسین از ایران به کشور خبر داده‌اند.
عبدالله ریاض رییس مهاجران و عودت کننده‌های نیمروز در این باره گفت: «در دو ماه گذشته ۱۱۰هزار تا ۱۲۰هزار افغان از ایران برگشتانده شده‌اند که بیشتر شان به‌گونه اجباری برگشت داده شده‌اند. در مرز موسسات همکار و طالبان همراه با بعضی از آنان کمک و مساعدت می‌کنند.»

شماری از مهاجران اخراج‌شده از ایران می‌گویند در صورت که زمینه کار در افغانستان فراهم شود، هرگز کشور را ترک نخواهند کرد.
آنان از بدرفتاری نیروهای امنیتی ایران با مهاجران افغان شکایت دارند.
به گزارش طلوع، عارف خان برگشتانده از ایران گفت: «نیروهای امنیتی ایران در هرجا از ما پول می‌گیرند ظلم و لت وکوب می‌کنند. در صورتی‌که در کشور ما شرکت‌ها فعال شوند، زمینه کار برای همه‌ای ما مساعد شود، چرا باید به ایران برویم و این همه ظلم و فحش را تحمل کنیم.»
رامین یکی دیگر از اخراج‌شده‌ها گفت: «به‌‎خاطر بدست آوردن یک لقمه نانی رفته بودیم، در صورتی‌که در افغانستان زمینه کار مساعد باشد هیچ‌ وقت نمی‌رویم.
ما از مجبوریت به ایران رفته بودیم، زمانی که نیروهای امنیتی در جاده هر کدام ما را بگیرد، لت و کوب می‌کنند.»

با این حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان می‌گوید که در پروژه‌های بزرگ انکشافی در کشور، سهم ویژه برای مهاجران کارگر که از کشورهای همسایه به‌گونه‌ی اجباری اخرج شده‌اند، در نظر گرفته شده است.
سخنگوی طالبان گفت: «امارت اسلامی همواره تلاش کرده تا سطح بی‌کاری کاهش پیدا کند به‌خصوص کسانی‌که از ایران به کشور بر می‌گردند. می‌خواهیم مهاجرین را که از بیرون از افغانستان میایند به پروژه‌هایی مانند استخراج معادن و سایر پروژه‌های بزرگ در کشور مصروف کار شوند. امارت اسلامی متوجه این مشکلات است.»

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
۱۲۰هزار افغان
اخراج ازایران
نظرات بینندگان:

>>>   بازهم بگوئید که خامنه ای رهبر تمام فارسی زبانان است!!!

>>>   طالبان کرام شما پیسه ندارید کار راه بندازید دیگه تمام شد مردم بیچاره شد شما چبلک کهنهتان بفروشید کار راه بندازید شما متالا پول از گجا میارید

>>>   اینها کسانی هستند که پاسپورت ندارند ویزه ندارند، بدون پاسپورت و ویزه در هر کشور که باشی غیر قانونی هستی.

>>>   بدون پاسپورت چرا می‌روند؟ خانه خاله شان است؟ آفرین مردم ایران ک پنچ میلیون مهاجر غیر قانونی را در طول بیش از چهل سال تحمل کردند

>>>   خمینی میگفت که" اسلام مرز ندارد" ولی ما نمی فهمیدیم که منظورش چیست. منظور او این بود که "اسلام برای منافع ما مرز ندارد. ازهرجای دنیا که می آئید بیایید وبرای ما کار کنید ووقتی همکه پس میرفتید ما پول هایتان را میگیریم وخود تان رد مرز میکنیم."
من امیدوارم که این روز که برسر ما افغانها آمده .....

>>>   لعنت به سیاست که الحق پدرومادروبرادر نمیشناسد چه برسدبه یک عده مهاجرغریب جنگ گریز که جان ومال وابرویشان به پشیزی نمی ارزد
وفقط منافع حکومت برایشان ارزشمنداست....

>>>   غیرقانونی آمدید
لت و کوب حقتان است.

>>>   شمایی که میگویی اسلام مرز ندارد محبت کن اندکی از زمرد و سنگ های قیمتی را به ایران بده تا اندکی از زخم مهاجر پذیری کم کند
حاضری بدهی؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است