پیام عیدی رهبر طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۴۰۳/۱/۱۹ کد خبر: 175148 منبع: پرینت

در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، شیخ هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان در پیامی گفته که حکومت سرپرست خواهان روابط نیک با تمام کشورهای جهان است.
رهبر طالبان در پیام عیدی از کشور‌ها خواسته است تا اراده نیک امارت اسلامی را به دیده شک ندیده و با امارت اسلامی روابط نیک در پیش گیرند.
در بخشی از این پیام آمده است: «امارت اسلامی در چوکات خط مشی شرعی خویش با هر کی روابط حسنه بر اساس احترام متقابل دارد و می‌خواهیم که کشورها نیز روابط نیک را در پیش بگیرد.»
حمدالله فطرت معاون سخنگوی طالبان در باره این پیام به طلوع‌نیوز گفت: «در این پیام نکات مهمی درباره روابط امارت اسلامی با دنیا به‌ویژه کشورهای اسلامی آمده است. در کل این پیام یک پیام همه‌جانبه است.»

در بخش دیگر این پیام هم‌چنان آمده است که حکومت سرپرست به تطبیق شریعت اولویت می‌دهد و تامین عدالت، حدود و تغزیرات شرعی در مطابقت با آن تطبیق می‌شود. او هم‌چنان گفته است که قناعت به فیصله‌های دادگاه‌های امارت اسلامی و پذیرفتن شریعت مسوولیت مردم است.
رهبر طالبان افزوده است: «امارت اسلامی برای رسیدن به اهداف جهاد مقدس و حراست از قربانی‌های مجاهدین به این هدف اساسی اولویت می‌دهد.»

شیخ هبت‌الله آخندزاده هرچند درباره بازگشایی دروازه مکتب‌ها و دانش‌گاه‌ها به‌روی دختران چیزی نگفته؛ اما افزوده که وزارت معارف در زمینه آموزش‌های دینی و عصری تلاش‌های را انجام داده است.
رهبر طالبان در پیام خود به مناسبت عید سعید فطر به مسایلی چون کمک با فقرا، امنیت، آموزش و پرورش، اقتصاد، پیکار با مواد مخدر، تنفیذ شریعت اسلامی و موضوع فلسطین نیز اشاره کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیام عیدی
رهبر طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   یک کسی نوشت و یک کسی خواند و شاید هردوی این دو کس از آی اس آی بوده باشد چونکه در تاریخ اسلام تا حالا به حز ملا غایب هبت هیچ رهبر و خلیفه و امیری در حین ادای خطبه پشت خود را به سوی مردم نکرده ، این یک بدعت خبیثه است.

>>>   میجر پاکستانی که تحت نام ملا غیبت الله بر کشور حکمرانی می کند، وظایف استخباراتی خود را به نحو احسن انجام می دهد، که عمده ترین آنها بی کیفیت سازی سیستم تعليمي ، بستن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران است.
شمس تمنا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است