درگیری محافظان عبدالطیف نظری با طالبان در قرغه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۴۰۳/۱/۱۹ کد خبر: 175147 منبع: پرینت

منبعی در داخل افغانستان به بی‌بی‌سی فارسی از درگیری میان محافظان عبدالطیف نظری، معاون فنی وزارت اقتصاد طالبان و افراد این گروه در قرغه در غرب کابل خبر داد.
به گفته این منبع، درگیری ساعت ۴ عصر روز (جمعه ۱۷ حمل) به وقت محلی رخ داد و «دو طرف همدیگر را تهدید و دشنام‌های قومی دادند.»

این منبع درباره دلیل درگیری گفت که یک پاسگاه امنیتی طالبان مستقر در قرغه، قصد توقف موتر آقای نظری را داشتند و محافظان آقای نظری با نیروهای طالبان درگیر شدند.
نیروهای طالبان مستقر در این محل از فرماندهی نیروهای طالبان در قرغه و پغمان کمک خواستند و درگیری فیزیکی و تنش لفظی برای چندین ساعت ادامه یافت.
به گفته این منبع دو طرف درگیری بحث‌های درباره قوم هزاره و پشتون را هم مطرح کردند و به یک دیگر «دشنام‌های قومی» دادند.

آقای نظری از هزاره‌های شیعه افغانستان است. طالبان بعد از قدرت گرفتن مجدد در تلاش برای فراگیر ساختن دولت او را به عنوان معاون وزارت اقتصاد منصوب کرد.
آقای نظری، استاد دانشگاه است و مدرک دکتری در رشته‌ علوم سیاسی از دانشگاه‌های ایران گرفته است. او اولین فردی خارج از حوزه عضویت گروه طالبان بود که در یک پست معاون وزیر در حکومت طالبان مقرر شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالطیف نظری
طالبان قرغه
نظرات بینندگان:

>>>   یکی دست پرورده ایران و دیگری خانه زاد پاکستان است. این به هزاره ها وپشتون های افغانستان ربطی ندارد. و کسی نباید افراد مثل نظری،دانش، کشتمند خیلی ها ومیثاق خیلی هارا به هزاره ها ربط دهد. اینهادردامن ملیت هزاره بدنیا امده اند ولی از نظرمعنویت به بیگانه ها تعلق داشتندوبه انانی خدمت میکردند که افغانستان را اشغال کرده بودند.

>>>   حکومت طالب مانند حکومت قرار دادی دزدان و لندغران چپلولګران خرسوران نیست اینها قانون را پیاده میکند اګر هر کسی باشد حالا باید در ک و ن هر کدام ایشان چوب خاردار بزند چون از چوکات قانون خلاف ورزی کرده اند بیا در ایست بازرسی ایستاد میشد شاید انها کدام اشتباه کرده باشد که مخواستند توقف کنند باید فکر لندغر ولچکی را از سر دور نماید

>>>   لذت بخش هست نظری جان بیا کنار مردم تان باش مثل دانش .... نکن این روز زود مگزرد از مولوی مهدی هم عبرت بیگیر

>>>   لطیف باید بداند که یک مهره دیکوری است ،

>>>   الله چطو شرین است جنگ اوغان وهزاره شروع شود بخیر.
اریا از جرمنی

>>>   چعفری مهدوی به اصطلاح خودش دبیر کل حزب وحدت و همین نظر از جمله اشخاص منافق فساد پیشه از جمله جاسوسان شناخته شده ایران حامی طالبان هستند مار استین بمردم افغانستان پشت کرده قوم خود شان چرخه گیر طالبان ترورست هستند که در انجام فعالیت های ترورستی طالبان زمان جمهوریت مرتکب جنایات زیادی را مرتکب گردیده اند هرقدریکه این دو خاین نظری و جعفری تهدید و توهین از جانب طالبان وابسته به پاکستان گردند سبب خوشحالی کسانی است که بر ضد طالبان بودند و هستند میباشند این دو هردو هم طالب اند خاین بکشور و ملت وطن ما .

>>>   هرفردی که درحلقه امارت تروریستی اضافه شود ازهمان قماش است چه هزاره باشدیا پیامبرزاده

>>>   توشته گرا اینجه قصه قوماندان تقر و قوماندان قره نیست که سر یکدیگه بدماشنی کنند ای قیصه های موفت که تو نشخوار میکنیده ده ای طالیبا بدماشی منه است فامدی دیگه ....

>>>   خوب شد، عبداللطیف نظری مزدوری-مزدور در بین تروروریستان !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است