طالبان از برنامه‌های ماین‌پاکی پشتیبانی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۲:۵۵    ۱۴۰۳/۱/۱۷ کد خبر: 175141 منبع: پرینت

رییس ماین پاکی وزارت رسیدگی به رویدادهای طبیعی ‌هم‌زمان با چهارم اپریل روز جهانی آگاهی از خطرهای ماین گفته است که ۵۵۵ نفر در نتیجه‌ی ۳۰۸ رویداد انفجار ماین در یک سال پسین در کشور جان باخته‌اند.
نورالدین رستم‌خیل در یک برنامه آگاهی‌دهی از خطرهای ماین‌ هم‌چنان تاکید کرده است که در حال حاضر نیز در بسیاری مناطق افغانستان ماین‌های منفجرنشده وجود دارد.

رییس ماین پاکی وزارت رسیدگی به رویدادهای طبیعی خواهان همکاری جدی سازمان‌ها و نهاد‌های ماین پاکی در افغانستان نیز شد.
آقای رستم‌خیل افزود: «در سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۰۸ رویداد رخ داده که تلفات آن به ۵۵۵ نفر می‌رسد.»
به گزارش طلوع، عبدالرحمن زاهد رییس عمومی مالی و اداری وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی می‌گوید: «حال وقت آن رسیده است که افغانستان با طرح پلان‌های درازمدت و راه‌اندازی برنامه‌های انکشافی و پروژه‌های ملی به مسیر پیشرفت حرکت کند.»

در سوی دیگر مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا تاکید کرده است که با وجود مبارزه با این ‌پدیده، هنوز خطرهای ماین در افغانستان به صفر نرسیده است. او هم‌چنان از سازمان‌ها و نهاد‌های ماین‌پاکی خواسته تا با استفاده از امنیت فعلی، فعالیت‌های خود را گسترش بدهند.
مولوی عبدالکبیر افزوده است: «امارت اسلامی افزون بر این‌که از برنامه‌های ماین‌پاکی حمایت می‌کند، می‌خواهد این برنامه‌های در تمامی نقاط کشور با استفاده از امنیت سراسری در افغانستان، عملی شود.»

نورالحق انور سرپرست اداره امور نیز در این برنامه گفته است که از ورود ماین‌ها و مواد انفجاری در افغانستان جلوگیری شده و خطر افزایش آن وجود ندارد. او در این برنامه بر اتحاد میان شهروندان کشور نیز تاکید کرده است.
سرپرست اداره امور گفت: «رویه این حکومت این گونه است که باید میان مردم اتحاد بیاورد، فضای محبت و الفت را ایجاد کند و ظلم و وحشت باید از این‌جا کوچ کند.»

بر بنیاد اطلاعات موسسات ماین‌پاکی، هشتاد درصد از ساحات افغانستان از وجود ماین‌های منفجرنشده تا به حال پاک‌سازی شده و برای ده میلیون نفر در این مورد آگاهی‌دهی شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماین پاکی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   راه حل اساسی ماین پاکی نه بلکه جلوگیری از ماین گذاری است.
در قدم اول ماین گذار های طالب ماین های شانده شده خودشان را پاک کاری کنند.

>>>   آیا موجودیت این ماین ها کافی نیست که یگان کشور از اخراج اجباری مهاجرین ابا ورزند.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است