داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۴۰۳/۱/۱۶ کد خبر: 175138 منبع: پرینت

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط آمریکا و انگلیس ساخته شد.
«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اظهار داشت شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

وی در گفتگو با «آر تی وی وان» گفت داعش خوراسان در افغانستان ظاهر شد و درست زمانی این اتفاق افتاد که نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای ناتو بسیار پر شمار در آنجا مستقر بودند.
کابلوف خاطرنشان کرد گروه تروریستی داعش در افغانستان در ابتدا آمریکایی‌ها که اشغالگران افغانستان بودند را به چالش نکشید اما طالبان را با مشکل مواجه کرد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان افزود طالبان که خودشان مخالف مسلح بودند با داعش جنگیدند. وقتی این موضوع به آمریکایی‌ها و دیگر دوستانش گفتیم، آنها استدلال کردند که تهدید اصلی در افغانستان القاعده است.
وی همچنین گفت حقایق دیگری از ارتباط میان آمریکا و داعش وجود دارد که طالبان نیز مواردی را با روسیه درمیان گذاشته‌اند.

کابلوف گفت: زمانی که طالبان با داعش درگیر می‌شدند و آنها را تحت فشار قرار می‌دادند بالگردهای آمریکایی ظاهر می‌شدند و افراد داعش را با خود می‌بردند.
به گزارش جمهور، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان شامل افرادی از آسیای مرکزی، ازبکستان، تاجیکستان و برخی دیگر حتی از روسیه نیز هستند و علیه ایران نیز فعال شده‌اند.

کابلوف پیش از این در نشریه روسی «نیزاویسیما گازتا» نوشته بود: آمریکایی‌ها همراه با همدستان انگلیسی‌شان، همه تلاش خود را می‌کنند تا مواضع و پتانسیل مخرب شاخه افغانستان داعش را تقویت کنند تا این گروه ابزاری برای فشار بر کشورهای آسیای مرکزی و جدا کردن آنها از روسیه باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش افغانستان
انگلیس آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   جان بیادر!
حالی با خبر شدی!!! من بار ها نوشتم که:
اشرار= طالب = داعش = هنگک و بنگک آینده = تفاله هایی "آی اس آی" و "سیا" ساخته شده در کمپنی "چرکستان الشیاطین"
آتش خاوری

>>>   بلاخره ضمیر کابلوف در زندگی یک مرتبه راست هم گفت !!!؟معمولا دروغ بزرگها هم بزرگ می باشد چون زور دارند حرف دروغشان هم مورد پذیریش قرار میگیرد گرچه شاید نماینده های خاص دساتیر وفرامین را اجرا میکنند اما دروغ بافی های خودشان هم بی تاثیر نیست احیانا دولت های متبوع شان را تحت تاثیر برداشت های ولو نادرست خویش قرار میدهند لا اقل بنده برای اولین بار از کابلوف یک واقعیت را شنیدم انهم نصف واقعیت و انهم تازه بعد از بسیار مدت کسی نیست برایش بگوید که اقا تازه ازخواب بلند شدی واین ساختن داعش وسایر گروپهای تروریستی به شمول طالب از سالها بدینسو توسط امریکا وانگلیس ادامه داشته در کویته ای پاکستان دومقام بلند پایه ای امریکا وانگلیس خانه ای را برای ملاعمر رهبر طالبها کرایه گرفتند وطالب را برای سرنگونی مچاهدین در کابل تاسیس نمودند تمویل ان را به دولت های خلیج وتربیه ای نظامی شان را بدوش پاکستان وتسلیح انها را خود بعهده گرفتند وداعش ودیگر گروه های تروریستی زاده ومولود طالب اند ازینجاست که هنوز کابلوف نصف واقعیت را بیان نموده ونصف دیگرش که طالب وباقی گروپهای تروریستی اند در بعد گذاشته افرین برکابلوف که اگر دیرهم شده نصف یک واقعیت را به زبان اورده واعتراف کرده
شیخک بلخابی سرپلی

>>>   روسیه پسان فهمیده باز خود ابر قدرت می گیرد شاید چند ماه بعد لنگ های روسیه را بالا کند داعش ومسکو را فتح کنند.
آنوقت پشیمانی سودی ندارد.
آریا از جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است