اخراج اجباری افغان‌ها خلاف قوانین بین‌المللی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۴۰۳/۱/۱۵ کد خبر: 175134 منبع: پرینت

معاون امور بشردوستانه هیات نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد اخراج اجباری پناهجویان افغان از برخی کشورها خلاف هنجارها و قوانین بین‌المللی است.
به گزارش تسنیم، «اندریکا راتوت» معاون امور بشردوستانه هیات نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر طالبان اظهار داشت: اخراج اجباری پناهجویان افغان از برخی کشورها خلاف هنجارها و قوانین بین‌المللی است.
دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله اخراج اجباری پناهجویان افغان، توزیع کمک‌های بشردوستانه گفتگو کردند.

معاون یوناما با اذعان به اینکه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی برای مردم افغانستان ادامه خواهد داشت، خواستار ادامه روند همکاری نزدیک مقامات افغانستان برای ارسال این کمک‌ها به افراد نیازمند شد.
عبدالسلام حنفی نیز از اخراج اجباری پناهجویان افغان از برخی کشورها در شرایط کنونی افغانستان انتقاد کرد.

طالبان اعلام کردند که طی یک سال گذشته پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجویان افغان را در شرایط نامناسبی اخراج کرده است.
دولت اسلام‌آباد قرار است در آینده‌ای نزدیک مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از ایالت‌های این کشور را نیز آغاز کند.
دولت ایران نیز دست کمی از پاکستان نداشته و نزدیک به ششصد هزار تن را از این کشور اخراج کرده است.
برنامه جهانی غذا چندی قبل در گزارشی اعلام کرد باوجود بیش از 6 میلیون آواره داخلی در افغانستان، پناهجویانی که تازه از پاکستان اخراج می‌شوند با آینده نامعلوم و مبهمی روبرو‌ هستند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخراج اجباری
قوانین بین‌المللی
نظرات بینندگان:

>>>   اگه ده گپ راست ازرده نمی شوین.
زندگی انسانها درداخل جاهلستان خلاف قوانین انسانی است، ملل متحد وسایرموسسات خیریه بین المللی درین مورد تخلیه هرچه سریعتر وبدون چون وچرا این محبوسین معصوم وبیگناه اقدام عاجل کنند.
عاقل

>>>   آیا موجودیت ماین ها و کشته شدن بی گناهان علت کافی نیست که یگان کشور از اخراج اجباری مهاجرین ابا ورزند.
آتش خاوری

>>>   کشورهای اتحادیه اروپا نباید پشتونهای پاکستانی و افغانستانی را که هردویشان از هویت مردم افغانستان استفاده میکنند اقامت بدهند امروز در افغانستان قانون جنگل حاکم است طالبان مردم افغانستان را گروگان گرفته اند سوال اصلی اینجاست که اگر این طالبان تروریست نوکران پنجابی خوب بودند چرا آمریکا و متحدانش بار اول به اینها حمله نظامی کرد اینها همان طالبان بیست سال قبل هستند اگر این طالبان مردمان خوب هستند پس حادثه یازده سپتامبر دروغ است آمریکا و متحدانش بیست سال قبل به بهانه نابودی طالبان تروریست و القاعده به افغانستان حمله نظامی کرد چرا آمریکا و متحدانشان گذشته را فراموش کرده اند چرا بیست سال در افغانستان ماندند و بالاخره دوباره افغانستان را به تروریستها واگذار کردند درطی بیست سال گذشته مردم افغانستان بطور خاص طبقه غیر پشتون به اشکال مختلف توسط یک قوم فاشیست پشتون در مساجد ورزشگاه شفاخانه مکاتب دانشگاه ها و مسیر راه ها ترور انتحار و سربریده شدند حالا دوباره همین قاتلین مردم توسط آمریکاییها و ناتو بر سر قدرت آورده شدند اگر آمریکاییها و متحدانش با طالبان تروریست هم دست هستند و در افغانستان نقش بازی میکردند باید جواب خونهای همه کسانیکه توسط طالبان تروریست به دستور مستقیم آمریکا و متحدان اروپایی شان را بدهند طالبان تروریست اگر صدسال هم سر مردم افغانستان به زور حکومت کنند باز هم یک حکومت موقت هستند باید همگیشان محاکمه و به جزای عمال ننگین خود برسند مردم افغانستان هیچ وقت تسلیم نوکران پنجابی و سعودیهای عربستان نخواهد شد.
معلم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است