اظهارات بایدن درباره خروج از افغانستان غلط بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۴۰۳/۱/۱۵ کد خبر: 175132 منبع: پرینت

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اظهارات جو بایدن رییس جمهور این کشور درباره خروج آشفته از افغانستان نادرست و متناقض بوده است.
به گزارش تسنیم، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش ابتدایی و متن مصاحبه‌ها با برخی مقامات دخیل در خروج آمریکا از افغانستان را منتشر کرده است.
این کمیته با «راس ویلسون» سفیر پیشین آمریکا در کابل و «سام آرنسون» دیپلمات دخیل در ارایه خدمات کنسولی در جریان روند خروج نظامی از افغانستان، مصاحبه کرده است.

بر اساس این گزارش، جو بایدن رییس ‌جمهور آمریکا همواره گفته بود نظامیان حکومت پیشین افغانستان بدون حمایت مستقیم نظامی قادر به دفاع از کشورشان هستند.
بایدن همچنین گفته بود آمریکا به اهدافش در افغانستان دست یافته است و توافق دوحه واشنگتن را مجبور به خروج از افغانستان کرد.
با این حال، کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان آمریکا تاکید کرد هیچ یک از دلایل بایدن درباره خروج آمریکا از افغانستان، درست نبوده است.

به گفته این کمیته، ارزیابی‌های داخلی دولت جو بایدن نشان می‌دهد که ارتش افغانستان بدون حمایت هوایی، مشاوران نظامی و پیمان‌کاران قادر به دفاع از این کشور نبود و بارها در این باره به بایدن هشدار داده شده بود.
به گفته‌ این کمیته، رییس جمهور آمریکا همه پیشنهادات و توصیه‌ها درباره خروج نظامی از افغانستان را رد و استدلال کرده بود که پیگیری این شرایط مستلزم استقرار «ده‌ها هزار» نیرو در افغانستان است.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن بارها اذهان مردم آمریکا را درباره وضعیت افغانستان گمراه کرده است و اعلامیه‌های منتشر شده نیز با گزارش‌های وزارت خارجه و ارتش همخوانی نداشتند.
نحوه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، همواره با انتقادات بسیاری در آمریکا مواجه بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بایدن
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   همان کار امریکایی ها که در طول تاریخ درست بوده است برای ما نشان دهید، حداقل یکی را!!!!!!
آتش خاوری

>>>   گر نهد خشت اول معمار کج.
تا ثریا میرود دیوار کج.
حادثه یازدهم سپتامبر اولین حادثه خودسازی شده توسط رییس جمهور وقت امریکا بود که منتج به لشکر کشی به افغانستان شد.
بعد از آن حوادث مختلف تروریستی در کشور های مختلف جهان از اسپانیا گرفته تا فرانسه و بلژیک و لندن و غیره کشور های شرق میانه خودسازی شد.
در آخرین اش هم حوادث اسراییل و ایران و ماسکو.
گروپ های مختلف تروریستی دیگر مانند داعش و الشباب و بوکوحرام و ابوسیاف و غیره تأسیس شدند.
بنأ این حملات خودسازی شده یا توسط خود دولت ها سازماندهی میشوند و در نتیجه خود را قربانی نشان میدهند و بالای دیگران حمله میکنند و یا هم بخاطر هم دلی با کشور هایی که خودشان این حمله خودسازی را طرح کردند،در دیگر کشور ها صورت گرفته است.
حالا این سلسله ادامه پیدا کرده است و معلوم نیست چه وقت ختم خواهد شد.
ناگفته نماند که بعضی کشور هایی که توانایی تخنیکی دارند،زلزله های مصنوعی و توفان های آب و هوایی و برف باری های شدید و باران های شدید را علیه دیگر کشور ها براه می اندازند.
خداکتد که این رقابت های نا سالم در بخش سلاح های کشنتار جمعی صورت نگیرد.
زیرا زمین یگانه جای زندگی انسانها است و دیگر جایی برای سکونت ندارند.

>>>   من از مخالفین امریکا نیستم وبا هیچ کشور ولو اشغالگر واستعمار گر واستثمار گر باشد مخالفت جدی ندارم یک تاجر هستم ودرمورد سیاست هم علاقه ای خاصی ندارم اما از برای خدا بیاید دموکراسی واقعی را در کشورهای خود بیاورید این که ازین دوحزب یکی باید به قدرت برسد کجایش دموکراسی استباز در تمام حزب بدون یک دیوانه ویک فرتوت کسی دیگری پیدا نمیشود که خودرا کاندید نماید معلوم است باید بر حرکات وسکناتش حاکم نیست درزینه ای طیاره می افتد وبا سایه اش دست میدهد این برای امریکا ویا هر کشور دیگر شرم اور است ویا ان دیگرش که می اید چه حرکات شرم اور نیست که ازخود تبارز ندهد؟راستی اگر دموکراسی میخواهید این دوحزب را منحل کنید وهرکه بتواند خودرا کاندید نماید وبه امریکا ودنیا اگر بشود خدمت نماید
محمد داود نصیب مقیم دبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است