پسر حکمتیار: رفتار طالبان مثل داعش است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۴۰۳/۱/۱۴ کد خبر: 175124 منبع: پرینت

حبیب الرحمن حکمتیار، فرزند رهبر حزب اسلامی از انحصارطلبی طالبان انتقاد کرد و رفتار این گروه با افغان‌ها را مانند داعش توصیف کرد.
او در گفتگو با اینترنشنال گفت که طالبان تنها اعضای خود را قبول دارد و دیگران را تسلیم‌شده می‌بیند یا از کشور فرار کرده‌اند.
او ادامه داد که طالبان تغییر نمی‌کنند و به همین صورت باقی می‌مانند. حبیب الرحمن مواضع مقام‌های این گروه را «ناخوشایند» دانست.

فرزند گلبدین حکمتیار در این برنامه درباره کشمکش‌های اخیر طالبان و رهبر حزب اسلامی توضیح داد و گفت که چرا گلبدین حکمتیار که پیش از این از برخی مواضع سیاسی طالبان حمایت کرده بود، برای این گروه قابل قبول نیست.
او گفت: «برای آنها تنها یک طالب قابل قبول است. آنها به افغان‌ها به چشم تسلیم شدگان می‌بینند یا این که از کشور فرار کرده‌اند. این دقیقا کاری است که داعش می‌کند.»

آقای حکمتیار افزود:«داعش می‌گوید که فقط راه من اصولی و درست است. هرکسی که به راه من روان است، اهل جنت است و کسی که از من پیروی نمی‌کند اهل دوزخ است. در مقابل همه جنگ اعلام کرده است.»
این فرزند رهبر پیشین جهادی گفت که طالبان «تنها خود را مسلمان می‌گویند و دیگران را در اشتباه تصور می‌کنند.»
حبیب الرحمن حکمتیار به دنبال بیرون شدن پدرش، گلبدین حکمتیار از اقامتگاهش به دستور طالبان، انتقادهای تندی علیه طالبان مطرح کرده است.
طالبان گفته است که اقامتگاه رهبر حزب اسلامی بر زمین‌های دولتی ساخته شده بود و مستحق آن نبوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پسر حکمتیار
رفتار طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   💋☠ از زبان خود افغانپشتون که خوب شنیدید و خواندید که این مردم قومپرست چه نیت درونی، تعصب، عقده بغض، کینه، دشمنی، بدخواهی در برابر مردم قومیتهای دیگر دارند !
☠ واضح شده که فطرت نهفته پشتوزبانان سرکش افغانپشتون-ناقلین این است که تنها مردم قومیت پشتونی و پشتوزبان شانرا مسلمان بگویند و خودشانرا دعواگر در برابر خداوند و هم اهل جنت بدانند، خود شانرا قاضی و...، فرمانروای زمین، حاکم دولت و حکومتی و هم مستحق زندگی (زور-مفتخور) همه کار و همه چیز بدانند و چنین می پندارند !!؟
☠ پشتونناقلین مردم فارسیزبانان و اقوام دیگر را نامسلمان، جهنمی، طفیلی در افغانپشتونستان، محرومشده، رعیت مزدور، نامستحق در کار دولتداری/زندگی، (قابل-شکنجه، قابل کشتن از برای صواب شدن برای پشتونها) و حتی زنده بودن دیگران را ناروا می دانند ؟!
☠ مردم پشتوزبانان (زبان پشتوزبانی) شانرا امر خدا و قرآن-حدیث می پندارند و حاکمیت خودخوانده، پشتونی-اشغالگر شانرا و غاضبین افغانپشتونی و پشتوزبانان خودش را خالق مالک و آمر کره زمین بدانن که چنین زشت میدانند ؟!؟!؟
☠ به گفته آمریکا و خلیلزاد و سازمان ملل؛ اینمردم پشتونی گرگصفت، هر نوع نام داعش طالب القاعده بلا بدتر بر خودشان می نهند و ... و هر پوست کفتار/گوسفند و هر رنگ پوزبند پالان درنده و غیرانسانی را بخاطر تجاوزگری، اشغالگری و مفتخوری شان می پوشند و...
قل بیردی از میمنه

>>>   مثل اینکه پدرت نمی گفت که تنها راه من اصولیست؟ همين پدرت بود كه در دوره جهاد مي گفت؛ تركمنها به تركمنستان اربك ها به ازبكستان تاجيك ها به تاجيكستان و شيعه ها به ايران بروند؟ پس تنها خود را مي خواست. جالب أست كه بعد از سه سال طالب را شناخته حتما مي شناخته پس با مردم منافقانه برخورد مي كرده.

>>>   همین طالبان بخاطر چه تشکیل شدند؟
در دهه نود میلادی قرن گذشته،بعد از آن که مجاهدین پیروز شدند و کابل را تسخیر کردند،بخاطر قدرت با یکدیگر در جنگ و جدال شدند و در نتیجه مردم بیگناه شهر کابل را به کشتن دادند و شهر کابل را به آن روی گشتانده و چپه کردند و صد ها هزار نفر را از کابل فرار دادند.
این احزاب مجاهدین شامل کدام گروپ ها بودند؟
حزب اسلامی گلبدین حکمتیار.
حرب جمعیت اسلامی برهاندین ربانی(احمد شاه مسعود رهبر شورای نظار که بخش نظامی جمعیت اسلامی بود).
حزب اسلامی عبدالرسول سیاف.
حزب وحدت اسلامی عبدالعلی مزاری.
جنبش اسلامی عبدالرشیذ دوستم که قبلاً قوماندان فرقه پنجاه و سه داکتر تجیب بود که بعداً از داکتر نجیب روی گرداند و با احمد شاه مسعود یکجا شد.
حالا یک تعداد این رهبران کشته شدند و یک تعداد شان به خارج فرار کردند.
تنها گلبدین در کابل ماند.
چون طالبان عفو عمومی اعلان کرده بودند،او را چیز نگفتند و در جایگاه اش ماندند و هر جمعه خطبه نماز جمعه میداد و در یوتیوب پخش میشد و یگان وقت از طالبان انتقاد میکرد.
طالبان بازهم چیزی برایش نگفتند.
اما در این اواخر جلسه آن لاین با قوماندان های خود دایر کرد و میخواست قدرت نمایی کند.
طالبان نیز او را از قصری که اشرف غنی برایش بخشش کرده بود،بیرون کردند.
گلبدین باید خوش باشد که به سرنوشت ربانی و قسیم فهیم دچار نشد که کرزی یکی را با حمله انتحاری از بین برد و دیگری را توسط دوا به قتل رساند که یکی شان میخواست که دوباره کودتا کند و یا از طریق انتخابات رییس جمهور شود و دیگرش در بیانیه اش اعلان کرد که ما نظام جمهوری اسلامی را پایه گزاری کردیم و بنأ هرکس که بعد از کرزی رییس جمهور میشود،باید من به معاونیت خود ادامه بدهم و در غیر آن سلاح خود را گرفته به کوه بالا میشوم.
بنأ گلبدین باید از کندن کله گرگ ها عبرت بگیرد.یا از افغانستان بیرون شود و یا تحت حاکمیت طالبان چپ باشد و کار نکند که مورد خشم شان قرار بگیرد.
بسیار آسان است.
از داعش از زمان اشرف غنی تا بحال در افغانستان استفاده میشود.
یک روزی ببینی که در تلویزیون اعلان کنند که متأسفانه امروز اطلاع گرفتیم که گروپ داعش باز بالای بکی ار مجاهدین سر سپرده افغانستان حمله کرد و مجاهد مذکور واقعاً سرسپردگی خویش را ثابت ساخت.

>>>   مگر شما جنایتکاران غیر خود دیگران را قبول داشتید؟؟؟‌ علت راکت پرانی ها در کابل چه بود؟ گل بی دین یا پسمانده ها جواب دهند!!!!
آتش خاوری

>>>   این بچه کار های پدرش را چگونه می بیند؟ طالبان برادران شان هستند ولی خیلی با حزب اسلامی پدرش فرق دارند. پدرش هرکسی راکه عضو باند او نبود در راه می گرفت و میکشت. بچه جان اگر طالبان گرگ باشند پدرت گر‌گ و کفتار یکجا بود.پدرجانت هزار مرتبه به داعش نزدیکتر از طالبان است. خدا شر تمام شمارا از سر مردم شجاع افغانستان گم کند.

>>>   طالبان روی حکمتياررا باید سیاه رنگ کنند، بعد ان امیرخودخوانده و خودخواه را سوار خر نموده و برای نمایش در چهار گوشه شهر بگردانند، جلو خر را هم بدست امین کریم دلقک بدهند، آنوقت برای دیذن حکمتيار باید مردم پول بپردازند.
شمس تمنا

>>>   حیب خان اگر خپه نمیش تمام بدبختی های امروز ودیروز کشور از دست پدرجانت است او همیشه بخت خودرا می ازماید ولی نامراد وناکام میشود باهر که نسست وپیمان امضا کرد ولی از شمامت جنابعالی همه برنامه ها ناکام وناتمام باقی ماند به فرمان امریکا در اذر بایجان نیرو روان کرد از هر عسکر پنج هزار دالر گرفت ولی به عسکر ها یکصد دالر داد هفتاد در صد همه کمکهای جهان را ای اس ای به پدرت داد ولی هیچ کاری را از پیش نبرد ملیونها دالر به شمول خانه ای غصبیش از غنی گرفت انچه نوشتم مشت نمونه ای خزوار است به طالب وداعش بیعت کرید وبه القاعده بیعت کردید اخر هم با همه تقلب دودر صد رای اوردیدخجالت اگر بادرنگ باشد به دستت بدهم کمی حیا کنید دیگر اندوخته های خودرا به مصرف برسانید عیش ونوش کنید اگر بهیر یک در صد پولها را نمی دهد خیر است همانقدر میراث به او هم میرسد
محمد داود نصیب مقیم دبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است