ویزای تحصیلی دانشجویان در هند تمدید نشده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۴۰۳/۱/۱۲ کد خبر: 175106 منبع: پرینت

شماری از دانشجویان افغانستان که قبلا در هند سرگرم تحصیل بودند و اکنون در کشور بسر می‌برند از عدم تمدید ویزای شان از سوی حکومت هند انتقاد می‌کنند.
آنان می‌گویند که درس‌های شان ناتکمیل مانده و با وجود تلاش‌های پی‌هم نتوانسته‌اند که ویزای شان را بدست بیاروند.

سید محبوب هاشمی که سرگرم تحصیل در مقطع ماستری بود می‌گوید که برای کوتاه مدت به کابل آمد و تاکنون نتوانسته دوباره برای ادامه درس‌های خود به هند برگردد. سید محبوب هاشمی به طلوع‌نیوز گفت: «یک ماه طول کشید که من ویزا دریافت کردم و وقتی ما به کابل آمدیم حکومت سقوط کرد و پروازها بند شد.»
ضامن علی حیدری دانشجو گفت: «ما در حالت بی‌سرنوشتی قرار دادیم چون هم تحصیل ما ماند و هم کار خود را از دست دادیم خواست من از هردو حکومت این است که زمینه بازگشت ما را فراهم کنند.»

هم‌زمان با این، معین علمی وزارت تحصیلات عالی در دیدار با معاون یوناما و سرپرست یونسکو خواستار هم‌کاری برای حل چالش‌های ویزای استادان و دانش‌جویان افغان در هند شده است.
نجیب‌الله رحمتی دانش‌جو گفت: «امروز دانش‌جویان افغان که در افغانستان گیر ماندن در حالت بد بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و یزای این‌ها نیز از سوی هند تمدید نمی شود.»
پیش از این، طالبان گفته بود که آنان با مقام‌های هندی در تماس‌اند تا راه‌حل مناسبی را برای چالش‌های دانشجویان افغان در هند پیدا کنند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویزای تحصیلی
دانشجویان هند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است