مخالفان طالبان فاقد رهبری قوی و حمایت خارجی‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ کد خبر: 175020 منبع: پرینت

آژانس‌های اطلاعاتی امریکا در گزارشی نوشتند چشم‌انداز مقاومت تهدیدآمیز علیه «رژیم طالبان» پایین است چرا که «بسیاری افغان‌ها از جنگ و انتقام‌جویی طالبان خسته‌اند.»
در گزارش همچنین آمده نیروهای مسلح مخالف طالبان «رهبری قوی» و حمایت خارجی ندارند.
در گزارش سالانه ارزیابی تهدیدها علیه امنیت ملی امریکا که روز دوشنبه منتشر شد، آمده که حکومت طالبان قدرت خود در افغانستان را تقویت و نیروهای مخالف این گروه را سرکوب کرده است.

پس از به قدرت رسیدن افغانستان در ماه اسد ۱۴۰۰ دست‌کم دو جبهه نظامی ضدطالبان، فعالیت‌هایش را علیه این گروه به ویژه در مناطق شمال افغانستان آغاز کرد.
به گزارش انترنشنال، جبهه‌های ضدطالبان شامل جبهه آزادی و جبهه مقاومت ملی، هرازگاهی از حملات چریکی علیه نیروهای طالبان خبر می‌دهند.
طالبان در مواردی اعضا و فرماندهان ارشد این نیروها را که «بغاوت‌گران» می‌خواند، کشته است.
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در برخی نشست‌های مرتبط به افغانستان از جمله در مسکو و ویانا نیز شرکت کرده است.
اخیرا جبهه آزادی افغانستان نیز اعلام کرد که در دو سال گذشته، ۵۹۲ عضو طالبان را کشته و ۶۹۹ عضو این گروه را زخمی کرده است.

در گزارش سالانه آژانس‌های استخباراتی امریکا آمده است که حکومت طالبان، علاوه بر سرکوب نیروهای مخالف خود، توانسته تعامل با جامعه جهانی تقویت کند.
در گزارش آمده که به رغم این‌ها، طالبان به بحران بشری جاری و ضعف‌های اقتصادی افغاستان رسیدگی نخواهد کرد.

نهادهای اطلاعاتی امریکا همچنین نوشتند که طالبان به اقدامات و اجرای سیاست‌های محدودکننده ادامه داده‌ که شامل موارد منع آموزش دختران، تنبیه متهمان در ملاء عام و سرکوب اعتراضات می‌شود.
گزارش آژانس‌های استخباراتی امریکا نوشته که تمرکز قدرت‌های منطقه بر این است که مشکلات افغانستان محدود به داخل این کشور بماند و هم‌زمان سعی می‌کنند تعاملات دوجانبه با طالبان را گسترش دهند.
با این حال، در گزارش تاکید شده که کشورهای منطقه در پیوند درخواست طالبان مبنی‌بر شناسایی با احتیاط عمل خواهند کرد.
در بخشی از گزارش آژانس‌های اطلاعاتی امریکا همچنین آمده که شاخه خراسان داعش، با هدف قرار دادن منافع سایر کشورها در افغانستان، در پی تضعیف مشروعیت «رژیم طالبان» است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مخالفان طالبان
رهبری قوی
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکایی‌های ....دوباره پشت مهره های سوخته و نوکران سابق خود هستند تا از این مهره های سوخته فراری برای نا امنی و وحشت در افغانستان استفاده کنند.ما باید در مقابل این شیطنت و منافقت آمریکایی‌های خونخوار واقف باشیم و جلویش را بگیریم.

>>>   کاخ سفید خانه .... باز هم دنبال نا امنی کشور ما هستند، از نوکران خود در ترکیه و جاهای دیگر حمایت مالی می‌کنند تا یک جبهه ای منافقت در افغانستان راه اندازی کنند و کشور ما را بسوی نا امنی سوق دهد.
شاه عالمی

>>>   آمریکا و اروپا امروزه سخت در تلاش است تا یک جبهه جدید از ترور و وحشت توسط چند تا نوکر خود در افغانستان راه اندازی کنند تا بازی سابق موش گربه ادامه پیدا کند و آمریکا و غرب بتواند به منافع خود در افغانستان دست یابد.بازی موش گربه سابق که آمریکا و ناتو هم دولت را سلاح می‌دادند و طالبان را.

>>>   گفته می‌شود که سازمان به اصلاح ملل توسط تیم کمکی خود به مردم در افغانستان مخفیانه به تبلیغات دین عیسویت می پردازد و یوناما در کابل مقر اصلی این تبلیغات است و بیشتر از قشر فقیر استفاده می‌کنند.

>>>   حمایت خارجی نیاز نیست چومکه حمایت ملت خود را دارند.
رهبری قوی از جریان مبارزات مقاومتگرانه بیرون میشود نه اینکه از فابریکه رهبر سازی.
تازه شزوع کار است.
اینبار معضلات ملی را از ریشه حل میکنیم تا مبنایی برای جنگ و خصومت نماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است