کشف یک کرم زنده در مغز انسان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۴۰۲/۶/۷ کد خبر: 173872 منبع: پرینت

اولین کرم انگلی زنده در مغز انسان کشف شد.
به گزارش الجزیره، یک کرم انگلی زنده در مغز یک زن 64 ساله استرالیایی پیدا شد که اولین مورد ابتلا به این عفونت در انسان محسوب می‌شود. این کشف توسط پزشکان و محققان دانشگاه ملی استرالیا و بیمارستان کانبرا صورت گرفته است.
پزشکان می‌گویند این موجود یک کرم گرد زنده و 8 سانتی متری (3.15 اینچ) است. این زن ابتدا با علایم فراموشی و سردرد به بیمارستان مراجعه می‌کند و سپس با آزمایش‌های دقیق معلوم می‌شود این کرم درون مغز او قرار گرفته و زندگی می‌کند.

این نوع کرم معمولاً در بدن یا مغز مارهای پیتون فرشی دیده می‌شود و گمان می رود که لاروهای این کرم سایر اندام های بدن زن از جمله ریه ها و کبد او را نیز آلوده کرده باشند. آزمایش برای بررسی‌های بیشتر در بدن این زن ادامه دارد.
طبق اطلاعات محققان، این اولین موردی است که مغز هر گونه پستاندار، انسان یا غیر آن را درگیر می کند. به طور معمول لاروهای کرم گرد در پستانداران کوچک و کیسه‌داران یافت می‌شوند که توسط مار پیتون خورده می‌شوند و به چرخه زندگی اجازه می‌دهند تا در مار کامل شود.
محققان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که ممکن است این کرم انگلی از راه سبزی و میوه جات آلوده وارد بدن این زن شده باشد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مغز انسان
کرم زنده
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان های سابق که یگان نفر را ملامت میکردند و او ملامتی را بر گردن نمی گرفت و هرچه میگفتی قبول نمیکرد،مردم میگفتند که هرچه بگویی ،هیچ فایده ندارد و مغز او را کرم زده است و قبول نمی کند!
حالا این کرم زدن مغز به واقعیت تبدیل شده است.
خدا کند که در آینده کدام ضرب المثل دیگر پیدا نشود که بگویند در مغز او خر خانه کرده است!
بیا و پوره کن!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است