وزیران دفاع امریکا خواهان حضور درازمدت در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ کد خبر: 166466 منبع: پرینت

به گزارش واشینگتن اگزمینر، رابرت گیتس و مارک اسپر، وزیران دفاع پیشین امریکا مشوره می‌دهند تا نیروهای امریکایی در اوضاع کنونی، افغانستان را ترک نکنند.

رابرت گیتس نخستین وزیردفاع حکومت باراک اوباما و مارک اسپر آخرین وزیردفاع حکومت دونالد ترامپ دو رییس جمهور پیشین ایالات متحده، به رییس‌جمهور بایدن توصیه می‌کنند تا همۀ سربازان امریکایی را در اول ماه می از افغانستان، بیرون نسازد.

اسپر می‌گوید که بر بنیاد توافق‌نامۀ صلح دوحه، واشنگتن به تعهداتش درست عمل کرد، اما به‌گفتۀ او، طالبان به هیچ یک از تعهدات کلیدی از جمله کاهش خشونت‌ها، مذاکرات با حکومت افغانستان و قطع رابطه با شبکۀ القاعده، عمل نکرده‌اند.

او افزود: "ما با حسن‌نیت سهم خود را ادا کرده‌ایم، اما منصفانه است که بگوییم طالبان چنین نکرده‌اند."
او همچنین می‌گوید که با دستور ترمپ برای کاهش نیروها امریکایی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن در افغانستان، مخالف بود.
او در این باره می‌گوید: "من زمانی که در دولت بودم، این موضوع را روشن کردم، فکر کردم که (نیروها) باید به ۴ هزار و ۵۰۰ تن، نگه داریم تا شرایط فراهم شود."
او تأکید کرد: "ما باید اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دوباره به پناهگاه امن تروریزم مبدل نخواهد شد."

در همین حال، رابرت گیتس می‌گوید که به طالبان باید این پیام رسانیده شود تا زمانی که مذاکرات صلح را جدی نگیرند، امریکا افغانستان را ترک نخواهد کرد.
بر بنیاد این گزارش، رابرت گیتس که در سال ۲۰۰۹ با جو بایدن که در آن زمان معاون رییس‌جمهور بود و در برابر فرستادن نیروهای بیشتر به افغانستان مقاومت می‌کرد، درگیر شده بود.

گیتس می‌گوید: "کمترین گزینه" این است که ایالات متحده بماند تا زمانی که طالبان این پیام را دریافت کنند که امریکا زمانی (افغانستان را) ترک نخواهد کرد که آنها صلح را جدی بگیرند."
او افزود که اکنون امریکا ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز در افغانستان دارد و "آنها باید" باقی بمانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیران دفاع
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   هنوز معدن ها ی دست نخورده وجود دارند و مواد مخدر هم در سر شاخ شان است ، مگر دیوانه اند که همه چیز را بگذارند ودر کوته مدت بروند.
و همچنان تا تیل است شرقمیانه در آشوب است
آتش‌خاوری

>>>   تا حال یگان معدن باقی مانده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است