مولوی‌هایی که با مذهب خود دشمنی می‌کنند
کاری که مولوی‌هایی مانند انصاری می‌کنند خطرناک‌تر از انتحاری‌هایی است که روزانه خود را در کابل می‌ترقانند. خود ترقان‌ها را مولوی انصاری‌ها آماده کرده به میدان می‌فرستند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۹/۱۲/۷ کد خبر: 166420 منبع: پرینت

نعمان بن ثابت معروف به امام اعظم ابوحنیفه، از عالمان بزرگ و از پیشوایان مذهبی است که بیش‌ترین پیرو را در جهان اسلام دارد، خصوصاً در آسیای مرکزی و کشورهای چون افغانستان، پاکستان و هند. مبنای مذهب امام ابوحنیفه، خردورزی، میانه‌روی و اعتدال است و مذهب حنفی در تاریخ اسلام به این ویژگی‌ها شناخته می‌شود.

منطقة وسیعی از جهان اسلام شامل هند، پاکستان، آسیای مرکزی، افغانستان، ایران و عراق و ... به این علّت به مذهب حنفی روی‌ آوردند که این مذهب از سه ویژگی منحصر به فرد تشکیل شده است:
1- عقل در مذهب حنفی جایگاه شایسته‌ای دارد؛ به طوری که عقل در تمام استنباطات فقهی برابر با نقل نقش بازی می‌کند.
2- اعتدال و میانه‌روی ستون فقرات مذهب حنفی را تشکیل می‌دهد.
3- امام ابوحنیفه فرزند خراسان و کابلستان است و در خانوادة کابلی به دنیا آمده است. تردیدی نیست که خراسانی بودن امام در دیدگاه‌های عقل‌پذیر و میانه‌رو و اعتدالی او تأثیر داشته است.

مردم خراسان بزرگ که افغانستان بخش اصلی آن است، مردمان معقول، خردورز و معتدل و میانه‌رو بودند. خراسان، ادیان مختلف مانند زرتشتی و بودایی را تجربه کرده بود. به همین دلیل مردمان آن دید وسیع و وسعت نظر داشتند و به پیروی از دیدگاه‌های فقهی امام ابوحنیفه که همشهری و همزبان‌شان نیز بود ترغیب شدند. چه این‌که سرزمین خراسان از کذشته‌های دور سرزمین فلسفه و خردورزی، میانه‌روی و اعتدال بوده است. مردم خراسان به همان اندازه که به احادیث صحیح اهمیت می‌دادند، به عقل و احکام خرد نیز ارزش قایل بودند.

وهابیت و سلفی‌گری با تأکید بر نص محوری و حدیث‌گرایی کورکورانه، به لحاظ معرفت‌شناختی در برابر عقل‌گرایی امام ابوحنیفه و مذهب حنفی قرار می‌گیرد. به همین دلیل نیز به رغم هزینه‌کردن دالرهای فراوان نفتی برخی کشورهای عربی، نتوانسته در خراسان، کشورهای آسیای میانه و خصوصاً در سرزمین امام ابوحنیفه پیروانی برای خود بیابد.

در سال‌های اخیر، با استفاده از آشفته‌بازاری که حضور گروه‌های افراطی از یک‌طرف و کشورهای غربی از جانب دیگر در کشور ما ایجاد کرده‌اند، مذاهب افراطی و عقل‌گریزی مانند وهابیت و سلفی‌گری تلاش می‌کنند از رخنه‌های ناامنی، فقر و اختلاف عبور کرده نفوذ خود در این کشور بگسترانند.

مولوی‌هایی اجیر با دالرهای نفتی یک‌روزه مسجد و مدرسه و دفتر و دیوان برای خود می‌سازند و بعد صدای خود را از گوشه‌وکنار به کینه، دشمنی و نفرت‌پراکنی بلند می‌کنند. هدف اصلی آنان شست‌وشوی مغزی جوانان و سربازی‌گیری برای گروه‌های افراطی تروریستی است.
عبیدالله متوکل، ظاهر داعی، مبشر مسلمیار، معروف راسخ و مولوی قاهر و اخیراً مجیب انصاری در هرات از این جمله می‌باشند. جوانانی که سخنان این مولوی‌ها را می‌شنوند، تبدیل به پیش‌مرگان داعش و طالب می‌شوند و به میدان جنگ با هم‌وطنان مسلمان خود می‌شتابند.

هدف‌ این مولوی‌های تهی‌شده از خرد این است که جوانان را از عقل و اعتدال دور کرده به سوی افراطیت وهابی و سلفی‌گری ببرند که سرانجامش تروریسم است.
کاری که مولوی‌هایی مانند انصاری می‌کنند خطرناک‌تر از انتحاری‌هایی است که روزانه خود را در کابل می‌ترقانند. خود ترقان‌ها را مولوی انصاری‌ها آماده کرده به میدان می‌فرستند.

البته موج وسیعی مخالفت‌ها با سخنان سخیف انصاری نشان داد که جامعة اهل‌سنّت افغانستان هم‌چنان از مسیر خردمندانه و اعتدالی امام ابوحنیفه پیروی می‌کنند و ثابت شد که افراط‌گرایی و خردگریزی هنوز در جامعه افغانستان راه نیافته‌ است و انصاری‌ها بیهوده چون زاغی در بیغوله‌ها قار قار می‌کنند.
عالمان دینی حنفی خطر نفوذ وهابیت افراطی را به درستی درک کرده‌اند. وهابیت، دشمن سرسخت دین حنیف و قرائت اعتدالی اسلام حنفی می‌باشد. نادیده‌گرفتن این خطر، افغانستان را در باتلاق جنگ‌های فرقه‌ای غرق و قربانی‌ گروه‌های تروریستی چون داعش خواهد کرد.

سید اسحاق شجاعی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مولوی انصاری
افراطیت
نظرات بینندگان:

>>>   مردم متمدن هرات باید خود را از شر چند تا ملاه با طرز تقکر طالبی خلاص کنند.
در غیر آن برای شان شرم خواهد بود که چند ملاه خودفروخته سرنوشت شانرا تعین کند.
نادر

>>>   همین ... افغانستان را خراب کردن .... ما یک اتا ترک میخواهیم
مرادی

>>>   ... بايد كساني كه حملات انتحاري ميكنند آن ها رامنع كنند ازين كار شان كه استعمال ديگران نشوند.
ما ملاي در افغانستان كار داريم كه اخلاق،علم،عمل،و علم كامل ديني داشته باشد و اين را بداند كه ما در كره زمين زندگي ميكنيم و با ديگر انسانها در ارتباط بايد باشيم و غير مسلمين را به اسلام دعوت كنيم با تمثيل يك مسلمان واقعي با اخلاق و با وجدان
تشكر

>>>   واقعآ متأ سف هستم!!!!!
واي به حال ما............
اين هم ازشهرعلم وفرهنگ؟؟
كجاشد فرهنگ تحمل پذيري ؟؟
مشمر ازهرات

>>>   جای عالیقدر امیرالمومنین ملا عمر مجاهد حفظ الله خالی.

>>>   بدبخت کسانی که از باطل پیروی میکنند و بخاطر یک .... ، شهری را به فحشا کشانده و از باطل و جریانات ضد دینی استقبال میکنند.

>>>   یک ملای هراتی به نام مولوی انصاری فتوا داده است که "جهاد علیه خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان فرض است، هر کسی اینها را از بین ببرد جهاد کرده و هر کسی از دست اینها کشته شود شهید می شود".

یعنی فتوا به پولیس و کارمند و قاضی و دادستان و تاجر و زن و تقویم و کتاب و دوسیه پلاستیکی و پپسی و مکرونی تا فعلا داده شده بود فقط رسانه و خبرنگار مانده بود که اینهم به برکت فتوای مولوی انصاری تکمیل شد.

ولی واقعا تعجب می کنم در قسمت فتوای ایشان که گفته بود هر کسی توسط اینها یعنی خبرنگاران کشته شود شهید می شود مثلا یک خبرنگار بیاید و از کسی بپرسد: نظر شما در مورد آینده ی افغانستان چیست؟ طبیعتا باید قبول کنیم که آن فرد از شدت ثقیل بودن این سوال کشته شده و از جمله شهدای صالحین به حساب می رود و فعلا در جوار 72 حوریه اصل بهشتی آرام و بصورت سایلنت آرامیده است.

مهدی ثاقب

مولوی انصاری چه اهدافی را دنبال می کند؟
عربستان سعودی البغدادی جوانتری پیدا کرده تا آهداف آنها را دنیال کند.
مولوی انصاری شخص بی نام و نشانی که تا حدود ۱۶حدود سال قبل کسی او را در هرات نمیشناخت، حالا به حمایت سیاسی و پول فراوان او را جای نشین خلاف اسلامی داعش در غرب افغانستان که هم مرز با ایران است.

اهداف سیاسی مولوی انصاری نه تها ضدیت با شیعه و اخلال امنیت در هرات است، بلکه او میخواهد آگانه اخjلاف بین تاجیکان در افغانستان به خصوص در ولایت هرات را دنبال کند.
این در حالی است که مردم شریف هرات مشترکآ با سیاست و تعصب فارسی ستیزان مواجه بوده اند و هدف مولوی انصاری که همانا اختلاف در میان تاجیکان در هرات است و این خواسته زبان و فرهنگ ستیزان می باشد.

انصاری نه تنها دشمن شیعه افغانستان به خصوص هرات است، بلکه صدمه جدی به تمام مردم افغانستان خصوصا بانوان و به طورم عموم فرهنگیان و دانش آموختگان هرات میزند که دود آن به چشم همه شهروندان می رود.

طوریکه خودش گفته او می خواهد اهداف خود را در گازرگاه و اطراف آن و سپس به شهر هرات گسترش دهد، او راه بسیار خطرناکی را انتخاب نموده که ضدیت با دیگر اندیشان و جامعه مدنی، حقوق بشر و کسترش آموزش و پرورش خصوصا برای دختران می باشد.

او از مسیر سلفی گری و اسلام افراطی حلقه کلانی ازملای های بیسواد و افراطی را دور خود جمع نموده است.
مولوی نخست با صدای آرام به صبحب آغاز می کند و کم کم توجه جوانان را به خود جلب نموده پس از چند دقیقه صدایش عوض شده و با صدای بلند و یا جیغ زدن ها احساسات جوانان ۱۵ تا ۲۱ سال را چنان به خود جلب می کند که فکر و چشم های شان از کاسه سر بیرون شده و به مولوی صاحب دوخته است و چنان تحت تاثیر می روند که همه چیز را فراموش می کنند و منتظر هستند که مولوی انصاری حکمی و یا قتوایی صادر کند که بدون شک این جوانان آنرا به مرجله اجرا در خواهند آورد.

شاگردان و طرفدارن مولوی انصاری از طبقه خاصی بوده، مانند جوانان افغانستانی که در پاکستان نزد مولوی های پاکستانی درس میخوانند و ایام تعطیلات را به کمک برادران (دینی خود یعنی طالبان می شتابند) آنها بیشتر از طبقه فقیر جامعه و حتی بعضی از آنها بدون والدین و اقارب خود می باشند.
چنین جوانانی با آموزش های ضد شیعی، به زندگی مسالمت آمیز مردم هرات و به امنیت جامعه دو مذهبی این شهر صدمه شدید وارد می کند.

مطالبی که مولوی انصاری در یکی از سخنرانی هایش به آن اشاره کرد که اگر زن و مرد بیگانه در اطراف گازرگاه دید شود و یا قطره شرابی نوشیده شود ما خود ما از نظر شرعی با انها برخود خواهیم نمود و سپس احکام خود را در داخل شهر هرات گسترش می دهیم.

بزرگان هرات خوب می دانند که شیعه و سنی هرات سال ها است در کنارهم زندگی مسالمت آمیزی داشته از شراکت در تجارت گرفته تا به ازدواج دختران و پسران خود نشان دادند که مردم هرات را به بهانه های شیعی و سنی نمیتوان از هم جدا کرد.

شما اگر ویدیو های ضد شیعی مولوی انصاری را بشنوید، او شاگردان اش را تشویق به جهاد علیه شیعه ها می کند) یا آزادانه می گوید (شعیان باید از حکومت و ادارات دولتی افغانستان برکنار شوند)، در حالیکه چنین گپ ها ضد قانون اساسی کشور بوده و چنین فردی متهم به برهم زدن امینت عامه در جامعه شناخته میشود و باید به سارنوالی (دادستانی) معرفی شود.
کسانیکه این موضوع را جدی نمی گیرند مسوول عواقب وخیم چنین رخداد هایی را در آینده خواهند بود.

مولوی انصاری شاگردانش و کسانیکه گپ های متعصابه او را می شنوند، به خشم و دشمنی با شیعه ها توصیه میکند و زندگی مسالمت آمیز را در جامعه مختل نموده دوستی و صمیمیت مردم هرات را دشمنی و حتی کشتن یکدیگر تشویق می کند.
اگر والی هرات و دیگر نهاد های عدلی و قضایی جلوی تبلیغات خشم و نفرت مولوی انصاری را نگیرند، ابعاد بسیار خطرناکی را بوجود خواهد آورد، که بعدها مهار نمودن آن بسیار مشکل خواهد بود.

اگر در آینده حمله به افراد سرشناس شیعه در هرات صورت گیرد و یا اگر حمله ای به مساجد اهل تشیع صورت گیرد، اشاره فقط به مولوی انصاری و شاگردانش خواهد بود.
جامعه شیعی هرات با صبر و شکیبایی ولی با نگرانی وضعیت را تحت بررسی داشته و اقدامی نخواهند کرد که وضعیت متشنج تر شود و بی صبرانه منتطر اقدامات جدی مقامات حکومتی را دارند.

در اخیر خداوند متعال به مردم شریف هرات قدرت و استقامت بدهد تا از پدیده شوم اهداف مولوی انصاری در امان بمانند

...هراتی

>>>   ملا مجیب کور خوانده و دین نفهمیده و عمر بر باد داده و خدا شرش را از سر مسلمانان کم کند.

>>>   مولوی انصاری با تفکرات وهابی گری از عربستان برای ایجاد اختلاف و اشوب در کشور ما مأموریت دارد. او همان چیزی را می خواهدا که محمد بن عبدالوهاب موسس فرقه وهابیت در بابر مسلمانان انجام داد. محمد بن عبدالوهاب دشمن همه مسلمانان بود و از آغاز به قتل عام اهل سنت پرداخت. او مذاهب اربعه اهل سنت را گمراه دانسته و همه مسلمانان به شرک متهم نمود و سپس آنان قتل عام کرد. امروز این مولوی بی نام نشان که حتی ممکن است افغانستانی هم نباشد، همان روش محمد بن عبدالوهاب را در پیش گفته است. او نه تنها دشمن شیعه بلکه دشمن اهل سنت افغانستان نیز است. او تحت پوشش نام اهل سنت خود را در جامعه شریف هرات جا زده و می خواهد ریشه اهل سنت و شیعه را از ریشه بخشکاند. امروز همانگونه که داعش باعث بدنامی اهل سنت در جهان شده است این مولوی نیز باعث ایجاد تنفر در جامعه جهانی نسبت به اهل سنت می شود. در حالی که نه داعش اهل سنت است و نه این مولوی بلکه همه آنان دشمنان اهل سنت می باشند و با این روش می خواهد اهل سنت را بدنام کنند.

>>>   امروز همه دنیای کفر والحاد به فرمان صهیونیزم بین الملل سعی در تفرقه ووحدت مسلمانان جهان دارند وهدفشان نابودکردن چه سنی وچه شیعه است.وهابی های صهیونیست عربستان وامارات بوسیله نوکران وعوامل خود دستورات بادار خود یعنی رژیم اشغالگر قدس شریف(اسرائیل خبیث) را اجرا میکنند.امریکا واروپاییان همه نوکر سر سپرده اسرائیل هستند.امروز تمام کشورهای اسلامی از فلسطین بگیر تا لیبیا واز مصر بگیر تا ایران همه تحت فشار وتوطئه های امریکا وکشورهای غربی بعنوان متحد امریکا ومزدوران گاو شیرده یعنی عربستان وامارات اهداف اسرائیل را دنبال میکنند.آیا لیبی شیعه است؟ ایا فلسطین پاره تن اسلام شیعه است؟ ایا مسلمانان روهنگیا در میانمار که با دستور رژیم غاصب اسراییل وبادست بوداییان متعصب به خاک وخون کشیده شدند ومیشوند وبه ناموس انها تجاوز شد واواره شده اند سندی بر این جنایات نیست؟؟؟ببینید این جنایتکاران درانجا چکار میکنند ؟یمن راببینید روزانه چقدر کودک وزن براثر بی غذایی ونبود امکانات صحی تلف میشوند.این ملای خائن چرا دشمن اصلی رانمیشناسد وبر شیعه میتازد.من اهل سنت هستم واقرار میکنم با برادران شیعه هیچ مشکلی ندارم وامروز صهیونیزم دارد بین این دوبرادر تفرقه می اندازد تا امریکا بیشتر کشور ما را اشغال کند .چرا از صهیونیزم وظلمی که به ملت زجر دیده وشبیخون زده فلسطین واشغال قدس شریف حرفی نمیزند.امروز هرکس در بین اهل سنت واهل تشیع اختلاف بیندازد نوکر سرسپرده صهیونیست است ؛نوکر امریکای جنایتکار ونوکر وهابی های خبیث است.بهوش باشی این خبیث ها نیخواهند وطن ما را تجزیه کنند گول دشمن ونوکران احمق ونادان را نخورید.برادران عزیز شیعه هزاره سخت کوش ترین و وطنپرست ترین وپاکترین انسانهای روی زمین هستند مبادا خدای ناکرده شما شیعیان هم با گپهای این مزدوران وهابی جبهه گیری کنید.ان شاءالله با وحدت وهمدلی قومیتها ومذاهب شریف اهل سنت واهل تشیع وهمینطور مذهب اسماعیلیه وروشن ساختن مردمان این توطئه صهیونیستها ونوکرانشان را نقش بر اب سازیم//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   برادرم من ازت عذر میخواهم؛
و خدا هم شاید ازت عذر بخواهد که در خلقتش نسبت به زن اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. اشتباه خدا برای خلق نمودن زن با سیمای ظریف؟ گیسوی بلند، وجود نحیف، روحیه لطیف و ...را بدون اخذ اجازه از مجیب الرحمان ها آفریده است. او خدای که نمیدانست زن را مادرت، خواهرت، دخترت و همسرت خلق نماید و او خدای که نمیدانست موجودی را واسطه ای بین خودش و مجیب الرحمان ها قرار دهد که اگر این واسطه نبود حال شما نبودید! او خدای که هیچ ندانست که کشور مثل افغانستان و قرائین افغانستان نیاز به زن ندارد و بر اثر بچه بازی ها شاید نر را نر تولد نماید و زن موجود خاک برسر اضافی و بار گران بر دوش مجیب الرحمان هاست.
من هم به این نتیجه می رسم که از برادران نر خود نه آنهای مرد هستند عذر بخواهم که خدا برای آفریدن من و امثال من در افغانستان اشتباه بزرگی را مرتکب شده و حتی اکسیژن را تا دو سه سال دیگر برای تنفس نمودن به صورت کپسول وار از نر ها باید خرید برای زنده ماندن آن را بر گردن ها خود آویخت و تنفس کرد و سخت احساس اضافی بودن به من دست میدهد...چنین افکار که زن ستیزانه بر جامعه معلول قد بر می افشاند متحییر کننده بوده جهان خلقت را به تعجب وا میدارد و من منحیث زن افغانستان در برابر زنان دنیایی خاکی ام احساس سر افگنده گی میکنم که چرا منحیث یک زن به دنیا آمدم و تا کنون این هوا را بی ننگانه که صاحبان دین من اجازه تنفس آنرا نداده دزدانه تنفس میکنم و زنده مانده ام!
ای کاش نر بودم تا هیچ حرکتی غیر انسانی و ناشایست بر من جرم و گناه پنداشته نمیشد و ای کاش نر بودم تا دنیا را از آدرس دین و مذهب به کام میکشیدم و کسی نمی گفت بالای چشمت ابروست!! ای کاش نر بودم تا جهان را بر برتریت خودم وادار میکردم که این خود شفتگی مرا به رسمیت بشناسد و ای کاش نر بودم که هوس هایم عبادت، خیانت هایم مرهمت، ستم هایم عدالت، شماتت هایم جسارت، بی ننگی هایم غیرت، بزدلی هایم شجاعت و ...به اثبات می رسید و به به و چه چه های اطرافم را همانند بلبل های خوش آواز در شاخساران درختان باغ جهالت به گوشم میشنویدم و مسرور میگشتم.
اما چه کنم؟ چه کنم که زن هستم و کسی هستم که هر قدر کناره گری میکنم عاجزه نام می شوم هر قدر گذشت میکنم سیاسر نام می شوم و هر قدر خود گذری و فداکاری میکنم بر شیر پستان من توهین می شود و هر قدر وفا داری میکنم فاحشه نام می شوم!!! گیج می شوم و دنیا دور سرم میچرخد و به این نتیجه می رسم که ای برادرم عذر میخواهم که خلق شدم و به دنیا آمدم...
سارا "رضایی"

>>>   مولوی ضد انصاری بدستور وهابیت عربستان سعودی، موساد یهود و سی آی ای امریکا جنگ بین شیعه و سنی و جنگ بین اقوام فارسی زبان را شعله ور میکند. ارگ غنی، داعش و طالب از این تفرقه اندازی حمایت میکنند. باید صدای این داعشی سلفی خفه شود.

>>>   ابن‌ملا یاوه گوه را سازمانهای جاسوسی بیگانه بزرگ ساخته اند تا جایگزینی برای نوکر های فرسوده و کاهل خویش پیدا کنند. مردم ما سردرگم گشته اند، گوسفندوار دنبال چنین آدم های مجهول الهویه می روند و زمانیکه کار به استخوان شان رسید فریاد شان بلند می شود .
شمس تمنا

>>>   انصاری صاحب کسانیکه به اصحاب بزرگوار رسول ص و ازواج رسول الله توهین و تهمت مزنند کافر خوانده کار خوبی کرده زنده باد انصاری

>>>   یک تیر یک نشان از بین بردن تفرقه افگنان راه حل خوب خواهد بود؟

>>>   این ملا تا حال سخن زدن را درست بلد نیست ،با صدای دلحراش وبد آهنگ بجز حرف های پوچ وبی معنی هیچ چیزی دیگری درخود ندارد، ازینکه اینگونه بلند وناموزون صحبت میکند دلیلش شاید این باشد که چیزی درستی برای گفتن ندارد بنا مانند موزیک های محافل عتروسی کوشش میکند کیفیت بد گفته هایش را زیر سایه بلند ونادرست حرف زدن پنهان سازد
اگر چیزی معقولی برای گفتن دارد چراآرام شمرده عام فهم وآهسته وشیرین صحبت نمیکند
به فکر این ملاهای کدن باید مسلمان همیشه خشن باشد
ر

>>>   از این به بعد اگر در ولایت هرات کدام شیعه گوز محکم بزند ویا عطسه محکم بنماید یا اینکه کدام آفت دیگر متوجه آنان گردد، یقیناً کار مولوی انصاری و شاخ گردان ویروسی او است و ما در سدد انتقام سخت از مولوی انصار خواهیم بود.
شیعیان در کل کشور و به خصوص در هرات هیچگونه مشکل فیما بین خویش نداشته !!! همه همدل و هم صدا است !!! و آنان سایۀ همدیگر را با تیر نمیزنند و در غیاب هم دیگر دشمنی ندارند !!! تنها مشکل آنان جدیدا با مولوی انصاری است !!!

>>>   مولوی انصاری بد است،زیرا میگوید زنا نکنید،میگوید جلو معتادان را بگیرید،میگوید جلو فحاشی ودزدی را بگیرید،پس مولوی انصاری بد است.

>>>   مولوی صاحب برو به عربستان خصوصا جده که همه جا را کفر فرا گرفته است ، کنسرت های رقاصه های برهنه امریکایی ، دست دادن و گاهی دست بوسیدن پادشاه عربستان دست خانم های بی حجاب وبیگانه ، برو به عربستان ، که مردم و زن بیگانه می توانند یک اطاق بگیرند. آنجا مهم ترس که امر به معرف و نهی از منکر کنی عربستان در خطر کافر شدن مردم است فورا خود و شاگردانت را به عربستان ببر از از سر مردم هرات بردار

>>>   از امنیت ملی ولایت هرات خواهش می شود ، مولوی را تحت نظر و تعقب داشته باشد ، تا اکر موارد قانوان اساسی افغانستانرا زیر پانکرده و مردم را به خشونت ، که خود جرم است جلوگیری شود قبل از آنکه مولوی و شاگردانش دست به خشونت و یا قتل بزنند . و دیگر اجازه ندهید تابلوهای توهین امیز عیله مردم هرات بنویسند .

>>>   کسی سایه برادرمسلمان خود را باتیر نمیزند؛باحرفهای پند اموز ونهی از منکر ودوری از حرام خدا هیچکس مخالفتی کرده نمی تواند.در حقیقت وظیفه اصلی علمای دینی(چه سنی وچه شیعه)دلالت وسفارش بردوری از حرام وسفارش بر کارهای درست وصحیح؛یعنی معروف است.وگرنه بسیاری از خائنین ودشمنان ومنافقین درصدر اسلام هم بودند که حافظ قران وشبانه روز درحال عبادت ونمازبودند.عالم بی عمل مانند درخت بی ثمر است.اما ان چیزی که گفته شده است انصاری سفارش به دشمنی وتکفیر شیعیان میکند این کار منافقانه ورفتار وهابیان عربستان است تفرقه انداختن بین برادران مسلمان کار شیطان است کار نوکران شیطان یعنی وهابیت وصهیونیزم است اگر گفته هایی که درمورد مولوی انصاری در مورد ایجاد تفرقه بین مسلمانان دروغ است بسم الله بیانیه بدهد واز این حرفهای تفرقه امیزی که از او گفته میشود برائت وبیزاری بجوید ودر همین سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان اعلام کند.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   ملا انصاري شما را فريب ميدهد با استفاده از اين ابزار ميخواهد شما را جلب وجذب كند چرا نميفاميد .

>>>   قابل والدین دختران و پسران در هرات
مولوی انصاری شاگردانش را به عنوان تدریس علوم دینی و فراگرتن زبان عربی با خود به عربستان می برد . خوداش و شاگردان اش تعلیم افراطگرایی می بینند . به آنها تعلیم به شیوه عربستان سعودی تدریس می شود . مولوی گفته ریش مردان چه قدر بلند باشد ، اجازه ندارند به اصطلاح لباس غربی بپوشند یعنی اجازه ندارند دریشی بپوشتند و خانم ها مانند عرب ها حجاب کنند اجازه نیست یک تار موی شان معلوم شود ، اجازه ندارند ناخون های خود را بلند نگهدارند و یا ناخون خود را رنک کنند ، باید لباس بلند و استین دار بپوشند و اجازه ندارند در تلقون موبیل خود عکس و نمره تلفون مردان بیگانه را ثبت کنند.
برای خرید به مغازه باید یک محرم با ایشان باشد و اجازه ندارند با دکندار خنده و شوخی کننند ، برای پدران و مادران هراتی توسعه می کند دختران خود را به سن بسیار پاین به ازدواج مردان در آوردند ، که خدای ناکرده به بی راهی و فحشاء نروند.
این ها و خیلی از مقرارات سختگیرانه دیگر متوجه زنان خواهد بود ، که توسط اطلاعیه ها و یا فرمان ها درهرات تکثیر خواهد شد و مولوی خود آمر امر به معروف و نهی از منکر است و این احکام را در هرات به مرحله اجرا در می آورد.
احتیاط : امدن زنان به با منطقه خواجه عبدالله انصاری باید با مرد بیگانه نباشد ، و حجاب خود را صد در صد مراعات کنند . منتظر اطلاعیه های دیگر درهرات باشند . یکی از اهلی حواجه صاحب

>>>   جناب داکتر صاحب اچک زی گپ های شما بسیار معغول ولی شما مولوی انصاری را نمی شناسید او میخواهد از طالبان شدید تر قوانین امر به معروف و نهی از منکر را به مرحله اجرا در آورد . منظور او فقط زنان هرات است او از خانم ها میخواهد .خانم ها مانند عرب ها حجاب کنند اجازه نیست یک تار موی شان معلوم شود ، اجازه ندارند ناخون های خود را بلند نگهدارند و یا ناخون خود را رنک کنند ، باید لباس بلند و استین دار بپوشند . دختران خود را هرچه زود تر به شوهر بدهند ذر غیر ان به فحشاء نزدیک می شوند حالا دختر ها چشم سفید شده به گپ پدران و مادران نمی کنند
عارف از کابل

>>>   ای مردم عزیز صاحب رحم ، خوشباور و درد
آلود بدانید که این عرب آن عرب سابق نیست . هرکه آنجا رفت و تعلیم دید سلفی
میشود.
شهنواز

>>>   مجیب الرحمن خود را فرعون زمان و همه کاره هرات باستان بخصوص گازرگاه میداند تعدادی جوانان احساساتی را تربیه کرده تا دستور بر دار این شیخ ....مداری طرفدار نظر طالبانی باشد این شیخ خود خواه خود پرست از خود حکومت می چلاند هرچه که دلش خواست انرا بالای مردم منطقه عملی میکند کسی نیست که جلو این ملای ظالم خود خواه را بگیرد.

>>>   می گویند هر گفتار انعکاس تراوش مغزی یک فرد است و جای تعجب نیست که دایمأ "ملاها اینقدر درگیر مساله‌های زیرشورتی هستند" زیرا از هر ده ملا ۸ نفر شان خود ملا لندی، ملای هراتی که ۱۴۰۰ زن را به قول خودش حامله ساخته، ملا امام هراتی که به دختر خودش تجاوز کرد، ملا امین الله قندوزی، ملا امام تخاری و ....هستند. و هزار های دیگر که تا هنوز افشا نشده اند.
آزاده

>>>   دو مولی در هرات هستند ، که گاهی با سخنان اهانت آمیز مردم شریف هرات را با چالش می کشند مانند مولوی هنیف که بعدا معزرت خواست .
ولی مولوی دوم کسی بنام مجیب انصاری است ، که با سخنان خود عوض برزگان صدر اسلام فتوا صادر می کنند و جوانان نوجوان هراتی را به خشونت و ضدیت با دیگراندیشان تشویق میکنند و در حقیقت به طالبان و داعش سرباز گیری می کنند
موجودیت این مولوی که با پول عربستان سعودی که هر ساله چندین ماه را در عربسیان سپری می کنند افراطگرایی را در شهر فرهنگی مانند هرات باستان تشویق می کنند تا جایکه شنیده میشود والی هرات هم در مقابل مولوی تمکین می کند . این مولوی خطرناکتر از یک ویروس می باشد اگر جلو این مولیو گرفته نشد ، به زودی گروهای افراطگر قانون را در دست گرفته وحشت می افرینند لطفا نگذارید هر چه دلش می خواهد این مولوی انجام دهد ، که دود آن به چشم مردم هرات به خصوص نانوان خواهد رفت .
اوبی ع ن

>>>   این ملا های ناملا باهمه درجنگ هستند مسلک واندیشه اینها فقط کشتن و خون و ماتم است

>>>   ملا های ما در زمان حاکمیت طالبان امتحان خود را دادند و ناکام شدند.
هم دست بریدند و هم سنگسار کردند و هر حکم شرعی دیگر که در فهم شان می‌گنجید اجرا کردند مگر نتوانستند تا مشکلات جامعه را شناسایی کنند و حکومت اسلامی را در جامعه حاکم بسازند چون فهم شان از اسلام و دین و حکومت و نظام اسلامی و انسان مسلمان و شرایط زمان و مکان و علم و دانش و تکنولوژی و امثالهم ناقص بود.
به همین مورد آخر نگاه کنید
آیا هرات به مثابه یکی از شهر های بزرگ فقط مشکل رفع شهوت را دارد یا مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و امثالهم

>>>   هراتي ها اين پشتون هاي كوچي رو از شهر بيرون كنيد ما بايد به مادر وطن ايران برگرديم

>>>   آزادی بیان حق همه شهروندان است لیکن بازی به آبرو و فرهنگ مردم هرات دور از انصاف است.

>>>   ملا را زیر ناف دیوانه کرده

>>>   این ملا ها همه مردم هرات را از عینک خود میبینند
واعظان کین جلوه در محراب و منبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند.
اینها همه از تبار ملا لندی هستند و اجنت بیگانه.

>>>   خواجه عبدالله انصاری به این ملای وهابی که مزدور عربستان است لعنت میفرستد. این ملای وهابی زمینه را برای داعش آماده میکند تا تمام زنان مظلوم هرات را کنیز سازد و در بازار برده فروشی مانند زنان مظلوم عراقی و سوری بفروشد. این ملای وهابی را از منبر مسجد پیر هرات بزیر کشند و قبل از آمدن داعش محاکمه علنی کنید. زنان هرات به فرهنک هرات و آزادی های انسانی خود افتخار میکنند، زیرا آدم اند و با حیوانهای داعشی در مبارزه اند.

>>>   خوب است این مولوی از هرات خارج شود و به کابل مهاجرت کند و به سراغ شاهدزد و رییس تیم سکس رود او مولوی صاحب راه را اشتباه امدی اینجا هرات است تیم فحشا که دختران را همراه خود دارد در کابل عیش میکند ااولتر از همه به سراغ باباعنی ات رو و او را تطبیق حد شرعی نما بعد ادعای حکم خدا را گوی

>>>   وظیفه دولت است که بااینطور اشخاص تندرو افراطی برخورد قانونی کندوازفعالیت وی جلوگیری شود زیرا کشور را بطرف یک جنگ مذهبی داخلی میبرد وسبب قتل وقتال میشود درصورتیکه دولت برسراقتدار موجود باشد این ملا حق تشکیلات وحق محاکمه مردم را ندارد.این هم ضعف دولت وهم نمونه ازفساد اداری را نشان میدهد.اول حکومت محلی هرات بااین قوای قوی خود اقدام کند اگر عاجزآمد ازدولت مرکزی کمک بخواهد. اصلا وظیفه خودرا کسی اجرانمیکند, ریاست امنیت هرات چه کار میکند چرا برایشموقع داده؟قومندانی امنیه هرات چه وظیفه دارد,قول اردوی ظفر بااین تشکیلات قطور وطویل خود اقدام نمیکند باید برای گرفتاری وی به کمک دیگر سکتورهای امنیتی بشتابد. فتوای غلط وغرض آلود صادر میکند هدف تفرقه بین مردم را دارد. شیعه وسونی قرن ها درافغانستان درکنار هم بوده وهمدیگررا پذیرفته اند.
بااحترام ع.ا.نجراب.

>>>   مه فکر میکنم که ما در قرن بیست و یکم زندگی میکنیم. داشتن سواد و دانش حق هر فرد یک جامعه است، همانطوری که برای اطفال در اکثریت کشور ها رفتن به مکتب و آموختن علم و دانش جبری و ضروری است. باید دولت ها در عبادتگاه ها بشمول مساجد و کلیسا ها و عبادت گاه های یهودیان و بودایی ها و هندو ها و غیره ادیان و باور ها.پروگرام های دروس علوم طبیعی را آموزش بدهند تا مردم بفهمند که این جهان از چه بوجود آمده است و چطور بوجود آمده است و تاریخچه تکامل جهان را تا بوجود اًمدن موجودات زنده در روی زمین و تا تکامل انسان و پیدایش زبان و اعتقاد های بومی و تبدیل شدن آنها به ادیان و تا بوجود آمدن قوانین مدرن امروزی.همه اینها را برای اهل دین تشریح کنند تا باشد که آنها خود را بشناسند و ارتباط خود را با طبیعت بدانند و تجزیه وجود خویش را بعد از مرگ در طبیعت درک کنند.
اینها همه افراد بزرگ سال هستند و نباید مثل اطفال برای آنها در عبادت گاه ها قصه های طفلانه خلقت گفته شود و آنها نیز باور کنند.
همانطوری که والدین درمقابل اطفال شان مسؤلیت دارند که آنها را لیاموزانند و پرورش دهند.مقامات رهبری کشور ها نیز مسؤلیت دارند که باور کنندگان دین را بیاموزانند و اًنها را از نگاه عقلی به لزرگسالی برسانند.

>>>   ابو در عربی به معنی پدر است.
طور مثال ابو سفیان یعنی پدر سفیان.
آیا امام ابو حنیفه کدام دختری بنام حنیفه داشت که بنام امام ابوحنیفه یاد میشود؟
اگر متخصصین دینی این موضوع را بیان کنند،خوب خواهد شد.
شاید هم مثلی که اشرف غنی میخواست راحله دوستم را منحیث عضو انتصابی مجلس سنا مقرر کند،عرب ها نیز در آن زمان به ابو حنیفه لقب امام دادند.

>>>   از امنیت ملی ولایت هرات خواهش می شود ، مولوی را تحت نظر و تعقب داشته باشد ، تا اکر موارد قانوان اساسی افغانستانرا زیر پانکرده و مردم را به خشونت ، که خود جرم است جلوگیری شود قبل از آنکه مولوی و شاگردانش دست به خشونت و یا قتل بزنند . و دیگر اجازه ندهید تابلوهای توهین امیز عیله مردم هرات بنویسند

>>>   ر
تکنو کرات هائیکگه به مردم خو دشمنی میکنند:
اشارۀ رزاق مأمون:
من در سال ۸۹ مدیرمسوول روزنامه پیمان بودم. گزارشی را انتشار دادیم که امین فرهنگ از پول رشوه و دزدی یک اپارتمان در دوبی خریده بود. موصوف رفت نزد ضیاء مسعود ( معاون اول ریاست جمهوری درآن زمان) و با کمک وی صاحب امتیاز را تحت فشار گرفته مرا از وظیفه معزول کردند.

مجلهء شپیگل چاپ آلمان بر وزیر تجارت سابق محمد امین فرهنگ اتهام وارد کرده است که وی در وقت وزارت خود به ملیون ها دالر سرمایهء دولتی دستبرد زده و این پول ها را دربانک های خارجی مخصوصاً در یک بانک سویس انتقال داده است. مجله شپیگل می نویسد:

علاوه بر آن فرهنگ در یک مورد دیگر هم حکومت افغانستان و پارلمان این کشور را فریب داده است، زیرا وی باید قبل از وزیر شدن تابعیت آلمانیش را فسخ می کرد، ولی او تا آخرین لحظه پاسپورت آلمانیش را حفظ کرده بود.

مجله می نویسد: محمد امین فرهنگ در سال 1981 به آلمان مهاجر شد و سال ها در پوهنتون بوخم درس می داد و در سال 2001 دوباره به کابل برگشت، ولی خانواده و فرزندانش در آلمان زنده گی خود را ادامه دادند. مجله از قول لوی څارنوال حکومت افغانستان محمد اسحق الکو نوشته است که می گوید: فرهنگ به چهار ملیون دالر از بودجهء وزارت خود دستبرد زده است. و به نوشته مجله، منابع دیگر این مبلغ را تا نوزده ملیون دالر تخمین کرده اند. به نوشته روزنامه، الکو گفته است که بر علیهء فرهنگ اسناد و شواهد در دست دارد و باید به زودی اتهامات علیه وی رسماً اعلان شود. به گفته الکو، بهتر است که فرهنگ خودش به کابل حاضر شود تا به این سوال ها پاسخ گوید.
مجله شپیگل می نویسد، درغیر آن الکو می گوید، مجبور خواهد شد که از برلین تقاضا کند تا این وزیر سابق را به کابل تسلیم نماید. نظر به نوشتهء مجله شپیگل، به اساس یک معلومات شعبهء گمرکی آلمان در سال 2008 ادارهء جنایی آن کشور هم پی گرد قانونی را در مورد آقای فرهنگ شروع کرد که گفته می شد وی یک مقدار پول بودجهء وزارتش را در یک حساب بانکی خصوصی در سویس انتقال داده است.
نویسنده: استاد صباح

>>>   ماده دزد هم داریم:
عفیفه غفاری با دوصد ملیون افغانی قصد فرار داشت واز میدان هوائی بازداشت وبفرمان فضلی خادم زنان رها شد حساب پول ها معلوم نیست چی شد

>>>   چی قدر درجهالت بین جاسوس ها یا ملا های ساخت پاکستان وملا های ساخت عربستان تفاوت موجود است ؟
خواهر زاده ات پایه های برق را تخریب کرد حکومت ترا به برق نبست حالا این ملا فتوا صادر میکند
چرا اکثریت ملا ها که بنام عالم یاد میشوند جاسوس مشرب می باشند؟؟
آذر کیوان خواهر زادهموبر موبدان زرتشتی در زمان هجوم اعراب به ایران با اعراب یکجاشد وعلیه مردم خود جنگید وخواهر زاده ملا انصاری به اشرار پیوسته پایه های برق را تخریب میکند؟
با این اعمال دران دنیا مستحق حور خواهندشد ؟؟؟
چون نماز روزه وعبادت اینها صرف برای رفتن به جنت غرض رسیدن به حــــــــور است

>>>   مردم افغانستان همیشه منحیث یک وسیله برای اهداف اجنبی ها استفاده شده اند. همیشه اسلام را وسیله پیشرفت اهداف خویش قرار دادند. ای کاش خود شان به آنچه گفتند و میگویند وفادار باقی میماندند و مردم میتوانستند بعد از اینقدر تلفات جانی و مالی نتیجه مثبت انرا لمس می نمودند. مردم بیدار باشید تا کی میخواهید به گفته این و آن عمل نمایید و وضعیت را از اینکه است بدتر بسازید.

>>>   فقط کشور خداداد افغانستان است که:
علمای دینی چون مجبب انصاری٬ و پیشوای نهضت زنانی چون آریانا سعید در آن زاده میشوند؛ ورنه این افراط و تفریط را در هیچ گوشه ی جهان نمیتوان سراغ کرد.

>>>   برای شما همان بوش وقانون اساسیش کافیه

>>>   چرا در کشور که دو زبان رسمی است نام یک نهاد دولتی به زبان پارسی دری نیست ؟؟ به انگلیسی هندی فرانسه ای عربی است اما به زبان مردم بومی این سرزمین نیست ؟؟ چرا ؟؟ اسناد ناملی تان به همه زبان های یاد شده است اما به زبان پارسی دری که زبان مردم بومی است نیست چرا؟؟

>>>   در کجای این جهان پول یک کشور به نام یک قوم بدوه است ؟؟ حتی نازی های آلمان هم چنین کاری نکردهند چرا پول کشور ما به نام قوم افغان است؟؟ قوم پرستی هم اندازه دارد

>>>   هههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههه . ايأ اين دولت دست نشانده و مزدور نيست ، ايا فحشأ ، بچه بازى شرابخوارى ، قتل ، اختطاف ، رشوت ، رقاصه گرى ، سازنده گرى ، دزدى ، كيسه برى ، مواد مخدر ، شش مليون موادى به اوجش نرسيده ؟ ايا اين دولت متشكل از دزدان ، قاتلان ، سكولار ها ، منافقين ، خلقى ها و پرچمى هاى جنايتكار نيست ؟ اين را اگر شما نمى دانيد پس تكليف أعصاب داريد ويا شما هم از همين جمله قماشها هستيد .

>>>   همین ملا مجیب انصاری پس از امدنش از عربستان سعودی چنان مغرور خود خواه متکبر گردیده که توگیی بهترین صاحب علم و کمال است و مانند دوران قبل از اسلام سخت بد بین دختران اسلامی ما گردیده هر روز پف و باد علیه مرد و زن و دختر اینکشور و دولتمردان کشور ما با الفاظ رکیک که شایسته یک عالم دینی نیست از داخل منبر پرت کرده و اخیر پس از کشته شدند مسلمیار استاد پوهنتون کابل که پس از چند ماه زندانی در ارتباط همکاری و جلب و جذب جوانان به گروه بد نام داعش به اثر انفجار بم بموترش مسلمیار کشته شد ملا انصاری خیلینا راحت و اساساتی و خلاف عفت و ادب کلام از میز منبر با شدیدترین لعن علیه نظام جمهوری اسلامی و نظامیان و کار کنان ان سخنان سخیف را دیوانه وار و بی اراده از مایک مسجد قولهسر داد که این عمل اش همه را شوکه کرد و بد بین علیه خودش چون سخنانش به نفع دشمن مردم و خاک کشور بود گاهی به مذهب برادران اهل تشیع ما تاخت وتاز کرده و خواسته تفرقه مذهبی را دامن زند و زمانی به خواهران جوان دانشجوما توهین و تحقیر سر داده و گاهی هم علیه خانم ها هیچکس بنظر ملا انصاری مسلمان نبوده جز کسانی که پیرو به سخنان ان و از جمله طرفدانش نباشد اهل تشیع را خو کافر مرتد میداند و دیگران را مخالف به دستورات اسلامی که اندیشه افراطی خودش است میخواند انصاری ملا نه بلکه بلا و افت است و شخص نفاق افگن ضد دولت و ملت شخص افراطی مذهبی است .

>>>   چند نفر ملا های مشکوک فاریاب هم به فرمایش استخبارات منطقه جمع شده و نوشتار از قبل آماده شده را خواندند
شاید( ملا لندی مفسد مشهور هم) در بین شان بوده باشد.
حمیدالله نظری

>>>   مجیب الرحمن مزدور عربستان سعودی است و سلفیت و وهابیگری را در هرات تبلیغ میکند تا جوانان را بدامن داعش و طالب سوق دهد. از عربستان ملیونها دالر گرفته است تا هرات را خراب کند مردم هرات باید علیه این مزدور سعودی و تروریست قیام کنند و او را از هرات اخراج کنند. محیب الرحمن از حیث اخلاقی فاسد است و در خفا بقول مردم ناپاک است او دروغ میگوید و از دین و اسلام برای خود دفتر تجارتی باز کرده است

>>>   برادر در نظرات بالایی درست گفت ما هراتیان از ایرانیم و خواهان پیوستن به مام وطن یعنی ایرانیم نه پشتونستان اوغانی.

>>>   شورای سرتاسری علمای افغانستان، گفته است که اظهارات اخیرمولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گذرگاه هرات ،سبب ایجاد فتنه و متلاشی شدن نظام می‌شود . دراعلامیه‌ای که از سوی این شورا به نشر رسیده، آمده است که ابراز نظرهای انصاری علیه نظام جمهوری اسلامی افغانستان، قطعا به صلاح جامعه و ملت نیست . در اعلامیه آمده است: نظام برخواسته از آرا و نظریات مردم مسلمان ما از جمله هزاران تن از علمای دین است، این نظام توام با مشکلاتی که دارد، از بی‌حکومتی و نبود نظام و قانون بهتر است؛ لذا به‌جا خواهد بود که ما این بنای ناپخته و نا تمام را کامل کرده و نواقص آن را رفع کنیم .

>>>   گُلک ترورست هم با ملای ناملای هراتی است:
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی شاخه آی اس ای امروز جمعه (26، فبروی)، اعلام کرد که ما به مولوی انصاری اطمینان می‌دهیم که تو تنها نیستی همه ملت با تو است و چیزی که تو در رابطه به نظام گفتی حرف فرد، فرد ملت ما است.
رهبر حزب اسلامی شاخه آی اس آی تاکید دارد که یاری و همکاری با مفسدین، ستمگران، وطن‌فروشان، نه تنها گناه بزرگ است، بلکه باعث می‌شود که انسان از دایره اسلام هم بیرون برود.
این در حالی‌ست که مولوی مجیب‌الرحمن انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود که حمایت از نظام کنونی افغانستان گناه «کبیره» محسوب می‌شود.
به گفته وی، هرکسی که از این نظام حمایت کند مرتکب گناه کبیره شده و در فساد نظام کنونی شریک خواهد بود.

>>>   ملا انصاری خود را به طالبان شیرین
می کند . فکر میشود طالب هم ماهیت
او را میشناسد.

>>>   من یک تهرانی هستم که گهگاهی پیامهای شما افغانستانی ها را در فیسبوک می‌خوانم در کل فکر میکنم مردم افغانستان چند گروه هستند یک گروه از پشتونهای افراطی لوگری فقط به قوم پرستی خود مشغول هستند و هیچ کس را جز خود آدم نمی شمارند از همین گروه با پاکستان دوستی و نسبت به ایران عقده و خصومت شدید دارند اما یک گروه از پشتونهای قندهاری معتدل و میانه رو هستند هم با اخلاق و هم روابط انسانی نیک دارند و با همسایگان خود هم احترام دارند
هرات را مرکز ادب فرهنگ و اخلاق و انسانیت میشناسیم که با دیدن فرهنگ فارسی و خراسانی ایشان و نزدیکی زیاد که با خراسان ما دارند شادمان میشویم از این جهت که من خودم اهل نیشابور هستم همچنین است مردم مزار شریف در مرتبه دوم و بعد عموم مردم تاجیکان و هزاره جات تا مرز تاجیکستان اما متاسفانه یک گروه با افکار افراطی خطرناک هم در این شهرها فعالیت دارند که طرفداران مولوی انصاری و گلبدین حکمتیار هستند و اینها فکر میکنند فقط خودشان مسلمانند و بقیه مردم را کافر می پندارند و همین گروه نیز نسبت به ایران توهم توطیه دارند از آن جهت که به مردمان افغانستانی حق باید داد پس از تجربه چندین دهه تجاوزات انگلیس و اشغال شوروی و بعد اشغال آمریکا و جنگ های داخلی بسیار احساس خطر امنیتی کنند و هجمه رسانه ای تبلیغات ایران هراسی و شیعه هراسی آمریکا و انگلیس و اسراییل در رادیو تلویزیون های افغانستان نیز واضح است گروهی از مردم نسبت به پاکستان و گروه کمتری نسبت به همه کشورهای همسایه افغانستان احساس توهم توطیه دارند که در القای این فکر رادیو تلویزیون های غربی نقش اساسی دارند. اما ما مردم ایران هرچند دشمنان بسیار زیاد و قسم خورده به سردستگی آمریکا و اسراییل داریم اما هیچ گاه نسبت به همسایگان خود توهم توطیه نداریم با وجود این که یک عده غربزده یا وهابی افراطی در شرق و غرب ایران در دشمنی با ما به سیم آخر زدند اما ما همیشه سعی داشته این با مردم کشورهای همسایه از عراق و سوریه تا لبنان در غرب و مردم افغانستان در شرق رابطه نیک و حسن همجواری داشته باشیم خصوصا این که با مردم افغانستان علاوه بر اشتراکات دینی احساس همبستگی تاریخی تمدنی زبانی نیز داریم.

امیدواریم جوانان افغانستان از دام های گروه های افراطی و متخاصم قوم پرست و تکفیری محفوظ باشند.
امید

>>>   ملا نجیب انصاری از عربستان سعودی آمده است و سعی و کوشش او همی است که در هرات عزیز ما و حوزه غرب افغانستان که سالهای سال مردم بومی خراسان زمین سنی و شیعه با هم زندگی مسالمت آمیز داشتند حال با سخنان تفرقه آمیز و توهین مذهب شیعه اختلاف اندازی کند و جنگ مذهبی شعله ور سازد در همین اخیر شاهد بودیم افراطیون طالب و داعش دو ملا امام شیعیان آقای عزیز الله نجفی و جعفر توکلی و چند عالمان شیعه که رهرو راه وحدت اسلامی بودند را بدون کدام جرم و یا کدام سخن شهید ساختند.
من خود اهل سنت و از هرات هستم و با برادران شیعه خود معامله و تجارت داریم و با آداب و اخلاق و احترام با یکدیگر محبت و رفت و شد داریم.

آقای مجیب انصاری میگوید بیشتر زنان اهل آتش دوزخ هستند اما تا حال می‌شنیدیم بهشت زیر پای مادران است او میگوید جشن نوروز و بالا بردن بیرق حضرت علی در بلخ کفر است و پیروانش با جیغ و فریاد تکبیر میگویند!! اما خودش در حدیث میخواند حضرت علی کرم الله وجهه فرمود هر روزتان نوروز باد وی نمی‌گوید قبل از او صدها سال نوروز در وطن ما تجلیل میشد و ملا و مولوی هیچیک نوروز را کفر نمی‌گفت و صدها شاعر فارسی‌زبان ما سنایی مولوی فردوسی سعدی همه اشعار نوروز را میگفتند او نمی‌فهمد آغاز سال بهار طبیعت است که زمین زنده میشود و خداوند در کتاب قرآنش میفرماید بنگرید که چگونه زمین بعد از مرگش زنده میشود؟!
محمدامین هرات

>>>   جای تعجب است بانکه همه درک میکنند. که این ملاها سببخطر استند مگر حکومت با تمام قدرت که در اختیار دارد توجه نداشته. میبایست مثل عطاترک. عمل کرد

>>>   تنها واکنش علما علیه سخنان ضد ملی مولوی کافی نیست ، باید تمام اقشار مردم هرات از دانشجویان ، فرهنگیان ، نهاد های جامعه مدنی نهاد های بانوان ، کارمندان دولت ، استادان دانشگاه و همه باید سخنان مولوی را به شدت محکوم کنند .
علمای حوزه غرب کشور دریک گردهم‌آیی از نیروهای امنیتی و نظام کنونی اعلام حمایت کردند به تازه‌گی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات، حمایت و خدمت در نظام کنونی را «گناه کبیره» عنوان کرده است .
شورای علما، سران قوم و جوانان حوزه غرب، در این گردهم‌آیی حمایت‌شان را از نظام کنونی کشور اعلام و نیروهای امنیتی را فرزندان «مسلمان و غازیان» این سرزمین عنوان کردند .
عبدالخالق حقانی، رییس حج و اوقاف هرات به روزنامه ۸صبح گفت که نیروهای امنیتی فرزندان این سرزمین‌اند و حمایت از آنان وظیفه همه‌ شهروندان است .
این درحالیست که نه تنها آقای حقانی سالهاست گپ های افراطگرایی مولوی انصاری را علیه حکومت و مردم افغانستان شنیده و چیزی نگرفته ، بلکه والیان وقت تشکیل پلیس امر به معرف و نهی از منکر را درحوزه سکونت خود تآسیس نموده و مشکلات زیادی براه انداخته است اقدام جدی نکرده اند. ولی حالا که اقای قتالی علیه این مولوی واکنش نشان داده بهتر شهروندان هرات از وی دفاع نمایند .

>>>   مستوجب این همه مصیبت هاییم!؟
چراملت ماروزتاروزدر منجلاب بدبختی فرو میرود؟
به فکر قصیر ما چند نُکته ی ذیل جواب گوی این چرا خواهد بود:
درقدم نخست ناگفته پیداست که الحمد لله 99.99درصد مردم کشور ما مسلمان اند وسخت معتقدبه شرع دین مقدس اسلام ، حتی بیشتر از ممالک دیگر اسلامی ولی باوجوداین عقیده ی راسخ ،تیکه داران اسلام توانستند بالای شان بنام اسلام تجارت نمایند دلیلش اینست که ازکوتاه فکری ،دُگم پرستی آنها استفاده نموده آنها را به طروق انحرافی بنام قادیانی، مودودی، وهابی ، سلفی ،دیوبندی ،قطبی،بوکوحرامی،القاعده وداعشی از اصول زرین زمان رسالت حضرت محمد (ص) ، خلفای راشدین وصحابه ی کرام انحراف داده به خاطر دست یابی منفعت برای خودها این مسلمانان نازنین را استعمال مینمایندومردم هم درمیان این همه اشباح راه خودراگم کرده اند.
ثانیاٌ : چرا سایر کشور های بزرگ اسلامی مانند مصر، اندونیزیا،ترکیه ، ایران،آذربایجان ، تاجکستان ، ترکمنستان وغیره دررفاه ، آسایش وصلح زندگی دارند ؟ بخاطریکه مردم آنها مسلمانان هوشیار وهرگز فریب دسته ها وفرقه های فوق را نه خورده واستعمال نمیشوند.وبه همین خاطر اجازه نه دادن فعالیت به گروه های فوق درزمان سردارمحمد داوود شهید بود که مملکت ما در صلح وبه سوب ترقی راه می پیمود.
ثالثاٌ : هیچگاه ممالک فوق جهت مسموم سازی فکربِکروسُچه اولاد خود ، آنهارا به مدرسه های فرقه های فوق به پاکستان نمی فرستند ،جز افغانها .
رابعاٌ:اگرما بغدادی ها، ابومصری ها،اسامه ها،ضیاوالحق ها، عزام ها،سودانی هارا اجازه ی سوار شدن بالایمان را نمیدادیم هرگز امریکای لعنتی بالایمان سوارشده نمیتوانست برای اثبات این ادعا قصه ی کوتاهی عرض میشود ، بدینقرار:
دوزن بدکاره اززندگی خود خسته شدند، یکی به دیگرش گفت (خواهربخاطریکه ازین منجلاب وبد بختی رهایی یابیم ، بیا! اززیر کمان رستم تیر شویم تا مرد گردیم ) دومی خندیده در جوابش گفت { هی ، خواهرک ! اگر من وتواز تحت کمان رستم عبور هم کنیم این مردها بالای ما آموخته شده اند ،هیچ سودی نداردوایلا دادنی ما نیستند}
خدا کند که این بار داعش سوار ما نشود.

>>>   درمذهب وهابیت تعقل وعقل گرائی خیلی کم رنگ است که یکی ازچالشهای آن محسوب میشود.

>>>   متنِ نامه مولانا مجیب الرحمن انصاری
به اشرف غنی:👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا.
(در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند).
جناب آقای اشرف غنی
السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته.
در جواب نامه ی بلند بالا و تهدید آمیزتان بگویم: که بنده قبلا هم در یک ویدیو خدمت ملت مجاهد پرور و مسلمان افغانستان و هرات عرض کردم که من از تهدیدات شما نمیترسم!
و بار دیگر نیز میگویم که بنده یک حقیقتِ مثل روز روشن را عرض کردم که حمایت از شما و نظام شما گناه کبیره است!
چرا که نظام شما فاسد خائن وطن فروش و ظالم است و خداوند در قرآن فرموده در مقابل ظلم بایستید.
بنده برای شما یک نصیحت دارم که از ملت مظلوم افغانستان بابت تمام ظلم وستم وگناهی که در این بیست سال اشغال وطن مان کرده اید عذر خواهی کنید و از کشور برای همیشه با دار ودسته و تمام اشغالگران خارج شوید شاید خداوند توبه ی شما را بپذیرد.
شما دراین ۲۰ سال اشغال افغانستان جز ریختن خون هموطنان مان و همدستی با آمریکایی های بوزینه صفت هیچ کار مثبتی نکرده اید و بجای تهدید ما علما که نباید حقیقت را بگوییم از ملتِ مظلوم و رنج کشیده ی ما پوزش بطلبید شاید مورد بخشش قرار بگیرید و خداوند ارحم الراحمین است.
من نه از جایی حمایت میشوم و نه پشتیبان میخواهم من باخدای خود معامله کرده ام و پشتیبان من الله است!
حرف آخر:خداوند عزوجل را شاهد میگیرم که هیچوقت به اندزه ی امروز شوقِ شهادت را نداشتم ومشتاقِ دیدار رسول الله هستم!
چراکه من غسل شهادتم را کرده ام و جای دفن خودرا در کنار خواجه ی انصار آماده کرده ام وحتی کفنِ خودرا خریده ام!
تنها آرزوی من شهادت با دستان شما است!
والسلام
خاکِ پایِ مردمِ مظلومِ افغانستان وهرات!
(مجیب الرحمن انصاری)

>>>   آقای مجیب انصاری هرات خانه وهابیت نیست خوب عوام فرببی را بلد هستی ما آزادی و امنیت می‌خواهیم ما خود از دست دولت اشرفغنی بیزاریم اما از کشت و کشتار بنام جهاد اسلامی و تکفیر و جنگ مذاهب اسلامی و افراط گری تحت نام طالب داعش وهابی هم بیزاریم.
حامد هراتی

>>>   مجیب انصاری با این کارها عوام فرببی و جلب توجه می‌کند

>>>   آقای مجیب اگر انصاف داشت از مظلومین شهرک جبریل دفاع می‌کرد اما او از کشتار شیعیان مظلوم خوشحال میشود.

>>>   تا وقتی کشور ما در همین صفحات انترنت نظریات چند تکفیری چاپ میشود انتظار نیست کشور ما تا ده ها سال دیکر اصلاح شود از بچگی طالب ها در کله کودکان بیچاره ما کردند برای اسلام باید جهاد کنید کدام جهاد؟! کاش جهاد با کافران بود اقوام مسلمان را همدیگر را میکشند و بالایش نام جهاد می‌گزارند ! تلخ تر از این چیست بخدا پیامبر اکرم صلوات علیه وآله راضی نیست این طور مسلمانان خون هم را بریزند کی ما عقل خود را برمی گردانیم ؟!

در قرآن شریف صدبار دعوت به اندیشه تفکر و تعقل کرده است کجا و کی میگوید چشم و گوش خود را بسته کنی دنبال ملا و مولوی که معلوم نیست در کدام مکتب درس خوانده روان شوی ؟! من فرهنگ اسلامی را ارج گذاری میکنم و حتما باید در مدارس و دانشگاه های ما فرهنگ و اخلاق و حجاب آداب اسلامی و حیا و عفت پاکدامنی رعایت شود من نمی‌گویم غرب زده و غربگرا شویم و دختران خود را همانند زن غربی عریان به جامعه بفرستیم اما اسلام یک احکام عام دارد به همان عمل میشود اول خودمان را اصلاح کردیم که دنبال اصلاح دیگران شویم بخدا قسم هرگز کسی که اخلاق و رفتار و آداب نیکوی اسلام را در خود اجرا نکرده است هرگز نمی‌تواند دیگران را به راه راست بیاورد در احادیث شریف اهلبیت علیهم السلام داریم شما مردم را اول با عمل خود به راه حق دعوت کنید جوان ما وقتی میبیند ملا ومولوی ما گفتارش با عملش فرق دارد حق دارد در گپهای او شک کند مشکل ما این است که برای دیگران نسخه پیچی کرده و خود را رها ساخته ایم ! در قرآن شریف میگوید ای اهل ایمان! چرا شما آنچه را که خود عمل نمیکنید به دیگران میگویید نزد خداوند دشمنی بزرگ است که خود آنچه به دیگران میگویید عمل نکردید!

امت اسلامی اگر دانا باشد میداند قرآن شریف به وضاحت میگوید بزرگترین دشمن شما یهود است چرا امروز سران عرب نوکر یهود شدند و همه با اسراییل غاصب قبله اول مسلمین سازش کردند اما همین کشورها در تجهیز و تمویل داعش القاعده و طالب و ده ها گروه تکفیری در سوریه عراق یمن لبنان لیبی افغانستان نهایت تلاش خود را کردند!؟

ما امت اسلامی اگر عقل داشتیم و واقعا بیش از حد عاشق جهاد بودیم ! جهادگران خود را از همه سرزمین های اسلامی میفرستادیم به جنگ با یهود یعنی بجای اینکه اقوام و مذاهب اسلامی با یکدیگر بجنگیم می‌رفتیم فلسطین را آزاد میکردیم متاسفانه ما فقط ادعای جهاد داشتیم درحالی که کلیات دین را هنوز فهم نکردیم و منطق و اخلاق و احترام و آداب نیکوی اسلامی را نیاموختیم کجا ما سوره حجرات را آموختیم در همین سوره به تنهایی چندین دستور اسلامی دارد میفرماید غیبت تهمت افترا بدگمانی و عیب‌جویی تجسس و نسبت روا دادن القاب زشت قبیله‌پرستی داد و بیداد ستمگری همه گناه است خدا را وکیل قرار دهیم ما خود چند درصد از این اخلاق و آداب اسلامی را عمل کردیم؟ فقط ادعای اسلام داریم و گمان کردیم نسل جدید ما با چهار پنج تا دستور و امر و نهی اصلاح میشود نه برادر عزیز ما اگر خود آدم شویم اگر خود انسانیت داشتیم و اهل ریا و خودستایی نبودیم بقیه انسان های اطراف ما خود با مشاهده اخلاق و آداب نیک ما اصلاح میشدند.

اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب هست از مسلمانی ماست!
یک بیت شعر زیبا هم از حکیم سنایی غزنوی هم ختم کلام,
خِرَد از بد ترا نجات دهد
خرد از دوزخت برات دهد
جاهلی کفر و عاقلی دین است
عیب‌جو آن و غیب‌گو این است
کشد این را هوا سوی سجین
برد آنرا خرد به علّیّین
کند ار عاقلت به حق در خشم
به از آن کت ببندد ابله چشم!
همه کار تو باد با عقلا
دور بادی ز صحبت جهلا
فضل‌الله بادغیسی ساکن هرات

>>>   اگر تو ملای گمراه .مزدور براستی شهادت می خواهی خیلی اسان است برو طرف یک سرباز خارجی سنگ پرتاب کن فورا ترابه حورها میرسانند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است