خوشحالی اشرف غنی از تصویب بودجه توسط مجلس
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۹/۱۲/۵ کد خبر: 166396 منبع: پرینت

پیشنویس سوم بودجه سال مالی ۱۴۰۰ که روز (دوشنبه، 4 حوت) در مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شد، مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

میزان کل بودجه 1400 مبلغ 473 میلیارد و 41 میلیون افغانی است که از این مقدار 311 میلیارد آن بودجه عادی و 161 میلیار دیگر آن انکشافی است.
پیش از این مجلس دو پیش‌نویس بودجه 1400 را رد کرده‌بود.
گنجانده‌نشدن طرح یک‌سان‌سازی حقوق آموزگاران و کارمندان دولتی، اختصاص مبالغ هنگفت برای کدهای احتیاط و اضطرار و حذف برخی پروژه‌های زیربنایی از دلایل رد پیش‌نویس اول و دوم بودجه بود.

پس از بروز تنش‌های شدید میان مجلس و حکومت و گسترش این تنش‌ها به درون تالار مجلس، اواخر هفته گذشته مجلس با وزارت مالیه به توافق رسید و طبق این توافق، دو هزار افغانی در حقوق ماهانه آموزگاران و کارمندان پایین‌رتبه دولتی از اول ماه حمل سال آینده افزوده خواهد شد.


اشرف غنی از تصمیم مجلس نمایندگان مبنی بر تایید بودجۀ سال مالی ۱۴۰۰ اظهار سپاس کرد.
در اعلامیه ارگ آمده است که رییس جمهور غنی از تصمیم اعضای مجلس نمایندگان که با درنظرداشت منافع ملی، بودجۀ ملی سال مالی ۱۴۰۰ را تصویب کردند، ستایش بعمل آورد.
اشرف غنی تصویب بودجۀ سال مالی را بخاطر تطبیق به موقع پلان‌ها و برنامه‌های اساسی دولت، ‌به ویژه پروژه‌های انکشافی در سراسر کشور، مهم میداند.

طرح بودجه سال مالی ۱۴۰۰ در حالی به تصویب مجلس نمایندگان میرسد که حکومت آن را به تاریخ ۱۰ جدی سال روان به پارلمان پیش کرده بود که از سوی نمایندگان با اکثریت آرا رد شد.
پس از آن، پارلمان کشور طرح همسان‌سازی معاشات کارمندان دولتی را مطرح کرد که سرانجام در نشست ۲۶ جدی این طرح به تصویب رسید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بودجه
مجلس
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی اگر واقعا در فکر اقتصاد کشور است باید شرکت های دولتی عایداتی را به وزارت مالیه بدهد تا از عواید آن کشور رشد نماید مانند شرکت افغان تیلی کام که یک شرکت عایداتی دولت است اما پولش ویا مفاسدش در جیب چند نفر محدود شرکت است که هر کدام شان معاش های کارمندان را به لک ها افغانی بالا برده و کسی نیست که پرسان کند و تمام قانون شرکت را به میل خود انتخاب نموده در حالیکه این شرکت دولتی است در این مورد باید دولت و پارلمان یک هیت تعین کند در قسمت این شرکت تصمیم گرفته شود در غیر این صورت اول از نگاه کیفیت مخابراتی نظر به شرکت های خصوصی به صفر ضرب می شود

>>>   بازکیسه بی بی گل پر ازدالرمیشود کبک وبودنه از را می رسد وکیل ها خیانت ومردم به فغان می رسدای خداوند تو سریع الحساب هستی
آبشار*****

>>>   ع وغ هر دو خوش اند. که بودجه مالی سال ۱۴۰۰از طرف مجلس نمایندگان به تصویب رسید چون فضا برای دزدی خود شان و اطرافیان شان دوباره مساعد شد ،وای به حال کسانیکه غریب اند وبیچاره و نان شب وروز خود. را ندارند وباز هم غریبتر و درمانده تر میشوند خداوند متعال رحم خود شامل این ملت مظلوم بیچاره گرداند .
عبدالله ریحان

>>>   غنی یهودی مداری به خاطر چوکی و قدرت به هر در و دروازه مردم می رود و حالا به خاطر دلخوشی پارلمان را به ارگ دعوت داده تا این شخص یهودی را در قدرت بماند ولع به حال مردم ساده لو که به خاطر ۵۰۰ نفر روزانه همه در غم و آتش اند آنها فامیل های شان در کشور های خارجی زندگی می کنند اما بچه های اولاد غریب همه روزانه کشته می شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است