مردمان دره قولیج را در یابید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ کد خبر: 166214 منبع: پرینت

منطقه قولیج مربوط ولسوالی سیاه گرد غوربند ولایت پروان متشکل از شش قریه طی سال های اخیر دها جوانان صادق خویش را در راه دفاع از کشور در صفوف نیروهای امنیتی از دست داده این کاروان ادامه خواهد داشت و سال ها است که مردمان دره یاد شده باعزم راسخ و اراده قوی طرفدار حاکمیت قانون و عدالت بوده همیشه از موضوع گیرهای برحق دولت حتی که به قیمت جانش تمام شده جسورانه حمایت نموده است.

چنانچه با وجود دولت مرکزی که خود مطلع هستند چندین سال شخص بنام سارنوال دادالله مسلح غیرمسوول همراه با عساکر خویش که گاهی بنام حزب اسلامی و گاهی هم بنام طالب بالای مردم این دره ظلم های بی دریغ حتی که به قیمت جان شان تمام شد انجام داد.

حینی ظلم این مفسد به اوج اش رسید و دولت را وادار به اقدام نموده که در مقابل تاب مقاومت نشان نداده بالاخره همراه با عساکر و تیم خود مجبور به ترک دره و بجای نامعلوم پناهنده شد. اما به عوض آن شخصی بنام قوماندان نعیم جنایتکار مسلح غیرمسوول برادر فرمانده آمر ستار غوربندی که سال قبل در یک برنامه مهمانی در ناحیه یازدهم شهر کابل به قتل رسید یک حکومت محلی خود سرانه را بمیان آورده و مردمان مظلوم دره قولیچ را به زور و جبر وادار میسازد که از پول شخصی خویش سلاح خریداری نموده و مسلح شوند. هرکسی مسلح نشود باید جهت تامین اعاشه و اباطه افراد مسلح وی بطور ماهوار عشر و پول جمع آوری نموده به موصوف تسلیم بدارند.

چنین توقعات را از مردم بیچاره که محتاج به نان خوردن شب و روزه خویش هستند دارد. هدف و انگیزه آن از مسلح شدن هم معلوم نیست که در مقابل کی ها و چرا مسلح شوند؟
این مردم از ظلم و استبداد جباران گذشته و فعلی به ستوه آمده اند بخاطر مظلومیت خود، سرنوشت آینده خود و فامیل خویش به هیچ ارگان و مقام مراجعه و عارض هم شده نمیتوانند.

ارسالی پیام : حقایق گو
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دره قولیج
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   او برادر
انقلاب راه حل است!
جناب امچراتور اشرف غتی احمدزی که با چند لک رأی خود را رئیس جمبور مملکت میداند و هر روز ظلم میکند و هر روز نفر میکشد.
این لوده را نمیدانم از کجا آوردند؟ این بیعقل بیخرد که بنام دومین مغز متفکر ریخ و مرداری را چرا در اروپاو امریکااستفاده نکردند.
بنظر بنده اینشخص در هر جای بوده گو و ریخ خود را ایلا کرده است.
در وطن نیز گو کرده رواناست تواز اینانسانناسام چیتوقعداری؟که بیاید در قولینج را قولینچ گیری کند؟ بنه برادر برو هموظبمرا متقبل شوی چون کسی ترا نه کمک میکندونه

>>>   رهبین/// این موضوع حقیقت دارد باید دولت جلو همچو خود سری هارا بیگرد وگرنه کشور به تباهی کشانده میشود.

>>>   شما از کدام نظام سیاسی سخن میگوهید ؟؟ نظام که در افغانستان است انگلیسی است نام کشور را انگلیس گزنش گرده است هویت تان در بن آلمان انگلیس گزنیش کرده است حتی نام نهاد های تان انگلیسی فرانسه ای هندی عربی موقلی است حتی یک نام هم به زبان فارسی دری نیست دین تان که شما مگر نامش را بگوید که چیست این کدام دین است که زبان انگلیسی فرانسه ای هندی را حلال کرده است زبان مردم بومی که پارسی دری است حرام کرده است نام این دین شما چیست ؟؟؟؟

>>>   باید دولت به داد مردم برسد وگرنه این شغالان مردم را می خورند

>>>   كاملا درست أست شايعه نيست؛ مردم قولخول و قوليج هزاره هستند كه قوخول هزاره شيعه و قوليج هم شيعه دارد و هم سني، قومندان نعيم فرنجل يك جنايتكار حرفه اي است اما شبكه تاجيك در دولت شديدا از وي حمايت ميكند
سيد حسيني غوربندي

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن در وقتش باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ واقعیت را باید گفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است