دکتور نجیب: اسلام نبود، پشتون ها بودند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۹/۶/۲۹ کد خبر: 164866 منبع: پرینت

در مورد زندگی، افکار و عملکرد دکتور نجیب، آخرین رییس دولت تحت حمایت شوروی، مسایل زیادی هست که باید مورد تحلیل و تجزیه قرار گیرد. انجام این امر از جایی التزام می‌یابد که به نظر می‌رسد نسل نو، از چند کلیپ صوتی یا تصویری او متأثر شده و از پهلوهای دیگر زندگی و کارکرد نجیب، مانند: صدور حکم قتل ده‌ها هزار انسان بی‌گناه، در زمان تصدی ریاست خاد و مسایلی از این دست غافل مانده‌اند.

یکی از نکات در باره‌ی دکتور نجیب، بازکاوی مفکوره‌های قومی او است که هر ازگاهی تبارز یافته است. او در یک سخنرانی دو اصطلاح "اسلام" و "پشتون" را با هم مقایسه می‌کند و تلاش می‌ورزد که با این مقایسه، به نوعی برتری تاریخی "پشتون" را بر اسلام به اثبات برساند و بدین‌وسیله حسّ برتری قومیت بر دین را در وجود مخاطبان خود برانگیزد.

او خطاب به پشتون‌ها می‌گوید شما پنج‌هزار سال تاریخ دارید و اسلام هزار و چهارصد سال تاریخ دارد! او می‌گوید: اسلام موجود نبود و شما موجود بودید...! خوب مشخص است که نجیب با این سخنان، می‌خواهد برای گروه تباری خود تلقین کند که قومیت باید برای شما نسبت به اسلام ارزش بیش‌تری داشته باشد...!

باری شاید او نمی‌داند که اسلام دین آدم (ع) و همه‌ی پیامبران بوده است و پیامبر خاتم (ص) مکمل عرضه‌ی این دین حنیف برای جهانیان است. او نمی‌داند که افتخار به قومیت از نشانه‌های زشت جاهلیت و با ارزش‌های انسانی و جهانی اسلام در تضاد است. یا شاید هم همه چیز را به خوبی می‌داند؛ اما عنصر قومیت برای او مهم‌تر از دین است.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دکتور نجیب
پشتونها
نظرات بینندگان:

>>>   بلی مردم افغانستان خوب میدانند که انسان کشی در افغانستان را همین آدم رواج داد ریس خاد تعداد زیاد مردمان صاحب رسوخ را در این کشور زندهبگور نمود.
هراتی

>>>   حسینی العلی الحسن!
بدترین مردم دنیا ربانی ګلبدین مزاری خالص خلیلی و امثال اینها اند! نه نجیب!
پشتونها بودند و خواهد بود! دشمنان بجای طلا از فضله انسانی پر باشد!

>>>   انسانهای مانند نجیب وامثال ایشان که دست شان در خون مردم آغشته و. هزاران جنایت را در حق مردم افغانستان کردند وهنوز هم یکتعداد از انسانهای های که از حادثات انزمان خبر ندارند این جنایتکاران تاریخ را تبرعه میکنند و. نام مقدس شهید را بالایشان میگزارد این نتنها جنایتکار و آدمکش بودند بلکه تبیعض پرستان هم بودند و. از خدا منکر و هیچ حدودی را نمیشناختند و. فقط وفقط این اشخاص وافراد ملعون هوس های حزبی وسازمانی وقومی خود را از همه چیز ترجیع میدادند و والا میدانستند .
عبدالله ریحان

>>>   نجیب در روح گل بیدین و یون و طاقت و طااب دوباره زنده شده.

>>>   رهبران پشتون چه رأست مانند حكمتيار ، سياف و ديگران و چه چپ مانند تركي، أمين، نجيب، لايق و ديگران ، هيچوقت نتوانستند خود از حلقه پشتونيزم بيرون بكشند. باوجوديكه يكطرف خودرا پيروان اسلام ناب محمدي ميدانند ، بيرق اسلام را برافراشته و هر كس در مقابل شان صدا بالا كرد، مهر كفروا به پيشانيش ميزنند. طرف ديگر كه از پرولتاريا، سوسياليزم و غيره گلو پاره ميكردند. در يك نقطه هردوي شان يكجا ميشوند و ان "پشتون ولي" است. نجيب در همين نقطه احساسات مردم را تحريك ميكرد. باوجوديكه مردم از ماهيت دولت او و قتل و قتال دوران خاد او آگاه بودند. روسها بحيث باداران نجيب از كاركرد هاي او خجالت ميكشند.

>>>   همچنان در دهه 70 اگر قروت را کورت میگفتی واجب القتل بودی آن زمان نجیب نبود خواهشمندم تفرقه قومی را دامن نزنید سودی ندارد

>>>   داکتر نجیب از همه آنهای که روز و شب قومی فکر می کنند به مراتب مسلمان تر و با تقوا تر بود. داکتر نجیب به برتری قومی فکر نمیکرد انسان مسلمان و وطندوست بود افغان واقعی بود هر که وی را متهم به قتل و کشتار می کند دروغ است . وطن و همه مردم در نزدش از همه اهمیت داشت و به همین خاطر ISI توسط چند مزدور کثیف و جاهل خود وی را به شهادت رساند روحش شاد باد و جنت برین جایگاهش .

>>>   بلی جناب سید مسعود حسینی ، تنها مشکلی که فعلن مردم افغانستان به آن روبرو اند شناخت دکتور نجیب الله است که باید حل شود . برای همه روشنفکران و قلم بدستان لازم است شرایط را در نظر داشته باشند و مسایل ضروری را که همین اکنون تحمیل طالبان با افکار قرون وسطائی بر سرنوشت مردم است چیزی بنویسند . گذشته ها گذشته اند و هرقدر به عقب برگردی بدبختی هائی بد تر ازان را می یابید . این کسانیکه همین حالا هنوز بر سرنوشت مردم بازی میکنند و زنده در پیشرویت قرار دارند مانند رهبران متعصب جهادی مانند گلبدین حکمتیار و هزاران قوماندان مسلح جنایتکار و غیره چرا چیزی نمی گوئید؟ به مرده ها که چیزی از دست شان ساخته نیست ذهنیت ها را متوجه میسازید . بخود بیائید و غم امروز تان را بخورید .

>>>   داکتر نجیب اله انسان شریف ومتعهد به افغانستان بود این وصله ها به ایشان نمیچسسبد ومیخواهند اورا دربین مردم ضایع وخراب کنند بعدازشهادت ایشان افغانستان روی خوشی ندیده است اگر درزمان ایشان کسی کشته یااعدام شده است مفسد وخائن وتروریست وجانی بوده است نه انسان معمولی یابیگناه
عبدالمنان

>>>   منظورداکتر نجیب اله این بوده که قدمت پشتونها ازنظر تاریخی بیشتر ازقدمت اسلام است اونمیخواسته اسلام را زیرسوال ببرد همانگونه که کسی بگوید قدمت اهرام مصر یاقدمت آثارتاریخی افغانستان بیش از اسلام است (سوئ برداشت نکنیند وبه نوابغ افغانستان توهین وافترا نزنید )
یاسین

>>>   اگر خدای نخواسته طالبان سرکار بیایند دوباره قوم گرایی را رونق خواهن دادوقوم پشتورا مثل سابق بر همه اقوام افغانستانی تر جیح خواهندداد، پس دعا کنید آن ها دوباره مسلط نشوند، چون این بار پشتوانه امریکایی،نیز خواهن داشت البته حاکمان فعلی هم نژاد پرست استند اما نه به اندازه طالبای ملا نما ها!! خدا شرشان راکم نماید.انشاالله.
نظری

>>>   پشتونیزم گودالی است که فاشیست های چپ و راست در آن سقوط میکنند.

>>>   ازحفابق تاربخی نبابد انکارکرد نجیب الله آنچه گفته است حقیقت ازتاریخ را بیان کرده است پشتونها افتخارات مذاهب دیگرجهان مانند ویدایی، هندویزم ، بودیزم و درآخراسلام را دارا می باشد. واین معنویت ها است که ازوحدانیت می گویند وبرآن استواراست . دراسلام چیزی نوی که در آن ادیان نه بودند دیده نمی شود.ازاسلام باید سواستفاده نشود... مااکنون آنانیکه داد ازاسلام می زنند ودرحقیقت کافران مطلق اند خوب شناخته ایم... ونجیب راست گفته است ....
غزنچی از کابل

>>>   خاک بر سر تمامش از نجیب گرفته تا گلو دوستم ربانی مسعود خلیلی محقق راوا وووو تمامش به نحوی در بر بادی وطن و افغانستان یکسان نقش دارند و اینهای که سر نعش متعفن یکدیگر بر سر یکدیگر میزنند از همه احمقتر اند .
افغان

>>>   حسینی گک.
درست گفته اند که با....
بهراندازه که چشم مردم بازشونداحترام به ان رادمرگ بزرگ درجامعه مابیشترمیشود.
اری اومتعصب، ولی صدراعظمش کشتمندهزاره،وزیرعدلیه شرعی ازبک.
شرم چیزخوب است.
اری تاریخ وطن مه۵۰۰۰ سال وتاریخ اسلام ۱۴۰۰ سال واقیعت محض.
همه انهاییراکه من میشناختم وکشته شدند،سزاوارش بودند.همه شان ازقماش گلووسیفو بودند.
یقین کامل دارم روزی ازسبب این یاوه سراییت ازمردم معذرت خواهی خواست.
نوید

>>>   نجیب ریس جمهوربودودریک بلاک سه اتاقه مکرویان سوم باافتخارزندگی میکرد،امروزدریوران قوماندانان مجاهلین اززندگی درهمچواپارتمانهاعاردارند.
تفاوت ازکجاتاکجاست.کمی دقت کنید....
بشیربشارت

>>>   همه انهاییکه امروزدرقدرت اند اگریک فی هزار نجیب تعقل واحساس وطن دوستی ومردم دوستی میداشتند،به یقین امروزامااینقدربدبخت نمیبودیم.احماقت خودمامداخله غرب،همسایه وهمه دشمنان افغانستان نجیب راازما گرفت وبه چنین روزورزگارافتیدیم.
روح مقدسش شاد.
بهرام

>>>   دواشتباه تاریخی داکترصاحب نجیب.
-ناتوانی درگرفتاری وبه داراویختن راکت الدین راکتیار.
-رهایی سیفواززندان پلچرخی وعدم تصمیم درموردحلق اویزش.
زنده بادتعقل.
حسینی

>>>   تاوقتی مردم اشرارو اخوان رانمیشناختند، درموردشخصیت نجیب وامثال نجیب متردد ومشکوک بودند،با مشاهده این همه اعمال وحشیانه مخالفین نجیب،امروزه همه به تقدس نجیب ورفقای نجیب باور وایمان کامل دارند.
سیرحوادث در۴۰ سال اخیرهمه رابه معرفی گرفت.
حمید

>>>   خیانت خلقی ها و پرچمی های بی دین در تاریخ کشور بی سابقه است تمام بدبختی های کشور از زمان حکومت این مزدوران شوروی سابق شروع شد.

>>>   نشنالیزم افراطی سرانجامش فاشیزم جنایت و خیانت است.صهیونیست هاخودرا قوم ونژاد برتر میدانند ببینید به چه جنایت کاری وخباثتی افتاده اند؟؟هیتلر که نژاد خودرا برتر میدانست چقدر جنایت آفرید وصلتها را بجان هم انداخت؟حال کجاست آیا نامی از او بغیر از اینکه گفته شود یک جنایتکاری بیش نبوده چیز دیگری گفته میشود؟؟نشنالیزم عربی و پان عربیسم جمال عبدالناصر در مصر و صدام حسین در عراق چطور کجا رفتند و چه شد؟؟مصر الان شده برده آمریکا و عراق از هرسه خانه دو مرد ان زیرخاک و زنانش بیوه شده اند.این نتیجه قوم پرستی ونژاد پرستی است.داکتر نجیب چطور او الان کجاست ومردم ما بوسیله سیاستهای غلط وکهنه نشنالیزم افراطی وقوم پرستی به کجا رسیده اند.پشتونیزم افراطی افرادی چون اسماعیل یون، گلبیدین زاخیلوال و ..... به کجا رسیده ومیرسند.تفکر قوم پرستی ضد دین و قرآن کریم است .ما که ادعای مسلمانی داریم تمام کلام رسول الله ص و قرآن کریم همه را به وحدت یکپارچگی دعوت میکند.در نزد خدا هزاره "تاجیک پشتون ازبیک کدام فرقی ندارد و مهم تقوا پرهیزگاری و مجاهدت راستین در راه خدا و خدمت به مردم است.مرگ بر تمامی خائنان به وطن مزدوران بردگان ،آمریکا.مرگ بر قوم پرستان و نشنالیزم افراطی//
داکتر عبدالرب اچک زیMD

>>>   دررابطه باخیانت خلقی ها وپرچمی ها که مزدوران شوروی سابق معرفی شده اند آیاکسانی که باسوئ استفاده از نام مقدس مجاهدین سالهای سال برمردم مظلوم وستمکشیده افغانستان سوارشده اند ومرتکب جنایات وخیانات وخسارت به جان ومال وناموس مردم وذخایر ومنابع طبیعی ملت وکشورافغانستان شده ومیشوند وخواهندشد چرااظهارنظرنمیگردد آیابه راستی اینها که ازنام مقدس جهاد استفاده کرده ومیکنند اسلحه ومهمات ومخارج خودراازکجا تهیه وکسب مینمایند ؟ ازآمریکا؟ ازعربستان؟ ازاسرائیل؟ از... پس چه فرقی بین شوروی و خلق وپرچم و ایشان است؟ ( لطفآ مستقل وبی غرض منتشر فرمایید)
عبد الطاهر

>>>   بلی قبل از اینکه ادام و هوا وجود داشتند ، پشتوان ها در کره مهتاب خیمه زده کوچی گیری می کرند با شتر ها شان هنوز هم در مهتاب زندگی می کنند . ادام و هوا ، ابراهم ، محمد و همه پیغمبران به پشتو خبری کو از پیدایش زبان ایرانی که همان فرسی خود است بیشر از ۱۲۵ سال نکی گذرد. از تاریخ پشتون ها ۷۳۰۰هزار شال می گذرد و ما میراث خور آنها هستم هیچ ملیت دیگری به افغانستان مربوط نمی باشد ، تذکره انها تقلوبی است. با ایند آنکه روزی که غیر از پشتوان کسی دیگری به افغانسان نباشد
زلمی از المان

>>>   نجیب گاو بود
مردم کورکورانه کسی را نام نمیگذارد
او مثل گاو برای اوغان هایش سرخم پیش می رفت و حق هیچ قوم دیگری را در نظر نداشت
از ابتدا تا انتها این اوغان ها تمام جرم و جنایت را کردند و هر سندی ننگین را پایش امضا کردند و بازهم دیگران را ملامت میکنند
در هیچ سندی ننگین هیچ قومی به جز اوغان امضا نکرده است
اگر دروغ است تاریخ بخوانید

>>>   بسیاری از قدرتمند هابخاطر حفظ مقام ومنزلت خود ودوام اقتدارشان هر دین ومذهب ومکتب ومسلک را اختیار مینمایند که داکتر نجیب هم ازین قاعده مستثنی نبود در اصل اعضای حزب دموکراتیک خلق معتقد به ما تریالیزم دیالیک تیک وضد خدا پرستی ودیانت بودند واز همین جهت در اوایل میگفتند ودر قانون اساسی شان هم ذکر است ما به دین اسلام احترام داریم ومعلوم است که احترام چیزیست وعقیده داشتن چیزی دیگری این که ترکی در نماز های تراویح ظاهر میشد وحفیظ الله ای امین بسم الله الرحمن الرحیم میگوید وباز بالای بسم الله گفتن خودش تمسخر میکند ویا ببرک وهمراهان بخاطر فریب عوام یگان وقت در نماز های عید در مسجد می اید این همه جهت فریب عوام بود ومکتب ومفکوره وعقیده شان علیه اسلام واساسات ان بود وداکتر صاحب نجیب هم از اعضای بر جسته ای حزب دموکراتیک خلق بوده از نگاه فکری وعقیدتی معتقد به ما تریالیزم بودند واین مکتب درست مخالف ایدیالیزم و ومعتقد بودن به ما وراء الطبیعه میباشد یعنی به خدا ودوزخ وجنت وهر چیزی که تعلق به فکر دینی داشت منکر بودند ومعلوم است که یک شخص هم ماتریالیست باشد وهم ایدیالیست قطعا امکان ندارد وجناب داکتر نجیب چون از خدا ورسول واسلام صحبت میکرد چیزی بود که خلاف عقیده اش بیان میداشت ومیکفت اسلام یک امر عقیدتی است در پیشانی کسی ننوشته اند که مسلمان ویا کافر وخودرا مسلمان جلوه میداد وایه های قران را تلاوت میکرد و... کسی نبود که از ایشان سوال نماید جناب داکتر صاحب در اساسنامه ای حزب دموکراتیک صراحتا امده است اعضای حزب معتقد به ما تریالیزم دیالکتیک میباشد وشما نه از حزب دموکراتیک انشعاب نموده بودید ونه هم حزب اساسنامه ای خودرا تغییر داده بود پس شما چطور دعوی مسلمانی مینمودید؟وحتی طبیعتا اعضای حزب معتقد به انتر ناسیونالیزم کارگری بودند وطبق اساسنامه ای حزب یک کار گرتنگ نظر وکوتاه فکر نباید باشد وبه قوم وقبیله ویک کشور خاص وابسه نباشد به تمام کارگر های جهان باندیشند وشعارشان این بود که کار گر های سراسر جهان متحد شوید پس او پشتون هم شده نمیتوانست واین موضوع را هم بخاطر دوام قدرت مطرح میکردواصلا به پشتونیزم هم باید دلبستگی نمیداشت درغیر ان یک کمونسیت واعضای حزب دموکراتیک بوده نمیتوانست وکمونست های سابق که هزاران نفر افغان را به اتهام امپریالیست ونمایندگان امپریالیزم به خاک وخون کشیدند در حالی که ان شهدا ومظلومین نه از امپر یالیزم چیزی میدانست ونه هم تعلق به امپر یالیست ها داشتند ولی امروزه همه اعضای سابق حزب در دامان امپریالیز سقوط نموده ودران کشور ها زندگی میکنند واز انها معاش میگیرند وبا پول انها امرار معاش مینمایند
تبنگچی

>>>   اگر دیده باشین
در بحث های تلویزیونی اوغانا به جای منطق و استدلال زورگویی میکنند
اگر واقعا اینها قوم پرست نیستند چرا طالب را برادر می خوانند اگر واقعا این طالب خونخوار تاجک یا ازبک می بود بازهم برادر می گفتند؟ هرگز و ابدا
پس قوم پرستی در ذات اینها ریشه دارد این تبلیغات مفت برای عوام فریبی است که می خواهند بر سری بقیه کلاه کلان بگذارن که تا گردن کله را بپوشاند که هیچ چیزی را دیده نتواند
تمام

>>>   به زلمی از المان
یکی از کوچی ها از کره مهتاب افتاد به کره زمین و خورد در منطقه ای که امروز اوغانستان نام گرفت
یک شتر با خود آورد و چندتا بز که عکسش خورد به پاسپورت مردم

>>>   نجیب خاد هم چندان شهامتی نداشت، ورنه خوانواده خود را قبلن به هند انتقال نمیداد، ورنه مثل موش فرار نمیکرد و مثل دزد گرفتار نمیشد۰ این نامرد تمام همرزمانش را در میدان رها کرده کجا فرار میکرد؟....

>>>   نجیب .... اگر انسان درست یا رهبر خوب برای کشور میبود ملک ما از دستش به این بدبختی نمی لغزید۰
میگویند در آنوقت کشور مجهزترین و قوی ترین اردو را داشت ولی چون در راس یک خائنی چون نجیب خاد قرار داشت مثل موش شکست خورد و تمام قوایش متلاشی شد۰
جفنگ گوئی ها و فالبینی های روز های آخرش مثل خینه بعد از عید بودند و به درد خودش هم نخوردند۰
مرگ بد با صد فضیحت ای پسر
تو شهیدی دیده باشی از ...

>>>   نمیدانم که اول شتر پیدا شد بعد کوچی یا اول کوچی پیدا شد بعد شتر
این داستان شباهت به داستان مرغ و تخم مرغ دارد که کوچی و شتر با هم ریشه در پیدایش دارند
حتی اگر در ارگ ریاست هم باشد باید از شتر جدا نباشد تا آنرا بر پاسپورت هم باید نقش بندازند

>>>   بلی درافغا نستان آدم خوب حیف است باشد مانند
کسانی باشد به مثل کفتر گرگ مانندکرکسها مانند مارها
دکتر نجیبالله ارزش صد عبدرالرحمن قاتل را داشت
که نصفی افغا نستان را داد به کشوری شیطان
انکلیس دوم خود تان بهتر از همه خبر دارید
وحالا شده پاکستان دولت دوز بچه باز کامل
حتا با بچه عروسی میکند انکلیس دوم آمریکاء دوم

>>>   همان شتر شان هم نسبت به خود شان هوشیار تر و با فرهنگ تر است۰

>>>   هر کسی که یک شهید در دوران سیاه نجیب نانجیب دارد در اینجا اگر بیان کند شاید دیگر جای برای نوشتن نباشد
امروز از نجیب یک قهرمان و شهید ساخته اند از روز مرگ خفت بارش به نام شهید تجلیل می کنند
چرا از دیگر رفیقان نجیب که غیر پشتون است یاد و تجلیل نمیکنند نجیب که در راس تمام جنایات بود اما پشتون بازهم ازو شهید و قهرمان افسانه اس می سازند
این متعصبین قوم پرست خدا را نه حاظر می بینن نه ناظر فقط قوم خود را می بینن نج
در تمام ادوار تاریخ این قوم فاشیست ظلم و ستم بر همه روا داشتن اما با نام های کذایی به چشم ملت خاک زدن که ظلم و بیدادگری شانرا نبینن غافل ازان که ظلم در دل تاثیر میگذارد نه در چشم
یتیمان شهیدان به ناحق کشته شده دوران نجیب شاهد تمام فجایع بوده اند و امروز اعمال شما قوم پرستان فاشیست را می بینن اگر از خدا ترس ندارید ازین فرزندان شهدا حیا کنید و تجلیل و قهرمان سازی و شهید سازی یک ملعون و مرتد دست بردارید
درود بر روان پاک شهدای دوران سیاه نجیب
جمشید پروانی

>>>   اګر در زمان نجیب اسلام نبود! پس /.....بر این اسلامیکه مجاهد و طالب اورده بود!

>>>   خداوند ج اول اوغان را خلق کرد بعد آدم را
اول به او گفت که آدم شو اما اوغان قبول نکرد به خاطری همین است که با انسان و انسانیت ضد و مخالف اند
نمونه عدم قبول امر خداوند توسط اوغان همین انتحار و قتل نفس است
خداوند خودکشی و قتل نفس را حرام قرار داد و نهی کرد اما اوغان برضد امر خدا خودکشی و قتل نفس که با یک انتحار انجام می شود را شهادت و افتخار میداند و ضدیت با خدا را با این عمل عملا اعلام می دارد
پس نجیب خان راست میگوید که اسلام بعد از اوغان به دنیا آمده و اسلام باید از اوغان پیروی کند نه که اوغان از اسلام تازه به دنیا آمده!!!!!!

>>>   همان شتر شان هم نسبت به خود شان هوشیار تر و با فرهنگ تر است۰

>>>   داکتر نجیب می خواست که دوستم را با یک دسیسه و نیرنگ از بین ببرد در حالیکه اگر مسله قومگرایی نبود و دوستم را گرم به آغوش میگرفت نجیب تا امروز پاچا بود و دوستم وزیرش
غرور قومی بود که نجیب را به کشتن داد
نجیب فکر کرد طالبان قوم خودش است چرا با مسعود به پنجشیر برود همان به که در بین قوم خودش باشد و آنهارا رهنمایی کند غافل ازانکه مثل دنگی اویزان میشه
نجیب بسیار قتل و کشتار مسلمان کرد باید می دید سزای اعمال خود را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است