طالبان: هدف ما پایان اشغال و برپایی نظام اسلامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۶    ۱۳۹۹/۶/۲۸ کد خبر: 164853 منبع: پرینت

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهار داشت که ما برای یک نظام اسلامی که پاسخگوی مردم باشد تلاش می‌کنیم و همچنین پایان اشغال نیز اهداف دیگر طالبان است.
«محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که همزمان با آغاز نشست‌های ابتدایی مذاکرات صلح، طالبان خشونت‌های خود را کاهش داده‌ است اما دولت عملیات‌های تهاجمی را متوقف نکرده‌ است.

وی در گفتگو با طلوع اظهار داشت که معقول نیست که جنگ 20 ساله در ساعتی به پایان برسد بنابراین باید درباره دلایل این جنگ بحث شود و مشکلات بصورت نهایی به پایان برسد. سپس آتش‌بس برقرار شود.
نعیم ادامه داد که اگر مشکلات برطرف نشود، احتمال این که فردا در میز مذاکرات به توافق نرسیم وجود دارد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره نظام آینده افغانستان نیز گفت که طالبان یک نظامی اسلامی می‌خواهند که در آن ارزش‌های مردم این کشور تعریف شود.
وی تاکید کرد که هدف ما پایان اشغال است و همچنین برپایی نظام واقعی اسلامی که پاسخگوی مردم باشد.
نعیم اظهار داشت که مذاکرات صلح بین‌الافغانی با فراز و فرودهایی همراه است اما با این وجود خوشبین هستیم ما با اراده قوی وارد روند صلح شدیم و تصمیم به حل این مشکل داریم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان درباره دستور کار مذاکرات هنوز به توافق نرسیده است.
از سوی دیگر، دولت افغانستان نظام کنونی و قانون اساسی این کشور را خط قرمز اعلام کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نظام اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   از طالبان بپرسید مگر مسلمان هستید که نظام اسلامی میخواهید؟؟؟؟

>>>   دولت افغانستان دیگر نام خط قرمز را نگیرد که تا بحال چندین مرتبه این خط قرمز را شکسته اند.
رها سازی زندانیان طالبان که مرتکب جرم های گوناگون شده بودند ،خط قرمز دولت نبود؟
همه رها شدند.
رهایی انس حقانی خط قرمز نبود؟
رها شد.
نام خط قرمز را بد کردید و با مرداری کردن در بالای آن به خط زرد تبدیل کردید.

>>>   دلیل جنگ موجودیت طالب ها است.
طااب باید سلاح را زمین بگذارد و با ادعای اینکه ۷۰ فیصد خاک را در اختیار دارد خود را در انتخابات بیازماید و به قدرت برسد.
نظام اسلامی؟
از تمام کشور های اسلامی که در جهان وجود دارد طالب یکی از این نظام ها را خوش کند ما هم راضی هستیم ، نه اینکه نظام قبیلوی خود را اسلامی بداند.

>>>   نظام اسلامی؟
مگر طالب مسلمان است؟
در اساام انتحاری نیست ، اما طالب خکد را حرام میکند.

>>>   مزدوری طالب به امریکا بکلی ثابت است و یکی از بلندپایگان امریکا گفت که ترامپ در تجارت مواد مخدر با طالبان شریک شده است. طالبان از اول شریک امریکا بوده اند. پاکستان از طالبان برای تصاحب افغانستان و جلب دالرهای امریکایی استفاده میکند.

>>>   خداوندماراافریده بایک تمایل عجیب به جنس مخالف.
به گفته ملابایدازانهادوری کنیم تاگنهکارنشویم.
ترسم ازینست که درروز قیامت به جرم کفران نعمت که چراباانها تماس ونزدیکی نداشتیم وچراهم بالای خودوهم بالای جنس مخالف ظلم کرده ایم مجازات نشویم ،واین چقدردردناک خواهدبود.
عثمانی

>>>   در کشور ما جمهوری اسلامی بر خواسته از رای اکثریت مردم در لویه جرگه بوجود امده تمام قوانین کشور ما مطابق شریعت غرای محمدی و نصوص قرانی است همه حقوق اسلامی و انسانی در ان مراعات گردیده مساجد و تکایا بدون هیچ ممانعتی بطور دومدار باز و فعال است اکثریت قاطع مردم از جمهوری اسلامی شان راضی و حامی ان هستند اما نمیدانیم که طالبان دیگر کدام نظام اسلامی نو ساخت را میخواهند نظام اسلامی طالبانی خود شانرا که مخالف شریعت و قران در زمان اشغال کشور ما بزور دره و قمچین بر ملت ما تحمیل کرده بودند زنان مسلمان را بی موجب در حضور شوهران و محرمان شان مورد ضرب و شتم در راه عام در انظار عامه قرار میدادند و در حال حاضر حملات انتحاری و انفجاری در جمع مردم و حتی داخل مساجد و تکایاکشتن مسلمان در مساجد بواسط عملات ترورستی طالبان و سوزاندن قران داخل مساجد که مسولیت این هم اعمال ترورستی را طالبان پذیرفته اند و سخنگویان شان انرا هم تایید کرده اند همین است نظام اسلامی طالبان که از ان سخن میزنند ملت مسلمان افغانستان هرز هرگز چنین نظام امارت اسلامی طالبانی را که مخالف با قران و حدیث و فقه است قبول ندارند نشام جمهوری اسلامی که حافظ جان و ما و حیثیت و قار شان است این نظام را بجان و دل قبول دارند مدافع ان هستندو از سر و جان در برابر ان از خود گذری دارند.

>>>   درواقع گروهک طالبان وکل وهابیهای پلید اصلا به اسلام محمدی(ص) اعتقاد ندارند،بلکه میخواهند،اسلام خشک وبی روح ابن تیمیه وابن عبدالوهاب راکه هیچ مسلمان واقعی به غیر ازخود وهابیهای جاهل و متعصب کور، آن را قبول ندارند در افغانستان پیاده کنند.به گفته شاعر:ذات نایافته زهستی بخش+ کی تواند که شود هستی بخش؟!!!
لالوخان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است