طالبان: یا به توافق می‌رسیم یا به‌زور می‌گیریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۷    ۱۳۹۹/۶/۲۸ کد خبر: 164849 منبع: پرینت

یکی از اعضای ارشد هیات گفتگوکننده طالبان به شبکۀ سی‌بی‌اس گفته است که نظامی کنونی افغانستان کاملاً «فاسد و ناتوان» است و ایجاد یک حکومت ائتلافی با دولت اشرف غنی مانند کشتی در حال غرق شدن است، طالبان را نیز غرق خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، این عضو ارشد گروه طالبان گفته است: «حالا نوبت طالبان است. رژیم افغانستان را برای سه تا پنج سال به طالبان واگذار کنید. طالبان با جامعۀ جهانی به ویژه امریکا همکاری می‌کنند. ما ثابت می‌سازیم، همان‌طوری که یک دشمن سرسخت بوده‌ایم، در آینده یک همکار استوار و قابل اعتماد خواهیم بود».

عباس استانکزی، معاون رییس هیأت گفت‌وگوکنندۀ طالبان در مصاحبۀ جداگانه با سی‌بی‌اس تأکید کرده است که «جامعۀ جهانی نباید عصبانی باشد.» او گفته است: «در ازای برخورد با طالبان به عنوان یک نهاد سیاسی مشروع در افغانستان، ما این بار خوب ظاهر شده و در برابر قوانین بین‌المللی بیش‌تر مسوول خواهیم بود».
عضو ارشد هیأت گفتگوکنندۀ طالبان که نخواسته نامی از او برده شود، گفته که رژیم پیشین طالبان – که در سال 2001 با حمله بر افغانستان سرنگون شد – بی‌تجربه بود و به همین دلیل از سوی کشورهای جهان پذیرفته نشد و این امر سبب فاصلۀ جامعۀ جهانی از این گروه شد.

یک عضو دیگر طالبان نیز گفته که به این گروه در نظام باید سهم مفید داده شود. او خواستار پنج وزارت کلیدی در حکومت آینده برای این گروه شده و افزوده که جنگ‌جویان طالبان در قالب نیروهای امنیت ملی افغانستان مدغم شوند و همۀ این‌ها باید زیر چتر یک دولت اسلامی باشد.
او در این مصاحبه گفته است که این گروه حالا مخالف کار زنان در حکومت نیست و به گروه‌ها و اقلیت‌های مذهبی نیز در حکومت نقش خواهد داد.

طالبان همواره تأکید کرده‌اند که این گروه زنان را به‌عنوان نخست‌وزیر و عضو دادگاه عالی نمی‌پذیرند. با شروع گفتگوهای صلح، زنان افغانستانی پیوسته اعتراض کرده‌اند که مبادا دست‌آوردهای آنان در این مذاکرات به هدر برود.
عضو گفتگوکننده طالبان به شبکۀ سی‌بی‌اس گفته است: «طالبان در افغانستان یک واقعیت‌اند. تنها طالبان می‌‎توانند این جنگ را پایان داده و ثبات را به افغانستان برگردانند. طالبان از جنگ خسته شده‌اند، اما فداکاری‌های 20 سال گذشته را هدر نخواهند داد. این گروه بدون نتیجه میدان را خالی نخواهد کرد».

او در این مصاحبه تأکید کرده است: «در حال حاضر حکومت‌های امریکا و افغانستان طرح B ندارند و تنها طالبان‌‎‌اند که دارای طرح‌های A و B اند، طرح A ما راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز است و طرح B ما قطعاً تصرف افغانستان با نیروی نظامی. اگر گفتگوها به بن‌بست بخورد، ایالات متحده تنها چند گزینه در اختیار دارد. اگر طالبان میز مذاکره را ترک کنند و جنگ خود را علیه نیروهای افغانستانی و حامیان خارجی آن‌ها از سر بگیرند، فرماندهان نظامی امریکا ممکن از رئیس‌جمهور ترامپ بخواهند که روند خروج را متوقف کرده یا حتا عقب‌نشینی مداوم نیروهای امریکایی در این کشور را برعکس سازد».

یکی از وزیران پیشین طالبان گفته است: «در وضعیت کنونی طالبان دست بالا دارند و ما می‌‎دانیم که چه‌گونه این وضعیت را به نفع طالبان سوق دهیم.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
زور
نظرات بینندگان:

>>>   اگر طالبان به توافق نرسند ، نابود میشوند.
این بار ملت چوب را در ته طالب خواهد فرو برد.
غنی باید کسی را نزد ملا هیبت بفرستد تا مزاجش را نرم کند.

>>>   در پشت طالبان خداوند طرفدار است اما در پشت دولت یهودی و کشور های کفری است دیده شود که زور خداوند کامیاب می شود ویا زور بنده وان هم کفار لین به خاطر دالر های شان

>>>   تیم مذاکره کننده دولت با طالبان در دوه برای ماه عسل رفته اند وقت گذارانی می کنند شما فکر کنید در طول یک هفته آنها پاندا را تصویب نکرده اند شما بینید روزه هر روز از هموطنان ما در افعانستان همه روزه کشته می شوند و تنها در عیش و نوش برای چکر رفته اند باید آنها شب و روز کار کنند

>>>   بدون شک طالب ها در افغانستان دست بالا را دارند وداشتند !!!زیرا انها ساخت کشور های قدرتمند وقوی جهان اندوهمیشه تحت اداره وکنترول انها بوده وهستند واین که طالب ها در گذشته فاقد تجربه و خبره ای سیاسی بودند درست نیست در دوره ای قبلی چگونه سلوک ورفتار را اختیار نمودند برنامه ای کاری انها ازبیرون تلفیق وتجویز داده میشد تا ازیک طرف تعداد بیشتر افغانها باید کشته میشد واز سوی هم اسلام ومسلمان را باید در جهان وحشی وخشن نشان دهند واز همین جهت است که به طالبان پیشنهاد کاهش خشونت میشود یعنی انها خشین اند وعملشان خشونت است ودایم از خشونت کار گرفته اند وکنون ان خشونت را باید کاهش دهند ونیز یک زمان امارت اسلامی را وسیله قرار داده به قتل وخون ریزی وتخریب وویرانی کشور وملت پرداختند امروزه برای ادامه ان برنامه چهره ای دیگری را برایشان ترسیم نموده میخواهند تا اخیر مجری برنامه های ارباب های خود باشند جای بسیار خجالت انست بدون این که کارنامه های غیر اسلامی وانسانی خویش را جهاد وخودرا مجاهد میخوانند تا ابد جهاد ومجاهد را در اذهان عامه منفور ومتنفر جلوه دهند البته همه ای طالبها بجز عده ای محدود انها از اصل برنامه وگرایش پیش کسوتان خود اگاه نیستند ودر گمراهی وتاریکی فریب پاکستان وسایر ممولین جنگ را خورده اند مگر مجاهدین سابق در عین موقف قرار نداشتند؟هرگز جهاد در افغانستان در برابر کمونیست های بی دین وهجوم روسهای متجاوز به اساس احساسات وار شادات دینی اغاز گردید وتا یک مدتی به همین منوال ادامه داشت که بعدا عده ای از رهبران انها شکار برنامه های خارجی ها شدند وشاید بعض از بزرگان شان مانند حکمتیار از اول حلقه اس غلامی ای اس ای رابگردن داشت ولی باقی انهادر مراحل مختلف در حلقات استعماری قید گردیدند وتعدادی هم تا زمان شهادت ازاد وبدون وابستگی به حیات سیاسی وجهادی خود ادامه دادند
تبنگچی

>>>   بزور همان کسانی می آیید که از دست شان به ملک تان (چتلستان) فرار کردید و باید هم بگویید که دست بالا دارید زیرا ما هم بسیار سخت عاشق و مشتاق امریکایی های شیطان زی بوده و هنوز هم با تآسف هستیم.
آزاده

>>>   امریکا نباشد در یک ساعت نابود میشی ، بلند پروازی نکُن چون تا کنون همه به دستور غنی در حال دفاع استند تو تاکنون حمله را ندیده ئی و مثل سال ۲۰۰۱ میباشد شاید هم قوی تر، ملت را تحریک کنید تا خواب از چشمان تان فرار کند در زیر سقف هوتل ۶ستاره شیراتون اکثر نا آدم ها مست میشوند و دهن باز، حرفت را سنجیده بگو به ثواب تان است.
خارکش

>>>   یک بار گرفتی افغانستان را بمرداری کشیدی این دفعه اگر بزور بگیری در خاک برای ابد گور میشوی و از نام و نشان بخیر و بزور خدا میفتی

>>>   ++ بالاخره جلو مردم افغانستان به دم خر بسته میشود. این کار در ۱۹۹۲ شد که در نتیجه عالمی از تباهی و بربادی را در کشور باعث گردید و اکنون باز تکرار میشود....++
اقبال

>>>   متاسفانه طالبان توهم مسلمانی دارند!!!!
طالبان و اسلام بسیار فاصله است.

>>>   ترورستان طالبان این گروه مزدور غلام اجنبی وطنفروش از جنگ کرده تبلیغات انها بنفع شان بیشتر است و و بزرگ نمایی میکنند انها کازبانه سخن میزند از زور و قوت شان در گرفتن دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای امارت مجدد دوباره شان و جاسوسان پاکستانی شهادت دروغ از قدرت شان میدهند این به این معناست که از پشک پرسیدن کو شاهدت گفتم این شاهدم دم منست حال همینطور است در گفتار کذب طالبان خاکفروش قاتلین مردم مسلمان افغانستان جاسوس پاکستان حرفهای انها را تایید میکنند در حالیکه کاملا گذب بوده ترورستان طالبان دزدانه و بشکل چرکی از خلاهای امنیتی استفاده کرده میایند و جنایتشانرا انجام میدهند و بمجردیکه قوای دلیر و شجاع افغان خبر میشود به سرگوبی ترورست حرکت میکنند فورا ترورستان ساحه را ترک میکند و بهغار های موشی شان پنهان میگردند این کجایش تصرف نیم خاک کشور بدست طالبان ترورست است که ادعایی کاذبانه میکنند لعنت به شیطان دشمن انسان.

>>>   باز میګیرد!
این مفسدین را هیچکس دفاع نمی کند!

>>>   طالبان =امنیت+امنیت+امنیت

>>>   به توافق میرسند. بادار شان ترامپ است

>>>   ملت افغانستان پوزه شما رابه خاک می مالد انشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است