سید اکبر آغا: درج نام مادر در شناسنامه بی ننگی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۹/۶/۲۶ کد خبر: 164832 منبع: پرینت

سید اکبر آغا با درج نام مادر در شناسنامه الکترونیک مخالفت کرد و آن را «بی‌ننگی و بی‌ناموسی» خواند.

عضو سابق طالبان در نشست مجمع مردمی صلح در هرات، کارزار درج نام مادر در شناسنامه‌های برقی را نیز یک پروژه امریکایی خواند و از نمایند‌گان مجلس خواست که این طرح را تصویب نکنند.

او گفت: این که نام مادر در تذکره درج شود، برای ملت افغانستان بی‌ننگی و بی‌ناموسی است و من فکر نمی‌کنم که افغان‌ها نام مادر شان برای درج در شناسنامه به ماموران ارایه کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سید اکبر آغا
نام مادر
نظرات بینندگان:

>>>   آیا به زنها تذکره الکترونیکی داده نمیشود؟؟؟
و یا اینکه به جای نام زنها به نام خواهر فلانی،دختر فلانی،خانم فلانی،مادر فلانی و غیره نوشته میشود ودر تمام تذکره های الکترونیکی تنها نام مرد ها و به عوض نام خانمها تنها قرابت خانم ها با مردها نوشته میشود.؟؟؟
وقتی در باره ابلهی بعضی افغانها میشنوم در حیرت غرق میمانم و به حال ملت افسوس میکنم. دنیا به کجا روان است ولی افسوس افغانستان و بعضی کشور های عقب مانده هنوز هم در همان اندیشه ها وافکارهای قرون وسطی زندگی میکنند.و رهبران بیغم کیسه پر هم بلا ده پس ملت میگویند.

>>>   این سید اکبر آغا که نمی شناسم کی است ؟
شاید به اعضای اناث فامیل و خویش و قوم اناث خود شناسنامه نمیگیرد و اگر بگیرد هم به جای نام خانم ها قرابت فامیلی با مردها را درج خواهد کرد.و به جای عکس صاحب شناسنامه هم عکس صاحب قرابت را خواهد چسپاند.🤣🤣🤣

>>>   ای سید اکبر کوچک و سیاه مغز !
نام های معظمات خدیجه، عایشه و سایر امهات مومنین و ازواج کل مرسلین و پیغمبران و خلفا و جمیع مشاهیر اسلام و ادیان که به مردم زمان ان و سپس در تاریخ نشر است و در همه اخبار و خطاب ها می آیند ودر جوامع یاد میشوند
آیا ننگ و بی ناموسی است که استغفرالله
شما باید از ادعای کور و کر خود انصراف و توبه بدهید و دهن و زبان خود را به آب زمزم بشویید و از کمنت دادن ها منصرف شوید .به امید درک و فهم درست شما .
م. زمین بوس بدخشان

>>>   دهن این مرد بوی بد میدهد و دماغش پر از چرک دوزخیان .
ژوندی کابل

>>>   مادر یک نام مقدس است و جنت زیر پای مادران است و این نام را نباید این قدر چشم حقارت نگریست که در تذکره به اشاره چند مرتد و بیناموس آنرا درج کرد هر کسی که برای این عمل تپ ‌تلاش میکند از جمله حرامزاده ها و بیناموس ها است و انعده افراد که حرامی است و پدرش معلوم نیست خواهان این کار است

>>>   اگر سید اکبر اغا این حکم را به اساس قانون قبیله نموده باشند ما دران قوانین خالی الذهن ونا اگاه هستیم ولی اسلام عزیز ازین اظهارات بیزار است چنانچه قران کریم بار بار اسم حضرت مریم مادر عیسیا ی نبی را ذکر نموده ومحدثین از عایشه ای صدیقه وسایر امهات المومنین اسم می برند و از بی بی فاطمّة الزهرا بانوی اول اسلام به افتخار نام می بریم وهنگام عاشوری در منابر وتکایا از شهدای ال بیت رسول الله <ص>نام گرفته ذکر بعمل می اوریم واحناف <رح >امام مذهب خودرا به ابوحنیفه لقب داده اند پس نقص در کجاست ودلیل شرعی اغا صاحب چه است ومعلوم است که یکی از دلایل ساختن طالب تشویه وجهه ای اسلام ومسلمین ونفرت وتنفر دیگران از مسلمان است که در ین پرونده خوبتر به این مامول میرسند مگر در نکاح اغاصاحب خطیب اسم خانم اغا صاحب را ذکرنکرده ونگفته که شما که از طرف فلانه بنت فلان وکیل هستید نفس نفیسه ای موکله ای خودرا به سید اکبر ولد ...بخشیدید؟ اگر چنین نگفته نکاح اغاصاحب هم درست نشده است انا لله وانا الیه راجعون
تبنگچی

>>>   قصه مفت.
اگر درج شود چه سود و اگر نه شود چه زیان؟
اگر هدف هویت بخشیدن به زنان است ، برای همه زنان کشور شناسنامه توزیع کنید تا خودش نام خود و هویت خود را داشته باشد.

>>>   از بدو خلقت بشر امروزی نام حوا و بعدا نام مادران و زوجات پیغمبران و بالاخر نام عالی جنابان آمنه و خدیجه و مجموع زوجات و امهات در گفتار و کلام و کتب و اسناد گرفته وخوانده شده و از پادشاهان و سلاطین و . . .
ایا به قول سید کوچک آغا عضو رانده شده ای تحریک طالبن بی ننگی و بی ناموسی بوده ؟؟؟ العیاذ که نه .
فاطمه یعقوبی بدخشان

>>>   به نام او مادر فلانی ، مادر اولاد هاخانم خود را صدامیکنیم از ذکر نامش ملا وغیر ملا بنام غیرتی اباء میورزد یعنی غیرتی استم بنام صدایش نمیکند پس پس بی بی آمنه ، بی بی فاطمه وبی بی خدیجه نام کی ها اند وتا سرحد ما چرا رسیده این است درس اسلام و ما بنام غیرت اصل اسلام را فراموش کرده ایم وپیشروی مردم نام مادر ، خانم ودخترخود را گرفته نمیتوانیم درج نام مادر بی ناموسی نیست بلکه بی ناموسی کارهای دیگری است که مردم میدانند

>>>   یک فکاهی خنده دار دیگر!!
مگر نوکری چتلستان و وهابی ها «بی‌ننگی و بی‌ناموسی» نیست؟؟؟
این عجایب الخلقه ها حتی نمی دانند که از دامان همان مادر تولد یافته اند و در همان دامن بزرگ شده اند.
آزاده

>>>   حالی این چه بی ناموسی است از کشتن خواهران مادران در جاده ها ،شفاخانه ها در مساجد وغیره بدون محکمه تیرباران کردن زنان درملا عام بی ناموسی نیست بسیار جاهل مردم هستید.
احمد از ترکیه

>>>   این سید اصغر آغا کیست که از دوره قبل
از خلقت انسان تا حال از انجماد بیرون نه شده ؟؟؟ سواد دارد یا نه ؟؟؟
نسیمه خدا دوست
دانش آموز حقوق

>>>   اگر نام بردن زنان در اسناد و سجلات به قول این مرد ( که معلومم نیست انشعابی از تحریک طالبان است یا استخراجی )
شرم و ننگ و بی ناموسی است . چرا در تاریخ و تفاسیر و احادیث و مقوله های شرعی بصورت واضح با ذکر نام والد شان
ودر قرآن اسم مریم پاک دختر عمران مکررا و اسما دیگر زن های با وقار و عزت با اشارات صریحه و تاثیر گذاری شان در امور دینی و دنیایی
ذکر رفته و در قصص قرآنی و تاریخ سیرت
و فعالیت آنها تبیین شده است اسناد
مالکیت وسایر اسناد حقوقی و رسمی زن متقاضی ذکر مکمل اسم و شهرت
اوست . من به آقای سید اکبر توصیه میکنم که عذر خواهی کند و الفاظ نا هنجار خود را پس بگیرد .
م.ش .فروغ کابل

>>>   نام مادر مرحومه من خدیجه است من به خود فخر ، عزت سربلندی و بهشتی بودن میدانم
که نام مقدس مادرم در تذکره ام درج گردد .آنرا بالای چشمانم میگذارم .
م . ش . ف بدخشان

>>>   زن را باید رشد داد و تقدیه کرد و در تمام عرصه ها بامردان حقوق مساوی داد
این رشد ومساوات حقوقی تنها از راه تعلیم و تربیه و علم امکان پذیر است
که مبنای آن حدیث مبارک است .
طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه ا . اطلب العلم و لو کان فی السین.
اطلب العلم من المهد الی الحد .
مادر مقدس است و بهشت زیر قدم های اوست وی برعلاوه حقوق که ذکر شد جایگاه بلندی دارد که باید نام اورا در شناسنامه به آب زر نوشت .
سهراب احسان بدخشان

>>>   نمیدانم سید اکبر آغا است یا سید کوچک
آغا عقل و فراست خودرا از دست داده است . باید تداوی روانی شوند .
کریم نوحه

>>>   در تمام دنیا نام اول خانم ها نام زنانه است و نام دوم آنها مردانه و یا کدام چیز دیگر که نه به مرد ارتباط دارد و نه به رن.
مثلآ:
عایشه بنت ابوبکر.
مریم ولد عبدالغنی.
امریتا سنگ.
کریستینا بیکر.
و غیره.
در روسیه آخر نام دوم تمام مرد ها (اوف) است و آخر نام تمام زنه ها(اوفه)است.
بنأ نام خانوادگی میتواند نام مردانه باشد و یا یک شی باشد،اما هیچکس نام فامیلی اش بنام مادرش نمی باشد.
مثلاً اگر یک مرد در آلمان توماس ماریه نام داشته باشد،همه کس بالایش خنده خواهند کرد.
زیرا آدم نمیتواند او را با نام دوم او بنام آقای ماریه صدا زد.
اما یک خانم را میشود بنام بیکر و یا مولر و یا شیفر و غیره که همه شغل های مردانه است،یاد کرد.

>>>   «بی‌ننگی و بی‌ناموسی» قرادداد طالبان با امريکا در ٢٩ فبرورى امسال در قطر بود.
اين قرار داد بخاطر دالر امريکا بود. عضو سابق طالبان بايد بداند که دولت يهودى اسرائيل شما طالبان را از قبيله هاى گمشده بنى افغانه آموزش داده است امارتها که امروز با دولت مادر اسرائيلى شما طالبان تروريست روابط برقرار نموده و شما خاموش ايد گواهى اين واقعيت ايد که از نسل يهودى استيد. شما به نام اسلام و به کام يهودى اسرائيلى?

>>>   ترا بخدا سوگند سید کوچک آغا که در وقت عقد نکاح اسم همسر تان گرفته شده یانه اگر نسبت به تعصب وارتجاع که دارید حتمآ اسم و شهرت آن محترمه گرفته نه شده پس عقد مجهول صحت نه دارد و شما حرام هستید.
سید موسی کاظمی

>>>   این چه احمقی هستش آخه
مگر به زنان افغان شناسنامه نمیدن؟اسمشون مگه نیست تو شناسنامه؟میخوای بگو اسم زنان رو هم مخفف بنویسند مثلا فاطمه کابلی = ف.ک
خدایا چقدر انسان جاهل هستش.مگه از اسم مادرتون شرم دارین؟مگه عکسش رو میخوان بزنند
تو شناسنامه ما ایرانی ها اسم همسر طرف نوشته میشه آیا ایرانیان یعنی ما بی ناموس هستیم همگی؟
اون نظر دهنده که گفته مادر اسم مقدس است بی ناموس تویی که بخاطر اسم مادر نه عکسش تو شناسنامه حکم به ارتداد میدی
عقب افتاده هایی مثل تو باعث و دلیل وضعیت امروز افغانستان هستند. ...

>>>   این نره غول بی دم از معتدل ترین و اهلی ترین طالب به شمار میرود. وی در مدت اضافه از یک و نیم دهه منحیث مهمان عزیز و محترم عالیجنابان کرزی و احمدزی در مهمانخانه ای راحت دولتی غنوده و از بودجه دولت خداداد تغذیه میشود٬ امنیتش را دولت مزدور به عهده داشته وبدون هیچ نوع نگرانی منحیث سخنگوی رسمی طالب در داخل نظام همواره در رسانه ها ظاهر و از موقف برادران طالب خویش درفشانی نموده و مردم و دولت و نهادهای دولتی را منت گذار خویش ساخته و ارتباطش با طالب نیز هیچگاهی قطع نشده است.

جالب تر اینکه بارها با خبرنگاران زن مصاحبه داشته و هیچ کراهتی هم از ملاقات یک زن نامحرم روی برهنه یا نام و نشان از خود نشان نداده است.
اما حالا موصوف از آدرس طالبان اهلی و اصلاح شده درج نام مقدس ترین زن را که مادر است «« بی ننگی و بی ناموسی»» قلمداد میکند.
این کفتار مست نگفته است که اظهاراتش به اساس کدام آیت٬ حدیث و یا فتوای علمای دینی است٬ و چرا چنین مرداری از دهن نصوار پر و متعفنش فضا را ملوث و مکدر میسازد.

مگر ثبت تاریخی نامهای چون حواو مریم (مادر نسل انسان و مادر عیسی مسیح)و آمنه و خدیجه و عایشه و فاطمه ( مادر٬ دختر و زنان) پیامبر را نیز این مسلمان نمای بی خرد و تاریک ذهن درین فتوای خویش شامل میسازد یاخیر؟
و یا هم این کودن اصلآ از نسل حوا و آدم نیست و از موجود دیگری بوجود آمده است؟

این قاطر مست از نوازش های برادرانش (حامد کرزی و غنی احمدزی) گاهگاهی هم در مجالس و محافل طالب پرستان و آنانی که به نرخ روز نان میخورند؛حضور بهم رسانیده و ایشان از این انسان بی معرفت نیز پذیرایی شان داری به عمل می آورند.
شما خود قضاوت کنید که معتدلترین و عالم ترین این غولان بیابان که عمری در چراگاه قانونیت و دیموکراسی و نهضت زنان چریده است٬ دیدگاهش در مورد زنان اینگونه باشد؛ از آن غولان بیابان که در طول این مدت جز کشتار و وحشت و انتحار و انفجار و سر بریدن دیگر چیزی را تجربه نکرده اند چه توقعی میتوان داشت.

البته سید اکبر آغا منحیث سخنگوی طالب بدینوسیله یکی از پالیسی های طالبان را قبل ازینکه در جلسات قطر مطرح کنند به مردم بیان داشت؛ خواسته های دیگر طالبان را میتوانید از روی آن قیاس نموده و دست آورد نشست صلح کاذب قطر را که سرنوشت یک ملت بدبخت در آنجا رقم خواهد خورد از همین حالا پیش بین بوده میتوانید.

>>>   در این برهه حساس مردم را درگیر فصه های مفت میکنند.
اگر گفته شود که شناسنامه های مادران تانرا بیاورید تا ۱۰۰ دالر بگیرید ، اول این آغاصاحب تذکره مادرش را می آورد.
قصه اصلی وادار ساختن طالب است به قبول انتخابات
در غیر آن صد سال جنگ بهتر از صلح ناقص است.

>>>   اگر شما در ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان که همه اوغان است یک زن دیدین باز از این آغا و اوغانا گیله کنین
این آغا حرف دلی خود را می گوید و راست می گوید:
اگر طالبان سری قدرت شد نصف جامعه بی ننگی بی غیرتی و بی ناموس حساب می شود مثل مادر خواهر همسر و دختر
اگر اینها مسلمان اند چرا از پیامبرش پیروی نمیکنند، پیامبر که از زنان ننگ نداشت پس باید به مسلمان بودن اوغان و طالبان شک کرد !!!

>>>   این کثیر نام های زنان که در اسناد و مدارک ، تاریخ اسلام و بشر از آدم تا ایندم ذکر شده و میشود به قول باطل محمد اکبر آیا بی ناموسی و بی ننگی است
که قطعآ نیست بلکه مستحسن ، نیکو و افتخار جامعه بشریت است .
.....
صالحه حبیبی

>>>   افغانستان پنجاه سال از تمدن و فرهنگ عالم عقب مانده شده است به افتخار وحوشت طالب و داعش مبارک باد بر شما دروازه های جهنم را جای بهشت اشتباه گرفتید.

>>>   این سید کهتر که قادر به نظافت سر و روی خود نیست . آیا نمیداند که برای بانوان کشور چقدر تذکره ثبت دیوان های
ثبت احوال شهروندان است برود در وزارت داخله و سکشن ثبت احوال نفوس معلومات کند . آیا اینها همه به قول کثیف او بی ناموسی و بی ننگی است . شرمت باد ،خجالت بکش ای بچه ای بیزو .
نادره کمالزاده
ماستر جامعه شناسی

>>>   واژه ناموس در اصل یک واژه یونانی است که به معنی تدبیر منزل است. اما این واژه به مرور زمان در زبان دری یا فارسی به معنی عادت و شریعت هم کاربرد یافته است.
در یونان قدیم واژه یونان برای تدبیر منزل به کار برده می شد. اما در بین فارسی زبانان این واژه به صفت حفظ عفت اهل خانواده معنی کاربردی پیدا کرده است.

سید آقا یکی از دهشت افگنانی مسلمان نما است. آیا کشتن زن و دختر مردم را چگونه می توان یک عمل شرعی تلقی کرد در حالی که اسلام هرگز انتحار و استشهاد را قبول ندارد و هرگونه عمل انتحاری و استشهادی را حرام می شمارد. در هیچ آیه قرآن کریم و حدیث نبوی سخنی در باره انجام دادن انتحار و استشهاد زیر نام جهاد نیامده است. انتحاریون و استشهادیون مرتد و خارج از دایره اسلام شمرده می شوند.
طالبان هرگز مسلمان و نماینده دین مبین اسلام نیستند.

طالبان هرگز باناموس نیستند. هر کس طالبان را مسلمان بشمارد دشمن اسلام و مسلمین است. آیه ۱۴ سوره الحجرات بر طالبان تطبیق پذیر است، چون طالبان به الله جل شانه هیچ ایمان ندارند و محض برای فریب مردم به دروغ لاف مسلمانی سر می دهند. اکثر طالبان کمونیست های جنایتکار هستند که با لباس پنجابی و مندیل و ریش دراز تیشه به ریشه ملت مسلمان افغانستان می زنند.

>>>   در کشور های پیشرفته نام پدر ومادر درهیچ اوراق شناسائی درج نیست .صرف نام ونام فامیلی یعنی تخلص درج میباشد.

>>>   بی بی خدیجه نام پاک مادر جنت مکان
منست . مشهور تر از همیشه باد .

>>>   این اندیشه که نام مادر باید در شناسنامه درج شود یک تراوش دیگر از یک مغزی است که همیشه در حال تفکر است، در حالیکه در هیچ کشوری شاید درج نام مادر الزامی نباشد.
و.د

>>>   اگر مادر وجود نمی‌داشت تو الآن در کدام قبرستانی بودی ای نمک نشناس

>>>   روشنفكر آنچنان ، ملا اينچنين !
- روشنفكر ، لباس ملى ما را در حد لباس خواب ، پايين مى آورد.
- خانم روشنفكرى چون سيما سمر ، پوشيدن چادر و تنبان را مانع رسيدن نور خورشيد به بدن زن و در نتيجه باعث بيمارى نرمى استخوان ميداند.
- ملا تلاش و تقلا ميكند تا حتى نام زن را در پشت هفت پرده سياه ، پت و پنهان كند تا چه رسد به وجود فيزيكى زن .
- روشنفكر زور ميزند تا چادر و تنبان را از سر و پاى زن ، بيرون بكشد.
اميرالمؤمنين على مى فرمايد : لا تَرى الجاهلَ إلاّ مُفرِطاً أَو مفرِّطاً
نادان را نمى بينى مگر در حال زياده روى يا پس روى.
در ولايت ما خانم تحصيل كرده و روشنفكرى بود ( الحمدلله هنوز در قيد حيات هستند) كه طبابت را در رشته زنان و زايمان در دانشگاه خوانده بود. همين خانم محترم اگر زنى را به دختر ولادت ميداد مثلا بيست هزار دستمزد ميگرفت و اگر زن ديگرى را به پسر ولادت ميداد بيست و پنجهزار ميگرفت. واى كه اين شاهكار او ، مرا كه آن زمان نو جوانى بيش نبودم چقدر رنج و عذاب ميداد در حاليكه ما در خانواده يك ملا عين سيد اكبر آغا داشتيم. از خدا پنهان نيست از شما چه پنهان ، آن زمانها آرزو ميكردم ايكاش صبح كه از خواب بيدار ميشوم ، تبديل به يك پسر شده باشم.
خليفه دوم عمر ابن خطّاب براى جانشينى پس از خود ، شورا تشكيل داده بود. شخصى پيشنهاد داد تا فرزند خود عبدالله ابن عمر را به جانشينى برگزيند اما خليفه فرمود : عبدالله از اداره كردن خانه خودش هم عاجز و ناتوان است تا چه رسد به اداره كردن خلافت اسلامى.
نتيجه : طبق فرمايش اميرالمؤمنين على كرّم الله وجهه ما مردم نادان ( اهانت نشود به دو سه نفر دانا ) هستيم.
به گفته خليفه سياستمدار و مقتدر عمر ابن خطاب ، ما مردمانى احساساتى ، بى سياست و بى كفايتى هستيم. ( البته اهانت نشود به دو سه نفر سَيّاس و كَيّاس)
ميگوييد نه ؟ پس امريكا و ناتو و همسايگان دور و نزديك اگر براى اداره كردن من و تو نيامده اند براى چه كارى در اين ويران شده آمده اند ؟
امروز از خدا پنهان نيست از شما چه پنهان ، از افغانى و افغانستانى بودن خود خجالت نمى كشم اما چيزى هم براى افتخار كردن ندارم.

>>>   اگر این اوغان هی خبر به نام طالب را اجازه دهید 1000 سال کشور را به عقب می برد
دنیا به کجا اینها به کجا
ننگ از نام مادر

>>>   سید اکبر آغا !
یک صاحب نظر چه معقول و مطابق اصل شرعی نوشته است آگر اسم و شهرت خانم محترمه شما در وقت عقد برملا نشده باشد یعنی که شخصیت شان روشن نه شده باشد. عقد وی و شما (چون مجهول است ) جواز پیدا نه کرده لذا شما حرام و ناجایز استید و اولادی اگر دارید زیر سوال جدی و قاطع است . شما باید تجدید عقد نمایید .
درباب گزشته در خانه داری شما با این محترمه باید برای تزکیه اولآ توبه و انابت کنید بعدآ به چند فقیه برجسته و عمده و کامل رجوع کرده تصلیح یا تفریق نمایید . قرینه دلالت دارد که چون شما تبیین اسم زن را خلاف دانسته قبول ندارید شک مردم علیه شما درین مورد عاید و عام شده .این موضوع خیلی مهم است سطحی باید نه پندارید و شرم هم نیست . به ما چیزی نیست جز بلاغ .
نورالله خطیبی

>>>   بعضی از نظر پردازان عزیز نوشته اند که در خیلی کشورهای دیگر حتی نام پدر در تذکره نوشته نمیشود بلکه تخلص تحریر میشود باید به ایشان گوشزد و یادهانی کرد که در خیلی کشور ها مثل ما تذکره دهی هم وجود ندارد نام های خاوادگی ذکر میشود که آن به مانند ما شما تخلص گفته نه میشود ونام فامیلی دانسته شده است . در افغانستان نام فامیلی رایج نیست و مجموع نفوس تخلص هم ندارند . نام فامیلی تا چندین نسل فرق نه میکند
لذا به ما امکان نیست و لزوم هم نه دارد که تمام شوونات خود را از یک یا چند کشور خارجی (معمولآ غرب ) که همه و جمیع کشورها هم به یک اسلوب نیست تبعیت و تقلید کنیم . ذکر نام مادر عمدتآ دو مزیت یا مفاد اجتماعی و شناختی دارد اول اینکه شحصیت بخشی به حنسیت زن است ( که زن تا هنوز در افغانستان و لو در قانون اساسی مسجل شده امتیاز عملی برابر نه داردحتی فینیزم اسلامی هم نادیده گرفته میشود .
دوم اینکه برای شهرت مکمل وانفرادی هر شهروند کمک میکند در حالیکه ما بایو متریک اساسی و عام هم نداریم . سخن از بایومتریک در میان آمد آنهم در دور های عمر فرق میکند . مثلآ شخص خود من که مسن هستم به این پرو بلم چندین سال است دچارم. آنچه در وقت صدور پاسپورت یا ویزا بایو متریک میشود ولی در طول دوره
های استعمال کثیرا تطبیق نمیشود ( سر نمیخودر ) کسانیکه اهل تختیک یا تجربه اند دور عمر را سبب میدانند و یک تعداد به این مواجه اند . ولی باز همین بایو انگشت در جای دیگر و ماشین و افزار دیگر موافق و مطابق
می نمایاند .
القصه یا قصه کوتاه : در افغانستان ( که اکنون رو به توسعه اش خوانده نمیتوانیم چون جنگ ها عقب مانی آورده است ) ذکر نام والدین هردو به معرفت کمک بیشتر میکند . اگر یاد تان باشد در گزشته علامات متفرقه رواج داشت مثلآ یکی ازان رنگ موی بود که امروز موی ها هم در اثر رنگ مصنوعی و زینتی فرق می کند این مه یک رنگ است ماه یا سال دیگر رنگ دیگر . زنده باشید که این قصه را با حوصله خواندید .یا هو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است