نتیجه نشست قطر چه خواهد بود؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۹/۶/۲۵ کد خبر: 164816 منبع: پرینت

"پیش از اینکه منتظر صلح همگانی در کشور بوده باشیم، فقط منتظر وحدت و یکپارچگی بین الاوغانی بوده باشید"، زیرا فضای حاکم در این نشست حکایت از زد و بندهایی که در پشت پرده جریان دارد میکند.

با اینکه نمی خواهم در زمینه منفی گرا بوده باشم، ولی صلحی که همه مان منتظر آن هستیم و برایش دلخوشی داریم و لحظه شماری می کنیم، از دید من متآسفانه فقط ادامه جنگ و افغانیزه کردن کشور و تا کوچ اجباری من و تو با تبانی رژیم موجود و اتحاد طرفین را در بر دارد.

اگر صلحی هم صورت گیرد صلحی بین الافغانی خواهد بود نه صلح برای من تو. اینکه یک تعداد افراد دیگری (غیر افغان) بقول معروف چوکی های بس خالی را پر کردند و روانه قطر شده اند، نه تاثیر گذار اند و نه هم به مصلحت و دیدگاه اینها کسی ضرورت دارد، فقط در حد سیاهی لشکر دیگر هیچ.
بازیگران اصلی برای فریب اذهان مردم ممکن است موقتآ در ظاهر امر بخاطر به اصطلاح آبروی خویش دست به یک سلسله کارهای تبلیغات رسانه‌ای بزنند، اما این کل مساله نخواهد بود.

سوالی بوحود می آید که چرا دولت امریکا در این مقطع زمانی این بازی را تسریع بخشید؟
پاسخ دقیقآ روشن است، به دلیل اینکه در این دو سه ماه باقیمانده که انتخابات امریکا آغاز میشود، روابط دوستانه امارات با اسراییل از یکطرف و نشست قطر زیر نام ختم جنگ و خروج قوای امریکا از افغانستان از طرف دیگر، بدون تردید به غذای تبلیغاتی کاندید ریاست جمهوری ترامپ تبدیل خواهد شد و ترامپ اینها را در جمله دستاورد و افتخارات خویش حساب میکند. بیاد داشته باشید که تب و تاب این سناریوی جنگ و صلح تا ختم انتخابات حفظ خواهد شد و بعد از ختم انتخابات بازی ها به روال معمول بازهم در این منطقه ادامه خواهد داشت.

امیدوار هستم که در تحلیل و محاسبات خویش در زمینه مرتکب اشتباه جدی شده باشم و گویا وضعیت طوری نیست که من فکر میکنم....

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست قطر
نتیجه
نظرات بینندگان:

>>>   فاشیسم و تبعیض و پشتونزم خشن و کشنده.

>>>   شما بايد برده و غلام پشتون ها شويد کشور گل و گلزار ميشود مانند وقت داودخان, ظاهر خان ... زنده باد پشتون هاي دلير و قهرمان هيچ وقت غلامي را قبول نکرده و نمي کند.

>>>   حاکمیت فاشیستی
اژدهای دوسر
یک سر فاشیست های غرب دیده و دین باخته
سر دیگر فاشیست های مدرسه رفته و در آخور ISI تغذیه شده.
میکشیم هرچه طتلب است آخر
این وطن گور هرچه فاشیست است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است