تیراندازی افراد ناشناس بر مردم در جبرییل هرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۹/۶/۲۲ کد خبر: 164763 منبع: پرینت

شام روز جمعه دو فرد مسلح سوار بر موترسایکل بالای مردم ملکی در منطقه جبرییل هرات تیراندازی کردند که بر اثر آن حدود پانزده تن کشته و زخمی شدند.

دکتر محمد رفیق شیرزی سخنگوی صحت عامه هرات می گوید که در میان زخمی شده ها یک طفل، دو زن نیز شامل اند.

اختطاف ها، دزدی ها، تیراندازی های مکرر و ناامنی ها مردم هرات را به ستوه آورده است و مسوولان در این زمینه اقدام جدی صورت نداده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جبرییل هرات
تیراندازی
نظرات بینندگان:

>>>   بده جوابشرا او حكومت خواه و قوم و زبان پرست و چوب خشك ديموكراسي ، تا كه طالب جان أمور مملكترا به دست نگيرد ، از دست شما مكتبي هاي منافق و كفر دوست و رشوت خور بر نميايد !
كابلي از نيوزيلند

>>>   کابلی تو در نیوزیلند هستی مگر هنوز هم بی عقل
فاشیسم قبیله در رگ های شهر هرات بد تر از مکروب کرونا در حرکت است ک طالب که خکد کرونا است .
فقط طالب کشی و فاشیسم کوبی راه حل است.

>>>   علت اصلی حملات خونین بالای شیعیان افغانستان در کل و هزاره ها بصورت خاص، سه موضوع است یکی خوش خیالی و آسوده طلبی خود مردم هزاره و شیعیان مربوط به سایر اقوام . دوم، وجود ملا های متعصب مخصوصا ملا های وهابی مسلک و مزدور سعودی ها در میان اهل سنت، سوم، قوم گرایی کسانیکه در راس قدرت و حکومت قرار دارتد.
در شرایط کنونی از بین بردن علل دوم و سوم اگر نا ممکن نباشد بسیار مشکل است چون به یک مبارزه جمعی و بی امان مشترک از تمامی اقوام و پیروان مذاهب مختلف بر علیه این دو علل نیاز است.اما چاره رفع علت اولی در دست خود هزاره های شیعه و شیعیان مربوط به اقوام دیگر مثل سادات ، قزلباش، تاجک و غیره میباشد که در اولین گام تفرقه بین خود را از بین ببرند دوم مانند دیگر اقوام مسلح شوند و از جان و مال و ناموس شان دفاع کنند حتی در صورت لزوم از روش مهاجمین که حملات ناجوانمردانه بر علیه شان مینمایند استفاده کنند. در غیر آن شرایط اختناق قبل از انقلاب حتی بد تر از آن را منتظر باشند.

>>>   این یک پروژه است که ازطریق داعش وطالب درتبانی با پشتون تباران برضد اهل تشیع وبرضد ایران جنگ را ازهرات شروع کنند وملاحبیب الرمان هم ازجمله کسانی است که درهرات با افتتاح مدارس دینی درصدد اسراییلی شدن هرات جنگ را برضد ایران وقبل ازان میخواهند مناطق هزاره نشین هرات را ناامن ساخته ومردم سرزمین را مجبور به ترک جای وجایداد شان میکنند بعد درغصب واشغال بپردازند ودرشمالی هم همین سیاست را شروع کرده اند ودولتمردان ارگ هم درین عمل باتروریست ها درتبانی اند.درشکردره,قره باغ جابجاشده اند تاجیک هارا مجبور به ترک خانه وکاشانه شان میکنند تازمینه را برای غصب کنند ناصریها به طرفداری از انور دنگر سلاح گرفته ناامنی را ایجاد کرده اند ترور میکنند مردم را فرار میدهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است