طالبان: ۶۵ زندانی هنوز از سوی دولت آزاد نشده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۹/۶/۲۰ کد خبر: 164745 منبع: پرینت

در حالی که دولت افغانستان می‌گوید روند رهایی زندانیان طالبان مطابق فهرست داده شده از سوی این گروه تکمیل شده و به استثنای ۶ زندانی، متباقی تمامی زندانیان این گروه رها شده‌اند اما گروه طالبان می‌گوید که بر اساس محاسبه آن‌ها هنوزهم حدود ۶۵ زندانی در بند دولت افغانستان قرار دارند.

به گفته طالبان، این موضوع یکی از دلایل تاخیر در آغاز مذاکرات صلح افغانستان است.
رهایی پنج هزار زندانی طالبان و یک هزار زندانی دولت از سوی این گروه از مواد اصلی موافقتنامه صلح است که به تاریخ دهم حوت سال گذشته به امضا رسید.

شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که تا کنون حدود ۵۵۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرده و این روند تکمیل شده و طالبان باید بدون کدام بهانه و تاخیر مذاکرات صلح را آغاز کند. ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان نیز گفته که تمامی زندانیان این گروه مطابق فهرست داده شده آزاد شده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، به بی‌بی‌‍سی گفت که هنوزهم روند رهایی زندانیان این گروه تکمیل نشده و در مورد رقم زندانیان آزاد شده میان فهرست دولت و این گروه تفاوت وجود دارد. او گفت که بر اساس محاسبه آن‌ها هنوزهم ۶۵ زندانی طالبان در بند دولت افغانستان هستند.

آقای مجاهد افزود که مطابق فهرست داده شده از سوی طالبان به دولت افغانستان باید این افراد تا کنون آزاد می‌شدند. به گفته وی، دولت افغانستان گفته که کار روی نهایی‌سازی پرونده‌های زندانیان یاد شده جریان دارد و پس از تکمیل شدن، این زندانیان نیز آزاد خواهند شد.

۶ زندانی دیگر گروه طالبان که قرار بود به قطر انتقال داده شوند، نیز به گفته ذبیح‌الله مجاهد، تا کنون به مقصد یاد شده انتقال نیافته‌اند. ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان نیز این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید، روند انتقال این افراد به قطر زیر کار قرار دارد.
این زندانیان کسانی‌اند که متهم به قتل اتباع استرالیا و فرانسه‌اند و قرار است در قطر زیر نظر باقی بمانند. فرانسه و استرالیا رسما با رهایی آنها مخالفت کرده‌اند.

با این حال سخنگوی طالبان گفت که تیم فنی این گروه در حال حاضر در کابل منتظرند تا روند رهایی زندانیان به پایان برسد. به گفته وی، پس از تکمیل شدن این روند، پایان پروسه رهایی زندانیان به صورت رسمی از سوی این گروه اعلان و پس از آن مذاکرات صلح آغاز خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
زندانی
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان مرد میدانند و هیچگاه از گپ خود نمیگذرند.

>>>   طالبان این گروه بیغیرت وطنفروش غلامان وجاسوسان ای اس ای پاکستان هیچگاهی در گفتار و کردار شان صادق نبوده مانندباداران شان اشخاص دروغگوی قاتل و ظالم هستند در حالیکه همین گروه خاین جنایتکار قبل از چنین ادعایی دروغین شان گفته بودند که علت تاخیر نشست رویا روی با هیات دولت جمهوری اسلامی افانستان سفر اشخاص و افراد انها در سفر به پاکستان نزد باداران شان است علت تاخیر در مورد مذاکرات را همین مطلب را میخواندند و همین سخنگویی کذاب شان هم همین مطلب را گفتهبودند و شاهین سخنگوی سابق شان در قطرهم بیان کرده بودند وپس از تغیر و امدن هیات تعین شده این گروه با تغیر ریس هیت مذاکره کننده شان و سخنگوی جدید شان هیچ حرف و حدیثی نداشتند و نه چنین ادعایی دروغین شانرا کرده بودند حال بیکباره گی بخاطر نداختن تاخیر در نشست رویا رویی هیات مذاکره دولت جمهوری افغانستان واین گروه مزد.ر بیگانه این ادعایی دروغین شانرا مطرح کرده اند گروه طالبان میدانند که بمجرد نشست با جانب هیات دولت افغانستان نه چیزی برای گفتن دارند و نه کدام طرح و پلان برای اینده افغانستان دارند جز کار گیری از دود تفنگ و شلاق وقمچین و ادیت و ازار مردم دیگر چیزی در چانته ندارند علاوتا ترس از رفتن ومخالفت جنایتکاران جنگی این گروه به داعش و القایده چنین ادعایی دروغین شان را که یکبار گتند ۱۰۰ نفر و حالا انرا ۶۵نفر از داخل لست شان را بیان کرده تا زمان مذاکرات رویا رویی را با هیات مذاکره کننده دولت افغانستان را به تعویق اندازند و به بن بست کشانند.

>>>   قاتلان ملت مسلمان افغانستان رها شدند مگر شش قاتل که اتباع کشور های کفری را کشته باید نظر بند باشند.
.....به طالب و طالب دوست و طالب پرور

>>>   در مذاکرات بین دولت وطالبان باید یک دولت اسلامی روی کار اید و ریس جمهور یهودی بر طرف و یک ریس جمهور موقعت مسلمان و فهمیده که مانند غنی یهودی مریض نباشد روی کار اید و برای طالبان هم باید وزارت های امنیتی را بدهد تا جنگ از وطن ما ریشه کن شود خودم در همین دولت هستم به هم گروه و تنظیم وابسته نیستم مگر در سیاست وارد هستم و ماستری هم دارم در بخش سیاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است