من بالای آمریکایی ها شک دارم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۹/۳/۱۴ کد خبر: 163651 منبع: پرینت

ریشه ای ترور دکتر محمدایاز “نیازی”، از سفارت خانه های خارجی مقیم کابل طرح و سازماندهی شده است؛ من شخصاً نسبت به سفارت آمریکا به این قضیه مشکوک هستم!

آمریکایی ها در طول دو‌ دهه ی حضورشان در افغانستان، انفجار و انتحار فراوانی را سازماندهی دهی کرده اند و در ترورهای زنجیره ای شخصیت های ملی و تاثیرگذار همچون: جنرال داود، استاد ربانی شهید، جنرال رازق نقش برجسته و فعال داشتند.

آمریکایی ها برای ماندن شان در افغانستان از یک طرف خود را حامی و پشتیبان دولت کابل می دانند و از طرف دیگر گروه های تروریستی و تکفیری که با دولت (کابل) در جنگ است را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهند و در این میان کسانی را که از چنین عمل خصمانه و غیر انسانی شان آگاهی و اطلاع دارند ترور می کند و فکر می کنند که سالیان متمادی است این مردم زیر عنوان انتحار و انفجار توسط طالب و داعش کشته می شوند، در هر ترور و انفجار مقصر طالب ویا داعش را می دانند و هیچ کس متوجه عمل ما نخواهد شد و چنین قضایای در چند روز محدود فروکش می کند و برای دایم خاموش می شود و نسبت به ما (آمریکایی ها) کوچکترین سؤ ظن وجود نخواهند داشت.

آمریکایی ها تا روزی که اهداف استراتژیک شان در افغانستان تحقق نیابد، برای ماندن در این کشور گفتمان های مختلف را شکل خواهند؛ آدم ها و شخصیت های زیادی را ترور خواهند کرد، انتحار و انفجارهای کلان و مخرب بسیاری را سازماندهی و شکل خواهند داد تا اینکه بهانه ی برای حضورشان باشند. برای حمله به افغانستان برج های سازمان تجارتی جهان را در نیویارک مورد حمله قرار دادند و زیر عنوان تروریسم آمریکا را تهدید می کند به افغانستان حمله کردند و دو دهه می شود طالب محور گفتمان حضور آمریکا در افغانستان است؛ اگر احیاناً طالبان خواست پاکستان را زیر پا بگذارند و به پروسه صلح بی پیوندد، آمریکایی ها در تبانی به پاکستان، پای داعش را قوی تر از خاور میانه (عراق، سوریه ...) درافغانستان خواهند کشاند و یک دهه دیگر زیر عنوان مبارزه با داعش در افغانستان سپری خواهند کرد.

در افغانستان هم، اینه ا(آمریکایی ها+هم پیمانان شان) همواره در پی ترور شخصیت های تاثیرگزار و پر وزنه هستند، تا اینکه با ترور اینها حس بد بینی و شکاف های قومی را دامن بزنند و مردم به جای فکر و ایده صلح و همبستگی به فکر انتقام جوی و بدبینی باشند و از این آب های گِل آلود مصنوعی، خودشان ماهی مقصود شان را در تنور داغ سیاست های شوم شان پخته کنند.

من در قضیه شهادت دکتر نیازی، بالای آمریکایی ها شک دارم!

مبین امینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نیازی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر یادتان باشد،پارسال در جاده میدان هوایی درخت ها را بخاطری که تروریست ها در آنجا بم گزاری نکنند،از بیخ اره کردند و مردم انتقاد کردند.
اما اصل قضیه در جای دیگر بود که من برایتان نوشتم که جنبش حفاظت از محیط زیست،بر علیه قطع جنگلات آمازون در برازیل،بر ضد رییس جمهور جدید برازیل مظاهرات کردند.
چون رییس جمهور برازیل دوست رییس جمهور امریکا بود،بنأ بخاطر حمایت وی،دونالد ترامپ نیز فرمان قطع جنگلات ایالت الاسکا امریکا را داد.
و دولت افغانستان بخاطر حمایت از امریکا،فرمان قطع درختان وسط سرک میدان هوایی را داد.
حالا که در امریکا تظاهرات برضد دونالد ترامپ بخاطر قتل سیاه پوست امریکایی صورت گرفته است،با وجودی که جرم یک عمل شخصی است و بخاطر جرم یک شخص.شخص دیگر مورد ملامت و یا قضاوت صورت نمیگیرد،اما با وجود آن تظاهر کنندگان در دهن قصر سفید مظاهره کردند و مظاهره کنندگان حتی کلیسایی را که در نزدیکی قصر سفید است و روسای جمهور بعضی اوقات برای عبادت به آنجا میروند،مورد حریق قرار دادند.
دونالد ترامپ بخاطر همبستگی اش به این کلیسا،پیاده به این کلیسا رفت و با گرفتن کتاب انجیل در دست اش،همبستگی خود را با کلیسا نشان داد.
دولت افغانستان چگونه باید همبستگی خود را با دونالد ترامپ نشان میداد؟
آیا اشرف غنی نیز یک انجیل را گرفته در پیش مسجد ایستاد میشد؟
امکان نداشت.
بنأ یگانه همبستگی با دونالد ترامپ عبارت از گذاشتن بمب در یک مسجد و کشتن یک ملای مسجد بود.
در حالی که دونالد ترامپ هیچوقت چنین چیزی را نمیخواست و او نه مذهبی است و نه به مذهب علاقه دارد و نه هم به جنگ های مذهبی که ازبیست سال بدینسو در شرق میانه جریان دارد و موسس آن جورج بوش بود و ادامه دهنده و توسعه دهنده آن بارک اوباما بود.
دونالد ترامپ فقط یک دنیای آرام و بدون جنگ و بدون اختلافات مذهبی و بدون تهدید نظامی از طرف دیگر کشور ها میخواهد تا به کار ریاست جمهوری و تجارت خود ادامه بدهد.

>>>   من بالای سیستم امنیتی و ارگ

>>>   امکان دارد دور از تصور نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است