حملات عمدی بر خبرنگاران در امریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۲    ۱۳۹۹/۳/۱۴ کد خبر: 163639 منبع: پرینت

خبرنگاران در چند روز گذشته در امریکا مورد حمله عمدی پولیس قرار می گیرند. یک خانم خبرنگار یک چشمش را از دست داد. بر اساس گزارش یکی از شبکه های جرمنی در چند روز گذشته، بیش از صد و شصت بار خبرنگاران امریکایی و بین المللی از سوی پولیس امریکا به صورت عمدی مورد حمله قرار گرفته اند.

بی بی سی انگلیسی، گزارش مفصلی در این مورد نشر کرده است، اما بی بی سی فارسی، همان گزارش را هم ترجمه کرده در وبسایتش نگذاشته است. جالب اما این است که تا کنون هیچ کشوری به این کار پولیس امریکا اعتراض و یا آن را محکوم نکرده است. این واقعیت به خوبی نشان می دهد که ( نقل به مضمون از یک نویسنده امریکایی ) در نظام بین المللی که بی شباهت به نظام جنگل نیست، مطمین ترین و بهترین جایگاه برای یک کشور، جایگاه قوی ترین و بدترین مرد محل است. در این صورت، آدم ها همین که به قواره درهم رفته، چشم های پرخون و دهان کف کرده ات نگاه کنند از خیر انتقاد و نصیحت می گذرند، و آرامش و سلامتی را بر استخوان های شکسته ترجیح می دهند.

حمله بر خبرنگاران در کشورهای مثل افغانستان یک امر عادی است، مخصوصا از سوی گروه های تروریستی، اما وقتی حمله بر خبرنگاران در امریکا هم به یک امر عادی تبدیل می شود، می توان حدس زد که جهان و نظم حاکم بر آن در حال یک دگرگونی جدی و عمیق است.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
خبرنگاران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است