مولوی انصاری چه اهدافی را دنبال می کند؟
اگر در آینده حمله به افراد سرشناس شیعه در هرات صورت گیرد و یا اگر حمله ای به مساجد اهل تشیع صورت گیرد، اشاره فقط به مولوی انصاری و شاگردانش خواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۲    ۱۳۹۸/۱۱/۳ کد خبر: 161915 منبع: پرینت

عربستان سعودی البغدادی جوانتری پیدا کرده تا آهداف آنها را دنیال کند.
مولوی انصاری شخص بی نام و نشانی که تا حدود ۱۶حدود سال قبل کسی او را در هرات نمیشناخت، حالا به حمایت سیاسی و پول فراوان او را جای نشین خلاف اسلامی داعش در غرب افغانستان که هم مرز با ایران است.

اهداف سیاسی مولوی انصاری نه تها ضدیت با شیعه و اخلال امنیت در هرات است، بلکه او میخواهد آگانه اخjلاف بین تاجیکان در افغانستان به خصوص در ولایت هرات را دنبال کند.
این در حالی است که مردم شریف هرات مشترکآ با سیاست و تعصب فارسی ستیزان مواجه بوده اند و هدف مولوی انصاری که همانا اختلاف در میان تاجیکان در هرات است و این خواسته زبان و فرهنگ ستیزان می باشد.

انصاری نه تنها دشمن شیعه افغانستان به خصوص هرات است، بلکه صدمه جدی به تمام مردم افغانستان خصوصا بانوان و به طورم عموم فرهنگیان و دانش آموختگان هرات میزند که دود آن به چشم همه شهروندان می رود.

طوریکه خودش گفته او می خواهد اهداف خود را در گازرگاه و اطراف آن و سپس به شهر هرات گسترش دهد، او راه بسیار خطرناکی را انتخاب نموده که ضدیت با دیگر اندیشان و جامعه مدنی، حقوق بشر و کسترش آموزش و پرورش خصوصا برای دختران می باشد.

او از مسیر سلفی گری و اسلام افراطی حلقه کلانی ازملای های بیسواد و افراطی را دور خود جمع نموده است.
مولوی نخست با صدای آرام به صبحب آغاز می کند و کم کم توجه جوانان را به خود جلب نموده پس از چند دقیقه صدایش عوض شده و با صدای بلند و یا جیغ زدن ها احساسات جوانان ۱۵ تا ۲۱ سال را چنان به خود جلب می کند که فکر و چشم های شان از کاسه سر بیرون شده و به مولوی صاحب دوخته است و چنان تحت تاثیر می روند که همه چیز را فراموش می کنند و منتظر هستند که مولوی انصاری حکمی و یا قتوایی صادر کند که بدون شک این جوانان آنرا به مرجله اجرا در خواهند آورد.

شاگردان و طرفدارن مولوی انصاری از طبقه خاصی بوده، مانند جوانان افغانستانی که در پاکستان نزد مولوی های پاکستانی درس میخوانند و ایام تعطیلات را به کمک برادران (دینی خود یعنی طالبان می شتابند) آنها بیشتر از طبقه فقیر جامعه و حتی بعضی از آنها بدون والدین و اقارب خود می باشند.
چنین جوانانی با آموزش های ضد شیعی، به زندگی مسالمت آمیز مردم هرات و به امنیت جامعه دو مذهبی این شهر صدمه شدید وارد می کند.

مطالبی که مولوی انصاری در یکی از سخنرانی هایش به آن اشاره کرد که اگر زن و مرد بیگانه در اطراف گازرگاه دید شود و یا قطره شرابی نوشیده شود ما خود ما از نظر شرعی با انها برخود خواهیم نمود و سپس احکام خود را در داخل شهر هرات گسترش می دهیم.

بزرگان هرات خوب می دانند که شیعه و سنی هرات سال ها است در کنارهم زندگی مسالمت آمیزی داشته از شراکت در تجارت گرفته تا به ازدواج دختران و پسران خود نشان دادند که مردم هرات را به بهانه های شیعی و سنی نمیتوان از هم جدا کرد.

شما اگر ویدیو های ضد شیعی مولوی انصاری را بشنوید، او شاگردان اش را تشویق به جهاد علیه شیعه ها می کند) یا آزادانه می گوید (شعیان باید از حکومت و ادارات دولتی افغانستان برکنار شوند)، در حالیکه چنین گپ ها ضد قانون اساسی کشور بوده و چنین فردی متهم به برهم زدن امینت عامه در جامعه شناخته میشود و باید به سارنوالی (دادستانی) معرفی شود.
کسانیکه این موضوع را جدی نمی گیرند مسوول عواقب وخیم چنین رخداد هایی را در آینده خواهند بود.

مولوی انصاری شاگردانش و کسانیکه گپ های متعصابه او را می شنوند، به خشم و دشمنی با شیعه ها توصیه میکند و زندگی مسالمت آمیز را در جامعه مختل نموده دوستی و صمیمیت مردم هرات را دشمنی و حتی کشتن یکدیگر تشویق می کند.
اگر والی هرات و دیگر نهاد های عدلی و قضایی جلوی تبلیغات خشم و نفرت مولوی انصاری را نگیرند، ابعاد بسیار خطرناکی را بوجود خواهد آورد، که بعدها مهار نمودن آن بسیار مشکل خواهد بود.

اگر در آینده حمله به افراد سرشناس شیعه در هرات صورت گیرد و یا اگر حمله ای به مساجد اهل تشیع صورت گیرد، اشاره فقط به مولوی انصاری و شاگردانش خواهد بود.
جامعه شیعی هرات با صبر و شکیبایی ولی با نگرانی وضعیت را تحت بررسی داشته و اقدامی نخواهند کرد که وضعیت متشنج تر شود و بی صبرانه منتطر اقدامات جدی مقامات حکومتی را دارند.

در اخیر خداوند متعال به مردم شریف هرات قدرت و استقامت بدهد تا از پدیده شوم اهداف مولوی انصاری در امان بمانند

...هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مولوی انصاری
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   هرات شایسته پیشرفتی همچون مشهد است بهترین کار بازگشت با مام وطن ایران می باشد .

>>>   ملا مجیب کور خوانده و دین نفهمیده و عمر بر باد داده و خدا شرش را از سر مسلمانان کم کند.

>>>   مولوی انصاری با تفکرات وهابی گری از عربستان برای ایجاد اختلاف و اشوب در کشور ما مأموریت دارد. او همان چیزی را می خواهدا که محمد بن عبدالوهاب موسس فرقه وهابیت در بابر مسلمانان انجام داد. محمد بن عبدالوهاب دشمن همه مسلمانان بود و از آغاز به قتل عام اهل سنت پرداخت. او مذاهب اربعه اهل سنت را گمراه دانسته و همه مسلمانان به شرک متهم نمود و سپس آنان قتل عام کرد. امروز این مولوی بی نام نشان که حتی ممکن است افغانستانی هم نباشد، همان روش محمد بن عبدالوهاب را در پیش گفته است. او نه تنها دشمن شیعه بلکه دشمن اهل سنت افغانستان نیز است. او تحت پوشش نام اهل سنت خود را در جامعه شریف هرات جا زده و می خواهد ریشه اهل سنت و شیعه را از ریشه بخشکاند. امروز همانگونه که داعش باعث بدنامی اهل سنت در جهان شده است این مولوی نیز باعث ایجاد تنفر در جامعه جهانی نسبت به اهل سنت می شود. در حالی که نه داعش اهل سنت است و نه این مولوی بلکه همه آنان دشمنان اهل سنت می باشند و با این روش می خواهد اهل سنت را بدنام کنند.

>>>   امروز همه دنیای کفر والحاد به فرمان صهیونیزم بین الملل سعی در تفرقه ووحدت مسلمانان جهان دارند وهدفشان نابودکردن چه سنی وچه شیعه است.وهابی های صهیونیست عربستان وامارات بوسیله نوکران وعوامل خود دستورات بادار خود یعنی رژیم اشغالگر قدس شریف(اسرائیل خبیث) را اجرا میکنند.امریکا واروپاییان همه نوکر سر سپرده اسرائیل هستند.امروز تمام کشورهای اسلامی از فلسطین بگیر تا لیبیا واز مصر بگیر تا ایران همه تحت فشار وتوطئه های امریکا وکشورهای غربی بعنوان متحد امریکا ومزدوران گاو شیرده یعنی عربستان وامارات اهداف اسرائیل را دنبال میکنند.آیا لیبی شیعه است؟ ایا فلسطین پاره تن اسلام شیعه است؟ ایا مسلمانان روهنگیا در میانمار که با دستور رژیم غاصب اسراییل وبادست بوداییان متعصب به خاک وخون کشیده شدند ومیشوند وبه ناموس انها تجاوز شد واواره شده اند سندی بر این جنایات نیست؟؟؟ببینید این جنایتکاران درانجا چکار میکنند ؟یمن راببینید روزانه چقدر کودک وزن براثر بی غذایی ونبود امکانات صحی تلف میشوند.این ملای خائن چرا دشمن اصلی رانمیشناسد وبر شیعه میتازد.من اهل سنت هستم واقرار میکنم با برادران شیعه هیچ مشکلی ندارم وامروز صهیونیزم دارد بین این دوبرادر تفرقه می اندازد تا امریکا بیشتر کشور ما را اشغال کند .چرا از صهیونیزم وظلمی که به ملت زجر دیده وشبیخون زده فلسطین واشغال قدس شریف حرفی نمیزند.امروز هرکس در بین اهل سنت واهل تشیع اختلاف بیندازد نوکر سرسپرده صهیونیست است ؛نوکر امریکای جنایتکار ونوکر وهابی های خبیث است.بهوش باشی این خبیث ها نیخواهند وطن ما را تجزیه کنند گول دشمن ونوکران احمق ونادان را نخورید.برادران عزیز شیعه هزاره سخت کوش ترین و وطنپرست ترین وپاکترین انسانهای روی زمین هستند مبادا خدای ناکرده شما شیعیان هم با گپهای این مزدوران وهابی جبهه گیری کنید.ان شاءالله با وحدت وهمدلی قومیتها ومذاهب شریف اهل سنت واهل تشیع وهمینطور مذهب اسماعیلیه وروشن ساختن مردمان این توطئه صهیونیستها ونوکرانشان را نقش بر اب سازیم//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   برادرم من ازت عذر میخواهم؛
و خدا هم شاید ازت عذر بخواهد که در خلقتش نسبت به زن اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. اشتباه خدا برای خلق نمودن زن با سیمای ظریف؟ گیسوی بلند، وجود نحیف، روحیه لطیف و ...را بدون اخذ اجازه از مجیب الرحمان ها آفریده است. او خدای که نمیدانست زن را مادرت، خواهرت، دخترت و همسرت خلق نماید و او خدای که نمیدانست موجودی را واسطه ای بین خودش و مجیب الرحمان ها قرار دهد که اگر این واسطه نبود حال شما نبودید! او خدای که هیچ ندانست که کشور مثل افغانستان و قرائین افغانستان نیاز به زن ندارد و بر اثر بچه بازی ها شاید نر را نر تولد نماید و زن موجود خاک برسر اضافی و بار گران بر دوش مجیب الرحمان هاست.
من هم به این نتیجه می رسم که از برادران نر خود نه آنهای مرد هستند عذر بخواهم که خدا برای آفریدن من و امثال من در افغانستان اشتباه بزرگی را مرتکب شده و حتی اکسیژن را تا دو سه سال دیگر برای تنفس نمودن به صورت کپسول وار از نر ها باید خرید برای زنده ماندن آن را بر گردن ها خود آویخت و تنفس کرد و سخت احساس اضافی بودن به من دست میدهد...چنین افکار که زن ستیزانه بر جامعه معلول قد بر می افشاند متحییر کننده بوده جهان خلقت را به تعجب وا میدارد و من منحیث زن افغانستان در برابر زنان دنیایی خاکی ام احساس سر افگنده گی میکنم که چرا منحیث یک زن به دنیا آمدم و تا کنون این هوا را بی ننگانه که صاحبان دین من اجازه تنفس آنرا نداده دزدانه تنفس میکنم و زنده مانده ام!
ای کاش نر بودم تا هیچ حرکتی غیر انسانی و ناشایست بر من جرم و گناه پنداشته نمیشد و ای کاش نر بودم تا دنیا را از آدرس دین و مذهب به کام میکشیدم و کسی نمی گفت بالای چشمت ابروست!! ای کاش نر بودم تا جهان را بر برتریت خودم وادار میکردم که این خود شفتگی مرا به رسمیت بشناسد و ای کاش نر بودم که هوس هایم عبادت، خیانت هایم مرهمت، ستم هایم عدالت، شماتت هایم جسارت، بی ننگی هایم غیرت، بزدلی هایم شجاعت و ...به اثبات می رسید و به به و چه چه های اطرافم را همانند بلبل های خوش آواز در شاخساران درختان باغ جهالت به گوشم میشنویدم و مسرور میگشتم.
اما چه کنم؟ چه کنم که زن هستم و کسی هستم که هر قدر کناره گری میکنم عاجزه نام می شوم هر قدر گذشت میکنم سیاسر نام می شوم و هر قدر خود گذری و فداکاری میکنم بر شیر پستان من توهین می شود و هر قدر وفا داری میکنم فاحشه نام می شوم!!! گیج می شوم و دنیا دور سرم میچرخد و به این نتیجه می رسم که ای برادرم عذر میخواهم که خلق شدم و به دنیا آمدم...
سارا "رضایی"

>>>   مولوی ضد انصاری بدستور وهابیت عربستان سعودی، موساد یهود و سی آی ای امریکا جنگ بین شیعه و سنی و جنگ بین اقوام فارسی زبان را شعله ور میکند. ارگ غنی، داعش و طالب از این تفرقه اندازی حمایت میکنند. باید صدای این داعشی سلفی خفه شود.

>>>   برادرم من ازت عذر میخواهم؛
و خدا هم شاید ازت عذر بخواهد که در خلقتش نسبت به زن اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. اشتباه خدا برای خلق نمودن زن با سیمای ظریف؟ گیسوی بلند، وجود نحیف، روحیه لطیف و ...را بدون اخذ اجازه از مجیب الرحمان ها آفریده است. او خدای که نمیدانست زن را مادرت، خواهرت، دخترت و همسرت خلق نماید و او خدای که نمیدانست موجودی را واسطه ای بین خودش و مجیب الرحمان ها قرار دهد که اگر این واسطه نبود حال شما نبودید! او خدای که هیچ ندانست که کشور مثل افغانستان و قرائین افغانستان نیاز به زن ندارد و بر اثر بچه بازی ها شاید نر را نر تولد نماید و زن موجود خاک برسر اضافی و بار گران بر دوش مجیب الرحمان هاست.
من هم به این نتیجه می رسم که از برادران نر خود نه آنهای مرد هستند عذر بخواهم که خدا برای آفریدن من و امثال من در افغانستان اشتباه بزرگی را مرتکب شده و حتی اکسیژن را تا دو سه سال دیگر برای تنفس نمودن به صورت کپسول وار از نر ها باید خرید برای زنده ماندن آن را بر گردن ها خود آویخت و تنفس کرد و سخت احساس اضافی بودن به من دست میدهد...چنین افکار که زن ستیزانه بر جامعه معلول قد بر می افشاند متحییر کننده بوده جهان خلقت را به تعجب وا میدارد و من منحیث زن افغانستان در برابر زنان دنیایی خاکی ام احساس سر افگنده گی میکنم که چرا منحیث یک زن به دنیا آمدم و تا کنون این هوا را بی ننگانه که صاحبان دین من اجازه تنفس آنرا نداده دزدانه تنفس میکنم و زنده مانده ام!
ای کاش نر بودم تا هیچ حرکتی غیر انسانی و ناشایست بر من جرم و گناه پنداشته نمیشد و ای کاش نر بودم تا دنیا را از آدرس دین و مذهب به کام میکشیدم و کسی نمی گفت بالای چشمت ابروست!! ای کاش نر بودم تا جهان را بر برتریت خودم وادار میکردم که این خود شفتگی مرا به رسمیت بشناسد و ای کاش نر بودم که هوس هایم عبادت، خیانت هایم مرهمت، ستم هایم عدالت، شماتت هایم جسارت، بی ننگی هایم غیرت، بزدلی هایم شجاعت و ...به اثبات می رسید و به به و چه چه های اطرافم را همانند بلبل های خوش آواز در شاخساران درختان باغ جهالت به گوشم میشنویدم و مسرور میگشتم.
اما چه کنم؟ چه کنم که زن هستم و کسی هستم که هر قدر کناره گری میکنم عاجزه نام می شوم هر قدر گذشت میکنم سیاسر نام می شوم و هر قدر خود گذری و فداکاری میکنم بر شیر پستان من توهین می شود و هر قدر وفا داری میکنم فاحشه نام می شوم!!! گیج می شوم و دنیا دور سرم میچرخد و به این نتیجه می رسم که ای برادرم عذر میخواهم که خلق شدم و به دنیا آمدم...
سارا "رضایی"

>>>   ابن‌ملا یاوه گوه را سازمانهای جاسوسی بیگانه بزرگ ساخته اند تا جایگزینی برای نوکر های فرسوده و کاهل خویش پیدا کنند. مردم ما سردرگم گشته اند، گوسفندوار دنبال چنین آدم های مجهول الهویه می روند و زمانیکه کار به استخوان شان رسید فریاد شان بلند می شود .
شمس تمنا

>>>   انصاری صاحب کسانیکه به اصحاب بزرگوار رسول ص و ازواج رسول الله توهین و تهمت مزنند کافر خوانده کار خوبی کرده زنده باد انصاری

>>>   یک تیر یک نشان از بین بردن تفرقه افگنان راه حل خوب خواهد بود؟

>>>   این ملا تا حال سخن زدن را درست بلد نیست ،با صدای دلحراش وبد آهنگ بجز حرف های پوچ وبی معنی هیچ چیزی دیگری درخود ندارد، ازینکه اینگونه بلند وناموزون صحبت میکند دلیلش شاید این باشد که چیزی درستی برای گفتن ندارد بنا مانند موزیک های محافل عتروسی کوشش میکند کیفیت بد گفته هایش را زیر سایه بلند ونادرست حرف زدن پنهان سازد
اگر چیزی معقولی برای گفتن دارد چراآرام شمرده عام فهم وآهسته وشیرین صحبت نمیکند
به فکر این ملاهای کدن باید مسلمان همیشه خشن باشد
ر

>>>   از این به بعد اگر در ولایت هرات کدام شیعه گوز محکم بزند ویا عطسه محکم بنماید یا اینکه کدام آفت دیگر متوجه آنان گردد، یقیناً کار مولوی انصاری و شاخ گردان ویروسی او است و ما در سدد انتقام سخت از مولوی انصار خواهیم بود.
شیعیان در کل کشور و به خصوص در هرات هیچگونه مشکل فیما بین خویش نداشته !!! همه همدل و هم صدا است !!! و آنان سایۀ همدیگر را با تیر نمیزنند و در غیاب هم دیگر دشمنی ندارند !!! تنها مشکل آنان جدیدا با مولوی انصاری است !!!

>>>   مولوی انصاری بد است،زیرا میگوید زنا نکنید،میگوید جلو معتادان را بگیرید،میگوید جلو فحاشی ودزدی را بگیرید،پس مولوی انصاری بد است.

>>>   مولوی صاحب برو به عربستان خصوصا جده که همه جا را کفر فرا گرفته است ، کنسرت های رقاصه های برهنه امریکایی ، دست دادن و گاهی دست بوسیدن پادشاه عربستان دست خانم های بی حجاب وبیگانه ، برو به عربستان ، که مردم و زن بیگانه می توانند یک اطاق بگیرند. آنجا مهم ترس که امر به معرف و نهی از منکر کنی عربستان در خطر کافر شدن مردم است فورا خود و شاگردانت را به عربستان ببر از از سر مردم هرات بردار

>>>   از امنیت ملی ولایت هرات خواهش می شود ، مولوی را تحت نظر و تعقب داشته باشد ، تا اکر موارد قانوان اساسی افغانستانرا زیر پانکرده و مردم را به خشونت ، که خود جرم است جلوگیری شود قبل از آنکه مولوی و شاگردانش دست به خشونت و یا قتل بزنند . و دیگر اجازه ندهید تابلوهای توهین امیز عیله مردم هرات بنویسند .

>>>   کسی سایه برادرمسلمان خود را باتیر نمیزند؛باحرفهای پند اموز ونهی از منکر ودوری از حرام خدا هیچکس مخالفتی کرده نمی تواند.در حقیقت وظیفه اصلی علمای دینی(چه سنی وچه شیعه)دلالت وسفارش بردوری از حرام وسفارش بر کارهای درست وصحیح؛یعنی معروف است.وگرنه بسیاری از خائنین ودشمنان ومنافقین درصدر اسلام هم بودند که حافظ قران وشبانه روز درحال عبادت ونمازبودند.عالم بی عمل مانند درخت بی ثمر است.اما ان چیزی که گفته شده است انصاری سفارش به دشمنی وتکفیر شیعیان میکند این کار منافقانه ورفتار وهابیان عربستان است تفرقه انداختن بین برادران مسلمان کار شیطان است کار نوکران شیطان یعنی وهابیت وصهیونیزم است اگر گفته هایی که درمورد مولوی انصاری در مورد ایجاد تفرقه بین مسلمانان دروغ است بسم الله بیانیه بدهد واز این حرفهای تفرقه امیزی که از او گفته میشود برائت وبیزاری بجوید ودر همین سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان اعلام کند.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   ملا انصاري شما را فريب ميدهد با استفاده از اين ابزار ميخواهد شما را جلب وجذب كند چرا نميفاميد .

>>>   قابل والدین دختران و پسران در هرات
مولوی انصاری شاگردانش را به عنوان تدریس علوم دینی و فراگرتن زبان عربی با خود به عربستان می برد . خوداش و شاگردان اش تعلیم افراطگرایی می بینند . به آنها تعلیم به شیوه عربستان سعودی تدریس می شود . مولوی گفته ریش مردان چه قدر بلند باشد ، اجازه ندارند به اصطلاح لباس غربی بپوشند یعنی اجازه ندارند دریشی بپوشتند و خانم ها مانند عرب ها حجاب کنند اجازه نیست یک تار موی شان معلوم شود ، اجازه ندارند ناخون های خود را بلند نگهدارند و یا ناخون خود را رنک کنند ، باید لباس بلند و استین دار بپوشند و اجازه ندارند در تلقون موبیل خود عکس و نمره تلفون مردان بیگانه را ثبت کنند.
برای خرید به مغازه باید یک محرم با ایشان باشد و اجازه ندارند با دکندار خنده و شوخی کننند ، برای پدران و مادران هراتی توسعه می کند دختران خود را به سن بسیار پاین به ازدواج مردان در آوردند ، که خدای ناکرده به بی راهی و فحشاء نروند.
این ها و خیلی از مقرارات سختگیرانه دیگر متوجه زنان خواهد بود ، که توسط اطلاعیه ها و یا فرمان ها درهرات تکثیر خواهد شد و مولوی خود آمر امر به معروف و نهی از منکر است و این احکام را در هرات به مرحله اجرا در می آورد.
احتیاط : امدن زنان به با منطقه خواجه عبدالله انصاری باید با مرد بیگانه نباشد ، و حجاب خود را صد در صد مراعات کنند . منتظر اطلاعیه های دیگر درهرات باشند . یکی از اهلی حواجه صاحب

>>>   جناب داکتر صاحب اچک زی گپ های شما بسیار معغول ولی شما مولوی انصاری را نمی شناسید او میخواهد از طالبان شدید تر قوانین امر به معروف و نهی از منکر را به مرحله اجرا در آورد . منظور او فقط زنان هرات است او از خانم ها میخواهد .خانم ها مانند عرب ها حجاب کنند اجازه نیست یک تار موی شان معلوم شود ، اجازه ندارند ناخون های خود را بلند نگهدارند و یا ناخون خود را رنک کنند ، باید لباس بلند و استین دار بپوشند . دختران خود را هرچه زود تر به شوهر بدهند ذر غیر ان به فحشاء نزدیک می شوند حالا دختر ها چشم سفید شده به گپ پدران و مادران نمی کنند
عارف از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است