محمود کرزی: افغانستان باید مرهون احسان من باشد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۸/۸/۲۸ کد خبر: 160948 منبع: پرینت

محمود کرزی: افغانستان باید مرهون احسان من باشد که عینو مینه را بنام خود مسمی نساختم؟

در حالیکه شهامت و درایت محمود کرزی، برادر حامد کرزی، مبنی بر این مطلب که احمد شاه ابدالی یک داکو بود از هر نگاه قابل قدر و تحسین است ولی همزمان باید دید که وی با ایزاد یک جعل در جعلیات تاریخ افغانستان چه گلی را به آب می دهد؟

عینو نام یک خانم است. این خانم در فولکلور قندهاری از شهرت خاص برخوردار است. قبر وی امروز زیارتگاه خاص و عام در قندهار است. احمد شاه درانی، موسس افغانستان، بعد از یک سلسله غارتگری ها با مقدار زیاد زیورات چور و چپاول گردیده به قندهار بر می گردد. وی در حومه شهر قندهار همراه با لشکر خویش توقف مختصر می نماید و خود را برای ورود پیروزمندانه به شهر قندهار برای فردا آماده می سازد.

جوانی که تازه عروسی کرده بود بی طاقت گشته و نمی تواند الی فردا منتظر بماند و خود را به خانه می رساند. وی در منزل را تک تک می کند. وقتی خانم از پشت در سوال می کند وی اظهار می دارد که دوری وی را برای یک روز تحمل نمی توانست. از زنش تقاضا می کند که در را باز کند. خانم از وی سوال می کند که احمد شاه کجاست؟ شوهر در پاسخ می گوید خیر خیریت است و شاه همراه با لشکر فردا وارد می گردند. خانم با عصبانیت فریاد می کشد برو گم شو و حق دیدن مرا پیش از ورود شاه نداری.

وی خجالت کشیده بر می گردد. وقتی از طرف محافظین اعلیحضرت توقیف می گردد وی تمام جریان را حکایت می کند. محافظین او را پیش احمدشاه می برند. شاه بعد از شنیدن داستان، وی را ملامت نموده ولی خانم او را بحضور احضار می نماید. بخاطر حسن نیت و نظر خانم نسبت بخود، احمدشاه منطقه ای را همراه با حقابه بحیث تحفه برای خانم هدیه می کند. این منطقه همان منطقه است که امروز بنام عینو مینه شهرت دارد. خانم عینو در همین منطقه دفن است.

محمود کرزی با پول بباد آورده مجتمعی را در قندهار بنام عینو مینه برپا می سازد و نام پروژه را عینو مینه نامگزاری می نماید. وی می گوید افغانستان باید مرهون احسان من باشد که من حرمت خانم عینو را نگه داشته و منطقه را بنام خود مسمی نساختم!

این هم یکی از همان ماجراجویی ها که افغانستان را بطرفی سوق داد که امروز رسیده!

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محمود کرزی
عینو مینه
نظرات بینندگان:

>>>   فرض بر این بگزاریم که بنام خود ماندی؛ آیا فکر می کنید مورد لعنت تاریخقرار(نمی گرفتی یا نیستید) آن گوساله هاءیکه میدان هوایی کابل بنام الاغ برادرت مسمی کردن؛ می گویید دوام خواهد آورد؛ بازهم به نام خود می کردید بر جالبات شما قوم زیادتر می شد و زودتر مورد لعن عوام قرار می گرفتید. چه مسخره ی «مردم افغانستان» نی یک منطقه ی کوچک. پسته ی بی مغز که دهن باز کند- از همه کس خود رسوا تر کند.

>>>   من پیشتر یک مطلب را راجع به خطرناکترین موجودات زنده روی زمین مطالعه کردم که در آن از مار گرفته تا تمساح و قورباغه زهری و گژدم و یک نوع پشه که باعث انتقال امراض مختلف میشود و سالانه چند صد هزار نفر را میکشد.
اما در رأس همه این موجودات زنده یک موجود زنده دوپا قرار داشت.
میدانید نام او چی بود؟
بلی درست فکر کردید.نام او انسان است.
هفتصد و پنجاه هزار نفر سالانه توسط انسانها به قتل میرسند.
جالب است همچنان بدانید که سالانه حدود ده نفر توسط نهنگ ها کشته میشوند و یکصد و پنجاه میلیون نهنگ سالانه توسط انسانها کشته میشوند.
هنگامی که احمد شاه بابا نیز با پیروزی از جنگ پانی پت در مقابل هندی ها با غنایم زیاد دو باره به افغانستان برمیگردد و خانم عینو بخاطری که شوهرش پیش از احمد شاه بابا به خانه آمده است،او را مورد ملامت قرار میدهد،در آنطرف جبهه یعنی هندوستان در اثر جنگ صد ها هزار نفر کشته و زخمی و مال و منال مردم مورد چور و چپاول قرار میگیرد.
من هنوز فلم پانی پت را ندیدم،اما کسانی که دیده اند،شاید شاهد چنین صحنه یی که توسط مؤرخین نگاشته شده است.باشند.در صورتی که فلم به اساس شواهد تاریخی ساخته شده باشد.

>>>   اقای محمود کرزی!
بیاید ان ملیارد هادالری را که از پروژه ای عینومنه بدست اورده اید به بیت المال تسلیم نماید وعینو مینه را محمود مینه بگذارید فکر نکنید دیگر این ملت مردم ۵۰ سال قبل است وبا طرفند ها ونیرنگ ها میشود انها را فریب داد وشما نیک میدانید زمین های عینو مینه از مرحوم عبد الا حد خان کرزی نبوده مربوط وزارت دفاع بوده انهارا به نحوی مربوط شاروالی قندهار ساخته باز ان را به اسم شاه ولی کرزی واحمد ولی کرزی تملیک نمودیدوازان مدرک صدها ملیون دالر بدست اوردبد به این شه کاری وتردستی شما اقغانستان باید به شما ببالد وافتخار !!! نماید چرا نه این احسان شما هرگز فراموش نمیشود چه خاصه که ان پولهای ملیاردی را به بودجه ای دولت بسپارید
خانم فرنوت از لندن

>>>   همینطور باید از بابت اینکه بعداز چور کابل بانک بجای اینکه محمود بانک تام گذارند نوی کابل بانک گذاشتند مردم باید منت دارش باشند
وهم مردم باید از غاصبین شیرپور احسان مند باشند که شیرپور را بنام خود نه بلکه به همان نام سابق دوام دادند قلبا منت دار باشند
ر

>>>   بلی برادر نوشتار شما درست است و اما احمد شاه ابدالی موئسس افغانستان نیست و او خود را شاه خراسان خطاب می کرد. افغانستان امروزی برای اولین بار در زمان عبدالرحمن از طرف انگلیس هاطرح ریزی و بشکل رسمی در زمان امان الله عرض وجود کرد.
خاوری

>>>   با تایید سخن اقای خاوری باید گفت که کرزی و غنی انطوریکه عوام فریبانه داد از غصب زمین ملکیت عامه و پس گیری ان از غاصبین گلو پاره کرده جز عوام فریبی چیزی دیگر نبوده ونیست به صدا ها جریب زمین وزارت دفاع در قندهار که حال شهرک عینو نام گرفت در زمان کرزی برادران کرزی غصب و چور کردند و صد ها جریب زمین دیگر در شهر جلال اباد بازدو بند در بدل فی جریب ده هزار افغانی طی فرمان کرزی بدون اعلان داوطلبی شرکت زریاب داده شد و درحالیکه دیگیحاضر بود فی جریب یک لک و ده هزار خریداری کند وقتیکه جبار ثابت مانع فروش زمین به فرمان غیر قانونی کرزی گردید بدون انکه جبار ثابت درخواستاستعفا داده باشد ریاست جمهوری منظور استعفای جبار ثابت را اعلان کردند.
اشرف غنی احمدزی هم بمثل کرزی زمین های بغل میدان هوایی را در بدل یک پول ناچیز که دو فیصد قیمت اصلی را ان نمیباشد زمین های مذکور را به غضفر بانک بدون اعلان داوطلبی و مزاید طی یک فرمان غیر قانونی به مالک غضنفر بانک داده و باغ سیلویمرکزی را که دها جریبزمین را احتوا میکند به مالک دانشگاه گاردان با یک قرارداد بی معنا و بی مفهوم غنی به رفیق شخصی و شناختقبلی واز جمله و طرفدار بخودش سپرده است .

>>>   افغانستان باید مرهون احسان محمودكرزي باشد، بخاطريكه يك رستوران چي از رستورانت بالتيمور در ظرف چند وقت محدود ميلياردر ميشود. به نابغه ها بايد افتخار كرد.

>>>   افرین به محمود کرزی!

>>>   قصه مرحومه بي بي عيونو جالب و دوست داشتني بود .
اما گرامي داشت بي بي عينو از طرف رذائل وطن فروش وخاينين ملي به تعمق نميارزد !
كابلي از نيوزيلند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است