دور بعدی نشست مسکو با حضور کشورهای همسایه
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۹    ۱۳۹۸/۴/۷ کد خبر: 159203 منبع: پرینت

قرار است کشورهای همسایه افغانستان به دور دوم نشست سه‌جانبه چین، آمریکا و روسیه دعوت شوند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه اعلام کرد که دور دوم نشست سه‌جانبه چین، امریکا و روسیه درباره افغانستان با حضور نمایندگان پاکستان و ایران در مسکو برگزار خواهد شد.

نخستین دور از نشست سه‌جانبه چین، امریکا و روسیه درباره افغانستان با حضور «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا، «دینگ شیجون» نماینده ویژه چین و «ضمیرکابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مسکو برگزار شد.
قرار است دور دوم نشست سه‌جانبه چین، امریکا و روسیه نیز با محوریت موضوع صلح افغانستان بزودی در مسکو برگزار شود.

ضمیرکابلوف افزود: دور دوم نشست سه‌جانبه درباره افغانستان که قرار است ماه آینده برگزار شود بجز نمایندگان ویژه امریکا، چین و روسیه، مقامات پاکستان و ایران نیز حضور خواهند داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست مسکو
کشورهای همسایه
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان و ایران و روسیه معلومدار با طالبان ارتباط دارند و در تخریب امنیت افغانستان از آنها استفاده میکنند.
اما جالب تر از همه چین است.
چین که خودش در ایالت سنکیانگ مسلمان نشین چین برضد تروریزم و بنیاد گرایی مسلمانها مبارزه میکند،هنگامی که جیش محمد که مقر آن در پاکستان است،در یک حمله انتحاری به موتر سربازان هندی ده ها سرباز را کشته و زخمی کردند،هنگامی که هند در شورای امنیت ملل متحد خواستار تروریستی خواندن گروپ جیش محمد در پاکستان شد،چین که عضو دایمی شورای امنیت است با اًن مخالفت کرد.
ازین معلوم میشود که این چینایی ها نیز با بیتی های پچق و چشم های هزاره گی شان،با گروپ های تروریستی ارتباط دارند.
هیچ باورم نمیشد که آنها نیز چنین باشند.

>>>   در قدم اول باید موضوع بیرون شدن نیروهای نظامی خارجی روشن شود چون موجودیت این نیرو ها حس جهاد را در مسلمانان بوجود میآورد درست است که در افغانستان جنگ است اما نه جنگ بزرگ وشدید که از پنجاه کشور نیروی نظامی حضور داشته باشد جنگهای کوچک درهمه کشورهای جهان وجود دارد پس باید در همه جهان امریکایها حضور داشته باشد که این خود سلطه گری آمریکا را بر کشورهای ضعیف نشان میدهد
خارجیها باید استقلال افغانستان را به مردم افغانستان برگرداند تا حالاهم هرقدر که چپاول کرده اند پروا ندارد
اما بیشتر از این توسط مزدوران و نوکران خود بین مردم افغانستان نفاق و دشمنی نندازد و از افغانستان با
متحدان خود خارج شوند بهتر است تا بلای که بر سر انگلیس و شوروی آورده شد توسط مردم افغانستان برسرشان نیاید و بدنام کره زمین نشود...
آشنا

>>>   از حکومت وحدت ملی دعوت نمیشود ؟

>>>   افغانستان به گروگان گرفته شده توسط همسايگان وقدرت های منطقه وجهان واقعا جای تاسف دارد کشور که روزی کشور مارا اشغال کرد کشور مارا. به خاک خون کشاند زیر بنای کشور را از بین بردن مردم آواره ومهاجرشدن بجای که قرامت جنگي ازاین کشور بگیریم بابت اینهمه بیچارگی آنوقت صلح ازآنها گدایی میکنیم همو طنان عزیز تاکی بازیچه این بد سفتها خود فروخته میشوید می‌بینید که همان طالبان که دم ازمسلمانی می‌زند دروغگو هست فقط دنبال منافع شخصی واطرافیان خود هستند با این کارهای که دارنده می‌کند همان کاری که آقای مجددی کرد می‌خواهد دوباره تکرار کند یعنی نیروی نظام مارا منحل کند که وکشور را بی دفاع درمقابل کشورهای که می‌خواهد ازما باج بگیرد قرآربده معادن چوب آب سرمایه کشور را حراج کند که فقط اینها حکومت کند اگر واقعا کشور تان را دوست دارید درمقابل این دسیسه بایستید
درد مند وطن

>>>   پشتونها هر چیز را برای خودشان و به ضرر اقوام دیگر میخواهند در پاکستان نظام فدرالی خوب است!؟ ولایت هایی پشتونستان و بلوچستان در پاکستان فدرال هستند و خود مختاری دارند اما در افغانستان(خراسان) با این که پشتونها اکسریت نیست تمام چوکی های قدرت را به زور تقلب هم که بشود محصور در قبیله خود ساخته است ما میگوییم خراسان در شمال یک فدرال باشد و در جنوب پشتونستان یک فدرال باشد. باز میتوان پیشنهاد نمود پشتونستان غربی(پشتون های درانی) به مرکزیت قندهار و پشتونستان شرقی(پشتون های غلجایی) به مرکزیت جلال آباد باشد و خراسان به سه ناحیه خراسان غربی(ولایات هرات و فراه و بادغیس و غور و نیمروز که مشمول ولایت بزرگ هرات باستان بود) به مرکزیت هرات خراسان شمالی(بلخ و سمنگان و جوزجان و فاریاب) به مرکزیت بلخ و خراسان شرقی(بدخشان و تخار و کندوز و کاپیسا و لغمان و بغلان و پروان)
و خراسان جنوبی(هزاره جات) به مرکزیت بامیان باشد.
و اما کابل بزرگ همچنان منحیث پایتخت بزرگ کشور و تمام ناحیه های ۶ گانه فدرال باشد.
امیر از هرات باستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است