اولین کسانیکه از میلاد پیامبر تجلیل کردند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۷/۸/۳۰ کد خبر: 156060 منبع: پرینت

صرف نظر از این شعری که:
اسلام ندارد به ذات خود عیبی
هر عیبی که است در مسلمانی ماست
و صرف نظر از آنکه انتحار شامگاه دیروز در محفل تجلیل از میلاد پیامبر(ص) به دشمنان اسلام و به یهود نصارا پیوند داده شود، این خون آشامی و خون خواری و این وحشت و جنایت هولناک به تفکر و عقاید سلفیت و سلفی گری عربی در رویکردِ معطوف به ریشه یابی اینگونه وحشت و جنایت از زوایۀ باور های دینی آنها بر می گردد.
به این جدول نگاه کنید که تجلیل از میلاد پیامبر و یا جشن میلاد توسط پیغمبر اسلام(ص)، توسط خلفای راشدین و از سوی صحابه و تابعین انجام نیافته است.
تجلیل میلاد پیامبر از نظر سلفی ها و تفکر سلفیت که با بار منفی و خصومت بیشتر به آن نام وهابیت را نیز می گذارند، عمل بر خلاف سنت پیامبر و برخلاف قرآن است. در قرآن نیز از میلاد پیامبر اسلام دستور و سخنی نیست. بنا بر این تفکر و عقاید سلفی گری عربی که به زعم خودش در صدد بازگشت به اسلام نخستین و اسلام عهد پیغمبر است، هر گونه تفکر و عملی را که ناهمسو و متعارض با برداشت و فهم خود از آن عهد و به این بازگشت تشخیص دهد، هدف مشروع و جهادی شمرده می شود تا به عنوان شرک و فتنه در اسلام، محو و نابود گردد.
تفکر سلفیت عربی در تفسیر و توضیح قرآن و حدیث، عقل و عقلانیت را تعطیل می کند، به هیچ گونه شان نزول و تاریخیت آیات و حدیث اعتنا و التفاتی نشان نمی دهد. به روش و استنباط فقها و علمای دینی که در طول تاریخ اسلام، احکام دینی و معارف دین را از نصوص دین استخراج کرده اند، اهمیتی قایل نمی شود. فقط و فقط به ظاهر قرآن و حدیث و معنی لفظی، ظاهری و مستقیم آن نگاه می کند و از:
فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ، و از: وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ، قتل و کُشتار را می گیرد، بدون آنکه به شان نزول این آیات و اهداف و بیان آن توجه کند.
تفکر سلفیت عربی، عطش سیری ناپذیر برای خون آشامی و خون خواری دارد. باورش این است که درخت اسلام با خون آبیاری شده است، با خون زنده می ماند و با خون نگهداری می شود.
سلفی گری و سلفیت عربی با عقل، با مدنیت، با انسانیت، با اخلاق و با هر چه که ارزش آدمیت و تمدن آدمی باشد، ناسازگار است.
این همه گروه های خون ریز و خون آشام از طالب تا داعش و هر بدو بلای دیگر که پیام شان خشونت و خون است، از همین تفکر سلفیت عربی بر خواسته اند.
محمد اکرام اندیشمند


میلاد پیامبر

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میلاد پیامبر
حضرت محمد
نظرات بینندگان:

>>>   قتل،انفجار و انتحار در افغانستان هیچ رابطه نه به عربها دارد و نه هم رابطه ای مذهب شیعه، سنی، سلفی و غیره. این جنگها قتلها ریشه سیاسی عمیق دارد که در عقب آن پاکستان مواقع است میخواهد افغانستان ولایت 5 شود.
ایوب زرگر

>>>   خلافت فاطمی سلسله‌ای است که از سال ۹۰۹م به مدت تقریبی دو قرن (تا سال ۱۱۷۱م بر بخش بزرگی حکومت کرد. خلفای نام سلسله فاطمی به نام فاطمه، دختر پیامبر محمّد نامگذاری شده بود. آنان در قسمت مدیترانه‌ای خاورمیانه، بمدت بیش از دو قرن مؤسسِ دولتی بودند که به گسترشِ علم، هنر و بازرگانی علاقهٔ فراوان نشان می‌داد. قاهره مصر از سال ٩٧١ م پایتختِ فاطمیان شد.

فاطمیان دانشگاه الازهر (در عربی: جامعة الأزهر الشریف) مهم‌ترین دانشگاه مصر در بین سال‌های 970 تا 972 ميلادى دانشگاه به لقب دخت پيامبر زهرا (الأزهر) ناميد شد. خلفای فاطمی دعوت از دودمانهاى سامانیان و غزنویان در ايران زمين کرد. ناصر خسرو بلخى -قبادیانی ، شاعر معروف خراسان فلات ايران در دوران سلجوقيان تفکر تهداب چنين دانشگاه دانش وهنر معمارى و کاشى کارى وهم موضوعات دينى را کرد که متأ سفانه در پيوند به عقايد مذهبى و افکار هنرى و و دانش دبستانى اش و نه "مدرسه اى"! از بلخ به بدخشان فرار داده شد.

ناصرخسرو » دیوان اشعار » قصاید » قصیدهٔ شمارهٔ ۱۱
گوئی همی در دین سخن
خویشتن را سغبه گشتی تکیه کردی بر هوا
دین دبستان است و امت کودکان نزد رسول
در دبستان است امت ز ابتدا تا انتها

ناصرخسرو » دیوان اشعار » قصاید » قصیدهٔ شمارهٔ ۱۵
آن خط بیاموز تا برآئی
از چاه سقر زی بهشت ماوا
تا راه دبستان خط ندانی
خط را نشود پاک جانت جویا
برجستن علم و قران و طاعت

ناصرخسرو » دیوان اشعار » قصاید » قصیدهٔ شمارهٔ ۱۵۰
تا روزی از این جا برون شوی تام
اسلام دبستان توست و عالم
مانند سرائی است خوش پر اصنام
در خانهٔ استاد علم و دینت

ناصرخسرو » دیوان اشعار » قصاید » قصیدهٔ شمارهٔ ۱۸۷
در تو می از قبل علم کند تسکین
مر تو را دین محمد چو دبستان است
دین کند جان تو را زنده و علم آگین
طلب علمت فرمود رسول حق

ناصرخسرو » دیوان اشعار » قصاید » قصیدهٔ شمارهٔ ۱۹۲
حسرت نکند کودک را سود به پیری
هر گه که به خردی بگریزد ز دبستان
هر کس که به تابستان در سایه بخسبد
خوابش نبرد گرسنه شب‌های زمستان
سودی نکند

ناصرخسرو » دیوان اشعار » قصاید » قصیدهٔ شمارهٔ ۲۰۷
دیوانه‌سر بر ترنگ چغانه
چو خر بی‌خرد زانی اکنون که آنگه
به مزد دبستان خریدی لکانه
کنون لاجرم چون سخن گفت باید
بماند تو را چشم بر آسمانه

ناصرخسرو » دیوان اشعار » قصاید » قصیدهٔ شمارهٔ ۲۴۸

از غم مزد سر ماه که آن یک درم است
کودک خویش به استاد و دبستان ندهی
هرچه کان را به دل خوش ندهی از پی مزد
آن به کار بزه جز کز بن دندان ندهی

>>>   همینکه میگویند ملا ها شاخ وبرگ زیاد به اسلام علاوه کردند بی مورد نیست ،

>>>   تفکر سلفی گری وتکفیری یک تفکر استعماری ومنحط وفساد برانگیز امپراطوری شیطانی انگلیس مکار بود که توسط افراد .... چون ابن تیمیه وبعدها توسط محمدبن عبدالوهاب در عربستان پایه ریزی شد وتوسط سر دودمان ال سعود بخاطر حفظ قدرت وسلطه در شبه جزیره عربستان با حمایه دولت استعماری انگلیس برای بهره برداری از منابع عظیم نفت وگاز میدل ایست( اسیای جنوب غربی یا خاورمیانه )رواج گرفت ودین اسلام را درنظر جهانیان یک سیستم بسته وعقب مانده نشان داد ودرپشت پرده صهیونیزم بین الملل قرار دارد ودین مقدس اسلام را که یک دین پویا وتمدن ساز وضد ظلم واستکبار است در حد یک فرقه جنایتکار عقب مانده سطحی نگر و واپسگرا تنزل داد. هرگز مذهب اهل سنت وعلمای راستین این تفکرات شیطانی ضد انسانی واستعماری وهابیگری را قبو ندارند واهل سنت از وهابیزم جنایت کار که امروز همپای صهیونیز وامپریالیزم امریکا کمر به تفرقه بین مذاهب شریف اهل سنت ( مالکی حنفی حنبلی وشافعی )وهمینطور مذاهب شریف اهل تشیع ( شیعه امامیه اثنی عشری؛ اسماعیلیه وزیدیه )بسته اند؛ تایید نمی کنند وبا وحدت وهمدلی مشتی محکم بر دهان این از خدا بیخبران میزنند ضمن عرض تسبیت به بازماندگان وخانواده های شهدای هوتل اورانوس ؛ میلاد رسول الله( ص)وهفته وحدت امم اسلام بروطنداران عزیز مبارک باد-اللهم صل وسلم وزد وبارک علی رسول الله واله الاطهار//داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   اولین بار است که انتحاری بالای علمای دین صورت میگیرد علما ی که اعمال انتحاری طالبان را مقاومت ملی میدانند و در اکثر مساجد علمای دین به طرفداری طالبان یاوه سرایی میکنند وعالمان و ملا های که جنازه عساکر قهرمان ما را نمیخواهند و جنازه شان را حرام میدانند از حکومت معاش میگیرند و برخلاف حکومت سخن میزنند و نمک حرامی میکنند و چیزی که خوش ندارند برخلاف اش فتوا می دهند مانند تلوزیو ن و موسیقی و از صنعت و اختراح کافران را و استفاده انرا حرام می دانند اما از هندی و از برق و از طیاره و از موتر و غیره اختراعات کافران استفاده میکنند و قران شریف را در مملک کافر چاپ میکنند زنا را به دیگران حرام میدانند اما خود شان در مساجد لواتط و در اطاق تاویز زنا میکنند و بالای اطفال خورد در مسجد تجاوز جنسی میکنند و غیره و غیره و غیره ما باید در مقابل این ملا ها مجادله کرد و دین اسلام را نجات داد
بصیر نظری

>>>   سوال این است که چرا سلفی ها در ممالک عربی محفل صوفی ها و محفل تجلیل از مولود نبوی را انفجار نمیدهند در حالیکه با ان مخالف اند؟
هر کس که انفجار هتل اورانس را میکوشد جنگ سلفیت و مذهبین توجیه کند میخواهد دانسته یا ندانسته جنایات امریکا وجنایات حکومت فاشیست کنونی را خاک بپوشاند .انچه صورت گرفت کار دستگاه فاشیست حکومت اشرف خلیل است تا ثابت کند که هیچ جریانی چه قومی چه مذهبی در امان نیست مگر اینکه از گریبان تیم فاشیست سر بیرون کند.. این انفجار را همان های کردند که برای خاموش سازی و ارعاب صدای مردم هزاره تکیه خانه های انان را منفجر کردند قتل عام وحشیانه کردند.
اقای اندیشمند باید عمق مسائل را تحلیل میکردند اما نکردند.
عثمان حیدری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است