طالبان در مسکو: نیروهای خارجی از افغانستان بروند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۸    ۱۳۹۷/۸/۱۸ کد خبر: 155797 منبع: پرینت

نشست صلح مسکو افتتاح شد.
در این نشست، پنج تن از اعضای گروه طالبان به شمول محمدعباس ستانکزی، عبدالسلام حنیفی، شهاب‌الدین دلاور، ضیا‌الرحمان مدنی و محمدسهیل شاهین هستند شرکت کردند.

نماینده های طالبان می‌گویند که یگانه راه تأمین امنیت در افغانستان بیرون شدن نیروهای خارجی از کشور است.

محمدعباس ستانکزی، یکی از این نماینده‌ های طالبان گفت: ما اکنون با امریکایی ها دربارۀ بیرون شدن نیروهای شان از افغانستان گفتگو می‌کنیم. وقتی درباره بیرون شدن نیروهای شان به یک راه حل برسیم، به مرحله دوم گفتگوها در میان افغان‌ها خواهیم رفت تا دریابیم که چگونه صلح بیاید.

عبدالسلام حنیفی، نمایندۀ دیگر طالبان در این نشست نیز بیان داشت: وقتیکه نیروهای اشغالگر انعطاف نشان بدهند اعلان بکنند که ما از افغانستان بیرون می‌شویم، بعدأ ما در میان افغان‌ها کدام مشکلی نخواهیم داشت.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   این حرفیست که آی اس آی برای شان هد ایت داده یک کلمه اگر کم یا زیاد بگویند گردن شانرا میزند فامیل های اینان نزد پاکستانی ها گروگان هستند
از صفوف شما هم باید نیروهای ترورست چیچینی عربی ازبکب تاجکی پشاوری پنجابی وجنرالان آی اس آی بروند
ر

>>>   احمدشاه مسعودهم امریکای بودکه علیه اومیجنگیدین؟؟؟
طالبان دنبال قدرت بوده وهستن واگرتمام افغانستان ویران شودوتمام افغانها اواره شودوتمام جوانان کشته شودبرای انها اهمیتی نداردچون طالبان تشنه قدرت هستن وبه زورمیخواهن حکومت کنن به مردم
یک گروه بیکاروبیسوادوبی عقل راچگونه ما بعنوان ریس قبول کنیم
افغانستان بایدساخته شودومردم ازفقروتنگدستی واوارگی بایدنجات پیداکند ایاطالبان میتواند کشورابادکند؟؟؟
ایاطالبان میتواندبه اقتصادکشورکمک کند؟؟؟؟
ایامردم بایددولت ودولت مردان راانتخاب کنن یاهرکسی زورداشت بایدحکومت کند؟؟؟؟
ایادردین اسلام جوازدارد به مردم به زورحکومت کنید اگرمردم شمارانخواست انها رابه گلوله ببندید؟؟؟
جمشیدی هرات

>>>   Salam
امریکای ها و روس‌ها هر دو می خواهند تا طالبان مشروعیت جهانی یابند تا کنار آمدن با این نیروی افراطی قومی و دینی را سهل تر کند . روس ها تا زمانی که نیرو های مقاومت تحت رهبری شهید مسعود و استاد در شمال و شمال علیه طالبان مبارزه می کردند و سد محکم علیه نیروهای افراطی مذهبی بودند ، تشویش نداشتند ، اکنون این نیرو ها همدست با امریکا اند و‌روس ها دیگر اعتماد به این نیرو های تسلیم شده ندارند ، و چاره ندارند تا طالبان را باخود داشته باشند زیرا باور روس ها این است که طالبان دیر یا زود در شمال و شمال شرق دست بالا خواهند داشت و نیروی که بتواند قدرت نظامی طالب ها را به چالش بکشد وجود ندارد، روس ها نمی خواهند تا این نیروی نظامی و سیاسی که پشتیبانی حاکمان پشتون را در کابل با خود دارند از دست دهد .

>>>   حمد اکرام اندیشمند
به هيات طالبان در مسكو نگاه كنيد كه چگونه چشم در چشم اين دختران روسي دارند و به حرف هاي آنها گوش مي كنند. اما اين ها در افغانستان براي تطبيق شريعتي كه مدعي آن هستند، خون مسلمانان مظلوم و بيدفاع هموطن خود را مي ريزند و خود را در مسجد و بازار ميان مردم منفجر مي كنند.
خدا كند كه اين دختران و زنان روسي بر افكار سنگ شده و قلب هاي بي عاطفه و بي رحم اين طلبه ها اثر كند و دست از خشونت و خون بردارند.

>>>   Noor
نه به صد آب، به صد چشمه حیوان نرود
آنچه با خرقه صوفی می انگوری کرد !

ملاها، یا طالبان به بهشت واهی موعود چنان دلبسته اند و خمار شراب بهشتی اند که برای رسیدن به آن، از ریختن خون هیچ انسانی دریغ نمی کنند
صدبار هم به مسکو و کعبه بروند، همان خرک و همان درک
چون، صدای حوران بهشتی را از همان دریچهء (استخبارات پاکستان و پول انگلیس) که در گوششان نواخته شده است، فرمان قعود و قیام شان هم تنها وابسته بهمان صداست !

نه به این قوم نماید نفسی عیسی کار،
نه مقالات "بهار"
نه نسیم سحری بگذرد از سنگ رخام

>>>   Ahmadi
اینها لشکر اجیر و خرید شده ای هستند، که به سر تا پا یشان نگاه کنی، میگی دو تا پول ندارند.
اما در قطر، دوبی، عربستان، کراچی، کویته...گفته خود شان بنگله ها دارند.
پشت نگردید اینها در قطر از دختران روسی، اوکراینی....سیر و‌ سیر هستند.
اینها سر دیو را مسکه مالی کردند.

>>>   Mardanyar
شیر محمد استانکزی رئیس دفتر سیاسی طالبان
از معصوم استانکزی پسر کاکای خود رئیس امنیت ملی گله کرد .
گفت امنیت ملی و خود حکومت داعش را ساخته اند وقتیکه ما با داعش می جنگیم امنیت ملی مانند ولُسوالی درزاب ایشان را نجات میدهند

>>>   Khorasani
هر قدر که بی اتفاق شویم تا که سه قوم اتحاد فولادین نکند حنا بخدا قسم که حتی خر های پشتون سرما حکومت خواهد کرد همین اکنون دو احمدزی مذاکره دارد استانکزی سخن گوی طالب واین گوساله سخنگوی غنی احمد زی ولی سر از اقوام دیگر برای بدست آوردن چوکی به اینها بریده میشود وبس؟ مردم‌جهاندبنظرم دیوانه است که نمی پرید خودت هردو از یک قوم چرا جنگ دارید به سر چی؟؟

>>>   خیلی هم آفتابیست که دین افغانیت، چند رویه گیست!
آنگاه و آنجا که منافع فاشیزم افغانسازی در میان باشد، دین را فراموشیست.
حجاب چیست؟
دین بازیچه و ابزار تامین منافع سیاست افغانسازیست.
طالبان افغان از دفتر قطر (برادران متفکر ارگ کابل) در مسکو برای گفتمان افغان با افغان و پاس به زن و «حجاب اسلامی»!

>>>   صلح و ارامش متضن همه چیز است اما متاسفانه صلحی که با طالبان صورت خواهد گرفت برای مردم ترقی پرور افغانستان و بخصوص زنان و دختران بیشترین صدمه را خواهند برداشت.

>>>   طالبان خود شان نيروي خارجي اند. ايشان متشكل از پنجابي، عرب، چچني، تاجكستاني، ازبكستاني، بنگله ديشي و پشتون هاي پاكستاني اند.
قربانعلي غزنوي

>>>   طالبان شما اولین اشغالگران هستید که از پاکستان به امر باداران تان ای اس ای به افغانستان امدید کشتید و مردم را لت و کوب کردید و امروز به امر باداران تان ای اس ای انتحاری میکنید و مردم مسلمان ما را میکشید شما که میخواهید با عساکر خارجی مجادله کنید چیزی کرده نتوانستید در ده سال گذشته شاید ده خارجی را کشته باشید اما در عویض صد ها هزار مسمانان بیگناه را از بین بردید به نام اسلام زور شما به امریکا نمیرسد ما یک حکومت با دسپلین مانند اندونیزیا و یا بنگلدیش و یا مصر کار داریم که شما را نابود و مردار کند و از صحنه دنیا از بین ببرد
بصیر نظری

>>>   از خود فروخته گان طالب انتظار بهتري نميرود كه حتي قدمي براي صلح و رضايت خدا و بندگان رنج كشيده اين كشور بردارند. دوزخ جايتان باد اي وحشي هاي تاريخ بشريت.

>>>   اي دروغگويان و رو سياهان !
در وقت حكومت اسلامي مجاهدين كه نيرو خارجي حضور نداشت شما بغاوت نموديد. مردم را فريب دهيد خدا ج را فريب داده نميتوانيد. حالا هم اگر نيرو هاي خارجي بروند شما صلح نميكنيد بلكه ميخواهد با خيال اسوده مردم را قتل عام نموده حكومت را به جنگ بگيريد چون ميدانيد كه ديگر نيرو هاي مقاومت هم وجود ندارد تا از وطن و مردم در مقابل شما دفاع كند.
دوم اينكه شما خود تان نيروي خارجي استيد. شما را به خدا ج سوگند كه در بين تان پاكستاني نيست؟ عرب نيست؟ بنگله ديشي و چچني نيست؟ از ديگر كشور ها نيست؟
سر در گريبان كنيد بخاطر خدا !!!
معلم مكتب را ميكشيد محصل و متعلم و مامور و دريور و مسافر بي دفاع را شما ميكشيد و از پاكستان شما اطاعت ميكنيد و ميخواهيد كشور را تسليم پاكستان كه دشمن وطن من و تو است هنوز بالاي خط ديورند همرايش دعوا داريم . اين چگون طرز تفكر و اسلاميت است؟
اميدوارم جواب دهيد.
شجاع الدين

>>>   جوک ها خیلی زیاد داریم اما این مطلب را به عنوان جوک سال به معرفی میگیریم.
حالا شرایطی است که هر افغان حقایق را بدرستی و به شکل واقعی درک کرده است نمیتوان با چنین مجالس برون مرزی چشمان مارا ببندند.
ضیا مجددی - کابل

>>>   سلام ولی همین موقف طالبان که بیرون شدن خارجی هاراخط سرخ خودمیدانند بسیارعالی است چون تازمانیکه خارجیها درافغانستان باشند همه جنگها را معنی جنگ داخلی بین افغانها میدهد یعنی جنگ باخارجی درکارنبوده
وبعد ازخارجیهاهم ادامه دارد ولی بارفتن خارجیهاازافغانسنان دیگر جنگ بی معنی میشود وکسی شوق جهاد وطالب بود داعش بودن را ندارد وصلح میشود حالااین جنگها که برماتحمیل شد بگذاریم که طوری آبرومندانه تمام شودکه حداقل آبروی دین ما نرود
حداقل یکی ازپنج بنای مسلمانی ما که جهاد ازبد نامی نجات پیداکند.
کریم ملکی

>>>   مجاهدین باجنگ خیلی طاقت فرسا حکومت داکترنجیب را ازکارانداختد البته با دادن خلیلی تلافات انسانی زیاد که هم مردم بیگناه ودولت دران متقبل شدندامااخرش چی شد دوباره همگیشان زیر پرچم امریکایها ارام گرفتند وفقط جیبهای خودراپر از زر ودالرکردند اما امیداست که طالبان این کار وخیانت را بامردم افغانستان نکنند.
س ی

>>>   طالب ها راست می گویند چرا امریکا خاک ما را رها نمی کند تمام زن و مرد ما را در بی راهی اورده است

>>>   نخست این همه نوشته های گله امیز تان بزبان فارسی علیه طالبان فایده ندارد زیرا انها فارسی بلد نیستند . دوم اینکه شما هنوز هم خواب همان گاو پیر را میبینید و از مسعود قهرما ن تان که جز تباهی و بربادی در سمت شمال همراه با استاد ربانی دزد تان دگر ارمغان به مردم کابل نیاورده است یاد میکنید.
سوم اینکه از خواب غفلت و حماقت بیدار شوید و خودرا با واقعیت های زمان اشنا سازید. ورنه همچنان خود را با لاف و گزاف ها و قهرمانی های قلابی گویا جهاد تان علیه نظام سیکیولر کارمل و نجیب بازی داده میروید و گاهی یگان شعر هم به نشر میرسانید. نه اشعار مولانا و سعدی و حافظ و نه وعظ های ادیبان کلاسیک شما را از این بن بست نجات میدهد . سیاست بیاموزید.
بخصوص خراسان طلبان که خو د را در عشق خراسان کا ملا فراموش کرده اند
جبل سراجی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است