در ارزگان حرف از كشتن گذشته، حذف قومي است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۷/۸/۱۰ کد خبر: 155659 منبع: پرینت

در ارزگان حرف از كشتن گذشته، بحث حذف قومي است.
در صد و چهارمين سال جنايت هاي عبدالرحمن، بقيه السيف كشتار هاي او بايد از جغرافياي ارزگان بيرون رانده شوند. هنوز و هميشه نظم و تفكر عبدالرحماني زنده است اما هنوز جبهه مظلومان، بي دفاع، بدون تشكيلات و آماده قرباني شدن هست. روستاييان بي پناه كه هيچ اميدي به شهرنشينان نسبتا مرفه ندارند يا كشته مي شوند يا مجبورند به شهرها پناه ببرند.

همين سال گذشته حذف قومي را در ميرزااولنگ ديديم. آنجا صلح است چون هيچ هزاره اي نمانده تا براي حذفش بجنگند. امروز ارزگان و فردا در مالستان غزني استراتژي ميرزااولنگ سازي را مي بينيم.

تامين امنيت مردم، وظيفه حكومت است اما بيش از سه سال هست كه طرح تامين امنيت مناطق هزاره نشين تهيه و پيشنهاد شده اما حكومت برغم وعده هاي مكرر، عملي نمي كند. اگر موانع قوي قومي و ساختار فكري حاكمان اجراي آن طرح را اجازه نمي دهد حداقل يك قطعه هميشه ريزرف واكنش مردمي تقريبا نظير قطعاتي كه در زمان داكتر نجيب ايجاد شده بود، بسازد تا در مواقع اينچنيني كه بي شمار هم هست مردم از خود دفاع كنند.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حذف قومی
ارزگان
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی که خلیلی ، دانش و محقق که به نمایندگی از هزاره ها در دولت راه یافته اند و هر کدامش منافقانه خود را رهرو شهید مزاری گفته و از جایگاه شهید مزاری سوء استفاده مینمایند به یاری هزاره ها نیایند آنوقت شما (شجاع محسنی ) از دولت فاشیستی انتظار کمک دارید؟ طالب همه روزه سربازان و مردم عادی را به قتل میرساند اما فاشیستها دنبال صلح با طالب سر گردان است و به بهانه های مختلف طالبان زندانی را که به قیمت خون سربازان دستگیر شده اند با عزت واحترام آزاد میسازد، آیا به خاطر هزاره ها آنها را خواهد کشت؟ راه حل فقط عمل به مثل است . اول به این رهبران کذایی اخطار بدهید که رسما احزاب خود را منحل و خود شان کمتر بروند در قدم بعدی نه تنها جلو اوغانها را بگیرید بلکه آنها را از سرزمینی که توسط عبدالرحمن غضب کرده اند بیرون برانید .

>>>   کی بسازد؟
دولت که خود میکشد و سران بی سر هم که خون ملت میفروشد.
سر و سرور جدید در خود محل بسازید و کمرش ببندید و از خود دفاع کنید آنگاه خواهید دید که خلیلی و محقق نزد شما می آیند.
شبیخون های چریکی بزنید و سلاح طالب را بر علیه طالب استفاده کنید.

>>>   متاسفانه که متجاوزین وماجراجویان، مردم مومن،صادق وزحمت کش وصلح دوست هزاره را هدف قرار داده اند.مردم هزاره جات درطول 150 سال گذشته وخصوصا سال های جهاد مقدس با تمامی اقوام افغانستان رابطه خیلی حسنه و صمیمی داشتند.اما چرا وضعیت بدینحالت رسید؟سوء تفاهم، مداخله بیشرمانه ماجراجویان خائن، این جنگ قومی را در داخل افغانستان دامن میزنند تا پروسه صلح واشتی ملی را درافغانستان زیر سوال قرار داده و ناکام سازند.این ماجراجویان وخاینین بدانند که این خیانت و تفرقه افکنی قومی و مذهبی شان انشالله محکوم به شکست است.افعانستان به طرف رشد،ترقی،انکشاف متوازن وصلح وارامش به پیش میرودودرین جای شک نیست که روزی صلح و امنیت سرتاسری در افغانستان تحقق میابدونقشه شوم منافقین وماجراجویان خائن مطلقا نقش برآب میشود.اقوام مومن و متحد افغانستان باید برای وحدت بیشتر خودها اجازه ندهند که نفاق افکنان و دشمنان رنگارنگ تان دست به توطئه و دسیسه های شیطان صفت و غرض آلود بزند و جنگ قومی و مذهبی را که همانا آخرین پلان شوم خائن به وحدت ملی افغانستان است در مناطق مرکزی افغانستان پیاده کنند.گرچه همچنین پلان های خطرناک در حکومات گذشته گاهی بروز میکرد اما با زیرکی و هوشیاری سیاست مداران و اشخاص باصلاحیت اقوام حل و فصل میگردیدند.حالا هم وظیفه وطنی،ملی و اسلامی رهبران سیاسی و اقوام وطوایف افغانستان هستند که دیر نشده برای رفع تشنجات منطقوی وقومی بدون تاخیر بشتابند ونگذارند که خدای نخواسته درگیری به سطح وسیع گسترش یابد بالعکس صلح و برادری قومی ووطنی در افغانستان جنگزده وویران شده دراسرع وقت حکمفرما گردد.
ومن الله التوفیق.انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   اصلا دولت اشرف غنی دستش با این جنیاتکاران در یک کاسه است. اشرف غنی اقوام خود را به خاطر مردم هزاره سرکوب نمی کند. از نظر اشرف غنی ارزش یک کوچی یا پشتون از همه هزاره های افغانستان بیشتر است. هرچند که وحشی و خونریز باشد.

>>>   بیشتر ازین هم در ادعا های تان مبالغه کنید. اما هیچ کس به آن اعتماد نخواهد کرد. از بس که نالیدید و فریاد کشیدید، دیگر اهمیت خود را از دست داده اید. افراط در هیچ کار درست نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است