اجلاس روسیه با حضور طالبان، اما بدون دولت افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۳    ۱۳۹۷/۵/۳۱ کد خبر: 154007 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، روسیه روز چهارم سپتامبر (سیزدهم سنبله) اجلاس چند جانبه ای را در رابطه با افغانستان میزبانی خواهد کرد.

ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه برای افغانستان به خبرگزاری انترفاکس روسیه گفت که روسیه یک اجلاس چند جانبه را در رابطه با افغانستان را با حضور هیات رسمی طالبان برگزار می کند.

برای شرکت در این اجلاس از گروه طالبان دعوت شده و هیات سیاسی طالبان پذیرفته است که در این اجلاس شرکت کند اما تا کنون از دولت افغانستان برای شرکت در این اجلاس دعوت نشده است.

صبغت الله احمدی معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در باره سخنان کابلوف و اجلاس مسکو اظهار بی خبری کرد و گفت: در مورد سخنان آقای کابلوف ما رسماً تا هنوز چیزی دریافت نکردیم. هر زمانیکه این مسایل رسمی به ما برسد، در این مورد ما موقف خود را روشن خواهیم کرد.

عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو از این اقدام روسیه ستایش نموده و گفته است که روسیه قبلاً هم چندین بار با نمایندگان طالبان ملاقات کرده و دعوت آنها به اجلاس مسکو خبر خوب است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکو
اجلاس افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
حامد کرزی؛ پدر خواندهٔ مافیا خواهان برگزاری لویه جرگه عنعنوی شده است،تا موانع حضور خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بردارد و حاکمیت رهبران و رهبرچهٔ های فاسد را در کشور نهادینه سازد.
برگزاری لویه جرگه عنعنوی، آغاز دور باطل و پایان روند دموکراتیک مشارکت سیاسی و تقویت بانک های رأی سنتی و تاراجگران سرمایه های مردم افغانستان می باشد.
روند دموکراتیک مشارکت سیاسی و انتخابات هرچند معیوب باشد،بازهم تجربه دموکراسی را تقویت می کند و چشم انداز حضور فردی را در نهاد های قدرت روشن‌تر می سازد.
برگزاری لویه جرگه عنعنوی،یعنی ادامه اقتدار تمام مافیای فاسد در سرتاسر افغانستان،تاراج بنادر،زمین،بیت المال و ثروت مردم افغانستان.
حامدکرزی سعی دارد در رقابت تاریخی قدرت میان قبیله درانی و غلجایی از تضاد سیاست مسکو و واشنگتن از یک طرف و از تشدید اختلاف میان تهران و واشنگتن از سوی دیگر،به نفع خود بهره برداری نماید.
همچنان حامدکرزی با توجه به فروپاشیدگی انسجام سیاسی جغرافیای جهاد و مقاومت،هم اکنون خود را در قامت زعامت کل افغانستان می نگرد و فضا را برای تثبیت فرمول سنتی قدرت بیش از هر زمانی دیگری فراهم می بیند.
همچنان سیاست حامدکرزی درباره طالبان مطابق فرمول مسکو- تهران و پکن می باشد،که آمریکا را عملاً دور بزند.
چشم انداز نتیجه اهداف حامدکرزی به مراتب تاریک‌تر و سیاه تر از وضعیت اسفبار و شرم آور فعلی است.
تنها راه رسیدن به یک افق دموکراتیک و شهروند محور در کشور گذشتن از تونل دشوار انتخابات در کشور می باشد،با اتخاذ تصمیم منطقی،کارآمد و قابل اجرا.

>>>   همسخن
رابطه‌ی آتش‌بس با طالبان و عملی شدن فصل نا تمام امان الله خان چگونه است؟ که غنی چنین می‌گوید؟ احتمالن بحث ادامه‌ی جا به جایی جمعیت و تغییر سکانی مطرح باشد!

>>>   Arianfar
چه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و چه برگزاری لویه جرگه مبتنی بر قانون اساسی است. اما با توجه به جعلی بودن و ناقص بودن این قانون، هیچکدام مشروعیت ندارد. از این رو، باید بی چون و چرا پیش از برگزاری انتخابات و یا برگزاری کدام لویه جرگه برای بخشیدن مشروعیت کاذب به این یا آن مشر دست نشانده، باید لویه جرگه ویرایش قانون اساسی و اصلاح ساختار نظام برگزار شود.
اما پیش از آن باید بی درنگ کمیسیونی متشکل از خبرگان برای ویرایش پیش نویس قانون اساسی تشکیل شود.
در غیر ان چه انتخابات برگزار شود و یا هم کدام لویه جرگه قلابی فرمایشی دیگر برگزار شود، تکرار همان فجایع گذشته در دایره شیطانی مصیبت بی پایان است.

>>>   شفیرش تائید میکند اما حکومت آنرا رد میکند تا دوروز پیش سخنگوی ریاست جمهوری میگفت کار نیک است اما حالا میگویند کار بد است

>>>   آهسته آهسته دارد جنگ روسيه فعلي و أمريكا شديد تَر ميشود، ولي باز هم افغانستان ميدان جنگ و افغان سوخت جنگ.

>>>   دادفر اویانی
خود کفانی!
خودکفان؛ کشنده ترین بمب هوشمند ویژه ی ساخت مکتب «سیاست افغانیت» است؛ بمبی که به افغانی/ پشتو گپ میزند!

چرا باید نگفت ازین که «بر من ستم خود تباریست»؟
از کدام کتاب، گفتن ازین راستی، «تعصب قومیست»؟
آری که هر زنده جانی در برابر ستم (پای نهادن) بر او، ستیهش (تعصب) داشته باشد و واکنش نشان دهد.
گفتن ازین گونه ستمگریی بی مانند و ازین شیوه تحمیلگریی بی پیشینه (در سرگذشت آدمی)، چه پیوندی دارد به واژه «تعصب»؟

چرا باید نگفت ازین نو آوریی افغانی؟
برای تحمیل ستم و بربریت تباری:
در تاریخ باشنده های کره زمین، جهان آدمیت تا کنون هیچ ملت؛ هیچ ملیت؛ هیچ تبار-قوم و قبیله ی را در خود نداشته و ندیده باشد که برای پیاده سازیی برنامه ها و اهداف برتریتجویی و تحمیل خود بر دیگران (که فاشیزم است)، فرزندان خود را بمب خودکفان ساخته باشند.

این شیوه تحمیلگری و با این گونه خود گذری، ویژه افغان وآموزه ویژه افغانیت باشد و اندیشه پشتونوالی مهندس او.
این آفریده های خداوند، ویژه اند و با ویژگی های بی مانند در تاریخ آدمیان.

چه باید کرد با این مکتب کشتمان؟
چگونه میشود گفتمان با خودکفان؟

بسوی واپسین تبهکاریی رژیم «افغانیت» در غزنه سوخته و بسوی جوانان جانباخته ما با بمب خودکفان افغانسازی در برچی ی کابل دید و دیده بست بر راستی و زبان بست در بیان راستی؟
چرا و چگونه میتوان؟
دستاورد ستم پشتونوالی:

>>>   هیچ نماینده طالبان نباید در این اجلاس شرکت کند . طالبان. بیاید هوشیار باشند .
یوسف زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است