ناگفته هایی از هیات در پیوند به مساله‌ قره‌ باغ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ کد خبر: 148094 منبع: پرینت

1. اسدالله وفا وزیر مشاور ریاست جمهوری که در ترکیب هیات بود رسمی به خیمه‌ اغتشاشگران و راه گیران پیوست. او در تاریخ 15 حوت در دیداری که با بزرگان هزاره در «حرمسرای ولایت» داشت بدون رعایت تیوری ها و بایدهای مطرح در «حل منازعه» پای در یک موزه کرده و خواستار تحویل دهی عاملان قضیه از سوی اهالی نیخته شده بود این در حالی است که اهالی نیخته بارها گفته اند: در منطق ما انسان کشی جرم است ما قاتلان را از هر قومی که باشد محکوم می کنیم، با اوغان‌ های ستمدیده درد مشترک داریم، دو نفر از اهالی شیراباد، توسط گروپ ناشناخته کشته شده است این در حالی است که 8 نفر توسط اهالی شیرآباد به قتل رسیده اند. درد و سوز ما یکی است باید حرف های دو طرف ما شنیده شود خون همه‌ی ما یک رنگ است.

2. وضع مشعر است که هیات ریاست جمهوری به دنبال «حل منازعه» نیست، ترکیب هیات برخلاف بایسته ها و نبایسته ها است ترکیب چنین است:
1- اسد الله وفا؛ وزیر مشاور
2- علم گل کوچی؛ وزیر مشاور
3-کوهستانی؛ نماینده‌ی ارگان‌ های محل
4- نیازمحمد امیری؛ رییس مجلس های اقوام و قبایل و منشی شورای زون جنوب غرب
5- عزیز بختیاری؛ وزیر مشاور
6- دادستان زمری؛ مشاور دادستانی کل
7- تورن جنرال حمید بلخی
8-جنرال اسلم
9- نماینده‌ وزارت دفاع

در میان هیات اسد الله وفا صریح دستور می دهد تا زود قاتلان را به اهالی نیخته تحویل دهد، نیازمحمد امیری یکی از فاشیست‌ های جاهلی است که همواره در غزنی آتشبیار «منازعه قومی» بوده است روشن است که دولت مرکزی هرگز به دنبال حل قضیه نیست و «حل منازعه» با هیات یک طرفه ممکن نیست.

3. شعار در غزنی این است: «هزارگان کافران دی/ د بوش بچیان دی» در کنار این، اوغان ها با استفاده از صفحه‌ های مجازی، احساسات مذهبی و قومی را تحریک می کنند و مردم شان را بسیج می نمایند، افغان ملتی ها و طالبان از هر ابزاری برای «روحیه کشی» هزاره‌ ها استفاده می کنند.

از اهداف مهم گسترش غژدی ها، خیمه ها و گردهمایی ها «برخورد قومی» در شهر غزنی است اوغان ها حتی پیش خانه‌ های هزاره‌ ها گردهمایی می کنند و با شعارهای مهیج، تکفیری و تند می خواهند «جنگ قومی» راه اندازند اما درایت بزرگان هزاره تا هنوز مانع «برخورد قومی» در غزنی شده است.

میثم صحرا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قره باغ
نزاغ قومی
هیات
نظرات بینندگان:

>>>   شما هزاره ها فورآ بروید بینی و ګوشهای سرور بیدانش را ببرید تا غبرت باشد برای دیګر خاینین قوم هزاره

>>>   موحدی
صبر هزاره ها هم حدی دارد. اگر صبرشان به سرآید، آن وقت این کوچی زاده ها چهارنعل به سمت وطن آبا و اجدادیشان کوه های سلیمان فرار می کنند

>>>   اول اوغانها قاتلین همه شهدای مسافران هزاره را که در خاک افغان،بین راه قندهار،هرات،نیم روز،جلریز وارزگان جنایت کرده بیاورند تحویل بدهند هزاره ها هم مثل مرد این دو نفر را تحویل میدهند!‏ خود پشتون ها کافر بلکه بدتر از کافرند!پشتونها نژاد پرست،....،..،راهزن وظالم هستند آن وقت دست پیش میگیرند که پس نیفتند؟؟؟
آزاد

>>>   خلیلی و محقق و دانش که از برکت سر هزاره ها به نان و نوایی رسیده اند و دیگر بزرگان هزاره را خاینان ملی پنداشته اند امروز روز امتحان است تا معلوم اینان چند در صد هزاره اند. خادم بودن شان را باید اثبات کنند. پسران خلیلی و محقق و حلقه داروین دانش و مشاوران باکلاه و بی کلاه این کله گنده ها باید در خط مقدم باشند. خمس و زکات شهرک ها و آسمان خراش ها را باید بپردازند و ... نمایندگان دوازده گانه غزنی اعم از مرد و زن باید مفت خواری های چندین ساله را جبران کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است