از هر سوی وحشت می بارد
پایتخت در تکرار دهه هفتاد
حکومت در ناتوانی محض تاسف می خورد و اعلام عزا می کند اما کابل چهل سال، ماتم زده در خون و جان دادن های کودکان، زنان و مردانی است که قربانی خشم طالب هستند و سیاست شوم خیانت پیشگانِ قدرت 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۱۱/۸ کد خبر: 145725 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طالبانی که با تلاش بسیار سعی در موجه نشان دادن چهره خود برای کسب مشروعیت اجتماعی، داعش را علم کرده و خشن ترین حمله و انتحاری را با نام این گروه صورت می داد اکنون بار دیگر به میدان آمده و کابل را غرق در خون می کند، هر لحظه در هر مکان و هر ساعتی.

هنوز از حمله به هتل اینترکنتینانتال چند روزی نگذشته بود که در هنگام نماز ظهر و شلوغ ترین چهارراهی کابل، مردم غرق در خونِ انفجار انتحاری طالب شدند که بیش از 90 کشته و 200 زخمی در پی داشت و سوالی که به وجود می آید، اگر طالب خواهان براندازی نظام حاکم است چرا چنین حقیرانه و پنهان شده در آمبولانس یا موترهای دولتی مردم بیگناه را قتل عام می کند؟

و آیا حکومت همچنان در ناتوانی محض، شاهد انتحاری های بیخ گوش ارگ و ابراز تاسف های به تکرار از سوی سخنگوهاست و اعلام عزای عمومی؟ چهل سال است که کابل در عزای عمومی به سر می برد و ماتم زده از کشتارهای به تکرار و جان دادن های زنان، کودکان و مردمی می باشد که راهی جز مانده و تحمل درد و رنج ندارند.

مگر مرهم داغ از دست دادن ها، عزای عمومی و شنیدن تسلیت از سوی غنی و عبدالله است، مردم در تب و تاب پاسخ هستند که چرا و چگونه هر روز باید قربانی حمله و انتحاری در امنیتی ترین نقاط شهر شوند زمانی که یک نظام بر کشور حاکم و لشکری از نیروهای امنیتی با مجهزترین موترها در شهر گشت می زنند و بیشمار ایست بازرسی وجود دارد.

افغانستان غرق در خشونت نه از سوی طالب بلکه به دلیل ضعف و فساد دولتمردانی است که با تسخیر قدرت برای به سرانجام رساندن اهداف شوم خود مردمی را قربانی می کنند که بیش از یک و نیم دهه در انزجار از دوران تاریک افراط گری در برابر قتل عام ها تاب آوردند و همچنان پشتیبان نظامی است که دم از قانون می زند و حال، پاسخ چنین فدارکاری هایی باید خون باشد و بی تفاوتی ارگ نشینان.

طالب و داعش یعنی ویرانی که هیچ گاه نمی تواند متحد و شریکی برای حکومت باشد حتی با به دلیل هم قبیله بودن زیرا تروریستان برخاسته از قومیت پشتون، سلاحی می شود برای نابودی نه پیابند به قومیت پس چرا از کرزی گرفته تا غنی و رهبران این قومیت با نگاه قومی به این گروه می نگرند در حالی که طالب بیشترین ضربه را به مردم پشتون می زند.

زمانی که پایتخت به سادگی بدل به قتل گاهی از سوی افراط گرایان می شود راهی جز حمله متقابل به مواضع طالب نمی ماند، حکومت بیش از این نمی تواند با سخنان دروغین و پنهان کردن رقم دقیق کشته و زخمی ها پاسخگوی افکار عمومی باشند زیرا مردم متنفر از طالب و خسته از حکومت به مانند انبار باروت می ماند.

و اگر آستانه تحمل جامعه با تداوم بی اعتنایی های ارگ از میان برود، دیگر اشرف غنی با قدرت امریکا نیز توان حفظ تخت و مقام خود را ندارد و آنچه رخ می دهد بحران داخلی است و قربانی شدن از هر سو.

جنگ های داخلی دهه هفتاد اگر برای رییس جمهور و ارگ نشینان عبرت نیست پس نگاهی به چگونگی سرنگونی حکومت داکتر نجیب بیاندازند تا دریابند چگونه یک نظام دلگرم به قدرت خارجی به یکباره فرو ریخت و طالب چه بر سر راس قدرتی آورد که هم تبار با آنان بود.

کم ترین کاری که اشرف غنی می تواند در جهت آرام کردن خشم افکار عمومی و سازماندهی به وضعیت اسفبار امنیت کشور بخصوص کابل صورت دهد، برکناری استانکزی و اتمر است و به قدرت رساندن رهبران امنیتی بدون فیلترهای قومی، اگر این رییس جمهور منفور و طالب پرست به جای توهم پادشاهی چشم به روی واقعیت های کشور باز کند.


کد(18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار کابل
چهارراهی صدارت
نظرات بینندگان:

>>>   .........براشرف

>>>   در زمانهای قدیم رایج چنین بود که رهبران سکرتر ها و سخنگوی های خود را بنا بر دلایلی برطرف میکردند و سکرتر ها و سخنگو های جدید انتخاب میکردند.
اما این ذبیح الله مجاهد از نیم قرن بدینسو سخنگوی طالبان است و سر ملا عمر را خورد، ملا منصور را خورد، کرزی را بعد از چهارده سال از چوکی اش برطرف کرد، سالانه سر ده ها هزار طالب و عسکر و غیر نظامی را میخورد و ده ها هزار دیگر را زخمی میکند.
نامش هم ذبیح الله مجاهد. آیا این ذبیح الله مجاهد است و یا ذبیح الله قصاب که هم در افغانستان و هم در سراسر اروپا و امریکا و آسیا حملات انتحاری صورت میگیرد و هزاران نفر کشته و زخمی میشوند، اما ذبیح الله مجاهد هر روز در تیلفون از فعالیت های گروپ طالبان اطلاع میدهد که این حملات را ما سازماندهی کردیم، حتی دوتا رهبر او کشته شدند، اما هنوز سی،آی،ای امریکا و آی، اس، آی پاکستان و ام،آی،سی انگلستان و امنیت افغانستان او را دستگیر نکردند؟
تو نام پیدا کردن برای این سخنگو را ببین!
ذبیح الله مجاهد یعنی مجاهدی که خود را در راه خدا ذبح میکند. آیا او خود را ذبح میکند و یا مردم دیگر را؟
گذشته از آن کجاست نام سخنگوی داعش؟
آیا داعش سخنگوی ندارد؟
باید او نیز سخنگوی داشته باشد و به عربی بیانیه بدهد و ذبیح الله مجاهد آن را ترجمه نماید.

>>>   ........... چرا اینقدر بی حوصله هستید. این انفجار ها و حملات ا نتحاری نزد حکومت ( وحدت ملی ) چندان ارزش واهمیت ندارد. مشکل کلان وجود عظا نور در شمال است همینکه نور از چوکی ولایت بلخ دور و عوض کسی از ارگی ها نشست گپ خلاص است . یک چشم بهم زدن این ا نتحاری کگ ها را گم می کنند. کمی صبر داشته باشید.

>>>   > ادعای عجیب یک اسرائیلی :
مدیر موزه بنیاد ملی یهود در اسرائیل : پول زمینهای اسرائیل را ابراهیم سه هزار سال قبل پرداخته بود! ... اگر مثل آمریکایی ها که همه سرخپوستان را کشتند ما هم فلسطینی ها را همان اول کشته بودیم راحت بودیم و الان کسی نبود اعتراض کند
ر

>>>   بجای اعزای عمومی کوچی احمد زی امروز خود را باید حلقه آویز میکرد. در غیر آن ۳۶۵ روز در سال در افغانستان اعزاست.

>>>   وظیفه اینها ازدهه 70 شروع شده ببینیم چی وقت خاتمه میابد زیرا هیچکدام شان باراده خود نیستند

>>>   تحلیل و نظر خوب ارایه کرده اید اما کجاست که قومگرایان قدرت طلب که با چنین سلاخی های مردم از جانب طالبان ترورست کمی رحم و مروت بدل قومگرایان و قوم اندیشان ارگ جوانه کند و از قومگرای و قوم اندیشی دست بکشند و در قل و قم دشمن خاک و ملت طالبان ترورست اله دست پاکستان مانند خودشان بی رحمانه یورش برد و تا انها یا نابود گردند و یا دوباره مانند سال ۱۳۸۰ بنزد بادار پاکستانی شان فرار کنند اقای نبیل که ضد پاکستان و ضد طالبان بود چرا ریس جمهور انرا وادار به استعفا کرده و بجایش معصوم استانکزی انجینر فاضل اب راجاگزین کرد اگر هدف خاص ارگ نداشته چرا اینکار را کرده معصوم استانکزی که در بیشتر از یکسال سرپرستی وزارت دفاع بیکاره وناکام ثابت شده بود و دردبیر خانه شورای صلح ناکام بود و بگفته وکیل کنر اقایشهزاده شاهد که همکار وی بود از گرفتن معاش ماهواره ده هزار یورو از طریق یکی از سفارتخانه ها خارجی در کابل متهم شده بود چرا ارگ انرا بحیث ریس عمومی امنیت ملی جابجا کردگپ واضحو روشن است .

>>>   تمام انتحاریهای طالب و داعش از ارگ و امنیت ضد ملی استانکزی رهبری میشود

>>>   انتحار و انفجار گنونی در پایتخت و ولایات کشور تداوم همان جنایات دهه 70 است، اشرار همان اشرار دهه های گذشته است، تفاوت در این است که نامش طالب گذاشته شده است، ورنه همه از میان تنظیم های جهادی جدا شده اند که هنوز هم نیمی از همان تنظیمها بنام طایب در میان دولت و نیمی هم خارج از دولت بنام طالب ملت را بقتل میرسانند. نیمی از این جنایتکاران تنظیمی با نام داعش سر کشیده اند، خلاصه خر همان خر است تنها پالانش تغیر نموده است! مجاهد همان مجاهد است تنها نامش تغیر نموده است.

میهن زرغون

>>>   درشرایط فعلی افغانستان نیازبه یک انقلاب مردمی دارد

>>>   این حکومت ناتوان وبیچاره است ت انایی نگداری خود واطرفیان مافیای خود را ندارد ،از این مردم غمدیده بیچاره چطور دفاع کند.
عبدالله ریحان

>>>   اشرار چ.ن به مکه رودباز آید همان اشرار باشد هرنامی که داشته باشد هر لباسی که پوشیده باشد

>>>   آن سـتـمــگاران کـه بـا هــم محــرم انـد
گــرگ هـا شـــــان آشـنایـان هـــم انــد
گـــرگــــهـا هـمـراه و انـسـان هـــا غـریب
باکـه بـایـد گـفــــت ایـن حـــــال عـجـیـب

>>>   آزادی AZADI
خانواده های داغدار شهدا و مجروحین
شما را به خون‌ پاک فرزندان تان سوگند؛ به غنی و عبدالله اجازه ندهید بنام عیادت و دلجویی شما را بفریبند و حتی از خون و زخم دل شما استفاده ابزاری کنند.

>>>   مردم واقعن در خواب غفلت و نا فهمی کامل غرق اند، تیم فاشیستی غنی، از یکطرف انتحار و انفجار و دیگر مسائل تروریستی را با تبانی خارجی ها سازماندهی مینماید، و ضد ها انسان بیگناه بقتل میرسد و هزاران نفر زخمی میشوند، و از طرف دیگر، غنی فاشیست جهت فریب دادن مردم به عیادت زخمی ها میرود، فکر میکند مردم ........اند.

>>>   رئیس امنیت ملی:
از حادثه هوتل ودروازه وزارت داخله ما از پیش آگاه بودیم !!!

>>>   حکمتیار و روحانیون پشتونیست، در برابر آریانا سعید، از پشاور گرفته تا کابل بلند شدند. ولی بخاطر ۳۰۰ کشته در یک هفته، فکر می کنید اصلن زبان ندارند.
#احمد_شاه_فرید

>>>   امشب در کابل، فریاد بر بام خانه ها:
- مرگ بر طالبان
- مرگ بر داعش
- مرگ بر اشرف غنی
- مرگ بر عبدالله
- مرگ بر کرزی
#کابل_پرس

>>>   رييس جمهور غنى حمله را نكوهش و به شهدا بهشت برين خواست!

اين خائنين جز تقبيح ديگر چي كرده مي توانند

اَي ملت افغانستان ميخواهيد كه هر روز شاهد كشته شدن فرزندان تان باشيد
تا چي وقت اين حكومت فاشيستي و مزدور را تحمل ميكنند
به يك قيام ملي ضرورت است

>>>   Habibi
مردم اوغانستان!!
بپا خیزید، و قیام کنید و این حکومت پوشالی مزدور و نوکر بیگانه را به زبالدان تاریخ باندازید،
در غیر آن شما و فرزندانتان هر روز کشته خواهد شد.

>>>   حقیقت اینکه همیشه ریاست امنیت ناملی یا کمپنی خصوصی پنشیر وردک میگوید ما از پیش آگاه بودیم چی است ؟؟
آنها راست میگویند :
1: آی اس آی پلان میسازد نقشه اش را تهیه واشراررش را تعیین وهدف را تثبیت میکند
2: آی اس ای برای ریشخند زدن به ریاست امنیت ما نقشه خودرا از طریق جواسیس جعلی به امنیت ملی ما میرسانند ودر مقابل آن لک ها دالر از کمپنی ما اخذ میکنند ونقشهرا طوری به اینها میدهند که قابل جلوگیری نباشد
3 : نتیجه آی اس آی هم مردم مارا کشت هم خسارات هنگفت وارد کردذند هم از طریق رساندن راپور ناقص به امنیت ملی صد ها هزار دالر گرفتند هم خرما هم ثواب ،
به این میگویند اداره استخباراتی !

>>>   ما میدانیم، از انتحاری های ریزرفی مهمانخانه های ریاست امنیت و شورای امنیت، تا در برابر دشمنان، در برابر این ملت استفاده میشود. از فاجعه دهمزنگ شروع تا جنازه شهید سالم ایزدیار و بنایی و دههای دیگر.
حالا هم، با توافقی که میان دستگاه حاکم و شبکه حقانی مبنی بر ترور جنرال عطامحمد نور و رهایی انس حقانی صورت گرفته است، تردیدی نیست که سیلی از انتحاری های ریزرفی خود را به بلخ گسیل ساخته و یا هم برای سرکوب موجی از اعتراضات در حال شکل گیری بفرستند.

>>>   عجالتا؛ دروازه #شوراي عالي صلح و #حقوق بشر افغانستان را ببنديد!
اين دو نهاد، به جز مصرف هزينه هاي هنگفت، هيچ گونه دستاوردي در راستاي وظايف شان ندارند. حرفي كه مي زنند و نقشي بازي مي كنند، عكس فلسفه وجودي و كاركرد شان مي باشد.
در مسايل مهم كشوري كه ارتباط مستقيم به مسووليت اين دو نهاد دارد، رد پايي از آنها ديده نمي شود.
نهاد حقوق بشر افغانستان و شوراي عالي صلح، حيات خلوتي شده براي خويش خوري، معيشت و ثروت اندوزي عده يي.
هوشمند فرارودي

>>>   آزادی AZADI
واقعیت تلخ وانکارناپذیر
پشتون انتحار می کند، .......میفروشد کشتار می کند.
هم طالب است هم داعش و هم در راس دولت.
هم نوکر پاکستان است هم بر ضد پاکستان.
خود را با ریسمان اسلامیت و افغانیت بسته کرده اند.
وقتی انتقاد کنی اتومات برچسپ متعصب و جاسوس را میزنند.
نه شرمی دارند و نه حیا. با چشم سفیدی تمام دغل بازی و دروغ می گویند.
خود را صاحبان اصلی این سرزمین میدانند. تاریخ را نخوانده اند. بر مرکب جهل و تعصب سوار اند.
اسلام را به گند کشیده اند.
حرف ها زیاد اند که در یک فرصت دیگر بیان خواهم کرد.

>>>   95 تن انسان توسط یک افغان کشته شدند
همه انتحاری ها از اول تا اکنون افغان بوده اند ، هیس !!! چپ ، خاموش ، خفه شو که وحدت ملی خراب می شود.
ای اوغان (افغانی ) دیگر انتحار نکن بگذار زندگی کنیم
اوغانی= انتحاری، ویرانی ، خونخواری ، تباهی، مزدوری ، وطن فروشی
انهای که افتخار میکنند افغان اند، این هم از کار کردهای افغانها
اعفغانی = انتحاری
من عفغان نیستم

>>>   نگذارید که فاشیزم ارگ بلخ عزیز را مثل کابل مظلوم به حمام خون تبدیل کنند!

فاشیزم ارگ کابل نه وجدان دارد و نه قلب از هر وسایلی وحشیانه استفاده می کند، که بلخ عزیز را مثل کابل مظلوم به حمام خون تبدیل کنند.
فاشیزم وحشی نه تنها ثبات و رفاه بلخ را تحمل نمی کنند، بلکه به فرهنگ شکوهمند تاریخی و همزیستی اقوام برادر و برابر افغانستان درین ولایت نیز حسادت می خورند.
از فرزندان شمال و بویژه نور بلخ تقاضا میشود، که به هیچ قیمتی نگذارند دست وحشت فاشیزم ارگ در همدستی به قصاب خونخوار کابل و حامیان خارجی شان به بلخ نازنین برسد و از بلخ حمام خون نظیر کابل مظلوم تبدیل کنند.
نور بلخ و متحدین سیاسی شان نباید وقت خود را با چانه زنی های بی ارزش با ارگ از طریق جمعیت اسلامی افغانستان ضایع بسازند. باید هر چه زود تر کار زار نجات افغانستان از شر فاشیزم حاکم در ارگ کابل را از طریق ایجاد حکومت موقت و انتخابات زود هنگام دست بکار شوند.

>>>   Abdulhabib Habibi
ای مردم افغانستان، از خواب غفلت بیدار شوید و بپا خیزید و علیه حکومت دستنشاندهء پوشالی و فاشیستی ( وحشت ملی ) قیام سرتاسری نمایید، در غیر آن شما، فرزندان و اقارب تان هر روز کشته خواهد شد، پس مردن یک بار، نه هر روز.

>>>   Salam
پيام دكتر پدرام را در ارتباط به تحولات اخير و ماموريت خصمانه خليل زاد شنيدم ، اين پيام اوج زيرك انديشى و ژرفنگرى پدرام را به نمايش گذاشت ، پدرام تهديد هاى خليل زاد عليه جنبش هاى عدالتخواهى را تفبيح كرد و هشدار كه به خليل زاد اين مهره يى اخلال گر و فاشيست نبايد اجازه ورود به افغانستان داده مى شد ، پدرام هر چند مستقيم نامى از مخالفت بلخ با كابل نبرد ولى شكى نيست كه او از توطيه هاى خليل زاد عليه بلخ كاملن آگاه است و و پشتيبانى خود را از خواست مردم بلخ اعلان نمود .
پدرام در پيامش هشدار داد كه نبايد يكبار ديگر بازيچه يى دست قبيله هاى متخاصم پشتون شد و تاكيد كرد كه همه يى ساختار هاى سنتى قبيله در ماهيت يكى اند و فرقى از هم ندارند و وقت آن رسيده است تا اينها را شناساى كرد. پدرام راه حل اساسى معضل افغانستان همانا حاكميت واقعى مردم در چوكات يك حكومت دموكراتيك فدرال مى داند و باور دارد كه شكست حاكميت هاى قومى تنها در سيستم فدرال ميسر است ، دكتررپدرام ابعاد مختلف دشوارى هاى جامعه را به بررسى گرفت و تفاوت هاى روز افزون طبقاتى را يكى از چالش هاى عمده در آينده خواند و تاكيد كرد حل مسله ملى ، عدالت اجتماعى و از ميان برداشتن تفاوت هاى طبقاتى بايد دغدغه اساسى جامعه يى روشنفكرى باشد و همه اين فكتور ها به هم ربط صميمى دارند
دكتر پدرام از ايجاد مجلس موسسان براى جاگزينى ساختار قبيله يى لويه جرگه جهت آماده گى و عبور از مرحله موقت نام برد كه بدون شك ابتكار مدرن است براى مهار نيرو هاى مافياى قدرت و تيكه داران قومى ، دكتر پدرام پشتيبانى خود و هوا خواهان خود را در هر نوع قيام ملى و مردمى اعلان كرد.

>>>   Arman
نمیدانم مردم بیش از این منتظر چی اند؟
کافیست تنها خانواده های قربانیان تظاهرات را برای سرنگونی نظام آغاز کنند.
هیچ گزینه جز تغییر یا سرنگونی نظام اشرف غنی قابل قبول نیست.
مردم باید فردا به جاده ها بریزند.

>>>   Khalid heeft 3 foto's en een video toegevoegd.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی تروریستان طالب مسوولیت حمله خونین امروز کابل را به دوش گرفته است.
اما دیشب برنامه یکی از تلویزیونهای برون مرزی را تماشا داشتم که در ان از ذبیح الله مجاهد سخنگوی قهرمان و مجاهدین راستین طالبی یاد میکرد و گرداننده نیز کله می جنباند.

واقعا نمیدانیم به کی باید اعتماد کرد، هموطنان ما شامل تمام اقوام در کابل بخاک و خون می غلطند و در غرب تلویزیونی اعمال تروریستان را اسلامی و مبارزه بخاطر آزادی یاد میکنند. من راز را ندانستم مگر اینکه شما هموطنان عزیز بنویسید

>>>   خداوند صبر جمیل برای خانواده های قربانیان و جنت برین برای شهدا نصیب کند خوب همیشه مردم عام و‌عسکر مسکین که به خاطر بدست آوردن حق حلال برای خانواده هایشان استند همیشه قربانی همچو‌خملات غیر انسانی انسان های که داد از اسلام میزند انسان های که نان انسانیت و‌اسلامیت را بر سر خود میمانند می‌شوند ای طالب ای چنگ جو در کجای قرآن آمده که مسلمان را به قتل برسانید در کجا قرآن آمده که قتل عام کنید آیا نام شما مسلمان استید کمی فکر کن در کور میری میمری جواب بر خداوند چی میدهی میکی مه نمیفهمیدم وای خدا بر دل این چوچه های شیطان رحم بنداز شماچوچه های شیطان استید مثل شیطان و لشکری یکجا در جهنم استید شخص بی گنا اگر بی دین هم باشد جواز ندار باز تو‌یک مسلمان را که خداوند را به یگانه گی یاد میکنند از بین میبری آیا شب که خواب میشی از مرگ نمیترسی شما طالبان چوچه های اجوج و‌ماحوج استید در برای شما انسان های شیطان صفت در قرآن ذکر شده که شما استید نه کسی دیکر شما استید نه در این دنیا زندهکی خوب دارید نه در آن دنیا و او شهدای که بی گنا معصومانه به رفتند از دنیای فانی رفتند البته مقام والای را نصیب شدن مگر افسوس بتو‌ماجوچ که تو به جهنم میری در ای دنیا هم زندهکی خوب نداری بد بخت استی تو را میکم ای ظالم ای چنگ جو ای چوچه شیطان شما از کروی شیطانشیطان پیروی میکنند پتو هیچ وقت نام طالب را بر سر نمان چون طالب معلم است طالب نه مثل تو گثیف آدم خور سر شدی از خون برادران عزیزم از خواهر مهربان که جام شهادت را نوشدن تو‌ کثیف و تو کسی که بدست خود به خاطر منافع شخصی. پاکستان افغان خود را از بین میبری برو‌در پاکستان جهاد در مقابل فاحیشه خانه هایش بکن در مقابل دست خور ها و‌مذدوران انگلیس بگن تو در فکر این نباش که به جنت میروی تو‌بدبخت استی که زندهکی خوب نداری در. طرف چهرت بیبین از دنیا گشته نور ندار تو‌طالب تو اچوچ و‌ماچوچ و‌ماچوچ.

>>>   برادر قند و محترم انتحاریهای ارگ و استانکزی تظاهرات مردم را بخون میکشند داعش و طالب و انتحاریها نیروی ضد تظاهرات ارگ برای ترساندن مردم اند مردم هزاره توسط استانکز و اتمر بخون کشیده شدند از یاد شما رفته است جنبش رستاخیز توسط استانکزی و اتمر بوسیله انتحاری ارگ بخون کشیده شد

>>>   خداوند صبر جمیل برای خانواده های قربانیان و جنت برین برای شهدا نصیب کند هموطنان عزیز نقطه اساسی است دشمن دراین حملات چریکی میخواهدمردم راعلیی دولت تحریک کرده وهدف جنکی واستخباراتی خودرا پیاده کند دولت مان را ناتوان وبیکاره جلوه دهد هیچ ریس جمهور وهیچ وزیر نمیخواهد دولت اش بی سباط وانگشت انتقاط مردم بالای ان باشد بیاید که کاربکنیم که همه مردم واقوام کشور متحد ویکجا شود به یکجا شدن تمام اقوام کشور هیچ نیروی وهیچ دشمن خارجی نمیتواند هدف خودرا پیاده کند زنده بادجمهوری اسلامی افغانستان ومرک به کسانیکه به خاطرهدف شوم شان میخواهد دولت مان بی سباط جلوه میدهد.

>>>   مردم بایئ قیام عمومی راه بیاندازند و تمام کسانی که از تروریسم و کشتار و دشمنان کشور حمایت می کنند بیرون بیاندازند. شهر کابل با آمدن گلبدین و حمایت اشرف غنی از این جنایت کار دوباره به حمام خون تبدیل خواهد شد. مردم باید بدانند که گلبدین همان گلبدین سابق است و هیچ تغییر در او ایجاد نشده است. او در طول عمر خود با دشمنان کشور نجنگیده بلکه پیوسته علیه مجاهدین قدم برداشته و مردم کشور به خاک و خون کشیده است. اگر کسی یک مورد جنگ گلبدین را با روسها نشان دهد مستحق جایزه می گردد. او در تمام مناطق در آن زمان یا با جمعیت درگری داشته یا با حرکت انقلاب و محاذ ملی و یا با حرکت اسلامی و سازمان نصر و شورای اتفاق و... یعد از پیروزی مجاهدین نیز دشمنی خود را با مردم ادامه داد و کشور را به روزی رساند که زمینه برای رشد طالبان آماده گردید. او در کنار طالبان قرار گرفت و برای شکست نیروهای دولت موقت از طالبان حمایت کرد و از جنوب کابل زمینه ورود طالبان را آماده نمود. وقتی طالبان بر کشور مسلط گردید او هیچ واکنشی علیه طالبان نشان نداد. وقتی آمریکا برای سنگونی طالبان به افغانستان تجاوز نمود گلبدین در کنار طالبان قرار داشت و تا یک سال پیش در ظاهر تحت تعقیب سازمان امنیتی جهانی بود. افراد ام مانند طالبان و گروه حقانی به مردم کشی ادامه دادند اما چه شد که اشرف غنی او را در کنار خود قرار داد و نه تنها نیروهای او را خلع سلاح نکرده بلکه آنان بیش از پیش مسلح تر نمود. و حالا این جنایات سر آغاز فعالیت های دوباره گلبدین است که به عنوان پیشقراول طالبان عمل می کند.

>>>   این هموطن عزیز ما حقیقت را نوشته.
ای وای وطن وای !!!!!

>>>   Badry
۹۸ پیصد طالب پختنو دی او که هر پختون طالب ندی خو د طالب طرفدار دی . راحی چی حقیقت وایو .

>>>   فاجعه کابل بسیار تکان دهند میباشد و شرم اور است به آنان که امضای امنیتی را انجام داده اند . زره

>>>   غول وخوره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است