مسوولان دولتی خبرنگاران را تهدید می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۴    ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ کد خبر: 145180 منبع: پرینت

نود در صد خبرنگاران در افغانستان برای دسترسی به اطلاعات با چالش ها روبرو هستند.گزارش ها نشان می دهد که خبرنگاران برای رسیدن به منابع اطلاعاتی درمورد فساد اداری با تهدید روبرو می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالمجیب خلوتگر، رییس نهاد نی، در برنامه «فراخبر» گفت: طبق گزارشات و تحقیقاتی که ما در ولایت های مختلف افغانستان داشته ایم از هر ده خبرنگار، نه خبرنگار گفته است که در جریان دسترسی به اطلاعات دچار مشکل و چالش است.

وی افزود: این خبرنگاران می گویند که برخورد مسوولان دولتی دوگانه بوده است و اطلاعاتی از آنها کسب نشده است. هنچنین خبرنگاران گفته اند در گزارش هایی که تهیه می کنند تهدید می شوند و بیشترین تهدید مربوط به گزارش هایی بوده است که به فساد اداری ربط دارد.

خلوتگر می گوید: کسانی که در ادارات دولتی وجود دارند اکثرا از قانون دسترسی به اطلاعات بی خبر هستند و در بسیاری جاها به همین دلیل با خبرنگاران همکاری نمی کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خبرنگاران
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   ازینکه بنده یک شخص نظامی هستم در خصوص نظامیان ابراز نظر می کنم، روغن یکه به منسوبین یکی از وزارت های ارشد امنیتی در قسمت اعاشه به مصرف رسیده پنج سال از تاریخ اش گذشته، یعنی پنج سال از تاریخ روغن گذشته، اکنون یک محقق خارجی کار است تا سرنخ تاریخ نان سیلو، برنج و گوشت را بگشاید که از کدام دهه به میراث مانده.
نظامی دردمند
رحمت خان پیلوت

>>>   مسئولین دولتی مرد ستند راه ترورستان رابگیرند

>>>   از تاریخ پارلمان 3 سال گذشته.
از تاریخ دولت وحدت ملی حدود یک سال و نیم گذشته.
از تاریخ سخنگوی وزارت دفاع هم چند سالی گذشته.
از تاریخ سبغتالله خان 20 سال گذسته.شفا منتظرش است.

>>>   پرشونل همیشه بیدار ریاست امنیت ملی یا شرکت انحصاری پنشیر وردک تونستند از جناتی اشرار جلوگیری کنند مزدوران پاکستانی قصد داشتند بالای هوتل کانتی ننتال حمله کنند وتعداد مردم ملکی را گروگان وبه قتل برسانند وخسارات مالی بمیان اورند اما پرسونل همیشه بیدار امنیت ناملی پیش از واقعه آنرا کشف وخنثی کردند ملیون ها دالر پول اوپراتیفی همینطور نتیجه دارد
اداره امنیت ملی !! این گذارش کشفی را درمقاببل دوصد هزار دالر از پول اوپراتیفی خود خریداری کرده بودند
جناب رئیس صاحب جمهور بایدتمام پرسونل همیشه بیدار را به رتبه جنرالی مفتخر سازد وبرای هرکدامش چهار اپارتمان نشیمن داده شود
آی اس آی پاکستان باید بیاید و از امتنیت ملی مال کار استخباراتی آموزش ببیند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است