مساله مهاجرین، موضوعی انسانی است نه سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144389 منبع: پرینت

پاکستان موضوع پناهندگی را سیاسی نکند.

حفیظ احمد میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان کشور در واکنش به ضرب العجل 30 روزه کابینه پاکستان در اخراج 1.3 میلیون پناهنده افغانستانی از حکومت این کشور خواست تا مطابق با تفاهم های صورت گرفته مدت اقامت مهاجرین را تا یکسال دیگر تمدید کند.

حکومت افغانستان می گوید که مساله مهاجرین یک موضوع انسانی است و از حکومت پاکستان می‌خواهد تا این موضوع را سیاسی نسازد.

بگفته میاخیل، برگشت مهاجرین باید داوطلبانه، تدریجی و با حفظ شان و عزت آنها باشد و مقام های حکومت در اینباره با مسوولان کمیشنری ملل متحد و با مقام های پاکستانی گفتگو خواهند کرد.

گفتنی است که براساس توافق مقام های دو کشور در نشستی در سویس، مهلت مدارک اقامتی پناهندگان بایستی تا یک سال دیگر تمدید شود و بازگشت مهاجرین بصورت داوطلبانه صورت بگیرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
اخراج پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستانی ها از جنگ های بنام جهاد از مردم افغانستان معذرت خواسته اند حالا نوبت رهبران مجاهد نما اسست که رسما از مردم افغانستان معذرت بخواند :
از گذارشنامه :
منافقت نوع پاکستانی: از جنگ تاریخی علیه افغانستان معذرت می خواهیم
احمد «ژوندون»
خواجه محمد آصف وزیر امور خارجهٔ پاکستان در مصاحبه با برنامهٔ Express News در مورد جنگ سرد ابراز نظر های جالبی داشت:
۱. جهاد در افغانستان از نبراسکا (نبراسکا یکی از ایالاتی مرکزی امریکاست که دران مرکزی بنام مرکز مطالعات افغانستان از سال های طولانی به اینطرف فعال است)آغاز گردید.
۲. جهاد در افغانستان یک جهاد نام نهاد بود.
۳. من و ملت پاکستان از جنگ تاریخی و سیاسی مقابل جمهوری دیموکراتیک افغانستان معذرت میخواهم.
۴. رهبران احزاب اسلامی (احزاب هفت گانه) به اشارهٔ سی آی ای و آی اس آی میرقصیدند
v

>>>   تا کی باید پاکستان میزبانی کند؟
بهتر است بهار آینده همه مهاجرین برگردند به وزن.
تشکر از ایران و تشکر از پاکستان.
مهاجرین همه بی بضاعت نیستند وقتی برگردند وطن آباد میشود.

>>>   بر پدرک این پاکستانی های ............، چرا آنها این مسئله انسانی را در نظر نمیگیرند و میخواهند مهاجرین را درین زمستان سرد از پاکستان اخراج کنند؟

>>>   دیگردوران جهاد افغانستان بپایان رسیده. باید مهاجرین افغان. هم از کشورایران. وهم ازکشورپاکستان. برگردند به کشورخود. وکشورخودشونوآبادکنند. آمریکاییهاهم که پشتوانه شان هست. پاکستان وایران هم خودشون برای خودشون مشکلات زیاد دارند. مشکل بیکاری،واقتصادی،تحریمهای امریکا. وصدهامشکل دیگر. باید دولت افغانستان هم مشکلات دیگرکشورها را درک کند. ومهاجرین خود را پس بخواهد. دیگر مهمانی تمام شده. چهل سال دوکشور ایران وپاکستان پذیرای بیش از پنج میلیون مهاجر بودند.که درجهان سابقه نداشته. امادیگرباید خودافغانها شهامت بخرچ دهند. و ازمفت خوری دست بردارند.وبروند به کمک دولت و مردم افغانستان. طبیعتادرطی این چهل سال یک سری هنرهای از ایرانیها وپاکستانیهاآموخته اند.که می توانندبرای آبادی کشورخودشون ازآن اسنفاده مفیدبکنند.ودیگرهیچ وقت ننالندکه مارادرجنگ سوریه روان می کنند.و یاسرما کارهای شاقه می کنند.بروید ودر کشورخودتون آرام و راحت زندگی کنید.
آرمین ازمشهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است