صدور حکم زندان فرمانده پولیس امن و نظم عامه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۶/۹/۱۳ کد خبر: 142594 منبع: پرینت

فرمانده پیشین پولیس امن و نظم عامه وزارت داخله به هشت و نیم سال زندان محکوم شد.

دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی روز یکشنبه 12 قوس 96 در غیاب فرمانده پیشین پولیس امن و نظم عامه وزارت داخله تشکیل شد و وی بدلیل سوءاستفاده از صلاحیت های وظیفوی و فراهم نمودن زمینه قتل یک شخص به هشت و نیم سال زندان محکوم شد.

پیکان متهم است که در زمان قتل یک نوجوان که پسرش به آن متهم است، موتر زرهی خود را در اختیار وی قرار داده است و علاوه بر این موضوع پسرش را از هلمند به صفت فرمانده تولی در کابل تبدیل کرده است.

گفته می‌شود که مختار پیکان در زمان قتل نوجوان، سوار بر موتر زرهی پدرش بوده و چند پولیس امن و نظم عامه نیز او را همراهی می‌کردند.

همزمان 9 تن از سربازان و افسران فرماندهی پولیس امن و نظم عامه که در این پرونده دخیل بودند، به یک تا هفت سال زندان محکوم شدند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زمری پیکان
دادگاه
نظرات بینندگان:

>>>   پدر این شخص بنام مامور دکو در زمان تجاوز روز ها به قتل عام مردم شمالی پرداخته است .
مامور غوثو که پدر زمری غوثو است همراه با عساکر روس به قریه های در ولسوالی های میربچه کوت و شکردره حمله نموده و روزانه ده ها انسان بیگناه را به قتل میرساند.
در یک روز عید به قریه کوچکین شکردره حمله نموده و بیش از 30 تن را به قتل رساند
خواهر زاده غوثو بنام سردار هم در مزدوری به روس ها کم از مامور غوثو نبوده و هر روز جندین نفر یکجا با روس ها کشته در پسته پل صوفیان در چاه می انداختند و در عوض از باداران روس خویش مقداری پول دریافت میکردند.

>>>   شـروپساد بخاطر همین میگویند ، دزدان شمالی کار شان همین است ، همه اختطاف ها سرقت ها قتل کار همین مردم است

>>>   Rasa
زمری پیکان زیر عنوان سوء استفاده وظیفوی به هشت سال و شش ماه حبس محکوم گردید.
آیا در مورد قصاب مزار؛ مهمند کتوازی از بهر کشتار حدود هزار ارتشی در سپاه ارتش ۲۰۹ شاهین، و گل نبی احمدزی پسر کاکای داکتر غنی از بهر گلوله باری بر روی معترضان و کشتار بیرحمانه عدالتخواهان؛ چنین اصدار حکمی صورت خواهد گرفت؟ و ایا اصلا مورد بازپرس قرار خواهند گرفت؟
این است وحدت ملی و عدالت اجتماعی!
پانوشت:
ماده ۲۶ قانون اساسی چنین صراحت دارد؛ "جرم يک عمل شخصي است. تعقيب، گرفتاري يا توقيف متهم و تطبيق جزا بر او به شخص ديگري سرايت نمي کند".
اما درینجا؛ خلاف همه قوانین نافذه داخلی، قواعد اسلامی و کلیه نظام های حقوق دنیا، جرم پسر را به پدر ربط میدهند و پدر را از وظیفه سبکدوش و راهی زندان میسازند.

>>>   اینها صرف نمایش است پیکان آزاد ودرخانه خود است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است